Gå til innhold

Hvordan var oppførselen rundt tida utroskapen fant sted?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen har vært sammen i over 10år. I de siste 3årene, etter at vårt første barn ble født, har vi levd mer i ett samarbeid enn et kjærlighetsforhold. En del gnisninger, lite raushet, passiv aggressiv oppførsel og tilnærmet dødt på soverommet. Kun intimitet i forsøkene på å lage et søsken. Søskenet ligger på siden av meg nå, straks 1mnd gammel.

Forholdet fortsatte som før i begynnelsen av graviditeten, men så plutselig endret ting seg på hans side. Så siden i sommer har han vært en annen mann, der hvor jeg egentlig forventer at han setter øynene i meg eller slenger med leppa kan han plutselig smile og komme med en vittighet eller bare gi meg en klem. Generelt mer forståelsesfull og omsorgsfull, og jeg merker jeg selv mykner opp og blir lettere å ha med å gjøre. Intimiteten tok seg noe opp i graviditeten, ikke mye, men mye mer enn det vi hadde hatt de siste årene. Og så kom ungen, og alt er blitt forsterket og han virker konstant kåt. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må avvise (pga renselse/ikke sex første 6 ukene) og generelt tar han mer på meg ellers i døgnet. Og for å si det slik: jeg går ikke rundt og ser ut som et fruktfat om dagen, jeg er godt over 20kg i pluss siden vi møttes, og ting henger og slenger så tett opp mot fødselen. 

Han virker nesten litt småforelska om dagen, så jeg mistenker nesten at han har fått seg et selvtillitsboost gjennom oppmerksomhet fra noen eller enda verre: får tømt seg. Eller begge deler.1 pluss 1 blir vertfall ikke 2 her hos meg, så jeg lurer på om han kan være utro. Kveldene og helgene blir brukt her hjemme, men for alt jeg vet kan han jo stikke fra jobb noen timer og ha seg på dagtid. Eller at det foreløpig kun er digitalt. Han er mye på telefonen, men den ligger også og slenger rundt om og jeg har tilgang (men han er ganske trygg på at jeg ikke snoker).

Dere som har hatt partner som har innrømmet utroskap (fysisk og/eller mentalt): Hvordan var de i perioden det pågikk? Merket dere noen forskjell på dem og på hvilken måte?

Anonymkode: b2ace...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min (eks)mann ble ekstremt opptatt av trening, kosthold og eget utseende. Han fjernet seg fysisk og emosjonelt fra meg og «mine» relasjoner (familie og venner), og han fikk også økt selvtillit og ble mye mer selvsikker i beslutninger og vurderinger. Gikk fra å fokusere på vi/vårt til meg/mitt.

Han benyttet enhver anledning til å komme seg ut av huset, og holdt seg stort sett for seg selv når han måtte være hjemme. Mobilen var med han overalt. Alle de klassiske tegnene i boka med andre ord… 

Viste seg at han hadde innledet et forhold (emosjonelt og seksuelt) til en kvinne i nabolaget som vi begge kjente gjennom barna. De holdt på i flere år, men jeg fortrengte alle tegnene fordi jeg var så desperat etter å holde familien samlet. 

Anonymkode: 5cb89...2e0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble omtrent som du beskriver. Virket brått veldig oppmerksom og forelsket hjemme, mer sex, mer kos ++ Ironisk nok blir jo ofte forholdet hjemme mye "bedre" når partneren er utro.

Anonymkode: 37c18...1ea

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare fortelle mannen din at du har lagt merke til at han har endret seg, og spørre hvorfor.

Hvis babyen din er én måned, er du fortsatt full av barselhormoner. Jeg sier ikke at mistanken din er grunnløs, det har jeg ingen anelse om, men husk at du fra naturens side er ekstra oppmerksom de første ukene. Ettersom man er ekstremt sårbar med en nyfødt, er det jo ikke utenkelig at man biologisk sett blir veldig fokusert på å holde familien sammen.

Vårt beste vennepar gikk fra hverandre etter at han var utro. Han ble kald og slem mot henne da han lå med kollegaen sin, men som du ser av tråden, kan det slå ut andre veien også. Jeg ville bare spurt på en ikke-anklagende måte.

Anonymkode: 85a9b...f56

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det fantes en fasit for det, ville man vel bare fått utlevert en sjekkliste sammen med vielsesattesten.. 

Jeg har aldri opplevd utroskap. Men har opplevd en endring hos mannen som gjorde meg urolig. Han var ikke like omtenksom, han var fjern, litt knapp med meg, noe som var veldig uvant. Og hver gang jeg prøvde å ta det opp med han så var det bare jeg som var rar, for alt var jo som før. Helt til jeg krevde en skikkelig samtale, der vi kom til kjernen i hvorfor ting var som de var. Så sier som andre, snakk sammen, vær ærlig om hva du ser. 

Anonymkode: 61035...108

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks ble mer oppmerksom, overkompenserte nok litt med gaver, komplimenter, mer sex og mer opptatt av trening og eget utseende. Jeg trodde vi hadde det bedre enn ever ei stund, til jeg plutselig sjekket mobilen hans og oppdaget jobb-afære og dypt utroskap. Håper virkelig av hele mitt hjerte at det ikke gjelder dere. Unner ingen det helvetet.

Anonymkode: 24f70...36c

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min utro eksmann ble ikke mer forelska. Han tok avstand til meg mer og mer. Mer på telefonen, ny perfyme, mer på trening, mer overtid (som ikke var overtid), unnskyldninger for å slippe middag hos foreldrene mine , ble sur på vennene mine (i ettertid har jeg blitt fortalt at han ble pressa av en kompis av meg som hadde fått vite det). 

Det hjalp ikke å spørre han hva som skjedde, han ble bare sur og sint. Jeg prøvde flere ganger å fortelle han hvordan jeg hadde det, og hvordan jeg opplevde han- men til ingen nytte. 

Viste seg til slutt at han hadde vært utro med halve bygda og forelsket seg i en av de. Flytta ut og flytta rett inn til henne. Hun kasta han ut etter 1 år , da trenden hans bare fortsatte med henne. Han hadde klart å være utro mot henne med 3 andre … 

Det gikk i utforbakke med han. Han innrømte til slutt at han hadde vært notirisk utro mot meg gjennom hele forholdet/ekteskapet. Kanskje 20 stykker , sa han. 

Vi har to barn sammen. 

Anonymkode: 71a74...5b0

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg virkelig hadde vært bekymret fir utroskap så hadde jeg sjekka telefonen.. 

Min var slik du beskriver, og generelt høy på livet (var vel lykkelig, rett og slett). 

Men han er ikke bare lykkelig pga barnet og har fått en ny livsgnist da? 

Anonymkode: 38659...159

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks begynte å jobbe en del overtid på natten. Så ikke noe rart idet siden han jobbet skift som inkluderte netter.

Han sa han var veldig forelsket i meg. Jeg var så snill, søt og en veldig god mamma. Alt fungerte og vi planla sommerferie som var bare noen uker unna.

Allikevel var det noe som ikke stemte helt uten at jeg kunne sette fingeren på det. Jeg hadde mine mistanker om at han var utro og til og med hvem han var det med.

Etter noen uker hvor jeg konfronterte han med direkte spørsmål om henne og utroskap så ville han plutselig skilles. Han hadde visstnok ikke hatt følelser for meg på veldig lenge og vi hadde vokst fra hverandre.

Han flyttet ut og 10 dager etterpå var han samboer med henne jeg mistenkte. De hadde visst falt for hverandre etter at gan flyttet ut, noe som er bare pisspreik. Jeg har funnet bevis på at de hadde ett forhold i minst 2 år før han flyttet.

Jævla svin, kommer aldri til å tilgi han. Skjedde så mye dritt i ettertid som gikk mest ut over barna våre. Helt utilgivelig hans attitude i ettertid. 

Til den dag i dag forstår jeg ikke hvorfor han sa så mye fint til meg rett før han flyttet. Etter at han flyttet så ville han at jeg skulle vente på han, han måtte bare prøve ut hun andre først ett års tid 🤯

Lytt til magefølelsen din, den stemmer nok ganske bra.

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var fjern, mer trening. La opp til krangler. Men snudde og ville planlegge turer og sendte fine meldinger når jeg jobbet overtid. Jeg hadde dårlig magefølelse og beskyldte han for å ha møtt noen og han nektet. 
Han hadde møtt ei på trening. Og tok de på fersken hjemme da jeg kom hjem tidligere.

De var sammen i 2 måneder før han angret og ville tilbake.

Utroskap gjør så vondt. Så håper det ikke er noe hos deg. 
Ikke beskyld han for noe, bare følg litt med. Og sjekk telefonen en dag det passer seg. Så får du vite eller få fred. Ingen som er utro greie å slette unna alt. 

Anonymkode: de7be...09b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min virka rett og slett deprimert. Påsto at ikke han var utro selv om jeg hadde mistanke lenge. «Jobba» mye,  trente mer. Forholdet mellom oss ble verre og verre i den tida han holdt på, til jeg kom til det punktet at jeg så for meg skilsmisse uansett. Og så ble han plutselig avslørt.

Anonymkode: 3f1e8...042

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min virka rett og slett deprimert. Påsto at ikke han var utro selv om jeg hadde mistanke lenge. «Jobba» mye,  trente mer. Forholdet mellom oss ble verre og verre i den tida han holdt på, til jeg kom til det punktet at jeg så for meg skilsmisse uansett. Og så ble han plutselig avslørt.

Og ja selvfølgelig. Mobilen skjulte han.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som før hadde vært en trygg klippe, alltid rolig og behersket, ble veldig humørsyk og oppfarende. Jeg tror han hadde veldig dårlig samvittighet. Jeg husker en gang vi skulle gå ut for å spise, og han ble sittende og nærmest ikke orke å spise maten, skjønner ikke at jeg ikke forsto det. Jeg gikk nok og tenkte på alt sånn i underbevisstheten, men først senere falt brikkene på plass.

En kveld han skulle ut på en treningsrunde (han har alltid trent mye, så der var det ingen forskjell) bestemte jeg meg sånn plutselig for å bli med, og stakk for å skifte. Kom ut i gangen, og der hadde han dratt. Selv da tenkte jeg ikke over det så mye, annet enn at det var rart, men senere forsto jeg selvsagt at han hadde en avtale med "henne", og måtte derfor stikke før jeg var klar.

Det var masse sånne små episoder, men han ble ikke mer hengiven og oppmerksom, han ble fjern og distansert. Jeg kunne snakke med ham, og han så ut til å være langt borte i tankene.

Han var helt i ulage, og til slutt fortalte han det. Han sa at det hadde pågått et halvår, men jeg vet ikke om det er sant. Har ikke undersøkt noe mer. Hun han var utro med var han sammen med bare noen måneder etter at jeg ba om separasjon og flyttet. Han ville tilbake til meg. Vet at det var han som gjorde det slutt med henne, for hun sendte tåredryppende meldinger til sønnen vår over lang tid, trodde visst at han skulle hjelpe henne å få eksmannen min tilbake (sønnen min svarte henne selvsagt ikke).

Jeg har mer tro på at de blir mer distraherte. De får så mye å tenke på, og forsøke å skjule for alle rundt. Det er ikke enkelt å spille dobbeltspill. Har også tro på at de blir mer opptatt av utseendet, kle seg bra, og samtidig blir de en god del mer borte fra hjemmet.

Anonymkode: 7c945...7af

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Han var veldig opptatt av mobilen og hadde den med seg overalt. Påstod at det bare var et vennskap med henne, men han tekstet dag OG natt i perioder. Ville ikke fortelle noe som helst om hvem hun var. 

- Ingen fysiske kjærtegn eller sex med meg. 

- Reagerte ikke i det hele tatt om jeg var opplagt lei meg. Jeg kunne gråte åpenlyst foran han og han brydde seg ikke. Det skal sies at han har Asperger og at det kan være noe av grunnen til den oppførselen. 

- Dro for å møte "kompiser" flere ganger i uken. Det er ikke noe han pleide å gjøre, da han har lite venner. Jeg mistenker at han dro for å møte henne.

- Fant kondomer og sexleketøy i en skuff, som han ikke hadde gjort noe forsøk på å skjule. I de 9 årene vi var sammen, var han aldri opptatt av den slags ting. 

Han innrømmet aldri utroskap ovenfor meg, men jeg merket mange av de klassiske tegnene på det. Glad for at jeg er ferdig med fyren 😝

Endret av Mardina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han ble veldig opptatt av eget utseende, begynte å trene og slanket seg, dusjet oftere, var nøye med hårklipp og klær. 

Så var han mye på mobilen og var veldig irritabel. Alt jeg sa og gjorde var feil, han var sinna på meg hele tiden, men insisterte på at det var fordi jeg oppførte meg feil. 

Så kunne han plutselig bli superhengiven og kosete. 

Han var mye på fest. Han snakket mye om denne kollegaen. 

Anonymkode: 8b673...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks distanserte seg mye fra meg. Ingen intimitet og han var mye ute og bidro veldig lite hjemme. 

Anonymkode: dd172...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble kjip. Distanserte seg. Det samme gjorde jeg. Gav rett og slett faen. 

Anonymkode: 68820...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...