Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal vi lage middag sammen - ofte vanlig at dere deler på utgifter, han/hun spør om han skal ta med noe. 
Vil du komme på middag - du lager, og kjøper. Han/hun kan si takk på hver sin måte, eller ikke ta med noe. 
Vil du ta en øl med meg igjen - det er opp for tolkning, ingenting er galt eller rett. 
Kan jeg ta deg ut på middag - han/hun tilbyr ofte å spandere. Daten kan godt si nei og tilby å bidra med en sum. Gjelder jo ikke alltid, og mulig han/hun ikke vet at dme har pålagt seg å spandere. Snakk før dere bestiller isåfall. 
Skal vi ta en kaffetur igjen - det er opp for tolkning, ingenting er galt eller rett. 

(Min oppfatning) 

Men dette endrer jo ikke HI, altså at det er romantiskt / hyggelig for mange kvinner at småpenger ikke blir en issue i daten, og ødelegger flyten

Anonymkode: 5c1fa...43f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal vi lage middag sammen - ofte vanlig at dere deler på utgifter, han/hun spør om han skal ta med noe. 
Vil du komme på middag - du lager, og kjøper. Han/hun kan si takk på hver sin måte, eller ikke ta med noe. 
Vil du ta en øl med meg igjen - det er opp for tolkning, ingenting er galt eller rett. 
Kan jeg ta deg ut på middag - han/hun tilbyr ofte å spandere. Daten kan godt si nei og tilby å bidra med en sum. Gjelder jo ikke alltid, og mulig han/hun ikke vet at dme har pålagt seg å spandere. Snakk før dere bestiller isåfall. 
Skal vi ta en kaffetur igjen - det er opp for tolkning, ingenting er galt eller rett. 

(Min oppfatning) 

Men dette endrer jo ikke HI, altså at det er romantiskt / hyggelig for mange kvinner at småpenger ikke blir en issue i daten, og ødelegger flyten

Dette. Som sagt, jeg spanderer gjerne en is på barnas venner, en kaffe på en kollega og så videre. Menn spanderer gjerne kaffe på søsteren sin, øl på kompisen/kollegaen og så videre. Så hvorfor skal menn aldri spandere en kaffe på ei dame de er interessert i? Hvorfor er hun mindre verdt enn en kompis eller en kollega?

Anonymkode: 81139...0f1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (11 timer siden):

Jeg tror ikke menn fungerer slik. Å blåse seg opp er ett av hanndyras instinktive mønstre i parringsleken. Å undertrykke dette urinstinktet kan tyde på usikkerhet.

Nok internett nå Grete. Dette er incel-retorikk. Fikk meg en god latter hvertfall😂

Anonymkode: abde4...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Galant har fått ny betydning, og det omfatter nå også kvinner. Jeg synes faktisk det er veldig frekt av kvinner som forventer at menn skal betale, og ikke minst ser ned på dem som ikke gjøre dette. For meg er dette kvinner blant verste sort, som har litt for høye tanker om seg selv. Å bli påspandert er en fin gest, men virkelig ikke noe man kan forvente. Men her skinner det igjennom at det ligger en forventning om det bak hos veldig mange. Er helt håpløst.. Og dette kommer fra en som synes det er fint å spandere, og gjerne gjør det, men kanskje bør slutte med det?

Anonymkode: 03ba8...a67

👏👏👏

Anonymkode: 13af6...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri gått på ny date med en mann som ikke klarer å betale for første date.

Jeg bruker mye penger på å se bra ut, så det minste en mann kan gjøre er å spandere middag når han tar meg med på første date.

Anonymkode: 4785e...1e7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hadde aldri gått på ny date med en mann som ikke klarer å betale for første date.

Jeg bruker mye penger på å se bra ut, så det minste en mann kan gjøre er å spandere middag når han tar meg med på første date.

Jeg ser det motsatt av deg. Jeg vil betale selv på første date. Iom første date er ganske upersonlig og litt tilfeldig, man vet jo ikke om det er noen gjensidig interesse enda og hvorfor skal han betale for meg da? Jeg synes det er gentleman og fint om han tilbyr å betale, men ønsker ingen diskusjon når sier at vil betale selv. Etter første/andre date går det på interesse. Om han ikke er interessert i meg så gidder han ikke bruke penger på date med meg.. så den sier jo seg selv. Og om jeg ikke er interessert i ham så blir jeg heller ikke med på en date hvor han betaler middag.

Anonymkode: 2c580...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nok internett nå Grete. Dette er incel-retorikk. Fikk meg en god latter hvertfall😂

Anonymkode: abde4...b4b

Jeg er ingen incel, men denne parringslek/ blåse seg opp teorien passer jo inn i det å spandere. Hvis mannfolka ikke får spandere så mister de en dimensjon i denne leken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flertallet er heldigvis ikke som deg. Og hvorfor skal menn ta utgiften for at du velger å bruke mye penger på utseende?😅 Det er da helt ditt eget valg 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flertallet er heldigvis ikke som deg. Og hvorfor skal menn ta utgiften for at du velger å bruke mye penger på utseende?😅 Det er da helt ditt eget valg 

Fordi dere menn vil ha damer som bruker mye penger på utseende. Dere vil ha pene damer. Det koster masse penger og tid å være pen. Du inviterer ikke dama ut på date hvis hun har ustelte bryn og negler, ettervekst i håret, sliten hud eller stygge klær, gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nopeee
4 hours ago, Tomatplanten said:

Bruker du andres penger om du blir spandert på, eller får du? Bruker du tiden hans om han møte deg, eller får du litt av den? Bruker du han om han gir deg oralsex? Eller… får du?;) 

Syns dette virker som kanskje en usikkerhet hos deg som ødelegger flyten i dating for begge. 

Kunne ikke du sagt «jeg liker å bidra, vi deler det 1/3 siden det er et dyrt sted! så gleder jeg meg til å nyte kvelden med deg» 

Jeg dater ikke så det er ikke en aktuell problemstilling for meg, dette er bare hypotetisk. Syns du det er greit å kjøpe det aller dyreste og masse drikke om du blir spandert på? Og hvorfor ikke i såfall? Jeg kan ikke fordra å låne penger, og om det var en fremmed på date så hadde føltest utrolig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Fordi dere menn vil ha damer som bruker mye penger på utseende. Dere vil ha pene damer. Det koster masse penger og tid å være pen. Du inviterer ikke dama ut på date hvis hun har ustelte bryn og negler, ettervekst i håret, sliten hud eller stygge klær, gjør du?

Det er fullt mulig å være en pen kvinne uten å sløse masse penger på dette. Må en bruke så mye for å se bra ut, så ser man vel ikke så bra ut i utgangspunktet

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er fullt mulig å være en pen kvinne uten å sløse masse penger på dette. Må en bruke så mye for å se bra ut, så ser man vel ikke så bra ut i utgangspunktet

Ikke nødvendigvis. Tar du ikke vare på huden, så får du stygg hud. Ingen ser pen ut i stygge, slitte klær. Om vinteren er det stor risiko for pistrete hår, og negler blir ikke fjonge av seg selv. Til og med de vakreste Hollywood-damene ser mindre smashing ut rett fra senga. Hadde de latt brynene gro, ikke vokset seg noe sted, ikke tatt vare på håret med hårkur, ansiktshud med kremer osv, så ville de ha forfalt.

Man ser naturlig pen ut når man er 20. Har man bikket 30, så krever det vedlikehold hvis man ønsker å se bra ut i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke nødvendigvis. Tar du ikke vare på huden, så får du stygg hud. Ingen ser pen ut i stygge, slitte klær. Om vinteren er det stor risiko for pistrete hår, og negler blir ikke fjonge av seg selv. Til og med de vakreste Hollywood-damene ser mindre smashing ut rett fra senga. Hadde de latt brynene gro, ikke vokset seg noe sted, ikke tatt vare på håret med hårkur, ansiktshud med kremer osv, så ville de ha forfalt.

Man ser naturlig pen ut når man er 20. Har man bikket 30, så krever det vedlikehold hvis man ønsker å se bra ut i fremtiden.

Mange av oss foretrekker mest mulig naturlige kvinner. Får jeg velge så har hun sin naturlige hårfarge (dermed ingen problemer med ettervekst) og normalt korte negler uten lakk. Ikke noe solarium eller overdreven soling, som er det som sliter aller mest på huden. Brynene kan man enkelt få frisøren til å gå kjapt over når man er der, liker ikke bryn der man tydelig ser at det er gjort mye. Voksing må hun gjerne gjøre for egen del, for meg betyr det null og niks. 

Fine og hele klær er dog en fordel. Men klær er virkelig ikke dyrt i Norge. Fine klær er absolutt ikke synonymt med dyre klær etter min smak, ofte er det omvendt. Ser masse fine kjoler til 500,- og dritstygge til 20.000,- på Zalando. 

Ser jeg noen som tydelig er "fjonget opp" fra topp til tå så tenker jeg bare "high manintenance" og skyr unna. 

Endret av -jk-
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er dame på 40+ som får høre at jeg ser bra ut og opplever at jeg blir likt av menn. Men jeg bruker virkelig nærmest nada penger på utseende. Fikser negler og bryn selv, barberer meg selv (voksing er vondt). Klærne jeg kjøper varer lenge før de blir utslitte og stygge, huden fikser jeg med allslags kremer, oljer og serum men det koster kanskje 600 kr hvert kvartal å kjøpe inn. Hårprodukter er ikke såå dyre og frisør går jeg til kun for klipping.

Dette er en del av likestillingskampen som pusher oss kvinner ned. At vi ikke tror vi duger om ikke ansiktet er sparklet og injisjert med alt mulig. De to timene du trenger på badet før en date er ikke for mannen, men for å konkurrere mot andre kvinner som også har stått to timer på badet.

Anonymkode: 2c580...f11

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass «gammeldags» at jeg ønsker å bli kurtisert. Derfor ønsker jeg at han skal blant annet betale på første date - for meg viser det at han er investert, og at vi (muligens) deler samme verdier og tankesett.

Heldigvis tenker min kjæreste det samme. For ham hadde det føltes lite maskulint og bli påspandert av en dame på første date.

Nå har vi vært kjærester en stund, og det er nok totalt sett jeg som betaler mest (tjener også mest). Det synes jeg er helt greit :) 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (2 timer siden):

Jeg er såpass «gammeldags» at jeg ønsker å bli kurtisert. Derfor ønsker jeg at han skal blant annet betale på første date - for meg viser det at han er investert, og at vi (muligens) deler samme verdier og tankesett.

Heldigvis tenker min kjæreste det samme. For ham hadde det føltes lite maskulint og bli påspandert av en dame på første date.

Nå har vi vært kjærester en stund, og det er nok totalt sett jeg som betaler mest (tjener også mest). Det synes jeg er helt greit :) 

Jeg ønsker også å bli kurtisert. Men ikke på første date for da kjenner han meg enda ikke. Derfor virker kurtisering og påspandering på første date som «skudd i blinde».

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 20.54):

Hei dere, jeg vet dette kanskje er en gammel rundganger. Men jeg sitter med blandede følelser av gjerrige menn på date … etter man er ferdig med første date. 

1) er det ikke hyggelig om mannen spanderer en drink eller to, når dere er på date 3++ ? Evt en kaffe? 

2) Når mannen foreslår å ta taxi hjem til deg eller han, bør ikke mannen ta regninga (om regning er liten og grei)? 

Syns du ikke skal forvente dette i dagens samfunn. Det er likestilling. Aldri opplevd at en mann betaler og forventer det ikke heller. Skal jeg på date er det for å bli kjent med vedkommende. Ikke om at han skal betale eller ikke.  Da velger man steder å gå der man selv har råd til å betale. 
damer fremstår noen ganger som litt bortskjemte og full av prinsesse nykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (3 timer siden):

Syns du ikke skal forvente dette i dagens samfunn. Det er likestilling. Aldri opplevd at en mann betaler og forventer det ikke heller. Skal jeg på date er det for å bli kjent med vedkommende. Ikke om at han skal betale eller ikke.  Da velger man steder å gå der man selv har råd til å betale. 
damer fremstår noen ganger som litt bortskjemte og full av prinsesse nykker.

Jeg forventer ingenting, men det er sånn jeg vil ha det. Selv ønsker jeg en «gammeldags» dynamikk i form av at det er mannen som er den maskuline parten og kurtiserer damen, og det innebærer blant annet å ta initiativ til å betale på første date. Det handler på ingen måte om pengene, men om gesten.

Jeg har selvsagt råd til å betale for både ham og meg, men det er ikke det økonomiske det handler om.

Heldigvis er kjæresten min enig i dette, så vi har det fint i lag.

Jeg tenker det er helt lov å ønske dette.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nuttery skrev (3 timer siden):

Jeg forventer ingenting, men det er sånn jeg vil ha det. Selv ønsker jeg en «gammeldags» dynamikk i form av at det er mannen som er den maskuline parten og kurtiserer damen, og det innebærer blant annet å ta initiativ til å betale på første date. Det handler på ingen måte om pengene, men om gesten.

Jeg har selvsagt råd til å betale for både ham og meg, men det er ikke det økonomiske det handler om.

Heldigvis er kjæresten min enig i dette, så vi har det fint i lag.

Jeg tenker det er helt lov å ønske dette.

Helt lov og helt normalt! Det handler ikke om pengene men at en mann viser seg raus og som en som behandler damer bra. 

Anonymkode: 73b5b...613

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå dater jeg ikke, men hadde jeg gjort det er jeg så gammeldags at jeg hadde syntes det var fint om han hadde vært ekstra oppmerksom på meg og gjerne foreslått å ta regninga. Etter å ha levd i flere forhold der jeg var den som oppvartet, lånte bort penger som jeg aldri fikk tilbake og der mennene forventet at jeg betalte det meste, har jeg valgt å leve som singel de siste 10 årene. Nå for tiden virker det som om ingen orker gjøre noen innsats.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...