AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hei! Prøver å finne ut hva slags eksem dette her er. Jeg har bestilt legetime, men det svir og jeg synes det er veldig skjemmende å gå ut sånn. Det er mer tydelig i virkeligheten, men fikk ikke til noe ordentlig lys. Før var det bare rundt nesen, men nå er det også ved siden av nesen og over nesebroen. Det er også i sprekken på haka, og det klødde litt ved siden av munnen ved kjeven også. Virka som det var tørt, men nå svir det Vet ikke om det er perioral dermatitt (eneste jeg tåler et spenol og aloe vera). Er det rosacea eller atopisk eksem ? Disse trenger jo vidt forskjellige produkter, og jeg tåler absolutt ingenting så jeg tørr ikke prøve noe. Har kunnet bruke concealer litt på nesa og under øynene, men nå kan jeg ikke det heller pga eksemet blir verre. Har noen noe peiling på hva dette her er for noe? Har noen noe erfaring? Kommer til å be om henvisning til hudlege når jeg kommer på time neste uke. Anonymkode: 63512...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Prøv ringblomstsalve,er natulig og skånsom for huden.Jeg bruker det for atopisk eksem og det virker veldig bra. Anonymkode: 750cf...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prøv ringblomstsalve,er natulig og skånsom for huden.Jeg bruker det for atopisk eksem og det virker veldig bra. Anonymkode: 750cf...86e Ja kanskje det. Jeg tåler ikke noe oljer eller noe sånt da blir det mye verre, men mulig det er et rent og fint produkt ? Anonymkode: 63512...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Jeg vet ikke hva det er, men husk at all eksem kommer innenfra. Det skjer mye inne i kroppen før den viser det utad gjennom huden. Ville prøvd mer enn å bare vente på nye produkter/piller! Kan det være noe du ikke tåler av det du spiser? Prøve å fjerne f eks melk og se om det skjer noe? Stresser du mye? Stress kan gjøre deg oversensitiv for matvarer, så hvis det er noe du ikke tåler kan rotårsaken være så «enkel» som stress og/eller dårlig søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Ser mest ut som om du har reagert på et eller annet. Anonymkode: 1f38c...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasa Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Legen mistenkte jeg hadde perioral dermatitt, (rød rundt nesa, hake og øynene) fikk en tablettkur som gjorde at jeg ble bra. Hudlegen mener jeg har atopisk eksem og at den tablettkuren ikke ville virke og i verste fall ble ille igjen etter kuren. Dette er ca 1 år siden ikke fått det tilbake For hudlegen var sikker på atopisk eksem. Jeg fikk allergisk reaksjon når jeg fikk i meg noe, klarte ikke helt å finne ut av hva (for det jeg følte jeg reagerte på en dag, reagerte jeg ikke på neste dag). Ble skikkelig rød rundt øya og det svidde og klødde. Men det roet seg ned ved allergimedesin Ikke noe godt å gå sånn Håper lege/hudlegen kan hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Vasa skrev (9 minutter siden): Legen mistenkte jeg hadde perioral dermatitt, (rød rundt nesa, hake og øynene) fikk en tablettkur som gjorde at jeg ble bra. Hudlegen mener jeg har atopisk eksem og at den tablettkuren ikke ville virke og i verste fall ble ille igjen etter kuren. Dette er ca 1 år siden ikke fått det tilbake For hudlegen var sikker på atopisk eksem. Jeg fikk allergisk reaksjon når jeg fikk i meg noe, klarte ikke helt å finne ut av hva (for det jeg følte jeg reagerte på en dag, reagerte jeg ikke på neste dag). Ble skikkelig rød rundt øya og det svidde og klødde. Men det roet seg ned ved allergimedesin Ikke noe godt å gå sånn Håper lege/hudlegen kan hjelpe Ville satset på en ny tablettkur fra legen. Og fått sjekket deg for matallergier hvis ikke slike tester er gjennomført tidligere. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Ulla Ullsokk skrev (21 minutter siden): Jeg vet ikke hva det er, men husk at all eksem kommer innenfra. Det skjer mye inne i kroppen før den viser det utad gjennom huden. Ville prøvd mer enn å bare vente på nye produkter/piller! Kan det være noe du ikke tåler av det du spiser? Prøve å fjerne f eks melk og se om det skjer noe? Stresser du mye? Stress kan gjøre deg oversensitiv for matvarer, så hvis det er noe du ikke tåler kan rotårsaken være så «enkel» som stress og/eller dårlig søvn. Jeg har fritert mat en del i det siste, og stressa veldig mye (derfor fritert mat). Har også spist sykt mye godteri, men det pleier jeg å gjøre i perioder uten at det gir meg noe reaksjon, og det samme med fritert mat..:/ håper ikke det er det, for jeg liker det så godt. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ser mest ut som om du har reagert på et eller annet. Anonymkode: 1f38c...260 Kan hende ja... Vasa skrev (11 minutter siden): Legen mistenkte jeg hadde perioral dermatitt, (rød rundt nesa, hake og øynene) fikk en tablettkur som gjorde at jeg ble bra. Hudlegen mener jeg har atopisk eksem og at den tablettkuren ikke ville virke og i verste fall ble ille igjen etter kuren. Dette er ca 1 år siden ikke fått det tilbake For hudlegen var sikker på atopisk eksem. Jeg fikk allergisk reaksjon når jeg fikk i meg noe, klarte ikke helt å finne ut av hva (for det jeg følte jeg reagerte på en dag, reagerte jeg ikke på neste dag). Ble skikkelig rød rundt øya og det svidde og klødde. Men det roet seg ned ved allergimedesin Ikke noe godt å gå sånn Håper lege/hudlegen kan hjelpe Ja kanskje det er allergi:/ får ta den jeg har og håpe det funker. Sveits35 skrev (1 minutt siden): Ville satset på en ny tablettkur fra legen. Og fått sjekket deg for matallergier hvis ikke slike tester er gjennomført tidligere. God bedring Anonymkode: 63512...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har fritert mat en del i det siste, og stressa veldig mye (derfor fritert mat). Har også spist sykt mye godteri, Usunt kosthold og mye stress går bra ei stund, men man blir jo feilernært av det. Når du stresser mye, utarmer det i tillegg kroppen for mikronæringsstoffer, som f.eks mineraler og vitaminer. Bruker du solkrem? Anonymkode: 03b04...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Usunt kosthold og mye stress går bra ei stund, men man blir jo feilernært av det. Når du stresser mye, utarmer det i tillegg kroppen for mikronæringsstoffer, som f.eks mineraler og vitaminer. Bruker du solkrem? Anonymkode: 03b04...1ce Nei, tåler ikke. Har ikke hatt råd til å prøve forskjellige heller fra apotek nettop pga det er bortkasta siden jeg reagerer på alt😅 Anonymkode: 63512...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Ligner veldig på min kombinasjon av rosacea, perioral/nasal dermatitt (hadde også rundt øynene), og ødelagt barriere. En kombinasjon av hudolje, det krem, finacea og Soolantra var det som skulle til. Ble typisk verre ved væromslag, særlig til kaldt vær. Finacea kan være bra mot både dermatitten og rosaceaen, men hvis du har ødelagt barriere så vil den kunne svi. Kan også være du blir verre før du blir bedre. Er flere med gode svar i kosmetikk-forumet. Anonymkode: c06df...be3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde mye hud problemer i ansiktet før men så prøvde jeg decubal og det roet ned all aktivitet. Bare til opplysning Anonymkode: 83ccd...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ligner veldig på min kombinasjon av rosacea, perioral/nasal dermatitt (hadde også rundt øynene), og ødelagt barriere. En kombinasjon av hudolje, det krem, finacea og Soolantra var det som skulle til. Ble typisk verre ved væromslag, særlig til kaldt vær. Finacea kan være bra mot både dermatitten og rosaceaen, men hvis du har ødelagt barriere så vil den kunne svi. Kan også være du blir verre før du blir bedre. Er flere med gode svar i kosmetikk-forumet. Anonymkode: c06df...be3 Leste litt på det, og de medikamentene virker jo litt skumle. Og hvordan vet man om man har ødelagt barriere ? Jeg tror ikke jeg har gjort noe spesielt for å få ødelagt barrieren heller😅 Men kjenner veldig igjen, huden min tåler dårlig vinteren og kulde generelt.. Anonymkode: 63512...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg hadde mye hud problemer i ansiktet før men så prøvde jeg decubal og det roet ned all aktivitet. Bare til opplysning Anonymkode: 83ccd...33e Hva slags decubal? Veit det finnes flere innen der 😊 Anonymkode: 63512...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Prøver å finne ut hva slags eksem dette her er. Jeg har bestilt legetime, men det svir og jeg synes det er veldig skjemmende å gå ut sånn. Det er mer tydelig i virkeligheten, men fikk ikke til noe ordentlig lys. Før var det bare rundt nesen, men nå er det også ved siden av nesen og over nesebroen. Det er også i sprekken på haka, og det klødde litt ved siden av munnen ved kjeven også. Virka som det var tørt, men nå svir det Vet ikke om det er perioral dermatitt (eneste jeg tåler et spenol og aloe vera). Er det rosacea eller atopisk eksem ? Disse trenger jo vidt forskjellige produkter, og jeg tåler absolutt ingenting så jeg tørr ikke prøve noe. Har kunnet bruke concealer litt på nesa og under øynene, men nå kan jeg ikke det heller pga eksemet blir verre. Har noen noe peiling på hva dette her er for noe? Har noen noe erfaring? Kommer til å be om henvisning til hudlege når jeg kommer på time neste uke. Anonymkode: 63512...3df Du har ekstremt tørr hud, og trenger både fuktighet og fett. Gå på apoteket og be om råd for beste La Roche Posay krem, eller kjøp Avene Cicalfate for ansikt. Legen kan ikke gi deg noe annet enn fukt og fett. Det er årstiden, med kulde og mørke som er synderen her. Anonymkode: 0c21b...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Jeg følger ei som kaller seg «instafarmasøyten» , hun hadde nettopp et innlegg om et produkt som kan fungere mot det utslettet du beskriver. På instagram. Anonymkode: 2bde9...bfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg følger ei som kaller seg «instafarmasøyten» , hun hadde nettopp et innlegg om et produkt som kan fungere mot det utslettet du beskriver. På instagram. Anonymkode: 2bde9...bfc Veldig god kilde til riktig behandling. Anonymkode: 0c21b...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du har ekstremt tørr hud, og trenger både fuktighet og fett. Gå på apoteket og be om råd for beste La Roche Posay krem, eller kjøp Avene Cicalfate for ansikt. Legen kan ikke gi deg noe annet enn fukt og fett. Det er årstiden, med kulde og mørke som er synderen her. Anonymkode: 0c21b...b53 Jeg prøvde cicaplast forrige gang og alt ble mye verre. Den kunne jeg ikke ha i det hele tatt. Tenkte å nevne det siden du nevnte scene cicalfate.. Anonymkode: 63512...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #19 Del Skrevet akkurat nå AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leste litt på det, og de medikamentene virker jo litt skumle. Og hvordan vet man om man har ødelagt barriere ? Jeg tror ikke jeg har gjort noe spesielt for å få ødelagt barrieren heller😅 Men kjenner veldig igjen, huden min tåler dårlig vinteren og kulde generelt.. Anonymkode: 63512...3df Vet ikke helt hva du mener med skumle, jeg brukte bare kremer 😊 noen kan bli verre i starten ja, men alternativet var jo å plages. Trappet litt forsiktig opp bare . Anonymkode: c06df...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå