AnonymBruker Skrevet 26. november #21 Del Skrevet 26. november AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 14.02): Det er ganske spesielt å se alle disse trådene. Som en annen sier lengre nede, så er ikke menn det de engang var. Men så er heller ikke kvinner det heller. En annen påpeker at om menn synes en kvinne er pen nok, så vil han være interessert og ta initiativet. Slik var det gjerne før, da pen var nok. Rollene var klart fordelt i forhold, og begge visste hva man kunne forvente av hverandre. Nå er det ikke lenger slik. I et forhold er det tilsynelatende to likestilte ledere, og man forventer at begge parter bidrar likt på områder som før var adskilt. Et godt på signal om det faktisk er likestilt, er om kvinnen også er i stand til å ta initiativ i startfasen. Om det så er å ta kontakt først, eller om det er å be mannen på date. Med kvinner som forventer at mannen skal være den som tar slike initiativ, tenker jeg absolutt at hun er for de gamle kjønnsrollene. Og siden de aller færreste kvinner i Norge i dag er for slik rollefordeling, så vil det lønne seg å påpeke at man ønsker en gammeldags rollefordeling slik at du bare trenger å være et pent ansikt for å få menn til å ta styringen og initiativet Anonymkode: e8c37...ce1 Jeg syns du overdriver. Det kan være mange ulike grunner til at noen ikke prøver seg først, og det er helt fair å ønske at noen tar initiativ først. Ser menn også har den holdningen. Eneste er at de ikke gir seg noe kontroll og er avhengig av at noen vil prøve seg, men det finner de ut av selv. Jeg tipper de kommer til å omstille seg om det ikke fungerer for dem, å om de ikke gjør var det også deres valg å ta for livet. Mennesker vil bestandig være to sjefer, fordi vi er alle sjef over egen kropp, siden vi er den som må kjenne alle følelser av å leve i den. Alle er ulike. Livet er mix og match av alt som finnes, å kverulere når det ikke er noen som er direkte utsatt og fratatt rettigheter, det syns jeg bare skader denne samtalen. La folk få leve. Det å bestemme om vi vil eller ikke vil prøve oss på noen, er innefor vår frihet til å leve som vi ønsker. Menn er fri til å bestemme selv de også. Anonymkode: 20d98...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 27. november #22 Del Skrevet 27. november Jeg har null problem med å spørre, og har gjort det mange ganger. Men har egentlig best erfaring med at mannen spør. Noen blir med på date selv om de egentlig ikke er så interessert dessverre. Og da blir holdningen deres ofte litt sånn "overbevis meg". Og det gidder jeg ikke. Det er helt klart mange menn der ute som ikke er oppriktig ute etter å finne noen for et varig forhold, det er mye "se hva som skjer" holdning. Og da legger de inn null innsats selv. Og dette er mye av grunnen til at jeg nå har droppet datingapper helt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #23 Del Skrevet 27. november Mannen får spørre. Da takker jeg ja. Anonymkode: 7328a...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 3. desember #24 Del Skrevet 3. desember Ryddet for brukerdebatt. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #25 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 11.06): Hvis jeg føler meg klar for å avtale møtes, så kan jeg fint spørre først. Jeg vil ikke la en potensielt bra mann glippe bare fordi jeg skal tviholde på ett gammeldags holdning om at kvinner aldri kan vise interesse først. Flere menn jeg har snakket med sier de venter litt ekstra før de spør om å møtes, fordi mange damer blir sure og anklager dem for å kun være ute etter sex om de spør for tidlig. Anonymkode: 48295...9e5 Det er en del damer som sier at det bør avklares innen en uke med chatting og da konkret eller glem. Det er min erfaring som mann også, en date er jo ikke hva det var så sex kommer sjeldent inn i bildet for min del før date 3-4 Ingen vits å chatte 2 mnd for å risikere å finne ut at det ikke er kjemi Anonymkode: 062e9...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå