Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som oftest trenger man ikke mer enn ressurssterke foreldre får å få økonomisk trygghet. Så nei, ikke så imponert.

Anonymkode: b6d14...55c

Ikke sant? Jeg har også bygget meg opp fra bunnen. Jeg har derimot ikke titalls millioner på konto, fordi innen kulturbransjen er det svært vanskelig å bli rik "fort". Det er også svært vanskelig å komme inn i det hele tatt. Det klarte jeg. Om jeg blir rik eller ikke, vil tiden vise. Jeg har nok tålmodighet. 

Anonymkode: 81139...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke sant? Jeg har også bygget meg opp fra bunnen. Jeg har derimot ikke titalls millioner på konto, fordi innen kulturbransjen er det svært vanskelig å bli rik "fort". Det er også svært vanskelig å komme inn i det hele tatt. Det klarte jeg. Om jeg blir rik eller ikke, vil tiden vise. Jeg har nok tålmodighet. 

Har det ok jeg og. Trygt økonomisk. Vil ikke ha en skrytemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har det ok jeg og. Trygt økonomisk. Vil ikke ha en skrytemann.

Den mannen som ikke skryter er enten plagsomt sjenert, eller så er han ikke nok forelsket i deg til å gidde å blåse seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (14 minutter siden):

Den mannen som ikke skryter er enten plagsomt sjenert, eller så er han ikke nok forelsket i deg til å gidde å blåse seg opp.

Eller så er han jordnær. 

Anonymkode: 0f364...21a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Eller så er han jordnær. 

Jeg tror ikke menn fungerer slik. Å blåse seg opp er ett av hanndyras instinktive mønstre i parringsleken. Å undertrykke dette urinstinktet kan tyde på usikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke menn fungerer slik. Å blåse seg opp er ett av hanndyras instinktive mønstre i parringsleken. Å undertrykke dette urinstinktet kan tyde på usikkerhet.

Du har sett på for mye David Attenborough 

Anonymkode: 4dac8...0dd

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
I Grosny skrev (6 minutter siden):

Mennesker har en langt mer utviklet hjerne og vår oppførsel fremtrer med langt flere muligheter enn andre dyr. 

Det vil nok gå utover mange ting, også dette. Jeg tror det er naturlig at mange har lyst til å bli sett og annerkjennt og likt av dem de liker, men jeg tror ikke alle vil gjøre det ved å skryte.

Liker ikke når noen skryter jeg heller. Å det er jo rart om vi kvinner ikke liker menns parringsdans, er det ikke? For å argumentere imot om det er som du sier, at det bare er en vei. Føler det er løgn når noen skryter til en grad, føler det er folk som kompenserer for det som ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 20.54):

Hei dere, jeg vet dette kanskje er en gammel rundganger. Men jeg sitter med blandede følelser av gjerrige menn på date … etter man er ferdig med første date. 

1) er det ikke hyggelig om mannen spanderer en drink eller to, når dere er på date 3++ ? Evt en kaffe? 

2) Når mannen foreslår å ta taxi hjem til deg eller han, bør ikke mannen ta regninga (om regning er liten og grei)? 

Anonymkode: 5c1fa...43f

1) alltid opplevd dette dvs at det spanderes ikke middag, men vi har gått tur og tatt en kaffe etterpå. Det har vært veldig hyggelig alltid :) Jeg har selvfølgelig aldri forventet noe, men alltid tilbudt meg å betale. 

2) nå ville jeg aldri tatt taxi.. det er fryktelig dyrt og bortkastet penger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (7 timer siden):

?

Anonymkode: 03ba8...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri opplevd å måtte betale for meg selv når jeg er på date og ser det litt som en selvfølge at han betaler, hvertfall etter andre daten. 
jeg kjøper da gjerne dessert/noe annet etterpå/kaffe/aktivitet 

Anonymkode: b094a...adb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nopeee skrev (21 timer siden):

I utgangspunktet så tenker jeg at enhver betaler for seg selv, og om jeg hadde blitt invitert på en dyr restaurant så hadde jeg sagt at det har jeg nok ikke råd til. Så da måtte han jo tilby seg å betale om vi skulle gått dit, men da hadde jeg jo bare bestilt det billigste, og ingen alkohol uansett fordi jeg føler meg ukomfortabel med å "bruke" andres penger

Bruker du andres penger om du blir spandert på, eller får du? Bruker du tiden hans om han møte deg, eller får du litt av den? Bruker du han om han gir deg oralsex? Eller… får du?;) 

Syns dette virker som kanskje en usikkerhet hos deg som ødelegger flyten i dating for begge. 

Kunne ikke du sagt «jeg liker å bidra, vi deler det 1/3 siden det er et dyrt sted! så gleder jeg meg til å nyte kvelden med deg» 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Disse kostnadene kommer blant annet fordi kvinner får null hjelp med overgangsplager. De blir da sykmeldt eller uføre.

Er ikke sykehusopphold i forbindelse med fødsler med i dette regnestykket også? Synes jo det er ganske viktig.

Anonymkode: 0bd47...913

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke sykehusopphold i forbindelse med fødsler med i dette regnestykket også? Synes jo det er ganske viktig.

Anonymkode: 0bd47...913

Jo. Sykmelding i graviditeten, etter fødselen mv. Fødselspermisjon, svangerskapspenger der arbeidet medfører fare for fosteret. Sykt barn-dager. Ulønnet permisjon, fordi fedre skal ha stor jafs av "fellesen", og kvinnen fortsatt ammer. Ulønnet permisjon fordi barnet ikke har fått barnehageplass. Fravær i forbindelse med ekstremt smertefull menstruasjon. Plager ved overgangsalder - fatigue, "hjernetåke", leddsmerter og lignende som gjør at mange ikke klarer å jobbe fullt. Lipødem, endometriose osv. Lavt stoffskifte (rammer flest kvinner). Slitasjeskader i typiske kvinneyrker som hjelpepleier, sykepleier, omsorgsarbeider osv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jo. Sykmelding i graviditeten, etter fødselen mv. Fødselspermisjon, svangerskapspenger der arbeidet medfører fare for fosteret. Sykt barn-dager. Ulønnet permisjon, fordi fedre skal ha stor jafs av "fellesen", og kvinnen fortsatt ammer. Ulønnet permisjon fordi barnet ikke har fått barnehageplass. Fravær i forbindelse med ekstremt smertefull menstruasjon. Plager ved overgangsalder - fatigue, "hjernetåke", leddsmerter og lignende som gjør at mange ikke klarer å jobbe fullt. Lipødem, endometriose osv. Lavt stoffskifte (rammer flest kvinner). Slitasjeskader i typiske kvinneyrker som hjelpepleier, sykepleier, omsorgsarbeider osv. 

Sant! Men la oss akseptere det, likestilling vil ikke viske dette biologiske ut… så skal vi akspetere at vi er litt mann og kvinne også? Og ikke bare «samme kjønn» med samme behov hele tiden!? 

Du mente det nok ikke sånn, men av og til så er deg fint å få være litt kvinnekvinne, stå i det med, også på date, være en fin kvinne for han på date liksom…

Jeg syns 45/55 likestilling i samlivet er nydelig. De siste 5 prosentene der jeg ikke kan være bare kvinne, være litt mor og kjenne på det å bli vartet opp av mannen min når jeg minst venter det og tatt vare på er nydelig. Så gir jeg tilbake av det jeg kan best. Jeg vet ikke av natur hvordan jeg skal hundre prosent ta rollen som «mann» i samfunnet, beklager men det klarer jeg ikke. Jeg er en moderne kvinne i 30-årene, singel med høy utdannelse, betaler ned min egen bolig i sentrum, og deler som regel. Men… jeg liker skikkelig godt å dra til frisør, trene figuren, pynte meg i hæler i helger/date, og føle meg som en attraktiv kvinne i blant som kan høste litt opperksomhet fra en mann jeg har et øye til på date.

Mao, de 5% som er grunnlaget for all diskusjon og uenigheter. Skal vi være 100 prosent likestilte så kan vi jo betale likt all the way, også den lille kaffen.. Men jeg personlig klarer ikke være 100% i begge roller, klarer dere menn å være det? Klarer dere ta den følelsesmessige rollen, altså den innebygde kvinneegenskapen, og gi den til meg i alle situasjoner? Isåfall, da kan jeg gå ut der og være mann, og ikke ha noen andre behov. Men som kvinne kan jeg ønske å stå likestilt i arbeidsliv, men samtidig ønske å være 5% kvinne. Jeg vil gi, betale, men også finne det utrolig omsorgsfullt når en mann er en mann, betaler for kaffen og legger all energien sin på meg på daten isteden, med andre ord;  oss, samtalen og en mulig framtid isteden for å bli stille og regne i hodet på de småkronene mens daten falmer til.. for de gir jeg tilbake en dag 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (11 timer siden):

Tull. Trygge menn skryter ikke overdrevent. Å være fornøyd med noe og fortelle om det er selvfølgelig noe annet, men åpenbar skryt og snikskryt er ikke særlig flatterende. Er du stolt av noe, si det! Samtidig som du ikke fremstiller deg selv som bedre enn andre. Det er å være trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (10 timer siden):

Jaha, fungerer ikke menn sånn? Hvorfor har jeg møtt mange menn som er sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sant! Men la oss akseptere det, likestilling vil ikke viske dette biologiske ut… så skal vi akspetere at vi er litt mann og kvinne også? Og ikke bare «samme kjønn» med samme behov hele tiden!? 

Du mente det nok ikke sånn, men av og til så er deg fint å få være litt kvinnekvinne, stå i det med, også på date, være en fin kvinne for han på date liksom…

Jeg syns 45/55 likestilling i samlivet er nydelig. De siste 5 prosentene der jeg ikke kan være bare kvinne, være litt mor og kjenne på det å bli vartet opp av mannen min når jeg minst venter det og tatt vare på er nydelig. Så gir jeg tilbake av det jeg kan best. Jeg vet ikke av natur hvordan jeg skal hundre prosent ta rollen som «mann» i samfunnet, beklager men det klarer jeg ikke. Jeg er en moderne kvinne i 30-årene, singel med høy utdannelse, betaler ned min egen bolig i sentrum, og deler som regel. Men… jeg liker skikkelig godt å dra til frisør, trene figuren, pynte meg i hæler i helger/date, og føle meg som en attraktiv kvinne i blant som kan høste litt opperksomhet fra en mann jeg har et øye til på date.

Mao, de 5% som er grunnlaget for all diskusjon og uenigheter. Skal vi være 100 prosent likestilte så kan vi jo betale likt all the way, også den lille kaffen.. Men jeg personlig klarer ikke være 100% i begge roller, klarer dere menn å være det? Klarer dere ta den følelsesmessige rollen, altså den innebygde kvinneegenskapen, og gi den til meg i alle situasjoner? Isåfall, da kan jeg gå ut der og være mann, og ikke ha noen andre behov. Men som kvinne kan jeg ønske å stå likestilt i arbeidsliv, men samtidig ønske å være 5% kvinne. Jeg vil gi, betale, men også finne det utrolig omsorgsfullt når en mann er en mann, betaler for kaffen og legger all energien sin på meg på daten isteden, med andre ord;  oss, samtalen og en mulig framtid isteden for å bli stille og regne i hodet på de småkronene mens daten falmer til.. for de gir jeg tilbake en dag 

Men mange menn er jo ikke likestilt i "kvinnerollen". De forventer fortsatt at dama ordner logistikk, matlaging og lignende. Samtidig så forventer de at kvinnen er helt likestilt i "mannsrollen", tar 50 prosent av de tunge løftene og bidrar akkurat 50 prosent, på øre, økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For øvrig har jeg hatt menn over på middag i datingfasen. Ikke EN eneste gang har de tilbudt seg å komme med ingredienser eller vippse for halve maten. Så det er liksom greit når kvinnen spanderer på mannen, men helt uhørt andre veien?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For øvrig har jeg hatt menn over på middag i datingfasen. Ikke EN eneste gang har de tilbudt seg å komme med ingredienser eller vippse for halve maten. Så det er liksom greit når kvinnen spanderer på mannen, men helt uhørt andre veien?

Oi, var dette ironisk symbol på at ingredienser er likestilt med vin på byen? 
Skjønte ikke… ingen vippser på romantisk middag. Men alle mine menn har tatt med noe drikke, sjokolade eller blomst. 

Dersom du inviterer på middag, er det din gest. Så får du en middag tilbake en gang.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi, var dette ironisk symbol på at ingredienser er likestilt med vin på byen? 
Skjønte ikke… ingen vippser på romantisk middag. Men alle mine menn har tatt med noe drikke, sjokolade eller blomst. 

Dersom du inviterer på middag, er det din gest. Så får du en middag tilbake en gang.  

Hvorfor ikke? Dama bruker penger på mat. Hvorfor skal mannen snylte på dama du dater? Eller er det kun galt når mannen INVITERER (!), men forlanger at kvinnen betaler for egen kaffe? Jeg drikker ikke alkohol, så mine dater kom ikke med noe vin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...