Gå til innhold

Ville du vært fornøyd med 40 000 utbetalt, kort vei og dagjobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er omtrent det jeg har, bare at jeg har fleksibel arbeidstid og velger jobbe 07-15. Og jeg elsker jobben min. 

Jeg har mulighet til å bytte jobb og få betraktelig bedre lønn, men for meg er trivsel helt avgjørende. '
Har allerede takket nei til ett tilbud med 100 000 ekstra i årslønn. 

Anonymkode: 419ab...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har høyere lønn og jobber hjemmefra allerede, så jeg hadde nok ikke vært fornøyd.

Anonymkode: 053d6...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 30 000 utbetalt, jobber kun dagtid og kort reisevei, er godt fornøyd med lønna og klarer meg bra med det, så ja - ville definitivt vært fornøyd med 40 000 utbetalt. 

Anonymkode: 3ad94...ad9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. Jeg er ca like gammel, har PhD, og tjener bare marginalt mer enn deg. Ikke har jeg kort reisevei heller.

Anonymkode: f4570...cd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har  For noen år tilbake hadde jeg ca 30 000 utbetalt for 100% stilling i det offentlige (master påkrevet for stillingen) og ok reisevei, men jeg ble ordentlig demotivert og følte meg utrolig lite satt pris på. Kombinert med dårlig ledelse var det en situasjon jeg ikke kunne stå lenge i.

Nå har du en god del mer utbetalt, og har bachelor. Jeg jeg er yngre, dette var 4 år siden, og inflasjonen har løpt løpsk siden da, så helt usammenlignbart er det vel ikke.

Anonymkode: 4a8b5...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er drittlei jobben og prøver å motivere meg selv til å bli værende. Jeg har kort reisevei, 40 000 utbetalt i måneden, jobber 8-15.30. Innen helse.

Prøver å tenke at jeg fort vil få dårligere arbeidstider, lønn osv i en annen jobb. 

Ville du vært fornøyd med dette? Hvor viktig er disse tingene? Det som er dårlig med jobben er hovedsaklig dårlig ledelse. 

(Har en bachelorgrad og er 42 år hvis noen lurer)

Anonymkode: 79f9e...1d1

Fornøyd? Har 4K mindre utbetalt enn deg, sannsynligvis mye mer studielån siden jeg har master, og jeg kom sannsynligvis inn på boligmarkedet senere enn deg. Har 45-60 min reise hver vei til og fra jobb.

Så ja, hadde vært storfornøyd.

Anonymkode: 49909...e5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres umiddelbart ut som svært gode vilkår. Særlig tatt i betraktning utdanningsnivå og bransje. 

PS. Nettolønn er relativt ubrukelig som målestokk. Mer relevant å oppgi din brutto årslønn!

Anonymkode: 2b8f9...d73

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har 1,6 mill i årslønn og jobber som konsulent i eget firma. Han har det egentlig som plommen i egget da han knapt trenger å jobbe, men han mistrives og hater det fordi han ønsker en jobb som utfordrer han, han savner det sosiale og med faste kollegaer. Og ikke minst at en 8-16 jobb gjør at han kan legge bort jobben etter 16 og i helger.

Jeg har oppfordret han til å slutte som konsulent og få seg en vanlig stilling, noe som vil betale mye mindre fordi jeg vet han vil bli lykkelig trives bedre i en jobb der han får utfordringer og være kreativ, få det sosiale med kollegaer, men kunne legge fra seg jobb når klokken slår 16. 

Han søker nå etter stillinger der han kan få dette. Penger er gøy, men ikke når livskvalitet går ned fordi en ikke trives med det en gjør.

Vi har bare et liv. Da bør en i det minste gjøre noe som gir en glede.

Anonymkode: d7c31...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette etter skatt? Jobber 100 % turnus og har ikke så mye utbetalt. Knapt 30 000 etter skatt og jobber 5-6 vakter pr uke året rundt. Kveld, dag og hver 3.helg. Den lave lønna 🤯😫

Anonymkode: ac238...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slik hverdagen er. 4 min å gå til jobben, 38000 utbetalt, fri alle helger, 9-15 om vinteren, 9-16 om sommeren.

Kunderådgiver i liten lokalbank, mange goder.

Anonymkode: ea453...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg vært svært fornøyd med. Har 33k utbetalt med master.

Anonymkode: d5c0f...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 21.37):

Jeg er drittlei jobben og prøver å motivere meg selv til å bli værende. Jeg har kort reisevei, 40 000 utbetalt i måneden, jobber 8-15.30. Innen helse.

Prøver å tenke at jeg fort vil få dårligere arbeidstider, lønn osv i en annen jobb. 

Ville du vært fornøyd med dette? Hvor viktig er disse tingene? Det som er dårlig med jobben er hovedsaklig dårlig ledelse. 

(Har en bachelorgrad og er 42 år hvis noen lurer)

Alle blir lei innimellom. Om du mater tanken på at du er lei, så blir du drittlei, og mater du den tanken igjen- oppskrift på å hate jobben. Hva kan du selv gjøre for å trives? Prøv å snu tankegangen til positive tanker. Det funker. Så fremst det ikke er mobbing og dårlig behandling som gjør at du er lei. 

Anonymkode: 54ee7...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde elsket lønna. Har dag jobb som ligger 10 min unna. Men tjener kun 30 000 i mnd. Uten utdanning i 90 % stilling

Anonymkode: 77ed6...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omtrent det, og flexitid samt mye hjemmekontor (26 min. dør til dør, som er helt greit). Hender vi får en liten bonus om året har gått bra.

Jeg savner det sosiale fra den gamle jobben, men 100 000 mer i året var verdt det når jeg ikke hadde så god lønn til å begynne med (forskjell på å gå fra 900 000 til 1 mill og 450 000 til 550 000 selv om beløpet er det samme). Det er hyggelig på jobb, men litt traust og kjedelig.

Anonymkode: 7a69c...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme lønn, lang reisevei men får hjemmekontor pga det. Ville ikke byttet ut hjemmekontor med å bo nærmere nei. Uansett er trivsel viktig og det er nok grunn til å bytte jobb. 

Anonymkode: b7d69...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært fornøyd med vilkårene, men antageligvis misfornøyd når jeg så meg i speilet. Der ville jeg sett noe jeg ikke likte. 

Anonymkode: 40d21...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet for 5 år siden, kort reisevei og veldig greit for å kunne hente i barna i barnehagen/skolen. Får 43 tusen utbetalt i måneden. Men, nei, jeg trives ikke og skal bytte, jobben er kjedelig og jeg må ha mer / noe annet. Men jo jeg klarte jo meg i 5 år.

Anonymkode: 10e41...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (På 25.11.2024 den 7.10):

Jeg hater 8-16 jobbing, og ingen lønn i verden ville fått meg til å jobbe innen helse. 

Så nei…

Samme her. Skjønner faktisk ikke at folk vil jobbe bare dag.  Elsker å jobbe  turnus. Flere dager fri i uka å mulighet til trening, egentid, frisør, hudpleier osv på dagtid når ungene er på skolen. Trenger heller ikke stresse ut døra samtidig som alle andre. Rolige lange morninger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio-lio skrev (40 minutter siden):

Samme her. Skjønner faktisk ikke at folk vil jobbe bare dag.  Elsker å jobbe  turnus. Flere dager fri i uka å mulighet til trening, egentid, frisør, hudpleier osv på dagtid når ungene er på skolen. Trenger heller ikke stresse ut døra samtidig som alle andre. Rolige lange morninger. 

Ts her. Jeg er helt enig med deg/dere. Og det er mye av grunnen til at jeg mistrives. Føler jeg blir kvalt av at jeg aldri har fri. Men barna gir meg ikke mulighet til turnusarbeid nå, dessverre. Dagjobb er et gode for mange, men jeg er nok dessverre ikke en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...