Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er selvstendig og synes det er kleint å bli spandert på, uansett hvem det er. Synes ikke sånne forventninger har noe i 2024/ straks 25 å gjøre. Med det sagt så lever jeg med en ekte gentleman som gjerne vil passe på meg selv om jeg stadig er umulig å hjelpe. Ordentlig "jeg kan selv" person som ordner mye før han får sukk for seg. Han liker også å spandere når vi er ute, og siden han har det godt på den måten, lar jeg ham ha den "mannetingen". Jeg kjøper til gjengjeld ting til ham siden han ikke liker å gå i butikker, bestiller billetter til ting vi kan gå på etc. Er 100% likestilte, men han liker å føle at han passer litt på meg, og det er så godt ment at han får styre på 💗

Anonymkode: 2ff13...a44

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke noe problem med å betale for meg selv, men vi damer liker å se at mannen kan vise at han kan spandere og har en okei økonomi. 

Kjæresten min spanderer alltid når vi er ute å spiser. Jeg betaler feks når jeg lager mat hjemme. Jeg handler inn og lager middag til oss. Har en grei balanse der. 

Jeg kan fint betale kino billetter eller kjøpe en runde med bowling. Som regel så rekker jeg ikke å finne fram kortet mitt før han allerede har betalt. 

Da vi begynte å date så hadde han reservert bord, planlagt daten og han betalte. Han hentet meg og kjørte meg hjem igjen. Jeg likte det veldig godt. 

Husker godt en annen date jeg var på med en annen mann. Han begynte å lese på regningen og delte opp med kalkulator. Før han betalte sin egen del. Følte det ble veldig feil og ble ikke akkurat særlig imponert. Hadde han delt regningen 50/50 så hadde det vært greit, men at han satt å pirket på at jeg hadde bestilt noe som var dyrere enn hans ødela hele stemningen. 

Helt greit at man enes om å dele på regningen eller ta annenhver gang. Tenker det er en balansegang. 

Anonymkode: 466e1...f0d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mipsmaster skrev (På 27.11.2024 den 12.10):

Dette er dobbeltmoralen. Overskriften er menn som ikke tilbyr å betale. Er du likestilt, betaler du baby. No questions asked. 

Er du med på gangbangs, men mener at menn burde ta regninga er du ikke likestilt. 

Alt det kvalme enkelte menn kan lire av seg. Mangel på oppdragelse og alminnelig folkeskikk.

Det jeg får ut av denne tråden er at det er helt topp å leve uten en mann i livet mitt. Jeg er skilt, og har barn, så da kan det kanskje holde med det. Får helt avsmak av de menn som skriver i tråden. Hadde ikke tatt i dem med en ildtang.

Jeg har det helt fint økonomisk, har ingen problemer med å leve uten noen mann. Tror mange andre kvinner også innser dette når de ser hvor usmakelige en god del menn er.

Anonymkode: 43d22...6c5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alt det kvalme enkelte menn kan lire av seg. Mangel på oppdragelse og alminnelig folkeskikk.

Det jeg får ut av denne tråden er at det er helt topp å leve uten en mann i livet mitt. Jeg er skilt, og har barn, så da kan det kanskje holde med det. Får helt avsmak av de menn som skriver i tråden. Hadde ikke tatt i dem med en ildtang.

Jeg har det helt fint økonomisk, har ingen problemer med å leve uten noen mann. Tror mange andre kvinner også innser dette når de ser hvor usmakelige en god del menn er.

Dette var en veldig rar og dum tanke. Det er alltid noen menn og damer som sier usmakelige ting. Det er fra begge kjønn. 

for min del i Norge sånn dating kulturen har blitt og at vi er økonomisk likestilt idag. Så ville jeg splittet første date , så om det ble mer og jeg vet det blir mer og vi er interessert i hverandre . Så ville jeg gjerne ha spandert og kunne godt ha byttet på å gjøre det.

Jeg synes ikke noe om det å forvente at mannen betaler på første date, ta det det gjerne som et godt tegn om han gjør det fordi han vil.

dette med at menn skulle spandere i kulturen er fra gammelt av når det var logisk og damer gjerne var hjemmeværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enkel og gammeldags. Jeg liker kjønnsforskjeller, både fysiske og kulturelle. Jeg synes forskjeller er mer spennende enn likhet.

Jeg spanderer selvfølgelig, og hvis hun er oppriktig takknemlig og interessant blir det en date til. Jeg spanderer på den også.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 12.15):

Hadde aldri gått på ny date med en mann som ikke klarer å betale for første date.

Jeg bruker mye penger på å se bra ut, så det minste en mann kan gjøre er å spandere middag når han tar meg med på første date.

Anonymkode: 4785e...1e7

Står det så dårlig til med utseendet ditt i utgangspunktet altså?

Anonymkode: dff72...8ec

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 20.58):

Men likestilling skulle vi ha.

😂

Anonymkode: c1266...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Står det så dårlig til med utseendet ditt i utgangspunktet altså?

Restaureringsobjekt

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mye usmaklige kvinnfolk også.Går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 13.45):

Flertallet er heldigvis ikke som deg. Og hvorfor skal menn ta utgiften for at du velger å bruke mye penger på utseende?😅 Det er da helt ditt eget valg 

Anonymkode: 13af6...5ae

Dere har ikke skjønt det, menn spanderer ikke for  å kompensere for dama sine styling-utgifter. De spanderer for å føle seg bra og kanskje for å vise raushet, eller for å vise seg litt. Og hun dama som bruker masse penger på styling gjør det jo også for å føle seg bra , eller for å vise seg litt.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva kaller man en kvinne som tar betalt for sex?

Anonymkode: 74627...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forventer du sex fra kompisen din når du spanderer en øl på ham? Bør jeg som kvinne forvente sex fra min venninne når jeg har kjøpt kaffe til henne? Hva med svigerfamilien? Bør jeg forvente å kunne pule både svigermor, svigerfar og svigerinne etter at jeg kjøpte middag til dem? Svar gjerne.

Anonymkode: 81139...0f1

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker nærhetsarbeider kunne vært en fin betegnelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En hore, som er eneste måten slike som deg får tilgang på sex. 

Når du mener kvinner er horer hvis de takker ja til en kaffekopp er du ikke frisk i hodet ditt! 

Anonymkode: 73b5b...613

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 21.13):

Penger = «romantikk» for noen, tydeligvis.

Anonymkode: 5f8c2...303

Spandere = omsorg = romantikk

Anonymkode: b9eba...db2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En hore, som er eneste måten slike som deg får tilgang på sex. 

Når du mener kvinner er horer hvis de takker ja til en kaffekopp er du ikke frisk i hodet ditt! 

Anonymkode: 73b5b...613

å forvente det er ikke det samme som å takke ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spandere = omsorg = romantikk

Anonymkode: b9eba...db2

det er veldig trist, men det er sånn kvinnehjernen fungerer ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

det er veldig trist, men det er sånn kvinnehjernen fungerer ja

Og mannehjernen fungerer slik at de forventer at dama tar husarbeid, barnestell og matlaging. Er de da mannehorer siden de snylter på dama på denne måten?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og mannehjernen fungerer slik at de forventer at dama tar husarbeid, barnestell og matlaging. Er de da mannehorer siden de snylter på dama på denne måten?

Det er veldig mye galt med mannehjernen også ja. Jeg tror mange menn tar kvinner for gitt og blir litt for komfortabel i forholdet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 20.54):

Hei dere, jeg vet dette kanskje er en gammel rundganger. Men jeg sitter med blandede følelser av gjerrige menn på date … etter man er ferdig med første date. 

1) er det ikke hyggelig om mannen spanderer en drink eller to, når dere er på date 3++ ? Evt en kaffe? 

2) Når mannen foreslår å ta taxi hjem til deg eller han, bør ikke mannen ta regninga (om regning er liten og grei)? 

Anonymkode: 5c1fa...43f

Nah. Jeg er som oftest den som har mest penger. Det at jeg ‘tilfeldigvis’ er kvinne gjør meg ikke økonomisk inkompetent. Det at kvinner eller menn antar at kvinner flest er mindre økonomisk kompetente enn menn er - ikke ålreit.

Eller er det ikke det at du antar menn flest har mer penger enn kvinner flest (altså i klartekst at kvinner flest er dårligere med penger enn menn flest)?

Er det kanskje det at du antar menn har mer utbytte av å date enn kvinner? Og at kvinner dater ikke fordi det gir dem noe i rene relasjoner eller sex, men fordi de er dumme nok til å date selv om det altså ikke gir dem noe? Og at det primære utbyttet de dermed får er - dekt mat? Altså antar du ikke at kvinner bare er inkompetente med penger, men generelt inkompetente i eget liv?

Det finnes ingen forklaring, ts, på at «menn skal betale» som ikke innebærer et forkastelig syn på kvinner.

Anonymkode: 0e05d...e59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...