Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg liker ikke å bli spandert på, men liker når man deler regningen. Jeg datet en for en stund siden som ikke tilba seg å betale tilbake eller si takk når jeg spanderte på han. Dette er turnoff for meg, for jeg ønsker en raus og takknemelig mann. Jeg liker at mannen tilbyr seg å betale. Jeg er en raus person og derfor ønsker jeg meg en raus mann.

Anonymkode: 9bb5e...9af

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
I Grosny skrev (På 30.11.2024 den 22.35):

Dere har ikke skjønt det, menn spanderer ikke for  å kompensere for dama sine styling-utgifter. De spanderer for å føle seg bra og kanskje for å vise raushet, eller for å vise seg litt. Og hun dama som bruker masse penger på styling gjør det jo også for å føle seg bra , eller for å vise seg litt.

Vel, hun jeg siterte argumenterte for at dere fortjener det pga kvinner bruker mye penger på utseende. Men heldigvis er min erfaring at de fleste norske kvinner ikke forventer å bli spandert på, flertallet er nok mer likestilt enn som så. 

Jeg er gjerne raus, og liker å spandere, slikt gjør meg glad, men om det er slik at det er forventet eller et krav, så blir gleden av å være spandabel helt borte. Og det er det mange

kvinner ikke forstår, veldig mange liker å være raus, men lysten til det blir fort borte når en merker at dette er noe henne forventer, eller i verste fall krever 

Anonymkode: 13af6...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er veldig mye galt med mannehjernen også ja. Jeg tror mange menn tar kvinner for gitt og blir litt for komfortabel i forholdet.

Anonymkode: 74627...838

Ja dette kommer fra gammelt av og er fortsatt i kulturen. Så damer som forventer å bli spandert på bør ikke være snurt av at mannen forventer at hun gjør mer husarbeid. Dette er i samme gaten fra tradisjonelle roller.

nå synes jeg det er fint om hun ser på det som en fin handling at jeg gjør det, om det er forventet så er det litt turn off.

samme som at damer ikke liker at vi forventer at de skal gjøre husarbeidet.

Anonymkode: 08dce...7d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 7.04):

Vet du hva? Jeg er kvinne, og jeg spanderer ofte på venner. Har god råd, og er generøs. Det gir meg glede å kjøpe en uventet gave når jeg drar på besøk til noen, eller hjelpe noen jeg vet har problemer.

Jeg kunne gjerne bestilt middag til deg, om du var en jeg likte.

Men, du er helt tydelig en av de gjerrigknarkene vi kvinner unngår for enhver pris. Tenk å være så gnien at du regner på 25-30 kroner, det er en big deal for deg. Er det mulig. Noe så uattraktivt.

Anonymkode: 43d22...6c5

Vet ikke hvor du tar denne egenskapen i meg fra men ....   🤣🤣

Anonymkode: 44dcc...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 8.10):

Dette.

Jeg er forøvrig ufør og lever ikke i sus og dus, men har ok økonomi og klarer fint å forsørge meg selv. Jeg er hun som spanderer på venner, hjelper med en uventet regning og som kjøper gaver og gjør små tjenester for andre. 

Penger er ikke viktig for meg. Har hatt flere muligheter til å bli "Trophy Wife" og har datet menn med mye penger, men det betyr ikke en dritt om kjemi og personlighet ikke funker for meg. 

Det som betyr noe er at de er varm, raus, generøs og kjærlig.

Har aldri opplevd det da, men en fyr som ikke hadde spandert en kaffekopp hadde jeg nok ikke brukt mye tid på.

Anonymkode: 59184...fc9

Du vet at den som siterte meg her tok det med kaffekoppen ut av løse luften? 🤣.

En annen kommentator har helt rett. Dette er et minefelt 🤣💣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 8.25):

Menn har absolutt ALT å vinne på å være litt rause. Det handler ikke om pengene, men at gjerrighet er et meget negativt karaktertrekk og et stort rødt flagg🚩

Anonymkode: 73b5b...613

Jeg kan si at jeg har hatt flere første dater der kvinnen har sett på det som svært ubehagelig at en fremmed mann skal spandere, da også det blir sett ned på.

Oppsummert så er man et rødt flagg uansett hva man gjør 🚩.

Når man snakker om røde flagg så mener jeg forventningen om at den andre skal spandere er et mye større rødt flagg, enn en planlagt middag der man betaler hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alltid er det noen som kommenterer " men likestilling skal dere ha"- altså det er jo langt ifra likestilling. Vi kvinner ligger bak menn enda mye i arbeidslivet/lønn, og når det kommer til hjemmebane så gjør MANGE damer fortsatt mest med hus og hjem. Hvorfor kan ikke menn spandere da? Skal det bare være likestilling når det gjelder penger for menn? Ta deres del av alt annet, så kan dere dra det kortet! 

Anonymkode: cfd23...127

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alltid er det noen som kommenterer " men likestilling skal dere ha"- altså det er jo langt ifra likestilling. Vi kvinner ligger bak menn enda mye i arbeidslivet/lønn, og når det kommer til hjemmebane så gjør MANGE damer fortsatt mest med hus og hjem. Hvorfor kan ikke menn spandere da? Skal det bare være likestilling når det gjelder penger for menn? Ta deres del av alt annet, så kan dere dra det kortet! 

Likestilling når det kommer til lønn tenker jeg vi kan legge fra oss som argument nå. 

Forskjell i lønn er som oftest basert på stilling man er satt til.

Selvsagt er det forskjell når man ser på helheten og dette bunner i dag mest ned på yrkesvalg og stillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jeg selv spanderer på min kone og gjorde det for vi ble gift. Ut av min egen vilje og jeg synes det er hyggelig , men liker ikke at det er forventet.

Mange damer sier at det ikke blir noe mer date om mannen ikke spanederer.

Mens nevner man noe om at man vil at dama er flink til å lage mat eller annet så blir man kjeppjaget her. 

Det er litt dobbelmoral for å si det sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lønn er likestillt idag for samme yrke, erfaring og stilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ærlig talt mye rull som står her at kvinner ikke vil bli påstander, har vel vært på 10 tinder dater.

Jeg betaler, har råd til dette selv om ikke er rik, de fleste sier vi deler men ingen har insistert  eller vipset 50% da jeg drar kortet alikevel.

Noe under halvparten insisterer å betale en mindre utgift som et par øl en shuffel el lignende. Dette gjelder også selverklært feminister.

Synes det er helt Ok

Anonymkode: e9904...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Vi kvinner ligger ikke mer bak i arbeidslivet og lønn enn det en personlig velger det til. Det finnes ikke lengre kvinnelønn. De kvinner som tjener mindre og jobber mer hjemme gjør det gjerne fordi de har en mann som "spanderer" mer på regningene enn hun gjør. Målet om at kvinner skal ha samme gj.snitt årsinntekt som menn og samme antall timer arbeid i hjemmet vil nok aldri skje, fordi vi VIL IKKE. Men den som vil har all mulighet og rettighet til det.

Jeg synes det er fint at min mann spanderer på meg, når jeg er i et forhold. Men at menn generelt skal betale for meg, fordi jeg er kvinne.. nei takk!! Når jeg går på date møter jeg en mann 100% likestilt.

Anonymkode: 2c580...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 20.54):

Hei dere, jeg vet dette kanskje er en gammel rundganger. Men jeg sitter med blandede følelser av gjerrige menn på date … etter man er ferdig med første date. 

1) er det ikke hyggelig om mannen spanderer en drink eller to, når dere er på date 3++ ? Evt en kaffe? 

2) Når mannen foreslår å ta taxi hjem til deg eller han, bør ikke mannen ta regninga (om regning er liten og grei)? 

Anonymkode: 5c1fa...43f

Da får han ikke mus, enkelt og greit.

Anonymkode: 82081...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mente du at han ikke får mus hvis han spanderer ? 

Anonymkode: e9904...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. Vi kvinner ligger ikke mer bak i arbeidslivet og lønn enn det en personlig velger det til. Det finnes ikke lengre kvinnelønn. De kvinner som tjener mindre og jobber mer hjemme gjør det gjerne fordi de har en mann som "spanderer" mer på regningene enn hun gjør. Målet om at kvinner skal ha samme gj.snitt årsinntekt som menn og samme antall timer arbeid i hjemmet vil nok aldri skje, fordi vi VIL IKKE. Men den som vil har all mulighet og rettighet til det.

Jeg synes det er fint at min mann spanderer på meg, når jeg er i et forhold. Men at menn generelt skal betale for meg, fordi jeg er kvinne.. nei takk!! Når jeg går på date møter jeg en mann 100% likestilt.

Det finnes selvfølgelig "kvinnelønn". Det har vært flere undersøkelser som viste at enkelte arbeidsplasser har forskjellig lønn for kvinner og menn, med samme ansiennitet, ansvarsområde og stillingsbeskrivelse. Blant annet, advokatfirmaer. 

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-okonomi/na-er-det-dokumentert-kvinner-tjener-mindre-enn-menn-i-samme-jobb/2117421

https://www.advokatbladet.no/kvinneandel-lonnsstatistikk-lonnsundersokelse/mannlige-partnere-tjener-56-prosent-mer-enn-kvinnelige/145845

Anonymkode: 81139...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis mannen FORESLÅR/INVITERER, så bør han spandere. Hvis kvinnen FORESLÅR/INVITERER, bør hun spandere. Jeg har vært i en situasjon med lite penger, da en mann viste veldig stor interesse for meg og ville møtes. Jeg foreslo å koke kaffe på termos, ta med nylagde smultringer og gå en lang tur med piknik i fjæra. Det ønsket ikke han. Han ville gå på kafe. Men han ønsket ikke å dele utgiften til kaffe og kakestykke for meg. Han ønsket altså å påføre meg en utgift som jeg verken hadde råd eller ønsket. Han ble altså droppet. Jeg hadde vært svært fornøyd med turen i fjæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det finnes selvfølgelig "kvinnelønn". Det har vært flere undersøkelser som viste at enkelte arbeidsplasser har forskjellig lønn for kvinner og menn, med samme ansiennitet, ansvarsområde og stillingsbeskrivelse. Blant annet, advokatfirmaer. 

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-okonomi/na-er-det-dokumentert-kvinner-tjener-mindre-enn-menn-i-samme-jobb/2117421

https://www.advokatbladet.no/kvinneandel-lonnsstatistikk-lonnsundersokelse/mannlige-partnere-tjener-56-prosent-mer-enn-kvinnelige/145845

Kvinnelønn er nå ulovlig. Før fantes det kvinnelønn. Nesten som pensjonistlønn. Hadde en arb.giver innstilt lavere lønn fordi den ansatte er kvinne, hadde arbeidsgiver fått straff, det er ikke lov. At kvinner ligger under menn i snitt lønn er en lengre og mer komplisert historie. F.eks pga kvinner ikke forhandler lønnen sin, de tar mer av sykedagene for barn, tar mindre overtid osv. Vi kan liksom ikke ta det tredje skiftet hjemme, det meste av arbeidet med barn OG i tillegg skal vi utdanke menn i arbeid, lønn og karriere. Men det er i allefall ingen lover som har regulert at kvinner skal tjene mindre nå lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn er det. Jeg digger de mannfolka som tar regningen for kaffe eller øl, og ikke gjør noe nummer ut av det. ALDRI har jeg blitt bedt om å betale når jeg tilbyr meg. Sitter vi der lenge så vil jeg også spørre om jeg skal ta neste runde. De fleste mannfolk sier til meg " jeg tar det" - smiler og legger inn gode aksjer hos meg.

De mannfolka som ikke betaler, eller tilbyr seg på noen som helst slags måte får et lite minus. Ikke noe jeg sier til dem, men det er ikke like stas nei. 

Likestillingskortet kan dere dra i andre sammenhenger. Jada, vi damer har egne penger og bla bla bla, men - fortsatt er det slik at mange damer tenker på en gentleman som en som byr på, tar litt vare på - og betaler den jævla kaffen. Vanskeligere er det ikke. 

Men tror det er et lite generasjonsskifte på gang  

Anonymkode: d5f29...7aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke en forventning om at mannen betaler.

Men må innrømme at jeg synes det var litt smålig da en fyr ba meg vippse han for en øl. Han hadde skrytt hele daten av at han tjente så godt, som var rødt flagg i seg selv. Og så skulle jeg vippse han for en ussel øl. Som jeg selvsagt gjorde. Møtte han ikke igjen. 

Anonymkode: 8d7eb...d1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis mannen FORESLÅR/INVITERER, så bør han spandere. Hvis kvinnen FORESLÅR/INVITERER, bør hun spandere. Jeg har vært i en situasjon med lite penger, da en mann viste veldig stor interesse for meg og ville møtes. Jeg foreslo å koke kaffe på termos, ta med nylagde smultringer og gå en lang tur med piknik i fjæra. Det ønsket ikke han. Han ville gå på kafe. Men han ønsket ikke å dele utgiften til kaffe og kakestykke for meg. Han ønsket altså å påføre meg en utgift som jeg verken hadde råd eller ønsket. Han ble altså droppet. Jeg hadde vært svært fornøyd med turen i fjæra.

Ja, du sitter vel fremdeles ned i fjæra alene og spiser smultringer. Kaffen kald.

Anonymkode: b3d40...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...