Gå til innhold

Far prioriterer seg selv

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Babyen vår sover veldig dårlig. Jeg har alle nettene alene, så er ofte det blir 4 timer stykket opp søvn gjennom natten. Når far står opp spør jeg om han kan ta baby så jeg kan sove. Da skal han bare først. Det tar gjerne lang tid, minst en halvtime. Da må jeg stå opp, skifte på baby, kle på meg og slikt som gjør det vanskelig å legge seg for meg selv om jeg er utrolig trøtt hele tiden. Dette vet samboer, men velger likevel seg selv. Er jeg helt urimelig som mener han kan ta morningen så jeg får sovet en halvtime?

Anonymkode: 18349...dbe

• Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke urimelig. Og han kommer sannsynligvis ikke til å endre seg. Min var sånn. Han unnskyldte seg med at han ikke hørte babyen for jeg var jo der. De gangene jeg tvang ham opp var han sur og grinete. Måtte ha kaffe og sigg før han laget mat osv til barna. Endte med at jeg bare sto opp for at det ikke skulle være så dårlig stemning og syns synd på barna som fikk kjeft istedenfor mat osv. Han er eks nå, foråsiresånn’😮‍💨😮‍💨😮‍💨

Anonymkode: 9b66c...183

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sint og sakt at du kan gå på do...alt andre kan du gjøre med babyen. Du må virkelig sette ned foten nå...eller så kommer yo ting til å skje...du får 2 barn utover...eller du blir en "alene" mamma 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så vanskelig å gjøre at han ikke kan ta med babyen på det? Hvordan tror de egentlig at vi mødre klarer oss på dagtid når far er tilbake på jobb? 

Anonymkode: 5d4ef...4f9

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savnet selv at mannen min tok initiativ til dette selv og at jeg faktisk måtte be om det. Men har hjalp det å snakke om i "freds tid". Altså snakk om det på kvelden, forklar hvordan nettene er og si at du vil at han skal ta baby 1 times tid før han drar på jobb så du får sovet ut. Og nei, du er ikke urimlig.

Anonymkode: a3530...60b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Babyen vår sover veldig dårlig. Jeg har alle nettene alene, så er ofte det blir 4 timer stykket opp søvn gjennom natten.

Du er i permisjon for å ivareta barnet. Mannen din jobber. Du kan sove periodevis gjennom hele dagen. Det kan ikke mannen din.

Rollene snus når han skal i permisjon. Da må ditt behov for å være opplagt til jobb hensyntas.

Anonymkode: 8dbaf...eca

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er i permisjon for å ivareta barnet. Mannen din jobber. Du kan sove periodevis gjennom hele dagen. Det kan ikke mannen din.

Rollene snus når han skal i permisjon. Da må ditt behov for å være opplagt til jobb hensyntas.

Har du barn selv? Er du sånn person..du kan sove når baby sover 🤣🤦 

• Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle babyer som sover på dagtid. Min baby sov et kvarter av gangen gjennom hele døgnet, var ikke mulig å sove på dagtid. Likevel fikk jeg null hjelp, vi er ikke sammen i dag. 

Anonymkode: 9bc25...87f

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dust.

Anonymkode: 66cd4...fe9

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Herregud 🤦‍♀️

Anonymkode: 8390b...799

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Baby sover ikke bedre på dagen. Han sover 7-10 timer uavbrutt hver natt. Han skal ikke ha permisjon før baby er nærmere ett år og da er nok søvn noe helt annet enn nå. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er det som er så vanskelig å gjøre at han ikke kan ta med babyen på det? Hvordan tror de egentlig at vi mødre klarer oss på dagtid når far er tilbake på jobb? 

Han gjør det jeg gjør med baby, men tydeligvis vanskelig for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hatt en skikkelig prat om dette? 

Hvordan var han før baby kom? Støttende, på tilbudssiden, omsorgsfull, og dro sin del av lasset? 

Anonymkode: 53cda...c65

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (22 minutter siden):

Har du barn selv? Er du sånn person..du kan sove når baby sover 🤣🤦 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke alle babyer som sover på dagtid. Min baby sov et kvarter av gangen gjennom hele døgnet, var ikke mulig å sove på dagtid. Likevel fikk jeg null hjelp, vi er ikke sammen i dag. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dust.

Anonymkode: 66cd4...fe9

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Herregud 🤦‍♀️

Anonymkode: 8390b...799

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Baby sover ikke bedre på dagen. Han sover 7-10 timer uavbrutt hver natt. Han skal ikke ha permisjon før baby er nærmere ett år og da er nok søvn noe helt annet enn nå. 

Traff en nerve ser jeg. Menn er gode soldater, sover når de kan. Kvinner må lære seg dette.

Hvis en baby knapt sover ila en dag, er det noe alvorlig galt. 1-4 mnd skal spedbarn sove 14-15 timer i døgnet. Man har altså kjempegode muligheter til å få presset inn 6-7 timer i døgnet.

Så får man helle kreve at mannen gjør husarbeid, lager mat, innkjøp osv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Traff en nerve ser jeg. Menn er gode soldater, sover når de kan. Kvinner må lære seg dette.

Hvis en baby knapt sover ila en dag, er det noe alvorlig galt. 1-4 mnd skal spedbarn sove 14-15 timer i døgnet. Man har altså kjempegode muligheter til å få presset inn 6-7 timer i døgnet.

Babyer "skal" så mye rart, betyr ikke at alle gjør det. Hva med å heller stille opp for hverandre i en sånn situasjon så begge har det noenlunde greit? Hva hadde det kostet denne mannen å gi TS en halvtime på morgenen? 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer "skal" så mye rart, betyr ikke at alle gjør det. Hva med å heller stille opp for hverandre i en sånn situasjon så begge har det noenlunde greit? Hva hadde det kostet denne mannen å gi TS en halvtime på morgenen? 

Rekker ikke jobb kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Helt uenig i det siste. Far skal også bli kjent med barnet. Jeg gjorde heller husarbeidet når han var hjemme så far og barn kunne være sammen.

Anonymkode: d5d60...8e5

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Rekker ikke jobb kanskje?

Da er det en latterlig enkel løsning på det, stå opp tidligere. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du tar ordet «dust» til nye nivåer🙄🙄

Anonymkode: 9b66c...183

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vel .. igjen..du har nok ikke hat barn...ok la oss si at noen er super heldig og får barn som sover noen timer i løpet av dagen..men de fleste sover små dupper..de må bæres.. kjøres.. trilles etc

Min hadde refluks og kunne kaste opp i søvne og måtte alltid passe på...

Men nr 1 sov aldri mer en 30 min av gangen... ikke snakk om at jeg rakk og sove selv da.

Barn sover mye...med de sovner når du er ute p triller vogn...når du kjører bil etc...skal vi legge oss og sove da?

Hva med de fleste som har barn med kolikk? Refluks? Sykdom? 

Selv om man kanskje får er sove barn er det kanskje ting så må gjøres når de sover...ta en rolig dusj..spise lunsj i Fred...se litt på tv...gjøre noe man liker.. lese bok etc ( i 20-30 min)

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...