Gå til innhold

Ville du vært fornøyd med 40 000 utbetalt, kort vei og dagjobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er drittlei jobben og prøver å motivere meg selv til å bli værende. Jeg har kort reisevei, 40 000 utbetalt i måneden, jobber 8-15.30. Innen helse.

Prøver å tenke at jeg fort vil få dårligere arbeidstider, lønn osv i en annen jobb. 

Ville du vært fornøyd med dette? Hvor viktig er disse tingene? Det som er dårlig med jobben er hovedsaklig dårlig ledelse. 

(Har en bachelorgrad og er 42 år hvis noen lurer)

Anonymkode: 79f9e...1d1

• Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har vel ca 35K utbetalt i min dagjobb med kort reisevei, men jeg har også hyggelige kolleger og god ledelse, så jeg kan ikke klage. Har mastergrad, så ikke fantastisk lønn akkurat, men. 

Anonymkode: 00056...bf0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blåser egentlig i lønna for det viktigste er trivsel. Kort vei og dagjobb er en selvfølge for meg, gidder ikke skift og lang kjørevei. 

Anonymkode: 03df1...c17

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivsel vil nok på sikt veie inn kontra inntekt. 

Men så lenge jeg greier jobben uten å få daglige sammenbrudd og miste nattesøvn så bryr jeg meg ikke for mye, jeg er på jobb for å dra inn penger, ikke for å få livslangt vennskap. 

Anonymkode: 5a2ec...10e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mindre utbetalt og master, så ja jeg er nå fornøyd selv om jeg gjerne skulle hatt mer i lønn 😊

Anonymkode: 0b507...02e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor motiverende det er for deg å høre akkurat, men jeg hadde ikke vært fornøyd om jeg ikke trivdes i jobben.

Trivsel er viktigst for meg - både faglig og sosialt. 

Så er jeg glad i lønn også, men over det så kommer fleksibilitet. Kort vei, dagtid, kan jobbe hjemmefra.

Anonymkode: c8235...512

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trivsel er viktig! 

Men om jeg hadde fått dagjobb og kort veg hadde jeg nok jobbet hardt for å finne litt trivsel! 

Turnus med 42 000 utbetalt her, 40min kjørevei på drittveg. Mistrives også. :ler:

Anonymkode: 24957...e77

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er drittlei jobben og prøver å motivere meg selv til å bli værende. Jeg har kort reisevei, 40 000 utbetalt i måneden, jobber 8-15.30. Innen helse.

Prøver å tenke at jeg fort vil få dårligere arbeidstider, lønn osv i en annen jobb. 

Ville du vært fornøyd med dette? Hvor viktig er disse tingene? Det som er dårlig med jobben er hovedsaklig dårlig ledelse. 

Betingelsene hadde jeg vært fornøyd med, men hadde søkt meg til noe annet om jeg ikke trivdes med miljøet/kollegaene.

Tilbringer så mange timer på jobb at trivsel er det viktigste kriteriet for meg.

Har bevist ikke satt meg I stor gjeld for å ikke måtte tjene xxx kr i mnd, har under 20.000 i faste utgifter med huslån, forsikringer, strøm, renovasjon, Internett osv for å ha friheten til å trappe ned jobb eller bytte til noe som er vesentlig dårligere betalt enn ejeg har nå om jeg en dag ikke trives lengre.

Anonymkode: ab3c2...6a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig fornøyd med de vilkårene, med unntak av å arbeide innen helse. 

Anonymkode: 022b4...b9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja, jeg har vel ca 35K utbetalt i min dagjobb med kort reisevei, men jeg har også hyggelige kolleger og god ledelse, så jeg kan ikke klage. Har mastergrad, så ikke fantastisk lønn akkurat, men. 

Anonymkode: 00056...bf0

Samme her, utenom at jeg ikke har masteren. 34k utbetalt, kort reisevei (5 minutter, så og si nabo), veldig godt arbeidsmiljø og endel fleksibilitet og frihet. 

Jeg hadde absolutt ikke ønsket å bytte bort det jeg har hvis det meste var på plass, utenom ledelsen, før jeg hadde forsøkt å gå videre i håp om å bli hørt innad i bedriften. Eventuelt ved hjelp av fagforening eller lignende? Noe må vel kunne hjelpe på dårlig ledelse tenker jeg? 

Anonymkode: cdc35...7bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være helt ærlig så hadde jeg nok bare holdt ut. Men det er fordi jeg har hatt en gjennomsnittelig lønn på 18 000 de siste 5 årene. Bedre lønn hadde vært en befrielse. 

Anonymkode: 80191...078

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det skader ikke å søke andre jobber, og evt se om du får tilbud noen andre steder. Du har jo ikke fått en annen jobb. Kanskje du også finner noen i nærheten eller noen som har så lyst på det du tilbyr at de vil matche/overgå. Jobben er store deler av hverdagen, og du tar faktisk ikke valg før du signerer en annen kontrakt. 

40.000 er mye utbetalt på bachelor. Har selv master med litt mindre utbetalt. 

Byttet jobb nylig hvor jeg da elsket jobben min, men var 25 min kjørevei hver vei til en med samme lønn og 5 min unna. Nå skal jeg si at det også var pga å gå litt videre i karrierestigen. Men gud å mye deiligere hele hverdagen er med kort kjørevei, så det gjorde alt for meg. 

Anonymkode: eec2e...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 55 000 utbetalt i måneden, kort vei, superfleksibelt og bra kollegaer. Trivdes likevel ikke, ble syk av det og sa opp. Trivsel trumfer alt for meg, så jeg hadde bytta jobb.

Anonymkode: 8570e...bd6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ut 35 i min dagjobb og er fornøyd med lønn og trives på jobb. Har bachelor.Vet ikke hva jeg kunne gått ned til dersom jeg ikke trives mer.

Anonymkode: 9d21b...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat slik jeg har det. Kort vei, dagjobb og 40 000 utbetalt. Alt er bra utenom lønnen som jeg mener kunne vært høyere et annet sted. Så hvis jeg bytter er det pga lønn. Men det avhenger jo av livssituasjon. Jeg bor i en dyr by, lønnen hadde vært veldig bra på bygden med lavt boliglån.

Anonymkode: 91a3e...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Trivsel er viktig! 

Men om jeg hadde fått dagjobb og kort veg hadde jeg nok jobbet hardt for å finne litt trivsel! 

Turnus med 42 000 utbetalt her, 40min kjørevei på drittveg. Mistrives også. :ler:

Anonymkode: 24957...e77

Akkurat samme situasjon som meg 😂🙈

Anonymkode: 234b7...6cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke hatt noe imot litt øenger reisevei og lavere lønn om huslånet hadde vært mindre (billigere hus). Da hadde det jo egentlig ikke vært noe forskjell på hvor mye jeg har igjen etter faste utgifter. 

Anonymkode: db91e...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater 8-16 jobbing, og ingen lønn i verden ville fått meg til å jobbe innen helse. 

Så nei…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor viktig disse tingene er kommet jo ann på hvordan livet ellers er. Har man råd til å gå ned i lønn, klarer man å organisere hverdagen, barn som skal hentes og leveres i barnehage/skole/SFO/fritidsaktiviteter etc med lengre reisevei?

Om man klarer seg med lavere lønn og klarer å organisere hverdagen med lengre reisevei, så tenker jeg man sterkt bør vurdere å bytte jobb om man kan få noe man trives bedre med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...