AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Har vært på mitt første foreldremøte i barnehagen. Etter møtet lurer jeg på om noen er for kravstor, om barnehagen selv kunne gjort mer eller ikke. Det ble tatt opp varmmåltid og lunsj. De får varmmat en gang i uken. Ellers er det skiver. Frukt på ettermiddagen. De fortalte at det blir enkelt pålegg som makrell i tomat, ost, skinke, leverpostei. Noen foreldre ville at de skulle variere mer. Til varmmat får de feks havregrøt, rundstykker/ostesmørbrød, fiskepinner, fiskegrateng, fiskekaker, pølser når de har bål/griller, tomatsuppe ol. Noen foreldre mente det var lite variert og ikke grønnsaker. Jeg kan forstå noen foreldre reagerte litt på manglende grønnsaker, og det tar ikke lang tid å koke en fryst pose. Men kanskje barna spiser lite av det og det uansett må kastes? Hva mener dere kan forventes? Det ble også tatt opp at noen ønsker mer bilder av barna, og gjerne det enkelte barn sendt personlig til seg. Dette var det ikke alltid tid til ble vi informert om. Jeg forstår det godt, de har det travelt nok, men noen foreldre mente at dette er vanlig? Det var også noen som klaget på at fruktmåltidet varierte mellom 1430-15. Da noen barn "gikk glipp" av måltidet om de ble hentet før de hadde spist. Anonymkode: 38efa...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Herregud så kravstore foreldre! Jeg skjønner veldig godt at folk ikke gidder læreryrket, bhg yrket og helsevesenet mer! Anonymkode: 2643a...ab1 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Det foreldre som ber om slikt ikke tenker over er hvor all denne tiden som brukes på egentlig unødvendige ting tas fra. De ansatte skal da bruke mer tid på ting bort fra barna. Jeg smører heller matpakker så barna har mer tid sammen med voksne. Jeg ser heller at de ansatte leker med og er sammen med barna enn å ta bilder og sende/legge ut dette Anonymkode: 94915...41e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Tja. Jeg er egentlig bare glad om min gutt spiser en eller flere skiver med enkelt pålegg jeg da, ikke alltid han har "tid" til det hjemme. Og vi betaler veldig lite i matpenger, så forstår at de ikke har råd til veldig mye. Faste tidspunkt synes jeg er greit å ha da! Skulle gjerne hatt mer bilder jeg og, men det forstår jeg de ikke har tid til hele tiden. Hvis jeg skulle kreve noe i barnehagen er det mer utetid, ellers er jeg bare glad han trives! Anonymkode: 259af...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det foreldre som ber om slikt ikke tenker over er hvor all denne tiden som brukes på egentlig unødvendige ting tas fra. De ansatte skal da bruke mer tid på ting bort fra barna. Jeg smører heller matpakker så barna har mer tid sammen med voksne. Jeg ser heller at de ansatte leker med og er sammen med barna enn å ta bilder og sende/legge ut dette Anonymkode: 94915...41e Dette må jeg si meg enig i! Har ikke noe i mot å lage matpakker mer enn en dag i uken, synes bare det er koselig. Anonymkode: 259af...7ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Bilder forstår jeg at man ønsker, men det er jo ikke noe man kan prioritere. Men jeg er helt enig i at mattilbud i mange barnehager er skikkelig, skikkelig dårlig. Industribrød med industripålegg til 3 måltider hele uka, med unntak av ett varmmåltid. Skulle gjerne heller smurt matpakke selv, når ikke næring til små barn i vekst er i fokus i offentlig barnehage. Anonymkode: 1b974...23b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Hos hos er fruktmåltidet kl14. Da får de knekkebrød/brødskiver, frukt og grønnsaker. til varmåltidet en dag i uka får de grønnssker til om det er fiskekaker og lignende. her bruker de kidplan appen. De laster opp bilder nesten hver dag. Mest situasjonsbilder av hva de gjør. Men de prøver å få med av alle barna der foreldrene har godkjent. Kjekt å se hva de gjør i barnehagen, men ikke noe jeg forventer. I vår barnehage er er det sukkerhysteri-gjengen. Eksempler: Som klikker over at de serverer syltetøy til lunsj fredager og har litt sukker på havgregrynsgrøten og risengrynsgrøten. Blir tatt opp på HVERT foreldremøte siste årene Anonymkode: 25c06...c64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Bilder av enkeltbarn til hver forelder??? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Herregud, er de ikke klar over hvor lang til det tar? Åpenbart ikke! Å koke grønnsaker til måltidet er helt innafor. Man kan også kappe opp grønnsaker ved bordet mens barna spiser og dele ut. Varmmåltid en gang i uka er også bra, det lages sjeldent sunn og næringsrik mat uansett - noe du jo selv sier. I tillegg tar det enormt mye ressurser å forberede, lage, rydde og vaske. Jada, man kan ha med barna, men man kan ikke ha med alle så når én voksen lager mat med barna og det er sykdom (som det alltid er) så må den andre voksne ha resten av barnegruppa i garderoben. At barna går glipp av frukten på slutten av dagen etter ingenting å reagere på. Å skulle være 100% låst til 14:30 er idiotisk når man har med levende vesener (barn) å gjøre. Man kan ikke garantere tidspunkter når det er så mye som kan skje som påvirker når det passer seg å gjennomføre aktiviteten. Kanskje man har en veldig fin utelek, formingsaktivitet eller lignende. Høres helt jævelig ut for de ansatte å måtte forholde seg til disse foreldre , stakkars folk. Foreldre må roe ned tusen hakk! Anonymkode: 7608e...68b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Så ofte jeg var hørt het inne ( ikke denne tråden) at foreldre klager på at de ser ansatte står mye med mobilen etc..men de vil at deres barn skal bli tatt flere bilder av og gjerne av sitt barn... 🤦 Slike foreldre skjønner ikke helt hvordan en barnehage er..jo da mer grønnsaker og kanskje bytte litt mer på varm mat er greit...men hadde foreldre fått sin vilje hadde ikke de som jobbet i barnehagen hat nok tid kre barna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Haha, var en sånn runde i høst hos oss og. Ped.leder blei lei av alt maset rundt bilder og begynte å sende en haug med bilder daglig, som tydelig var tatt i hurten og spurten. Var til tider vanskelig å se hvilke barn som var på bildene. Det ble absolutt ikke tatt få bilder fra før, altså. Vi fikk bilder nesten hver dag. Mange var av gruppa og tingene de holdt på med, men vi fikk flere bilder hver uke av ett og ett barn som er ordentlig fine. Anonymkode: 7cf2f...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Men dere voksne - spiser dere middag 2 ganger til dagen altså? Hvorfor i all verden skal det være et varmmåltid type middag til lunsj? Suppe er mer enn bra nok (med brød til). Middag lager man hjemme sammen med barnet. Anonymkode: 69c21...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Men var det «amper» stemning på foreldremøtet? Eller var dette bare noe noen rakk opp hånden og sa? Synes man skal gi hverandre litt armslag for å nevne ting, uten at det nødvendigvis gjøres et stort problem ut av det. Og min erfaring er at nordmenn er så konfliktsky at alle tilbakemeldinger blir veldig dramatiske. Foreldremøter er jo TIL for slike ting. Hvis alle bare sier de et fornøyd med alt og ser ned i bordet, så er jo møtet litt bortkastet. I mine barns barnehage ER vi veldig fornøyde, så det er lite å nevne. Det var tydelig at foreldre måtte tenke seg om for å komme på noe. Vi har riktignok varmmat fire dager i uken, og grønnsaker hver dag. Hadde de ikke hatt det, så hadde det kanskje vært noe å nevne. Uten at ansatte av den grunn vurderer å slutte i jobben… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har vært på mitt første foreldremøte i barnehagen. Etter møtet lurer jeg på om noen er for kravstor, om barnehagen selv kunne gjort mer eller ikke. Det ble tatt opp varmmåltid og lunsj. De får varmmat en gang i uken. Ellers er det skiver. Frukt på ettermiddagen. De fortalte at det blir enkelt pålegg som makrell i tomat, ost, skinke, leverpostei. Noen foreldre ville at de skulle variere mer. Til varmmat får de feks havregrøt, rundstykker/ostesmørbrød, fiskepinner, fiskegrateng, fiskekaker, pølser når de har bål/griller, tomatsuppe ol. Noen foreldre mente det var lite variert og ikke grønnsaker. Jeg kan forstå noen foreldre reagerte litt på manglende grønnsaker, og det tar ikke lang tid å koke en fryst pose. Men kanskje barna spiser lite av det og det uansett må kastes? Hva mener dere kan forventes? Det ble også tatt opp at noen ønsker mer bilder av barna, og gjerne det enkelte barn sendt personlig til seg. Dette var det ikke alltid tid til ble vi informert om. Jeg forstår det godt, de har det travelt nok, men noen foreldre mente at dette er vanlig? Det var også noen som klaget på at fruktmåltidet varierte mellom 1430-15. Da noen barn "gikk glipp" av måltidet om de ble hentet før de hadde spist. Anonymkode: 38efa...e18 Varmmaten synes jeg virket litt slapp. Hos oss får de levert varmmat en gang i uken, helt OK kvalitet. Ellers synes jeg disse foreldre er latterlig kravstore. Bilder av barna? Dere får være hjemmeværende med barna i stedet. Får ikke noe bilde av skolen. Og vil man oppriktig at de ansatte skal drive på telefonen mens de er med barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men dere voksne - spiser dere middag 2 ganger til dagen altså? Ja? Jeg har jo varm lunsj på jobb. Hatt det i 15 år. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Middag lager man hjemme sammen med barnet. I brødnasjonen Norge, ja. Endret 2 timer siden av Reign Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Reign skrev (2 minutter siden): Ja? Jeg har jo varm lunsj på jobb. Hatt det i 15 år. Vet ikke helt om det er vanlig da 😊 Selv om jeg er enig i at det er bedre enn all brødmaten vi spiser. I barnehagen til sønnen min spiser de varmmat laget fra bunnen av hver dag, jeg gruer meg til han begynner på skolen og det bare er jeg som er analfabet på kjøkkenet må sørge for næringsrik mat 😅 Anonymkode: 42f30...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Jeg syns det er helt innafor å spørre om disse tingene. Foreldrene vet gjerne ikke helt hvordan det er i barnehagen. Mer grønnsaker, er jeg enig med dem i, det er en kjepphest for meg også. Maten tenker jeg gjerne skulle vært bedre, det er samme servering der mine barn går. Men jeg vil heller ha flest mulig ansatte pr. barn størst mulig del av tiden enn at de skal bruke tiden på å lage mat. Joda, de kan ta med barna, men jeg regner ikke med et alltid er like enkelt å få til på en god måte og det tar også tid fra andre ting. En del av meg kunne ønsket at det var matpakker, så kunne jeg sørget for at barna mine ikke spiste fullt så mye brød med alskens tilsetningsstoffer, men samtidig må jeg innrømme jeg er veldig glad jeg slipper å smøre flere matpakker pr. barn hver dag. Bilder ønsker jeg personlig ikke at de skal bruke tid på. Jeg vil ikke at de skal risikere å ødelegge de fine øyeblikkene ved å hente kamera for å ta bilde. Eller at de skal bruke tiden med barna på dette. Det er klart at det er gøy å se bilder fra barnehagehverdagen, men det bør være en overskuddsaktivitet mener jeg, noe de kan gjøre hvis det skulle være en ansatt som hadde tid til å ta noen bilder uten at det innebar å avbryte og forstyrre noe annet. Anonymkode: 6be09...ad0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men dere voksne - spiser dere middag 2 ganger til dagen altså? Hvorfor i all verden skal det være et varmmåltid type middag til lunsj? Suppe er mer enn bra nok (med brød til). Middag lager man hjemme sammen med barnet. Anonymkode: 69c21...ee4 Jeg har kantine på jobb med salatbar, varmmat og brød, det er vel ganske vanlig. Hjemme i helgene spiser jeg heller ikke brødskiver 3 ganger om dagen, jeg spiser havregrøt/kjøleskapsgrøt, supper, salater, egg - brød er et tilbehør, stort sett. Og jeg er voksen, syns det er utrolig synd at ikke barnet mitt har mulighet til å spise så godt som jeg, for han trenger det så mye mer. Anonymkode: 1b974...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Det er tydelig at det er stor forskjell mellom barnehager. Vi er veldig fornøyd med (kommunale) barnehage. De har relativt fast ukesmeny med to dager med brødmat til lunsj hvor av minst en av de er hjemmelaget brød eller rundstykker, en dag med havregrøt, en dag med grønnsakssuppe og en dag med fisk. Alt lages fra bunn og de har med barna på matlagingen med kutting og tilberedning. Det er heller aldri kaker, is og lignende. På bursdager serveres smoothie ifm frukten. Bilder er noe jeg personlig hadde syns hadde vært koselig, men jeg vil at de ansatte skal bruke tid med barna fremfor å ta bilder hele tiden, så jeg aksepterer at det ikke blir tatt så mye bilder. Jeg har inntrykk av at det er litt forskjellig filosofi i ulike barnehager, og vi valgte vår bhg nettopp pga vi forhørte oss rundt og det var ingen som hadde noe negativt å si om den bhg vi valgte. De fleste trakk frem sunn mat, mye ute og fantastiske ansatte - og det stemmer med vårt inntrykk. Selv om dette langt i fra er den nærmeste bhg for oss, så var det ingen tvil om at det var den vi skulle velge. Hvis man er opptatt av at ting skal være sånn eller sånn, så bør man kanskje gjøre litt research i forkant for å finne en bhg som er mest på linje med det en selv ønsker av barnehagen. Anonymkode: 10785...9a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man er opptatt av at ting skal være sånn eller sånn, så bør man kanskje gjøre litt research i forkant for å finne en bhg som er mest på linje med det en selv ønsker av barnehagen. Anonymkode: 10785...9a1 Nettopp. Det har blitt en trend blant nordmenn at alle instanser skal tilpasse seg dem, og aldri noe arbeid i det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå