Gå til innhold

Lager legevakten notat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om legevakt skriver journalnotat når man ringer og får en vurdering /råd osv på tlf?

Anonymkode: 165eb...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, de er pliktige til å føre journal for å dokumentere. Flere lover som regulerer det, du kan google journalplikt eller dokumentasjon av helsehjelp.

Anonymkode: 9abd4...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Noen som vet om legevakt skriver journalnotat når man ringer og får en vurdering /råd osv på tlf?

Ja det ligger inne selvom du kun får råd/vurdering  over tlf.

Anonymkode: e1c3d...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Alt helsepersonell er pålagt å føre journal, dette finner du både i helsepersonell loven, journalforskriften m.m.

Ringer du legevakt så blir og samtalen gjort opptak av. 
Legevakten sender og automatisk melding til fastlege når du har ringt dem, med hvorfor du har ringt og hva som er sagt. Unntaket kan muligens være dersom du gir uttrykkelig og klar beskjed om at epikrise ikke skal sendes. 
Epikriser sendes ut etter de alle fleste legebesøk, men dette er i bunnen brudd på helsepersonells taushetsplikt, men det er en innarbeidet rutine, som baserer seg på stilltiende samtykke. 

Anonymkode: c8f19...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alt helsepersonell er pålagt å føre journal, dette finner du både i helsepersonell loven, journalforskriften m.m.

Ringer du legevakt så blir og samtalen gjort opptak av. 
Legevakten sender og automatisk melding til fastlege når du har ringt dem, med hvorfor du har ringt og hva som er sagt. Unntaket kan muligens være dersom du gir uttrykkelig og klar beskjed om at epikrise ikke skal sendes. 
Epikriser sendes ut etter de alle fleste legebesøk, men dette er i bunnen brudd på helsepersonells taushetsplikt, men det er en innarbeidet rutine, som baserer seg på stilltiende samtykke. 

Sender de automatisk melding til fastlege når man bare har ringt legevakten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei -men har du vært på time på legevakten hender det at de gjør det, kommer litt an på. Opplevd begge delene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja, hvorfor tror du ellers at du oppgir personalia...?

Anonymkode: 76dc4...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, de er pålagt å gjøre det med mindre du sier at du ikke samtykker til deling av info, og viser til en bestemt paragraf i lovverket som jeg ikke husker i farten. Den handler om deling av info mellom helsepersonell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, de er pålagt å gjøre det med mindre du sier at du ikke samtykker til deling av info, og viser til en bestemt paragraf i lovverket som jeg ikke husker i farten. Den handler om deling av info mellom helsepersonell. 

Det skjer ikke automatisk -jeg har ringt legevakten ett par ganger i sommer for drøfting. Disse har ikke fastlege fått. Men han har fått journalnotat da jeg var på time der for noe annet . Dette var 2 forskjellige legevakter også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skjer ikke automatisk -jeg har ringt legevakten ett par ganger i sommer for drøfting. Disse har ikke fastlege fått. Men han har fått journalnotat da jeg var på time der for noe annet . Dette var 2 forskjellige legevakter også. 

Det skal skje automatisk men bor du i en avkrok i Gokk så kan en av de to ha et dataanlegg som ikke snakker sammen. Og da sender de på papir, når noen tar en opprydding i gamle, ugjorte arbeidsoppgaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg forstår at det sendes epikrise etter besøk. Men om man bare har hatt telefon kontakt trodde jeg ikke det ble sendt mldtil fastlegen. 
men håper legevakt dokumenterer samtalene internt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja jeg forstår at det sendes epikrise etter besøk. Men om man bare har hatt telefon kontakt trodde jeg ikke det ble sendt mldtil fastlegen. 
men håper legevakt dokumenterer samtalene internt?

Ja de dokumenter at man har ring ja -men ikke alltid det sendes fastlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja de dokumenter at man har ring ja -men ikke alltid det sendes fastlege. 

Ok. Bra de dokumenterer det da. Skriver det hva man prater om og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ok. Bra de dokumenterer det da. Skriver det hva man prater om og?

Ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det gjorde de med meg for 2 uker siden. Jeg ringte legevakt og ble direkte henvist videre til sykehus (var ikke fysisk innom LV), og fastlegen fikk notat fra legevakt om at jeg hadde ringt dem og årsak til det fikk jeg vite da jeg var hos fastlege 2 dager etterpå. Epikrise fra sykehuset hadde dog ikke fastlegen fått, forstå det den som kan 😅

Anonymkode: f20c6...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...