Gå til innhold

Når slutter dere å være nakne på badet foran barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kun ett bad. Derfor er det naturlig at hele familien benytter seg av badets fasiliteter på en og samme tid. Når tenker dere det er naturlig å begynne å dekke seg til ovenfor barna? Vil kanskje ikke være naturlig for all tid å stå der naken når barna vokser til.

Anonymkode: f50d3...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville unngått det som hovedregel. Du aner ikke hvor mange fæle bilder jeg har i hodet etter dette selv.

Anonymkode: 9f1f8...ad1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville unngått det som hovedregel. Du aner ikke hvor mange fæle bilder jeg har i hodet etter dette selv.

Anonymkode: 9f1f8...ad1

Ja nakne kropper er jo helt horribelt. Aldri vært i svømmehall du eller? 

Anonymkode: 9e1fa...049

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet vel uten å tenke noe over det sånn når barna var rundt 10-11 år. Nå er de tenåringer og det føles ikke naturlig å være helt naken foran dem, men samtidig så gjør jeg ikke noe ut av det heller. Datteren min kan jeg godt skifte foran og være i undertøyet, rundt min snart myndige sønn føles ikke det naturlig.

Anonymkode: a84c7...593

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe jeg unngår totalt, men merker at jeg har redusert på å være helt naken foran guttene på 9 og 6. 6-åringen hadde også tidligere en fase med veldig fascinasjon av pupper. Naturfagtime hver morgen ble for mye for meg 😆

Anonymkode: a08de...f51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hun begynte på skole. Så ingen grunn til at hun skulle se meg naken når hun var såpass stor. Liker ikke å være naken foran noen, da...

Anonymkode: 39d11...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når de begynte på skolen. 

Anonymkode: f46e1...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi bare jeg og jentungen på 13. Vi er som hovedregel ikke nakne foran hverandre, men hvis en av oss må noe på badet mens den andre dusjer eller hun trenger hjelp til noe ifbm dusj er det heller ikke noe problem at den ene er naken.

Anonymkode: d24c5...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har falt bort naturlig ettersom 10-åringen for det meste steller seg alene på badet. Med 1åringen er det annerledes siden vi alltid er sammen på badet.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de selv utvikler det ønsket om å ikke være nakne med andre. Jentungen går naken (i truse) rundt sjøl, mens guttungen er litt blygere. 

De har begge et greit avslappet forhold til kropp heldigvis, og det skjedde av seg selv..

Anonymkode: d4f52...c0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja nakne kropper er jo helt horribelt. Aldri vært i svømmehall du eller? 

Anonymkode: 9e1fa...049

Herregud, Ingen barn ønsker å se foreldrene sine nakne 🤦🏻‍♀️ Og det bør de heller ikke. 

Anonymkode: 1ac5d...2ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud, Ingen barn ønsker å se foreldrene sine nakne 🤦🏻‍♀️ Og det bør de heller ikke. 

Anonymkode: 1ac5d...2ff

Jeg har sett foreldrene mine nakne mange ganger og det spiller da absolutt ingen rolle.

Anonymkode: 1f176...989

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår familie er nakenhet helt naturlig, så ingen av oss har direkte sluttet med det. Har en gutt på 15 og en jente på 17 som også har et naturlig avslappet forhold til nakenhet. 

Anonymkode: 61633...954

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de selv går ut, eller uttrykker at de selv syntes det er ubehagelig. Min sønn tror jeg aldri kommer til å bry seg (8 år) men min datter sluttet da hun begynte på skolen. 

Anonymkode: e4e6f...90f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det styrer de. Det er bare for dem å la være å komme inn når jeg dusjer/skifter, eller låse døra når de selv er på badet, og det har de begynt med rundt 10-12-årsalder. 

Anonymkode: 85eb5...d27

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vi har kun ett bad. Derfor er det naturlig at hele familien benytter seg av badets fasiliteter på en og samme tid. Når tenker dere det er naturlig å begynne å dekke seg til ovenfor barna? Vil kanskje ikke være naturlig for all tid å stå der naken når barna vokser til.

Anonymkode: f50d3...1d2

Har aldri sluttet med det. Nå har de to eldste flyttet utenbys for å studere, men har fortsatt en 16-åring hjemme. Han vet at vi er nakne på badet, både far og mor, og vi låser ikke døra. Han velger allikevel å komme inn på badet for å stelle seg om morgenen, selv når vi er der. Selv viser han seg aldri med mindre enn truse, men han velger selv.

Eldstejenta kunne komme inn og gå på do til hun var langt opp i tenårene, mens far og/eller mor var naken på badet, og det selv om vi har to bad.

Anonymkode: 4a6fe...40d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok det automatisk slutt sånn ca rett før / etter undomsskole slutt. Ble en helt naturlig slutt på det hele.  Det var aldri jeg som bestemte det. Pleide å dusje og bade sammen før. Nå låser de dørene og vil være ifred.  Nå er det helt uaktuelt  for de. Så henger meg på de som skriver 10-12 års alder. Det var slik det var her. Tror ikke det finnes noe fasit på dette. De finner ut av dette selv etterhvert. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt naken rundt seksåringen. Men han er litt mer sjenert i damegarderobene nå enn før, så vi har sluttet å bruke de.

Anonymkode: f430b...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke sammen på badet, men nakne til og fra er vi vel alle sammen. To voksne, to barn på 11 og 13 år.

Anonymkode: 427af...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...