AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:20 #1 Del Skrevet søndag kl 22:20 Bare fordi? Eller finnes det regler mot sånt? Dette er et helt hypotetisk spørsmål altså. Kom bare innpå tanken da jeg var på sykehus for litt siden. Anonymkode: 1aeef...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:25 #2 Del Skrevet søndag kl 22:25 Det som du kaller legefrakk blir brukt av både leger (ofc), sykepleier av og til, bioinginører, sykehuspresten, helsesekretærer, sekretærer, ernæringsfysiolog, sexolog, logoped osv, alt etter hva hver enkelt syns er komfortabelt. Eneste regelverket er vel at du skal gå med uniform på jobb, lite sminke, hår oppsatt og så er det iallfall på mitt sykehus skille på farge fra kantineansatte, operasjon og resten av sykehuset. Men med det sagt vil jeg tenke at å være sykepleier og å bruke frakk utenpå uniformen må være veldig tungvindt under stell o.l. Anonymkode: 74eb5...620 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:26 #3 Del Skrevet søndag kl 22:26 Hos oss (på sykehjem) kan vi det, om vi vil, fordi alle arbeidsdraktene henger sammen og vi kan velge fritt, men vi gjør det ikke. De er lange og upraktiske til å ha på i fks stell, mating osv. Anonymkode: 6d6fc...f09 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:26 #4 Del Skrevet søndag kl 22:26 Det hender jeg har på meg en for varme hvis jeg har glemt hettejakke ja, jeg er ikke sykepleier heller, men vernepleier. Jobber på sykehus. Ingen som bryr seg her. Anonymkode: c7011...327 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:04 #5 Del Skrevet mandag kl 12:04 Hvorfor i alle dager skal du det? Vil du bli lege,så bli en. For et merkelig spørsmål. Anonymkode: cd873...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:19 #6 Del Skrevet mandag kl 12:19 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor i alle dager skal du det? Vil du bli lege,så bli en. For et merkelig spørsmål. Anonymkode: cd873...62f Okei, sært å bli fornærmet. Jeg er ikke sykepleier og har heller ingen planer om å bli lege. La bare merke til at det eneste som skiller legens uniform fra sykepleierens som regel er frakken, og da begynte jeg å lure. Anonymkode: 1aeef...d9d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:25 #7 Del Skrevet mandag kl 12:25 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okei, sært å bli fornærmet. Jeg er ikke sykepleier og har heller ingen planer om å bli lege. La bare merke til at det eneste som skiller legens uniform fra sykepleierens som regel er frakken, og da begynte jeg å lure. Anonymkode: 1aeef...d9d På sykehuset her går de fleste leger i "scrubs", jeg tror ikke jeg har sett en eneste lege med legefrakk siden 90-tallet engang. Så her går legene kledd i det samme som sykepleiere, helsefagarbeidere, portører osv Anonymkode: 31dd1...c8b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:46 #8 Del Skrevet mandag kl 12:46 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): På sykehuset her går de fleste leger i "scrubs", jeg tror ikke jeg har sett en eneste lege med legefrakk siden 90-tallet engang. Så her går legene kledd i det samme som sykepleiere, helsefagarbeidere, portører osv Anonymkode: 31dd1...c8b Ja, de har på scrubs Men på St. Olavs nylig hadde de fleste jeg var i kontakt med også den hvite legefrakken. Anonymkode: 1aeef...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:52 #9 Del Skrevet mandag kl 15:52 Har aldri sett sykepleiere med det der jeg jobber, men der jeg jobber bruker vi frakk hele tiden. Jobber på lab... så kan jo kalle det en labfrakk Anonymkode: 6f59b...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:57 #10 Del Skrevet mandag kl 15:57 Bruker det stort sett bare i røykepausene Anonymkode: 9a758...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:58 #11 Del Skrevet mandag kl 15:58 Som lege har jeg brukt slik frakk lite. Mest som fastlege faktisk, da oppå vanlige klær. Ellers er det mye bomullstopper og bukser. Gjerne med tynn bomull innerst Anonymkode: 884fe...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:07 #12 Del Skrevet mandag kl 16:07 Det er færre og færre leger som bruker frakk nå. Alle kan ha på seg frakk hvis de vil, men det er upraktisk for de fleste, og bryter med hygieneregler hvis man går rundt på pasientrom og ikke har bar hud fra albuene og ned. Anonymkode: 71cc3...d73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:12 #13 Del Skrevet mandag kl 16:12 Jeg jobber i apotek og bruker "legefrakk", synes det er kjekt med flere lommer til ulike penner og min lille notisbok. Kanskje noen tror jeg er lege hvis de ser meg på butikken i lunsjpausen😉 Anonymkode: 5a5e4...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:14 #14 Del Skrevet mandag kl 16:14 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor i alle dager skal du det? Vil du bli lege,så bli en. For et merkelig spørsmål. Anonymkode: cd873...62f For et merkelig svar. Anonymkode: 65485...b55 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:19 #15 Del Skrevet mandag kl 19:19 Jeg jobber som operasjonssykepleier og bruker innimellom ‘legefrakk’ over mine grønne klær hvis jeg skal et lite ærend ut av a operasjonsavdelingen f.eks et møte, og ikke har tid til å skifte til hvitt tøy. Vi har hvite frakker som henger i garderoben til det bruk. Det er ingen som tror jeg er lege av den grunn, man har jo id-kort synlig på seg Anonymkode: 2a559...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet mandag kl 19:23 #16 Del Skrevet mandag kl 19:23 Rent praktisk sett kan jeg naturlig nok forsyne meg med hva jeg måtte ønske på tøylageret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:27 #17 Del Skrevet mandag kl 19:27 Det jeg har sett er diabetes sykepleiere hverfall som bruker frakk. Anonymkode: a1c75...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:30 #18 Del Skrevet mandag kl 19:30 «Frakken» er ikke forbeholdt legene, men den forbindes med dette yrket. Jeg er ikke lege, men bruker uniform på jobb (psykologspesialist) og det hadde ikke falt meg inn å bruke «frakk». Ikke fordi det er forbundet, men fordi jeg syns det er lite komfortabelt. Anonymkode: 0e1a1...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:02 #19 Del Skrevet mandag kl 20:02 Ja, de KAN rent fysisk. Det er ingen som kommer og river den av, akkurat. Men det blir sett på som like wannabe som når trygdede Ramona fra Østfold kjøper fake Vuitton i Alanya. Anonymkode: 89c05...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:03 #20 Del Skrevet mandag kl 22:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, de KAN rent fysisk. Det er ingen som kommer og river den av, akkurat. Men det blir sett på som like wannabe som når trygdede Ramona fra Østfold kjøper fake Vuitton i Alanya. Anonymkode: 89c05...8d4 Sånn idiot sykepleier-shaming. For et stakkarslig og usselt menneske du er. Anonymkode: 3e454...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå