AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #1 Del Skrevet 24. november 2024 Jeg er en dame i 30-årene som har et spørsmål angående det å finne vennskap via venneapper osv; Hva gjør man om man møter samme person 3-4 ganger, men deretter finner ut at man ikke ønsker å møtes mer? Jeg synes det er vanskelig å vite hvor direkte eller utdypende man da evt skal være med personen. Jeg synes ghosting eller utfasing er så utrolig ubehagelig, men er det den mest «skånsomme» avvisningen? Hvordan ville du evt at noen skulle sagt ifra til deg hvis du følte dere begynte å bli venner, men de ikke følte det slik? Jeg har hatt sterk sosial angst tidligere, og møter ikke folk via jobb o.l, så det er derfor jeg nå er litt uerfaren sosialt. Anonymkode: ce0ec...f9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #2 Del Skrevet 24. november 2024 Neste gang den andre tar kontakt kan du høflig avvise: «Hei! Har vært hyggelig å møtes men føler ikke vi har så mye til felles/ønsker oss de samme tingene/(sett inn en kort og nøytral begrunnelse), så jeg avslutter kontakten her lykke til videre!» Du trenger ikke si noe om hun ikke tar kontakt først, og du trenger heller ikke gå inn i en diskusjon om hva som gjør at dere ikke skal treffes mer. Jeg har aldri møtt noen via venne-date-apper men tenker tenker det må fungere som vanlig dating og da respekterer man om noen ikke vil treffes mer. Og helt enig i at gjosting og utfasing er en u-ting og burde unngås. Anonymkode: b940e...7cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #3 Del Skrevet 24. november 2024 Send en melding, det er verre å bli ghostet. Har selv avvist på en høflig måte, og opplevd å bli avvist. Det var litt sårende akkurat der og da, fordi jeg opplever at vi hadde en god kjemi og ønsket å treffes igjen, men det gikk fort over. Alle passer ikke som venner, sånn er det bare. Av alle jeg ble kjent med via "venne-dating", er det kun én som jeg anser for en nær venninne. De andre forsvant med tiden, enten flyttet de, fikk seg kjæreste og så fadet bekjentskapet ut på naturlig vis. Anonymkode: cce69...9e6 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #4 Del Skrevet 24. november 2024 TS her. Takk for svar. Det hjelper å høre at det er innafor å kutte kontakt selv etter litt tid når det bare ikke kjennes rett. Tross alt er det jo ikke noe alternativ å fortsette å treffes og late som alt er bra heller. Relasjoner er finurlige greier. Anonymkode: ce0ec...f9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #5 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 21.44): Jeg er en dame i 30-årene som har et spørsmål angående det å finne vennskap via venneapper osv; Hva gjør man om man møter samme person 3-4 ganger, men deretter finner ut at man ikke ønsker å møtes mer? Jeg synes det er vanskelig å vite hvor direkte eller utdypende man da evt skal være med personen. Jeg synes ghosting eller utfasing er så utrolig ubehagelig, men er det den mest «skånsomme» avvisningen? Hvordan ville du evt at noen skulle sagt ifra til deg hvis du følte dere begynte å bli venner, men de ikke følte det slik? Jeg har hatt sterk sosial angst tidligere, og møter ikke folk via jobb o.l, så det er derfor jeg nå er litt uerfaren sosialt. Anonymkode: ce0ec...f9d Helt ærlig? Jeg ville ha lagt skylden på meg selv. Sagt at for alt jeg vet så er det jeg som er kresen og vanskelig, likevel, jeg ønsker ikke å treffes mer. Hvorfor? Fordi når man driver med vennedating så er det fordi man i utgangspunktet er ensom og sliter sosialt. Det å da skulle få følelsen av at man har gjort noe galt eller ikke en gang fikser å få en venn, det kan være knusende beskjed å få. Så ved å påta seg litt av skylden for at ting ikke helt går, så bidrar du kanskje til at vedkommende tør prøve på nytt med noen andre. Dessuten koster det ikke så mye når man er den som avviser, tenker jeg. Anonymkode: 53bb9...8f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 27. november 2024 #6 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 21.44): Jeg er en dame i 30-årene som har et spørsmål angående det å finne vennskap via venneapper osv; Hva gjør man om man møter samme person 3-4 ganger, men deretter finner ut at man ikke ønsker å møtes mer? Jeg synes det er vanskelig å vite hvor direkte eller utdypende man da evt skal være med personen. Jeg synes ghosting eller utfasing er så utrolig ubehagelig, men er det den mest «skånsomme» avvisningen? Hvordan ville du evt at noen skulle sagt ifra til deg hvis du følte dere begynte å bli venner, men de ikke følte det slik? Jeg har hatt sterk sosial angst tidligere, og møter ikke folk via jobb o.l, så det er derfor jeg nå er litt uerfaren sosialt. Anonymkode: ce0ec...f9d Bare vær ærlig med dem. Det er ofte det beste. Det kan være vanskelig noen ganger, men det synes jeg er veldig viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå