Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Men menn forventer ofte at damene gjør ting for dem uten å yte noe tilbake. Mange forventer blowjob, men nekter å slikke. Mange forventer at dama tar 50 prosent av det økonomiske, og at hun tar det meste med huset.

Anonymkode: 81139...0f1

Merkelig å sammenligne dette med en seksuell transaksjon som BJ pga spandering er

Anonymkode: 13af6...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Merkelig å sammenligne dette med en seksuell transaksjon som BJ pga spandering er

Nei. Det er ingen sammenligning. Mange menn bruker likestilling kun når det gagner dem. Samtidig så glemmer de at man ikke kommer til å imponere en eneste dame ved å behandle henne dårligere enn kompisen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Likestilling er at man skal ha like muligheter og at man har lik verdi( ikke blir undertrykt). At menn og kvinner er forskjellig er noe annet, og jeg liker at en mann spanderer- første gangen iallefall. Bor man sammen, har barn sammen osv. så blir det litt annet. Da er det mer et «team». Men spesielt i «datingfasen» liker jeg at en mann spanderer. Fordi det er noe jeg synes er tiltrekkende ved en mann. Og senere kan jeg gjengjelde ved å spandere selv. Det er ikke sikkert andre synes det er så farlig. Og de menn som ikke vil spandere kan jo finne en dame  som ikke synes det er så farlig å dele, eller spandere selv de første gangene. 

Anonymkode: e1b3e...a43

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei. Det er ingen sammenligning. Mange menn bruker likestilling kun når det gagner dem. Samtidig så glemmer de at man ikke kommer til å imponere en eneste dame ved å behandle henne dårligere enn kompisen.

Du insinuerte da veldig at en ikke kan forvente bj om mannen ikke er den som betaler, men mulig jeg tolket deg feil

Jeg behandler henne ikke dårligere enn kompisen, men hvis hun plutselig skulle fått det for seg at jeg er gjerrig fordi jeg ikke betalte mer enn henne, så ville jeg ikke behandlet henne like bra lenger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 21.14):

Var på en kaffedate en gang. Vi tok en kaffe hver. Kostet vel 25-30kr, han inviterte meg. Men jeg måtte betale selv. Altså når summen er så lite og han dro kortet først, så kunne han sagt, jeg betaler for begge to. Dette var bare sært.

Er det med middag og drikke osv, så foretrekker jeg å dele regningen i to.

Men var snakk om 25-30kr!!!

Anonymkode: fb8c4...6ce

Enig. Da jeg var student for noen år siden, dro jeg på en date med som var litt eldre og i full jobb. At han ikke betalte 35 kr for en kopp kaffe syntes jeg var innmari turn-off, og jeg måtte avvise ham flere ganger etter det, da han tydeligvis falt for meg etter den ene daten. 

Anonymkode: 0b6a5...d93

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du insinuerte da veldig at en ikke kan forvente bj om mannen ikke er den som betaler, men mulig jeg tolket deg feil

Jeg behandler henne ikke dårligere enn kompisen, men hvis hun plutselig skulle fått det for seg at jeg er gjerrig fordi jeg ikke betalte mer enn henne, så ville jeg ikke behandlet henne like bra lenger 

Du forsto ikke poenget. 

Det er skillte saker, flere eksempler hvor det er mangel på såkalt likestilling 

Anonymkode: 0f364...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du har tolket meg feil. Jeg mente at menn blant annet forventer en blowjob av kona. En blowjob gir ingenting til kvinnen annet enn slitne kjever. Altså forventer mannen å få en ytelse uten en motytelse. Og de fleste menn mener det er helt i orden.

Er du gjerrig, så inviter på gratis date.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Likestilling er at man skal ha like muligheter og at man har lik verdi( ikke blir undertrykt). At menn og kvinner er forskjellig er noe annet, og jeg liker at en mann spanderer- første gangen iallefall. Bor man sammen, har barn sammen osv. så blir det litt annet. Da er det mer et «team». Men spesielt i «datingfasen» liker jeg at en mann spanderer. Fordi det er noe jeg synes er tiltrekkende ved en mann. Og senere kan jeg gjengjelde ved å spandere selv. Det er ikke sikkert andre synes det er så farlig. Og de menn som ikke vil spandere kan jo finne en dame  som ikke synes det er så farlig å dele, eller spandere selv de første gangene. 

Anonymkode: e1b3e...a43

Middag og drikke i datingfasen. Hva koster en slik date? Hvor mange slike er det. Hvor mange dater betaler en mann for før han det blir et forhold. Fint om du kan sette opp et realistisk regnestykke. 

Jeg er enig i at menn og kvinner er forskjellige. I likhet med at mange kvinner liker at mannen spanderer i datingfasen, så har også menn preferanser. Kvinner nyter godt av en mann og hans økonomiske sikkerhet som han har jobbet hardt for lenge. Har vi bygget opp et firma, aksjer, høy utdannelse, mye etterutdannelse, så ønsker mange menn at vakre kvinner som har hatt mange seksuelle muligheter, faktisk har anstrengt seg holdt kraftig tilbake. Det synes vi er tiltrekkende. 

Anonymkode: 4fd88...26c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Middag og drikke i datingfasen. Hva koster en slik date? Hvor mange slike er det. Hvor mange dater betaler en mann for før han det blir et forhold. Fint om du kan sette opp et realistisk regnestykke. 

Jeg er enig i at menn og kvinner er forskjellige. I likhet med at mange kvinner liker at mannen spanderer i datingfasen, så har også menn preferanser. Kvinner nyter godt av en mann og hans økonomiske sikkerhet som han har jobbet hardt for lenge. Har vi bygget opp et firma, aksjer, høy utdannelse, mye etterutdannelse, så ønsker mange menn at vakre kvinner som har hatt mange seksuelle muligheter, faktisk har anstrengt seg holdt kraftig tilbake. Det synes vi er tiltrekkende. 

Menn må slutte å date masse damer, da. Holde seg til en. Og invitere på gratis date. Problem løst.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn må slutte å date masse damer, da. Holde seg til en. Og invitere på gratis date. Problem løst.

1. Jeg ønsker et forhold. Noen liker jeg ikke godt nok, andre liker ikke meg godt nok. Holde meg til en fordi vi har vært på 3 dater?

2. Regnestykke?

3. Er det akseptabelt at kvinner i større grad søker økonomisk trygghet og at menn i større grad søker ungdommelighet og fruktbarhet?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1. Jeg ønsker et forhold. Noen liker jeg ikke godt nok, andre liker ikke meg godt nok. Holde meg til en fordi vi har vært på 3 dater?

2. Regnestykke?

3. Er det akseptabelt at kvinner i større grad søker økonomisk trygghet og at menn i større grad søker ungdommelighet og fruktbarhet?

Inviter på gratis date. Regnestykke = 0. Og slutt å løpe etter mye yngre damer. Det ser bare patetisk ut.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vil betale selv eller dele regningen. Jeg hadde følt jeg hadde stått i gjeld til den andre om vedkommende betalte. Det hadde vært noe annet om vi hadde kjent hverandre en stund og jeg visste det var annenhver gang vi tok regningen. 

Anonymkode: 50a64...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Inviter på gratis date. Regnestykke = 0. Og slutt å løpe etter mye yngre damer. Det ser bare patetisk ut.

Gratis date går.

Igjen skal jeg som mann shames. Da bør så å si alle kvinner slutte å matche med menn som er eldre enn dem da. Er det patetisk av alle kvinner å sveipe til høyre på menn som er eldre? Det er så å si 2% av de som liker meg på Tinder som er eldre enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 23.01):

Kanskje et lite sidespor. Jeg forventer ingen spandering. Men jeg tenker jo bare at så lenge jeg betaler av egen lomme de 4000k jeg må bruke i året på kvinnehelse/ fertilitet i året osv, så tror jeg ikke vi har nådd full likestilling

Anonymkode: 5c1fa...43f

Hva har dette med likestilling å gjøre?

Er det ikke i din egen interesse at du holder deg frisk og rask? 

Om du mener det er riktig at mannen skal bidra her, så får du kreve det da....

Om du mener det er det som er det rette....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gratis date går.

Igjen skal jeg som mann shames. Da bør så å si alle kvinner slutte å matche med menn som er eldre enn dem da. Er det patetisk av alle kvinner å sveipe til høyre på menn som er eldre? Det er så å si 2% av de som liker meg på Tinder som er eldre enn meg. 

Det er forskjell på et par år yngre og "ung og fruktbar". Hvem som liker deg på Tinder, spiller ingen rolle siden du fortsatt er singel.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig verdi

Jeg holder første dater enkle, fordi det er vanskelig å vite om du vil like denne personen eller ikke. Middag og andre ting der man er tvunget til å være sammen over en lengre periode utgår. En kaffe, en øl eller en gåtur er fine første dater.

Hvis jeg f.eks. møter ei dame på en kafé vil jeg stort sett si: Hva har du lyst på, og så kjøpe. Hvis vi blir sittende og det er naturlig å ta en øl eller kaffe til forventer jeg at hun spanderer, på samme måte som jeg ville gjort med en venn. Hvis det viser seg at kvinnen forventer at jeg skal betale mesteparten eller alt er ikke dette noen jeg har lyst å innlede noe forhold til. Det gjenspeiler for gammeldagse og konservative holdninger og/eller en form for selvrettferdighet som er lite tiltrekkende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt litt skeptisk om han ba meg med ut på en fancy dyr restaurant på første date. Hadde følt at han ønsket noe i retur da. Det viktigste for meg er ikke omgivelsene, men at jeg får gleden av hans tilstedeværelse sammen med meg ❤️. At han viser meg at han er interessert i meg. Det er det som er koselig synes jeg 💕

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er forskjell på et par år yngre og "ung og fruktbar". Hvem som liker deg på Tinder, spiller ingen rolle siden du fortsatt er singel.

Dette gir ingen mening. Hvis jeg er patetisk som liker kvinner yngre enn meg, da er kvinner patetiske siden de liker eldre og økonomisk bedre rustede menn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...