Gå til innhold

Date røyker hasj

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på en del dates med en fyr nå, vi har veldig god kjemi og det er mye jeg liker med han. Det er derimot noe som trekker veldig ned... Han røyker hasj de fleste helger... Selv har jeg aldri prøvd narkotika, og jeg blir litt engstelig når han tar så lett på det og gjør det så ofte... Hva tenker dere? Er dette en red flag og burde jeg være varsom? K22

Anonymkode: bf870...b26

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg ville det vært en dealbreaker. Jeg har nulltoleranse for narkotika. Hadde heller ikke vært interessert i en mann som drakk seg full hyppig heller, bare så det er sagt. 

Anonymkode: 865c9...424

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, absolutt aldri velg en mann som doper seg.

Hilsen datter av dopmissbruker. 

Anonymkode: 36295...a31

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor ofte. Hadde det vært et par ganger i året så ja. De fleste helger, absolutt dealbreaker!

Anonymkode: cf10d...f0a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort nei fra meg!  Men det har vel også noe med hva jeg jobber med 🚓👮🏻‍♂️

Anonymkode: 34419...473

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere daglig røyker her. Finn ut om dette med at det kun er i helgene er sant eller ikke. Selv kjenner jeg mange som holder det kun til helgene på samme måte som alkohol, uten at det blir problematisk i deres liv i det hele tatt. Om han røyker under andre  omstendigheter enn helgene hadde jeg vært varsom.

Som daglig røyker ble jeg lat, mistet ambisjoner, motivasjoner, driv, energi osv. Ikke minst er det ekstremt skadelig på hukommelsen, hvertfall fram til man har sluttet. Alt dette over er ikke kondusivt til et bra forhold. 

Jeg mener derimot at om man kun holder det til helgene eller (helst) sjeldnere burde det ikke nødvendigvis være et problem, men dette er noe du må se an selv. Ser du noen tegn på at han er daglig røyker eller lignende hadde jeg anbefalt deg å gå.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At folk ruser seg hver helg er red flag uavhengig om det er ulovlig rus eller alkohol i min mening. Jeg har likevel en tendens til å tro at hasj kan fort føre til at man havner i feil miljøer, og dermed øker bruken eller går videre til hardere stoffer. Pass på.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har vært på en del dates med en fyr nå, vi har veldig god kjemi og det er mye jeg liker med han. Det er derimot noe som trekker veldig ned... Han røyker hasj de fleste helger... Selv har jeg aldri prøvd narkotika, og jeg blir litt engstelig når han tar så lett på det og gjør det så ofte... Hva tenker dere? Er dette en red flag og burde jeg være varsom? K22

Hvor gammel er han?

Anonymkode: a3fef...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De fleste helger med rusinntak, samme hva, hadde vært en dealbreaker for meg.

Inntak en gang i blant er greit (så sant det gjøres med måte). Men regelmessig inntak av noe som helst er no go..

Anonymkode: 45493...a2c

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gjeng jeg innimellom henger med som røyker, selv om jeg aldri har gjort det selv. Det er veldig individuelt hvordan det utarter seg for ulike folk.

Noen av dem har røyket samme mengde (lite) i over 10 år. For andre har det eskalert. For det er jo det man er redd for at skal skje.

Hvis jeg skal prøve å finne fellestrekk er de som har røyket minst de som fra før har mest driv og ambisjoner, er robust og har pågangsmot. De har jobbet mot konkrete mål og har god kontroll generelt sett. De det har sklidd ut for har liksom manglet dette, de har drevet fra jobb til jobb, vært rastløs, aldri klart å bestemme seg for studie. De har også til felles at de sliter med traumer og opplevelser som har påvirket dem veldig. Motivasjonen for å røyke eller ta andre stoffer er kanskje nøkkelen her?

Dette er ingen fasit. Men kanskje hvis han du dater er ambisiøs og føler han har mye å tape, så kan det være et godt tegn.

Anonymkode: 81057...135

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hver helg er ofte og hadde gjort meg skeptisk, men bruk av cannabis i seg selv er ikke deal-breaker for meg. Alkohol konsum et jeg mer skeptisk til enn cannabis, et rusmiddel som er mer skadelig enn alkohol skal du se lenge etter 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker han også? Hvis han røyker i stedet for å drikke, er det pluss fra meg. Norge er litt snevert sånn sett da. 

Anonymkode: f5e43...0fb

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært skeptisk, var med en sånn når jeg var rundt din alder ts. Havnet brått i ting jeg ikke skulle stått i. Ung og naiv som jeg var. 

Selve fyren var en bra fyr, koslig rolig snill, kjøpte egne tøfler jeg kunne ha på inne der til og med🤭men fort mye shady som kan følge med ikke sånn på grunn av han og de fleste blir bare chille av det men miljøet og det som følger med rundt og at det faktisk er ulovlig. De faktorene der bør du tenke over. 

Jeg hadde litt flaks, såpass kan jeg si. 

Finn en ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del så ville det vært en deal breaker. Det stinker så forjævlig i tillegg 🤢 Grøsser på tanken at det skal bli lovlig. Bye bye ren luft

Anonymkode: a9121...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (2 timer siden):

Hver helg er ofte og hadde gjort meg skeptisk, men bruk av cannabis i seg selv er ikke deal-breaker for meg. Alkohol konsum et jeg mer skeptisk til enn cannabis, et rusmiddel som er mer skadelig enn alkohol skal du se lenge etter 

Nei det er det ikke, for alkohol er skummet der og da om du drikker deg til døden.

Men alkohol går ut av kroppen, dop forblir i fettet. Det påvirker hjernen på en annen måte og svært få er istand til å røyke uten å bygge toleranse og trenge mer og etterhvert sterkere stoffer.

Du risikerer langt mer med dop. Noen blir alkoholikere og jeg syns vi normaliserer alkoholisme med vår kultur.

Sannheten er at ingenting er lurt. Jeg er komplett edru på alle måter, for jeg skal aldri putte kroppen min i den situasjonen fra starten av. Hvorfor skal noen gjøre seg avhengig av å dope ned hjernen? Hvor rart er det ikke? 

Det er ingen menneskerett å være mentalt borte fra kroppen sin på bekostning av andre. Å påføre seg dårlig helse i så ekstrem grad folk gjør og det øker er bare horribelt. Å samfunnet rundt dop og hvor det kommer fra, hvem det kommer fra, og hvor mange som blir kroppslig og mentalt ruinert og alt som kan skje med deg påført av andre under rus også.

Nei, ta gode valg for dere selv og hold dere langt unna..dop er direkte dritt, det har ingenting i kroppen å gjøre foruten når du skal bli svært i fordi du opereres og lignende, da er det er grunn til å være dels bevisstløs eller bedøvet.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som røyker har lavere inntelekt, de er mindre konsekvense og det vil være flere overraskelser.

Tenk på det ts når du velger partner.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva legger du i "røyker hasj"? I seg selv er det jo ganske harmløs, så er det snakk om en blås engang iblant hadde jeg ikke brydd meg. Er det derimot omtrent daglig, blir det noe helt annet. Hvis det påvirker muligheten til å gjøre andre ting, han bruker enorme summer på det, eller enda verre, har narkogjeld, er det jo full krise.

tl;dr, det går ikke på rusmiddelet, men mengde og hyppighet. "date som røyker hasj" blir ca. som "date som drikker øl"

Anonymkode: 678d0...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Drikker han også? Hvis han røyker i stedet for å drikke, er det pluss fra meg. Norge er litt snevert sånn sett da. 

Anonymkode: f5e43...0fb

Dette!!

Ts; Men igjen.. Hvis han må røyke hver helg, så ville jeg nok tenkt meg om!! Samme om han måtte drikke hver helg…

Jeg er ganske liberal av meg, så for meg hadde deal breakeren vært om det var noe han måtte, for å ha en bra helg, og han ble i dårlig humør om han ikke fikk røyke😊

Anonymkode: 7e928...a45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min røyker heller weed enn å drikke alkohol i helgene om vi skal kose oss litt ekstra, men vi har også vært der at weed har tatt litt overstyring i livet vårt. Det er en risiko, men så lenge man klarer å kun holde det til helger ser jeg ikke problemet. Verre med de mannfolka som drikker seg drita hver helg. 

Anonymkode: e95d8...7f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...