AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Har en del gjeld, rundt 300 000. Vært høyere, fått nedbetalt en del, men er noen kreditorer jeg ikke har blitt enig med som har ført til lønnstrekk som jeg har hatt i litt over et år. I nåværende jobb tjener jeg ikke så mye, så har hatt begrensede muligheter for tilbakebetaling. Nå bytter jeg jobb og vil tjene omtrent dobbelt. Det endrer på alt økonomisk, altså på ett år kan jeg betale ned 300 000 i gjeld + fortsatt ha ca. 400 000 å leve for. Det jeg lurer på er om det er mulig å gå fra lønnstrekk over på "frivillig" nedbetaling med grunnlag i den endrede økonomiske situasjonen, eller om når jeg først er på lønnstrekk blir det bare økt og jeg er tvunget til å rolle med det? Anonymkode: 9eb86...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Lønnstrekk varer maksimalt i 24 måneder, i løpet av de 24 måneden kan kreditorene begjære justering av trekke/overføring av trekk til ny arbeidsgiver. Det er ingenting i veien for at du selv kan gjøre frivillige innbetalinger på sak uavhengig av sak hos namsfogden. Hvis det er gjeldsordning ( du skriver det i overskriften) kontakter du rådgiveren din hos namsfogden. Anonymkode: 54e97...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå