AnonymBruker Skrevet i går, 09:29 #41 Del Skrevet i går, 09:29 Jeg synes trivsel og god ledelse er noe av det viktigste i jobben. Jeg har nettopp byttet jobb (til kontor), som betyr lenger reisevei og mindre lønn, men det er det verdt! Gikk fra 36.500 kr til 32.000 kr. Det tilsvarer for meg 70.000 i året, men det var ingen vei utenom. Har supre kollegaer, jobber i et spennende fagmiljø, jeg slipper mye stress (som jeg hadde tidligere), når jeg lukke døra på jobb trenger jeg ikke tenke på jobb før 7.30 dagen etter. Det er magisk! Jeg savner å ha litt mer fleksibilitet på morgenen, nå MÅ jeg av gårde rett før 07. Har mest sannsynlig mulighet for hjemmekontor etter hvert, (ønsker et par ganger i uka), men jeg er koordinator i en arbeidsmarkedsbedrift, og må være tilgjengelig for interne og eksterne fra 7.30. Hadde vært en drøm å tjene 40.000 netto, men penger er ikke alt. Trivsel, god ledelse, fagmiljø, psykisk helse og fleksibilitet setter jeg høyere. Anonymkode: 6b7ae...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:24 #42 Del Skrevet i går, 16:24 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 18.05): Kjæresten min har 1,6 mill i årslønn og jobber som konsulent i eget firma. Han har det egentlig som plommen i egget da han knapt trenger å jobbe, men han mistrives og hater det fordi han ønsker en jobb som utfordrer han, han savner det sosiale og med faste kollegaer. Og ikke minst at en 8-16 jobb gjør at han kan legge bort jobben etter 16 og i helger. Jeg har oppfordret han til å slutte som konsulent og få seg en vanlig stilling, noe som vil betale mye mindre fordi jeg vet han vil bli lykkelig trives bedre i en jobb der han får utfordringer og være kreativ, få det sosiale med kollegaer, men kunne legge fra seg jobb når klokken slår 16. Han søker nå etter stillinger der han kan få dette. Penger er gøy, men ikke når livskvalitet går ned fordi en ikke trives med det en gjør. Vi har bare et liv. Da bør en i det minste gjøre noe som gir en glede. Anonymkode: d7c31...1d7 «1, 6 M i årslønn og trenger knapt å jobbe» 🙄 Anonymkode: f9a05...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #43 Del Skrevet 22 timer siden Jeg hadde ikke det, men det er nok mest fordi jeg har en del mer i lønn utbetalt og har hatt det i så mange år at livsstilen er deretter. Når det er sagt tror jeg du kan tjene det samme i bransjer som er mindre belastende enn helse, uten at jeg egentlig har peiling. Anonymkode: b50de...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå