Gå til innhold

Har så lyst, men tror ikke jeg klarer det - utroskap

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Tenk så mye lettete det ville vært om alle ikke brydde seg så mye om dette. Mange klarer fint å tilgi og attpåtil forstå hvorfor det skjedde og tok lærdom av det.

Anonymkode: f2bdd...925

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenk så mye lettete det ville vært om alle ikke brydde seg så mye om dette. Mange klarer fint å tilgi og attpåtil forstå hvorfor det skjedde og tok lærdom av det.

Anonymkode: f2bdd...925

Om man er en person som fornekter seg selv så kan det være vanskelig. Ikke helt relatert, men et supplement til innlegget ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For din egen del, ikke tilgi utroskap! Det er så ødeleggende. Du kommer aldri til å klare å se på han på samme måte igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det må være noe av det dummeste , mest fordomsfulle og mest forstyrrende jeg har lest på dette forumet noen gang.

Anonymkode: 13a5d...172

Synes ikke det var så dumt jeg, ganske logisk faktisk. Like logisk som at attraktive mennesker lettere kan være utro enn mindre attraktive. Det betyr selvsagt ikke at de dermed vil være det. Men er man attraktiv, utadvendt, gjerne ekstrovert og har en sterk sexlyst, så sier det jo seg selv at man har tilgangen og man har driftene som skal til. Så gjenstår det om det moralske kompasset er riktig stilt inn eller ikke

Anonymkode: 9f03b...156

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn er ikke utro. Mange menn er utro derimot. Jeg har tilgitt mannen min for utroskap en gang for 10 år siden, men han lå med noen på fylla... jeg vet ikke om jeg hadde klart en hel affære. 

Anonymkode: d7ec4...de2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 53 skrev (22 timer siden):

Når det er over en så lang periode så kan ikke jeg se for meg at det bare handler om sex - det må være noe mer tenker jeg.

Sikker på at nicket ditt stemmer overens med terrenget?

Mannfolk flest kan fint like sex uten at det er følelser der. 

Utroskap er noe dritt, men ikke lag det til noe mer enn sex, dersom det ikke handler om noe mer enn sex.

Anonymkode: 53047...f67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adrenalina1 skrev (På 25.11.2024 den 9.16):

Alle menn ville vært utro hvis sjansen bød seg. 

Selv om det gjelder deg, så gjelder ikke det alle. Har hatt muligheten flere ganger jeg, men jeg har litt moral, så jeg har latt være. Men åpenbart er det mange kvinner og menn som ikke eier moral eller respekt for andre mennesker 

Anonymkode: b0dbe...68d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen var utro, men det var jeg også - til tross det så var vi sammen i 5 år for det. 

Mannen min har ikke en eneste gang vært utro de 7 årene vi har vært sammen - og det har ikke jeg heller vært disse 7 årene. 

Hvorfor får han ikke ta på deg? Syntes du at han er ekkel plutselig fordi han har vært utro? 😅 for det høres jo ikke ut som at du straffer han. 😅 

Han er jo fortsatt den samme, og du er fortsatt med han. Og tro det eller ei, fysisk kontakt(og verbal og psykisk) er noe alle lengter etter, så om han ikke fikk det nok fra deg fra før, så er det nok derfor han var utro i utgangspunktet. 

Du burde bestemme deg, ellers kommer nok han til å slå opp med deg for å slutte å pine deg. 

Anonymkode: c35d8...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle menn er ikke utro. Min nåværende kjæreste (ikke samboere) har hatt flere muligheter, men har alltid avslått. Det har jeg hørt fra flere andre. Og jeg har ingen grunn til å tro noe annet. Heldigvis. Men jeg har vært i 2 lange forhold før og der opplevde jeg utroskap. Jeg prøvde virkelig å tilgi, men klarte bare ikke. Tilliten var brutt og ødelagt. Så det endte med brudd. Og som du skriver, du klarer nesten ikke at han tar på deg, så det spørs om du klarer å gå videre med dette forholdet. Tillit er alfa og omega i godt forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 3.16):

Har så lyst å tilgi min mann for utroskap, at alt skal bli som før. Spesielt siden vi har barn sammen. I 8 måneder hadde han sex med en annen. Vi har vært sammen i 10 år. Jeg prøver så hardt, men jeg klarer snart ikke at han tar på meg engang. Når jeg tenker på hva som har skjedd skjønner jeg ikke hva jeg holder på med, hvorfor har jeg ikke gått enda. Men så prøver han så hardt, er så lei seg for det som han har gjort. Er redd for at jeg finner en ny som gjør det samme mot meg. Er alle menn utro? Føles virkelig sånn. 

Anonymkode: f8a83...a0e

Han valgte dere bort, med viten og vilje, gang på gang. Han er ikke lei seg for det han gjorde, men lei seg fordi det fikk konsekvenser. Han vil ha begge deler, både familien og elskerinnen. 
De aller fleste har kontroll over seg selv og har respekt for partneren de har valgt, men så er det jo enkelte som din mann da som bare bryr seg om seg selv. 

Anonymkode: dfd4e...194

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 3.56):

Nei alle menn er ikke utro, men det er visse egenskaper som går igjen blant de utro er min erfaring. 1. sterk sexlyst 2. Utadvendt og sosialt smart 3. Sjarmerende ‘godt likanes’ blant folk

Kjenner ganske mange av denne typen jeg vet har vært utro. 

Så har man de mennene med lav sexdrive. Gjerne litt innadvendt reservert type. Gjerne mot alle andre enn deg. De er gjenerelt lite ute og syns julebord er stress og noe de gjerne vil unngå. Mine kjærester har vært sånn og ikke sjans i havet for at de ville vært utro.

Så min konklusjon er at dersom du har kapret ‘prins charming’ er du aldri 100% trygg. Samme om har en mann med over gjennomsnittlig utseende og som i tillegg er utadvendt.

Sånn ellers er det vel mellom 40% sjanse for å være utro blant menn etter hva vi leser.

Anonymkode: 1a38e...ffd

Enig med denne. Min er slik. Innadvendt med de fleste unntatt meg. Drar på julebord dette året med jobben men kun fordi det er free food og jeg er med ( vi lader i hverandres selskap). Han lar mobilen ligge fritt, han trives best hjemme eller med meg. For all del, alle kan være utro men av de mennene jeg har hatt er det minst sjans han er utro. 

Sånn ellers kan man aldri vite 100% om noen. Thats life.

Du lever med frykt og redsel. Er det et godt liv? Jeg tror du vil få det bedre alene.🌸

Anonymkode: a6c31...491

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så min konklusjon er at dersom du har kapret ‘prins charming’ er du aldri 100% trygg.

Det helt uten konkurranse farligste ift utroskap er mannen som kombinerer følgende:

• Lite erfaring med tilgang på damer
  • Manglende sexliv på hjemmebane
  • Får plutselig en attraktiv mulighet

Da har du nemlig "drømmen i oppfyllelse" for en sultefôret mann som ikke er vant til å håndtere at en mulighet byr seg.

Går det ikke galt da, så går det aldri galt.

Anonymkode: 9094f...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 4.02):

Det må være noe av det dummeste , mest fordomsfulle og mest forstyrrende jeg har lest på dette forumet noen gang.

Anonymkode: 13a5d...172

Denne skriver jeg under på!

Anonymkode: 92ce6...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har så lyst å tilgi min mann for utroskap, at alt skal bli som før. Anonymkode: f8a83...a0e

Finn ut for deg selv, uten å høre på eller på annen måte blande han bort i vurderingen, hvorfor det ble slik. Og så om det er noe som kan endres eller noe du kan leve med. Ingen klarer nemlig å bli eller være utro uten at det er en del av et forhold, og der er du den andre parten. Det kan godt være du ender opp med at det er "fordi han er en dritt", men da hadde du neppe skrevet her. Jeg vil tro det som regel er mer komplisert. Men finn ditt syn på saken. Alene. Det er nemlig du som skal leve med resultatet.

Pippi Lotta skrev (På 25.11.2024 den 7.58):

Folk som er utro føler seg ofte ikke verdsat i forholdet, det kan skyldes en dårlig partner men den utro kan også føle seg verdiløs på grun av sine egne problemer.

Eller det kan være to som ikke passer så godt sammen. Forut for utroskap er det i hvert fall mangel på kontakt i paret.

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 15.29):

Hvordan greier man egentlig det? Man knuller en annen dame. Dumper sæden i henne, slikker henne og hun deg. Og så dra du hjem til kona di som om ingenting skjedde? Anonymkode: aab17...f50

Eventuelt så knuller man en annen mann. Tar meg friheten det er å minne om det :) Og så tror jeg ikke noen forbinder så mye positivt med utroskap, enda så fantastisk befriende og livgivende det kan være der og da.

Når først beslutningen om å bli utro et tatt, eller overhodet overveies, så har det vært mørkt og stille hjemme en stund. Og det er der årsaken er, mørket og stillheten hjemme. Utroskapen er symptom, ikke årsak. Her tar mange feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlberner1 skrev (24 minutter siden):

Eller det kan være to som ikke passer så godt sammen. Forut for utroskap er det i hvert fall mangel på kontakt i paret.

Ja en dårlig parnter for meg trenger selfølgelig ikke være en dårlig partner for deg. Jeg tenkte bare ikke det var nødvendig å forklare det åpenbare, da det ikke endrer poenge mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst å tilgi min mann for utroskap, at alt skal bli som før. Spesielt siden vi har barn sammen. I 8 måneder hadde han sex med en annen. Vi har vært sammen i 10 år. Jeg prøver så hardt, men jeg klarer snart ikke at han tar på meg engang. Når jeg tenker på hva som har skjedd skjønner jeg ikke hva jeg holder på med, hvorfor har jeg ikke gått enda. Men så prøver han så hardt, er så lei seg for det som han har gjort. Er redd for at jeg finner en ny som gjør det samme mot meg. Er alle menn utro? Føles virkelig sånn. 

Anonymkode: f8a83...a0e

Jeg skjønner ikke at du engang prøver å tilgi han, han har bedratt deg i 8 måneder vel vitende om at han risikerte familien sin hvis du noen gang fant ut av det, han fortjener ikke at du engang prøver å tilgi han. 

Anonymkode: 2d2be...421

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei alle menn er ikke utro, men det er visse egenskaper som går igjen blant de utro er min erfaring. 1. sterk sexlyst 2. Utadvendt og sosialt smart 3. Sjarmerende ‘godt likanes’ blant folk

Kjenner ganske mange av denne typen jeg vet har vært utro. 

Så har man de mennene med lav sexdrive. Gjerne litt innadvendt reservert type. Gjerne mot alle andre enn deg. De er gjenerelt lite ute og syns julebord er stress og noe de gjerne vil unngå. Mine kjærester har vært sånn og ikke sjans i havet for at de ville vært utro.

Så min konklusjon er at dersom du har kapret ‘prins charming’ er du aldri 100% trygg. Samme om har en mann med over gjennomsnittlig utseende og som i tillegg er utadvendt.

Sånn ellers er det vel mellom 40% sjanse for å være utro blant menn etter hva vi leser.

Anonymkode: 1a38e...ffd

Tror jeg hadde vært mer redd for en veldig reservert type, gudene vet hva de skjuler...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt i det forholdet, han fortjener ikke bli tilgitt.

min mor var utro mot pappa, det er veldig ubehagelig å vokse opp med foreldre i konflikt(nei ingen sa noe rett ut, men hvordan unngå å få det med seg, bare vet alt, også den hemmelige godteskåla i krydderskapet.

veldig usunt for barn, det kan barnevernet også fortelle deg.

gå videre, og ikke tenk på nytt forhold

Anonymkode: e5035...1b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...