Gå til innhold

Lurer på å delta i en løpegruppe, men er usikker på om alderen min kan være en utfordring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en 42 år gammel mann og er singel. Leste om denne saken her og ønsker gjerne å delta. Men etter å ha sett bildene av gruppene, så ble jeg mer usikker: En som har passert 40 løper med 20-30 åringer selv de skriver at de er åpent til eldre folk. Spesielt når man er på utkikk. Hva sier dere? Bør jeg prøve eller finne en løpegruppe for 35+?

Kim Fredrik startet løpegruppe. Det tok raskt av.

Noen avsnitter fra artikkelen:

Sitat

– Vi ville skape et møtepunkt uten alkohol der det å være aktive og ha det litt hardt sammen, gjør at man knytter bånd.

Moe forteller at gruppen raskt vokste i sosiale medier. Nå møter rundt 30-40 personer opp ukentlig for å løpe sammen. De fleste er i 20- og 30-årene, og mange er studenter.

– Men vi er et åpent fellesskap for alle og spennet på de som er med går fra 18 til 50-60 år.

Sitat

Flere aktører og privatpersoner har startet løpegrupper i Bergen. Noen har holdt på i flere år, mens andre har dukket opp det siste året.

Blant nykommerne er «Entirebody Running Club» som Jeanette Annie Jørgensen startet opp via et online coachingfirma nå i oktober.

– Det er et gratis lavterskeltilbud for alle. Vi deler gruppen i to ulike nivåer, forteller Jørgensen.

Oppmøtet har ligget på 30- 40 i snitt. Også i denne gruppen er det flest i 20-30 årene som møter opp.

– De fleste kommer alene, og vi ser at det er flest kvinner. Vi skulle gjerne hatt med flere menn. Det kan jo være et tips til single, løpeglade gutter, sier Jørgensen humrende.

3.jpg

lB8pegruppe_entirebody2.jpeg

Anonymkode: cad83...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare å prøve? Hvis du uansett liker å løpe i gruppe må jo dette være veldig hyggelig!

Om du treffer noen det klaffer med er jo uansett tilfeldig.

Anonymkode: 13d4f...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at spennet er større, men at flest er i den alderen. 

Sosialt er bra uansett, løping er bra, syns du skal bli med bare fordi det er gøy for seg også.

Anonymkode: eed5d...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være fler blir med forsi de har sett den gruppen å

Anonymkode: eed5d...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel bare å prøve? Hvis du uansett liker å løpe i gruppe må jo dette være veldig hyggelig!

Om du treffer noen det klaffer med er jo uansett tilfeldig.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Står at spennet er større, men at flest er i den alderen. 

Sosialt er bra uansett, løping er bra, syns du skal bli med bare fordi det er gøy for seg også.

Kan være fler blir med forsi de har sett den gruppen å

Er bare redd for at jeg skiller meg ut for mye rett og slett. Men takk for oppmuntringen folkens. Kanskje jeg skal bare slå til og prøve. Trenger også litt uteaktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 er jo ingen alder. Jeg skulle gjerne vært med i en løpegruppe rundt der jeg bor. Jeg er kvinne 35 i et forhold, men hadde ikke syntes det var rart om det var folk der på 40+ eller. Flere kollegaer jeg deltar på løp med, er menn i 40-50 års alderen :) Så kjør på og ikke overtenk!

Anonymkode: a1544...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er bare redd for at jeg skiller meg ut for mye rett og slett. Men takk for oppmuntringen folkens. Kanskje jeg skal bare slå til og prøve. Trenger også litt uteaktivitet. 

Det er vel bare bli med på en løpetur eller to, så ser du om det er flere på din alder. 
Men det er naturlig at det er overvekt av yngre i slike grupper. Det er en flott måte å bli kjent med nye mennesker og nye steder når man er nyinnflyttet. 
De fleste av oss løpere som er 35+ er ofte såpass etablerte at vi har våre egne løperutiner. I området jeg bor er det flere løpegrupper som har en del voksne deltagere, men tidspunktene passer aldri for meg, og jeg liker ikke løpe i større grupper i sentrumsområder. De få gruppene jeg har funnet som løper på grusveier har høyere nivå enn meg pr nå. 

Anonymkode: 0ca74...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss løpere som er 35+ er ofte såpass etablerte at vi har våre egne løperutiner. I området jeg bor er det flere løpegrupper som har en del voksne deltagere, men tidspunktene passer aldri for meg,

Jeg ser den, men har ikke en så stor nettverk av venner. Ønsker å stifte nye bekjentskap. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! 

Jeg er snart 50 år og eldst, men holder koken vel så bra som ungfolket! Sosialt er det også. Drit I alderen, det er bare et tall.

Anonymkode: 74337...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke erfaring med folk i ulike aldre fra andre arenaer i livet ditt? 

Jeg har jobbet på steder hvor nesten alle var 15-20 år eldre enn meg, og jeg har jobbet steder hvor jeg var "gamlemor" og det var meg og en håndfull "gutter" i 20-årene. Jeg har trent en kampsport hvor folk var i alderen 15-70. 

Og altså, alder er ofte bare et tall. 

De jeg klikket best med på kampsporten var en mann i 60-årene, mens jeg var i 20-årene. 

Nå er jeg "gamlemor" i førti-årene, men har det helt knall sammen med et par av "guttungene" i starten av 20-årene på jobb. 

Det er bare å prøve, det er ikke som du binder deg til å være med for resten av livet :)

Anonymkode: 812e9...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...