Gå til innhold

Leser fastlegen epikrise)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pleier fastlege å lese epikriser som kommer inn fra sykehus?

Anonymkode: e8717...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gjør det iallefall, og jeg håper da alle andre gjør det også.

Anonymkode: 7443d...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortløpende, men før legetimer eller dersom det er aktiv oppfølgning av noen som er veldig syke. Det er min erfaring hvertfall. Om jeg har vært på sykehus så tviler jeg på at min overarbeidede fastlege leser epikrisen før jeg evt skal komme på time til han. 

Anonymkode: 1b721...c4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke fortløpende, men før legetimer eller dersom det er aktiv oppfølgning av noen som er veldig syke. Det er min erfaring hvertfall. Om jeg har vært på sykehus så tviler jeg på at min overarbeidede fastlege leser epikrisen før jeg evt skal komme på time til han. 

Anonymkode: 1b721...c4f

Hm

Hadee håpa han så det var kommet en epikrise og leste den

Hcis jeg sender beskjed da- fordi det er noe som må følges opp😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hm

Hadee håpa han så det var kommet en epikrise og leste den

Hcis jeg sender beskjed da- fordi det er noe som må følges opp😔

Min fastlege leser alltid og følger opp med en melding f.eks. om jeg ikke har en avtalt legetime. Hvis du ikke hører noe så er det jo bare å gi legen din en heads up på at det er noe å følge opp evt be om en oppfølgings time. Man må ikke være redd for å ta tak i og initiativ i egen helse om legen din er litt treg. 

Anonymkode: dbd29...3fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de skal lese dem. Det er en av pliktene, i tilfelle det er noe som skal følges opp og for å ha oppdatert journal. Men du er selv også ansvarlig for å ta kontakt hvis det er noe som krever oppfølging. 

Anonymkode: f477b...fbd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det følger nok varsel med på de epikrisene som må følges opp av fastlege. Ellers tenker jeg de ligger urørt på PC til du etterspør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (6 minutter siden):

Det følger nok varsel med på de epikrisene som må følges opp av fastlege. Ellers tenker jeg de ligger urørt på PC til du etterspør.

Ok. Ja lurte på om de fikk med seg at det er kommet noe liksom😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfart at min ikke gjør det så jeg kontakter alltid legekontoret om jeg vet noe skal følges opp og bestiller en time selv. 

Anonymkode: 8b97f...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår fastlege leser alle epikriser som kommer inn om oss. Hun er alltid oppdatert når vi kommer til time og vi har også fått melding av henne hvis vi har vært inne for sjekk på sjukehus og noe må følges opp av henne. 
Men hvis det er noe du tenker må følges opp ville jeg ikke ventet på at legen tar kontakt. Da ville jeg tatt kontakt selv. 

Endret av atropos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke min leser med mindre han absolutt må. Og han kontakter aldri for noe som helst uansett hvor syk jeg er og trenger oppfølging. Det er alltid jeg som må ta kontakt. Er så drittlei. 

Anonymkode: 526eb...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke min leser med mindre han absolutt må. Og han kontakter aldri for noe som helst uansett hvor syk jeg er og trenger oppfølging. Det er alltid jeg som må ta kontakt. Er så drittlei. 

😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

😔

Om det er noe som skal følges opp og du ikke hører fra lege så er det bare å ta kontakt selv, ingen krise det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om det er noe som skal følges opp og du ikke hører fra lege så er det bare å ta kontakt selv, ingen krise det. 

Neida. Var bare nysgjerrig på om legen leste fortløpende det som kom inn. For hvos han har lest det er det større sjanse for at jeg får svar på min henvendelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å snu spørsmålet, leser legen ikke epikrise, så gjør han ikke jobben sin.

Anonymkode: 36559...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han følger ikke opp på samme måte som de andre har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Neida. Var bare nysgjerrig på om legen leste fortløpende det som kom inn. For hvos han har lest det er det større sjanse for at jeg får svar på min henvendelse

Om du henviser til epikrise når du henvender deg så leser han den jo. Snakk om å lage problemstillinger😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...