Gå til innhold

Når slutter dere å være nakne på badet foran barna?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere har aldri vært på svømming? 

Anonymkode: 53891...4a1

Nei.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hehe, stakkars partneren din. 

Anonymkode: fada4...cb2

Vi har ikke behov for sex lengre.

Anonymkode: 837ac...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hos oss er privatliv helt naturlig. Det vil si at når vi er på badet, hvor vi er nakne, går ingen andre inn dit. 
yngste barn sviver godt rundt naken, og eldste i boxeren, uten at noen bryr seg om det. 

Barna mine ønsker ikke å se meg naken. Om de roper på meg på badet, og jeg sier jeg er naken, velger de å ikke komme inn. 

De har faktisk aldri sett meg naken etter babytiden (da de lå på gulvet mens jeg dusjet).

Anonymkode: 981f3...15c

Forstår ikke hvorfor det er så viktig for voksne å vise seg frem for barna 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen øvre grense. Nå er både sønn og datter over 20 og vi har ingen slike grenser noen av oss barn eller foreldre.

Anonymkode: 2d617...481

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fotdi du presser sex på barna. De får seksualundervisning på skolen. Det holder.

Hva har sex naken kropp med sex å gjøre? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låser ved toalettbesøk, men ikke hvis jeg dusjer, kan gå utildekket over gangen til soverom osv. Har 3. klassejente. Hun har unntaksvis kommentert det negativt, men virker overhodet ikke å være ukomfortabel totalt sett. Far er mer påpasselig med nakenhet, men det er nok mest fordi han kan tenke på at slikt kan misforstås om det nevnes til utenforstående. 

Anonymkode: cdb1c...d3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Fotdi du presser sex på barna. De får seksualundervisning på skolen. Det holder.

Det er en helt vanlig kortslutning hos folk at nakenhet=sex. De er ikke sånn, vettu. Det er bare det at vi i vårt samfunn nesten aldri ser nakenhet uten at det har med sex å gjøre. Hvor ofte ser du nakenhet på skjerm, og hvor ofte handler det om sex? For min del, minst 99% av gangene det er nakenhet på skjerm, f.eks. i en film, er det fordi folka har sex. Ser nesten aldri at nakne folk gjør noe annet enn å ha sex. Det er på den måte vi bli hjernevasket til å tro at nakenhet er sex.

Men, altså , det trenger ikke være sånn. Se på enkelte stammefolk som alltid er nakne i alle aldre og kjønnsblandet. Tror ikke de konstant tenker sex selv om alle er nakne rundt dem? Det samme med naturister. De trives nakne sammen med kjentfolk og fremmede av begge kjønn, men det blir ikke noe gangbang-party av det allikevel. Ikke går damene rundt dryppene våte i skrittet og mennene med ereksjon, heller. Og hvorfor det? Jo, fordi nakenhet er bare kropp uten klær. Seksuell tenning initieres av helt andre mekanismer, og tent kan man bli også fullt påkledd.

Barna har ikke vondt av å se nakne mennesker, heller ikke foreldrene sine. Snarere tvert i mot, så er det bra for barna at nakenhet blir ufarliggjort og aliminneliggjort. Det er bra for barnas eget kroppsbilde at de får se vanlige nakne kropper. Hvis de eneste nakne koppene de får se, og kan sammenlikne seg med, er retusjerte og perfekte modeller på nett, er det ikke så rart om de får en masse idiotiske kroppskomplekser og blir misfornøyd med seg selv, selv om de er helt normale, friske og sunne.

Hver enkelt må finne sin måte å gjøre det på, men du skal ikke være redd for at barna skades av å se foreldrene nakne, for det er feil. Det forutsetter selvsagt at det er ikke-seksuelt. Barn som utsettes for overgrep, det er en helt annen sak, men en naken kropp i dusjen eller på vei mellom bad og soverom, er ikke seksuelt og ikke skadelig.

Anonymkode: 4a6fe...40d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri. Dem viste at var jeg i dusjen eller nettopp gått ut av dusjen så var sjansen veldig stor for at jeg var naken. For meg så er det naturlig. Jeg er vant med det. Jeg kunne gå rundt hvis jeg skulle hente noe med bare trusa å. Den har et avslappa forhold til kropp dem å. Å ja jeg vet at den har det. Dem er voksen no. 

Anonymkode: fcbd2...88e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (3 timer siden):

Hva har sex naken kropp med sex å gjøre? 

Pleier du å ha sex med klær på?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er en helt vanlig kortslutning hos folk at nakenhet=sex. De er ikke sånn, vettu. Det er bare det at vi i vårt samfunn nesten aldri ser nakenhet uten at det har med sex å gjøre. Hvor ofte ser du nakenhet på skjerm, og hvor ofte handler det om sex? For min del, minst 99% av gangene det er nakenhet på skjerm, f.eks. i en film, er det fordi folka har sex. Ser nesten aldri at nakne folk gjør noe annet enn å ha sex. Det er på den måte vi bli hjernevasket til å tro at nakenhet er sex.

Men, altså , det trenger ikke være sånn. Se på enkelte stammefolk som alltid er nakne i alle aldre og kjønnsblandet. Tror ikke de konstant tenker sex selv om alle er nakne rundt dem? Det samme med naturister. De trives nakne sammen med kjentfolk og fremmede av begge kjønn, men det blir ikke noe gangbang-party av det allikevel. Ikke går damene rundt dryppene våte i skrittet og mennene med ereksjon, heller. Og hvorfor det? Jo, fordi nakenhet er bare kropp uten klær. Seksuell tenning initieres av helt andre mekanismer, og tent kan man bli også fullt påkledd.

Barna har ikke vondt av å se nakne mennesker, heller ikke foreldrene sine. Snarere tvert i mot, så er det bra for barna at nakenhet blir ufarliggjort og aliminneliggjort. Det er bra for barnas eget kroppsbilde at de får se vanlige nakne kropper. Hvis de eneste nakne koppene de får se, og kan sammenlikne seg med, er retusjerte og perfekte modeller på nett, er det ikke så rart om de får en masse idiotiske kroppskomplekser og blir misfornøyd med seg selv, selv om de er helt normale, friske og sunne.

Hver enkelt må finne sin måte å gjøre det på, men du skal ikke være redd for at barna skades av å se foreldrene nakne, for det er feil. Det forutsetter selvsagt at det er ikke-seksuelt. Barn som utsettes for overgrep, det er en helt annen sak, men en naken kropp i dusjen eller på vei mellom bad og soverom, er ikke seksuelt og ikke skadelig.

Anonymkode: 4a6fe...40d

Ser aldri på nakne folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg har vært naken foran barna? Sikkert når de var baby og små, og måtte være med på badet. Men selv da dusjet jeg vel da de varni seng eller faren tok dem.

Jeg kan  ha et håndkle når jeg går fra dusjen, men jeg går ikke naken!

Anonymkode: 6176b...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 8.02):

Ja nakne kropper er jo helt horribelt. Aldri vært i svømmehall du eller? 

Anonymkode: 9e1fa...049

Hvorfor er det så vanskelig for dere nakenfetisjister å skjønne at ingen vil se dere nakne? Og at det ikke er noe som helst naturlig med å være naken? Selv Amazonas og andre avsidesliggende steder greier jungelboerne å dekke seg til foran andre. Hva forteller det deg?

Anonymkode: 509c1...8a3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Pleier du å ha sex med klær på?

Nei...men en naken kropp betyr ikkje sex...da har du fått feil syn på kroppen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg presser ikke nakenhet på noen. Så det er opp til ungene selv. Insisterer de på å bruke badet når jeg dusjer, så velger de.

Anonymkode: e72f3...ed6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste er 8 nå. Har ikke begynt å dekke meg til, men de er ikke sånn at de nødvendigvis kommer inn når jeg er på badet lenger. Virker ikke som de bryr seg, og de har et naturlig forhold til nakenhet.

Pappaen er av typen som gjerne nakenbader, noe foreldrene hans alltid har gjort også, og fortsatt gjør. Jeg synes alltid de har hatt et så mye friere og finere forhold til nakenhet, kropp og seksualitet enn jeg har vokst opp med. Så vi har videreført hans forhold til nakenhet til vår familie, i stedet for mitt der nakenhet var knyttet til sex. Jeg har alltid hatt mye issues til kropp og nakenhet selv pga min barndom, så det var viktig for meg at jeg ikke overførte det til mine barn.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna kommer inn når jeg dusjer, så greit for meg. Det hender det skjer, selv om barna er store tenåringer.

Jeg er glad hvis de får et naturlig forhold til nakenhet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 23.32):

Det er noe alvorlig galt når nakenhet blir knyttet opp mot sex!

Anonymkode: d4f52...c0d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 21.48):

Ja, det kan du si. Følte meg virkelig hot og sexy når jeg dusjet med utålmodig baby på badegulvet eller når jeg var på babysvømming med andre mødre i alle former og varianter. Jeg vil si at stripping var det siste jeg tenkte på da altså. 

Anonymkode: 53891...4a1

Ja, jeg har aldri noensinne vært inne på tanken verken foran familie, venner eller profesjonelle helseaktører..?

Noen vil nok ha godt av være mer naken, utenom sex..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låser døra når jeg er på badet. Jeg vil gå på do i fred, og jeg vil dusje i fred. Mannen min og barna mine er ikke der inne med meg. Det er min private tid. Jeg verken tisser eller dusjer foran andre. 

Jeg ville vært på badet mens folk prompet og tisset, valset rundt nakne. Wtf...

Anonymkode: 6176b...714

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 23.47):

Forstår ikke hvorfor det er så viktig for voksne å vise seg frem for barna 

Igjen, du opplever å vise deg frem når du kler av deg. Vi andre ser det som helt naturlig å ikke kle på oss.

Er veldig glad for barna mine ikke er lammet av frykt ved tanken på å dusje i en garderobe, eller se sin egen kropp i speilet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...