AnonymBruker Skrevet 24. november #1 Del Skrevet 24. november Eller venter du til de spør deg? Jeg chatter med ti ulike menn men nesten ingen foreslår å treffes, kun noen få. Men chatte skal de drive med i ukesvis. Skjønner ingenting. Har ikke foreslått å treffes selv heller. Har tenkt at det er mannen sin jobb, eller…? Anonymkode: 544d9...5bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november #2 Del Skrevet 24. november Jeg spør ja, orker ikke å bruke masse tid på chatting uten å møtes ganske raskt. Anonymkode: 766ad...10b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 24. november #3 Del Skrevet 24. november (endret) Det er nå en pågående tråd om at menn er de som skal spørre om å møtes og en pågående tråd om at menn bør betale på date. Er det rart de samme mennene tenker at 50-tallets kjønnsroller for husarbeid også bør gjelde? Endret 24. november av Brunello 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november #4 Del Skrevet 24. november ja, jeg gir beskjed om at jeg vil chatte en stund før et eventuelt treff. vil si at mesteparten av de spør om å treffes. Anonymkode: 9ed05...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november #5 Del Skrevet 24. november Jeg gir uttrykk for at vi først blir kjent på nett, så ville ikke bedt om treff etter noen få uker.. Anonymkode: e8383...a77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november #6 Del Skrevet 24. november Mannens jobb? Hvorfor det? spør om jeg har lyst å møte de, ja. Har ikke fått nei til nå Anonymkode: b34b8...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #7 Del Skrevet 25. november Virker chattingen, som at det er noe å hente? Har du møtt dem som har spurt eller avslått dem, om du ikke er så interisert? Er du interisert I noen av de andre, eller bare charter dere uten at det er noe der? Jan man gi av segselv til 10 stykker samtidig? Liker noen hverandre godt nok? Anonymkode: 20d98...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 25. november #8 Del Skrevet 25. november Kan helt fint spørre jeg om jeg synes mannen virker intressant nok, men kommer stort sett ikke dit da de spør før jeg rekker det i de fleste tilfeller. De gangene jeg har spurt har jeg alltid fått ja og mannen blitt veldig glad da har jeg følt jeg har fått solide pluss poeng før vi har møttes 🤭 Gjerne fordi jeg skal til område likevel, og like greit kan kombinere det med en date. Litt sikkerhet i det også og da slipper jeg ha for lang date hvis jeg feks har en avtale en time etterpå i området med venner. En gang var det litt dumt da for skulle møte en fyr i en park, dette var i sommer. Han stilte opp med piknik kurv, mat han hadde lagd og full pakke 🤭det hadde jeg ikke forventet i det hele tatt. Så etter koslig prat og spising av mat glemte jeg helt vennene mine 😂de ringte og lurte på hvor jeg var og om daten hadde vært så bra 🤭takket for meg og løp avgårde. Men gikk fint likevel det vi hadde mange flere hyggelige date gjennom sommeren. Bra fyr☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #9 Del Skrevet 25. november Jeg (K30) har begynt å spørre selv siden menn tar ikke initativ lenger virker det som, og jeg har ikke lyst til å snakke i 2 mnd for ikke å komme noen vei. Men så er det andre som sier damer aldri skal trenge å spørre, for om en mann syntes du er pen/en han er interessert i så vil han være den som spør. Så tenker jeg er litt sånn.. mindre pen/ikke den menn går for 😂 Anonymkode: b2954...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #10 Del Skrevet 25. november Menn er ikke det de en gang var. Jeg synes det er galskap å møtes uten å ha blitt kjent på nett først, ville aldri møtt noen jeg ikke visste jeg likte. Men jeg føler det blir helt feil for meg å ta initiativ til date, jeg er også veldig feminin og liker å se at mannen kan ta styring. Trenger ikke fin date som i middag med felegnukk, bare at han gir beskjed om hvor og når. F eks tur i skogen ☺️ Anonymkode: 9217a...5d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #11 Del Skrevet 25. november Jeg liker også best å bli litt kjent på nett først, men føler jeg kjemien er der eller jeg føler meg trygg på han, trenger det ikke være i ukesvis. Men spurte en om vi skulle treffes når vi hadde chatter en stund. Da blokket han meg😂 Så det ville han visst ikke.. 🙈 Anonymkode: b7a05...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #12 Del Skrevet 25. november Liker egentlig at de spør om date ganske fort for å avklare/få unna raskt. Jeg spør ikke om date selv så fort, har vel kanskje en gang spurt om vi skulle møtes i stedet for å bare chatte men der ble det vel ikke noe møte tror jeg. Er en som jeg har chatta med i noen uker nå, vi har snakket om å treffes men ikke noe mer enn det men i går kveld spurte han om vi skulle møtes å finne på noe til uka. Så det gleder jeg meg til 😍 Anonymkode: 43149...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #13 Del Skrevet 25. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Eller venter du til de spør deg? Jeg chatter med ti ulike menn men nesten ingen foreslår å treffes, kun noen få. Men chatte skal de drive med i ukesvis. Skjønner ingenting. Har ikke foreslått å treffes selv heller. Har tenkt at det er mannen sin jobb, eller…? Anonymkode: 544d9...5bd Noen vil bare ha en brevvenn og chatter i årevis.. Anonymkode: 8d720...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #14 Del Skrevet 25. november Hvis jeg føler meg klar for å avtale møtes, så kan jeg fint spørre først. Jeg vil ikke la en potensielt bra mann glippe bare fordi jeg skal tviholde på ett gammeldags holdning om at kvinner aldri kan vise interesse først. Flere menn jeg har snakket med sier de venter litt ekstra før de spør om å møtes, fordi mange damer blir sure og anklager dem for å kun være ute etter sex om de spør for tidlig. Anonymkode: 48295...9e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #15 Del Skrevet 25. november AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har tenkt at det er mannen sin jobb, eller…? Anonymkode: 544d9...5bd Hvorfor tenker du det? Anonymkode: b2b0a...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #16 Del Skrevet 25. november Brunello skrev (14 timer siden): Det er nå en pågående tråd om at menn er de som skal spørre om å møtes og en pågående tråd om at menn bør betale på date. Er det rart de samme mennene tenker at 50-tallets kjønnsroller for husarbeid også bør gjelde? Det er ganske spesielt å se alle disse trådene. Som en annen sier lengre nede, så er ikke menn det de engang var. Men så er heller ikke kvinner det heller. En annen påpeker at om menn synes en kvinne er pen nok, så vil han være interessert og ta initiativet. Slik var det gjerne før, da pen var nok. Rollene var klart fordelt i forhold, og begge visste hva man kunne forvente av hverandre. Nå er det ikke lenger slik. I et forhold er det tilsynelatende to likestilte ledere, og man forventer at begge parter bidrar likt på områder som før var adskilt. Et godt på signal om det faktisk er likestilt, er om kvinnen også er i stand til å ta initiativ i startfasen. Om det så er å ta kontakt først, eller om det er å be mannen på date. Med kvinner som forventer at mannen skal være den som tar slike initiativ, tenker jeg absolutt at hun er for de gamle kjønnsrollene. Og siden de aller færreste kvinner i Norge i dag er for slik rollefordeling, så vil det lønne seg å påpeke at man ønsker en gammeldags rollefordeling slik at du bare trenger å være et pent ansikt for å få menn til å ta styringen og initiativet Anonymkode: e8c37...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #17 Del Skrevet 25. november Jeg forventer at en mann spør, det ligger også i deres natur å være «jegere». Jeg setter pris på å bli spurt raskt, får ingenting ut av endeløse meldinger. Når alt kommer til alt må man møtes for å se om man har kjemi. Jeg har også oppdratt gutta mine til å være rause i starten når de møter en jente. Det gir et godt inntrykk og man tjener på det i lengden. Ingen gidder å møte en gjerrigknark igjen. Slike ting jevner seg ut med tiden uansett. Menn har alt å vinne på å spandere litt og varte opp damene. Anonymkode: 7328a...413 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whiztle Skrevet 25. november #18 Del Skrevet 25. november AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har tenkt at det er mannen sin jobb, eller…? Ved å si at det er X kjønn sin jobb. Så åpner du for holdninger som «Det er kvinnen sin jobb å være på kjøkkenet». Så tenker du nok at det ikke kan sammenlignes, og jeg er enig. Men det blir for vagt også er det uklart (I alle fall for noen), hvor man drar linjen. Beste måten å eliminere disse forventningene til kjønn, er å kutte det ut helt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november #19 Del Skrevet 26. november AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 1.43): Virker chattingen, som at det er noe å hente? Har du møtt dem som har spurt eller avslått dem, om du ikke er så interisert? Er du interisert I noen av de andre, eller bare charter dere uten at det er noe der? Jan man gi av segselv til 10 stykker samtidig? Liker noen hverandre godt nok? Anonymkode: 20d98...28e Det første som sies her er jo et godt poeng. Hvorvidt jeg (mann) spør om å treffes og hvor tidlig i chattingen jeg evt. gjør det avhenger mye av hvordan dialogen er, om jeg føler det er noe potensiale der. Men det er ikke alltid lett å være mann (på dette området heller). Uansett om man er "på" eller mer tilbakeholden, så kan det bli feil. Jeg har fått ganske kontante avvisninger på forespørsler om date, om at dette var altfor tidlig og "hva vil du med meg?" osv. Og jeg har etter bare noen timer med chat fått høre det motsatte, dvs. hvor ubrukelig tafatte norske menn er, som ikke ber kvinnen ut umiddelbart.... Damned if you do, damned if you don't😆 Akkurat nå er det forresten en jeg klør meg litt i hodet over. Vi hadde chattet en drøy uke, og tonen hadde vært god, så jeg spurte om vi ikke skulle møtes en dag, ta en kaffe eller et eller annet (holdt det lavterskel og uforpliktende). Jeg fikk det jeg opplevde å være en blanding av en avvisning og et kryssforhør om hensikter mm. Greit nok, jeg svarte for meg som best jeg kunne, hensiktene i denne omgang var at det hadde vært hyggelig å drikke kaffe med deg, verken mer eller mindre. Ellers tok jeg til etterretning at hun ikke ville møtes, og var innstilt å bevege meg videre. Men hun fortsetter å ta kontakt. Etter noen dagers stillhet tar hun kontakt og sier hei, spør hvordan det går osv. Jeg tenker at jeg har spurt om å treffes, hun var i grenseland mellom vil ikke og vet ikke. Da spør jeg ikke igjen, og et evt. initiativ må komme fra henne. Anonymkode: 2a827...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november #20 Del Skrevet 26. november AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 23.33): Eller venter du til de spør deg? Jeg chatter med ti ulike menn men nesten ingen foreslår å treffes, kun noen få. Men chatte skal de drive med i ukesvis. Skjønner ingenting. Har ikke foreslått å treffes selv heller. Har tenkt at det er mannen sin jobb, eller…? Anonymkode: 544d9...5bd Fra en mann sitt perspektiv, så vil kvinner 9 av 10 tilfeller på tinder ikke tørre å ta initiativ til å møtes, uansett hvor interresert de er. Hvis du er interessert, så kan du vil bare invitere, er da ikke så komplisert? Merkelig at kvinner synes dette er så skummelt Anonymkode: 9651d...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå