Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
I Grosny skrev (Akkurat nå):

Det virker  som og skikk og bruk er veldig variabel og at de to vanligste måtene å trå feil på er å spandere eller å la være å spandere. Det som defintivt blir feil er å  betale men kreve tilbakevippsing dersom vippskravet ikke er forventet.  På  en første kaffedate burde det være risikofritt å spandere, siden det er ubetydelig beløp, men på date  nr 2. Hva da? Kanskje man forstår det i samhandling og situasjon?  

Det er vel slik det er med alt tenker jeg. Uansett hvor god intensjonen er, så kan den bli oppfattet dårlig. Uansett hvor dårlig intensjonen er kan den bli oppfattet god. For min del så er jeg lei av å prøve å gjøre alle til laks, lure på om jeg skal holde døren eller ikke, lure på om jeg skal spandere eller ikke, hva enn det måtte være. Enkleste er å gjøre det som faller en naturlig, og for meg er jeg alltid klar til å betale for kaffen, ikke noe jeg spør om engang. Noen ganger blir jeg stoppet og får høre at jeg kan betale kaffen min selv, andre ganger får jeg et takk. Og jeg har fortsatt tilgode å oppleve at jeg ikke får spandert noe tilbake, eller at hun har invitert på middag hun har laget selv. Det er altfor mange hensyn å ta at det er helt umulig å gjøre alle glade og fornøyd

Anonymkode: 03ba8...a67

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så hele verden er full av horer da tydeligvis! Helt vanlig i andre land at mannen kan spandere en kaffekopp. Herregud at det er mulig 😂😂😂😂

Heldigvis har jeg aldri vært på date med en sånn type som deg! De fleste menn har normal folkeskikk og kan både åpne dører og bruke 30kr på en kaffe første date.

Anonymkode: 73b5b...613

Jeg har spandert en kaffekopp på ei venninne i dag. Kan jeg troppe opp på døra hennes og forlange sex?

Anonymkode: 81139...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Rart. Føler folk åpner døren for folk hele tiden uten noe styr, handler bare om hvem som kommer dit først og hvor nært dere er hverandre. Noen ganger er det naturlig å holde den opp, andre ganger å gå først selv alt ettersom.

Forstår ikke hvorfor noen skal bli sinte.

Anonymkode: 0f364...21a

Ikke jeg heller, men jeg forstår godt etter det han ble utsatt for at han vil vegre seg for å gjøre det igjen. Jeg hadde trodd det samme som deg, og det gjorde han også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 20.54):

Hei dere, jeg vet dette kanskje er en gammel rundganger. Men jeg sitter med blandede følelser av gjerrige menn på date … etter man er ferdig med første date. 

1) er det ikke hyggelig om mannen spanderer en drink eller to, når dere er på date 3++ ? Evt en kaffe? 

2) Når mannen foreslår å ta taxi hjem til deg eller han, bør ikke mannen ta regninga (om regning er liten og grei)? 

Anonymkode: 5c1fa...43f

Å date er oppskrytt. Hjemmedate, skogsdate o.l. er noe annet. Samarbeid om råvarene er fint tenker jeg. Han må fikse kaffe, for det er ikke jeg så god på 😂

Jeg lager middag, og han er med og bidrar med det han kan. Han kan gjerne spandere en flaske rødvin om han gidder 😂

Taxi? Det kan jeg ikke se for meg at det blir aktuelt 😂. Det er evt nok av folk som kjører om det er et tema. Jeg har da nettverk 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden illustrerer til fulle hvorfor man aldri skal innlate seg på en første date der det blir en regning å betale.

Få deg bikkje, en litt skikkelig en (gjerne retriever eller setter), og ta henne med på en luftetur i naturen. Perfekt varighet, ingen forpliktelser, og du finner ut om hun kvalifiserer for en date nr 2.

Hvis hun ikke setter pris på dette dropper du henne og finner deg en bedre kandidat å prøve lykken med.

Anonymkode: 56d83...5c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 21.08):

Jeg synes at det er romantisk når han tilbyr litt etter vi har blitt kjent. Men jeg forventer jo ikke å bli dullet med eller spandert en rådyr middag på.  

Og på motsatt side, ganske usexy å rulle på småkronene.

Det nevnes likestilling, men det er det ikke før det faktisk er likestilling i lønn, permisjonsordninger for kvinner, like karrieremuligheter, sponset kvinnehelse (gyn/ fertilitetsutredninger/ prevensjon), for å ikke legge på alt annet. En liten kaffe spandert i ny og ned viser for meg at den andre parten har ønske om å vise omsorg , sjarm og betalingsevne, selv om man er likestilt på «kjøkkenet». 

Jeg tror menn fortsatt har lysten til å ta vare på og spandere. Det bor i de fleste menn. Men med dagens utfordringer mtp kjønnskampen og feminismen, tror jeg også menn har blitt mer bevisste på hvem de ønsker å spandere på. I "gamle dager" datet man gjerne 1 person man så for seg å kunne leve med til man ble gammel. Man hadde gjerne fått litt sommerfuglfølser for personen før man ba henne ut på første date. Det er klart man spanderer og varter opp en slik kvinne.

Problemet idag er, at hun du skal på date med, nesten helt sikkert har profil på Tinder eller Sukker, og du er mann nummer 3 på kalenderen hennes denne uken. Hun har høyst sansynlig flere menn hun har prat/flørt med og "tester" menn på dates. (Dette gjelder selvsagt også menn altså, bare så det er sagt) men hvordan skal menn forholde seg til konseptet spandering og moderne dating, nå som alle skal stille likt? Spandere dyrt på en kvinne som har en 50/50 sjanse til å ringe ham opp dagen etterpå, fordi han ikke var høy/mørk og kjekk nok? Man kan ikke få i pose og sekk. Dette er baksiden av mynten med den utviklingen vi ser i samfunnet med bruk/kast mentaliteten som råder på datingmarkedet.

Så til likestillingen du nevner. Hva mangler du som kvinne på dette idag? Det er påbudt ved norsk lov, lik lønn for likt arbeid. Arbeidsgiver kan altså anmeldes og straffes dersom h*n ikke lønner likt på det kriteriet. Så kommer selvsagt ansienitet, kompetanse osv, som gjør at lønn kan variere i like stillinger. Tallene fra SSB viser jo at flere kvinner enn menn jobber deltid, flere kvinner enn menn, velger yrker med dårligere lønn. Så kvinner tjener ikke dårligere enn menn, det handler i stor grad om prioriteringer og valg. Når det kommer til helse, er ikke det å utrede fertilitetsnivået sitt en menneskerett. Menn må betale i lik grad som kvinner, dersom de ønsker slike type helsetjenester. Egenandel er det samme for begge mtp medisiner og vanlige legetimer. Menn får ikke kondomer kastet etter seg gratis. Dette må betales for. Prevensjon er uansett ikke noe noen av oss bør få spandert på av skattebetalerne. På karrierefronten har dere kvinner større muligheter enn menn, mtp kvoteringer inn i yrkesgater. Mange kvinner blir plukket inn i mot bedre kvalifiserte menn, fordi det er lovpålagt prosentandel kvinner i alle bedriftstyrer. Dere er likestillte og vel så det. Jeg utfordrer deg til å konkret utbrodere én greie i Norge idag som ikke er likestillt.

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 21.14):

Var på en kaffedate en gang. Vi tok en kaffe hver. Kostet vel 25-30kr, han inviterte meg. Men jeg måtte betale selv. Altså når summen er så lite og han dro kortet først, så kunne han sagt, jeg betaler for begge to. Dette var bare sært.

Er det med middag og drikke osv, så foretrekker jeg å dele regningen i to.

Men var snakk om 25-30kr!!!

Anonymkode: fb8c4...6ce

Fyren er ikke nødvendigvis gjerrig. Det har blitt langt mer vanlig de siste årene blandt menn, å teste hvor kvinnen ligger på likestillingsspekteret. Merker han et krav om å spandere på henne, er det et rødt flagg og han slipper å bruke mer tid på henne. Dersom han derimot merker at han er i selskap med en mer tradisjonell kvinne, vil de fleste menn bli langt mer spandable.

Det er på ingen måte en fremgangsmåte jeg støtter personlig, da jeg tenker det føles godt å varte opp daten sin. Gode gjerninger avler alltid noe godt, tenker jeg. Og har daten vett i hodet, vil jo hun spandere på seinere tidspunkt uansett. Å være en gentleman vil alltid være noe en bra dame vil verdsette.

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 21.49):

Jeg vil bare rydde opp her litt. Jeg mente ikke å skrive at menn er gjerrige, for det mener jeg ikke. Vi er tross alt nesten likestilte;) 

Men det er genuin nysgjerrighet hva andre (menn/kvinner) tenker om disse små beløpene. Jeg ser flesteparten forventer full deling og få syns det er romantiskt med en gest.. Så da bøyer jeg meg i støvet for at jeg er gammeldags som syns det ville vært hyggelig om han tok det lille ekstra etter å ha blitt kjent.
Ett år med dating, og jeg sitter alltid igjen med å ha betalt for mer enn mannen hver bidige gang, bare så det er sagt
-ts 

Nesten? På hvilke områder er du ikke likestillt? Jeg lurer oppriktig.

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 23.01):

Kanskje et lite sidespor. Jeg forventer ingen spandering. Men jeg tenker jo bare at så lenge jeg betaler av egen lomme de 4000k jeg må bruke i året på kvinnehelse/ fertilitet i året osv, så tror jeg ikke vi har nådd full likestilling

Hva eksakt bruker du 4000k på??

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Thanos skrev (15 minutter siden):

Jeg tror menn fortsatt har lysten til å ta vare på og spandere. Det bor i de fleste menn. Men med dagens utfordringer mtp kjønnskampen og feminismen, tror jeg også menn har blitt mer bevisste på hvem de ønsker å spandere på. I "gamle dager" datet man gjerne 1 person man så for seg å kunne leve med til man ble gammel. Man hadde gjerne fått litt sommerfuglfølser for personen før man ba henne ut på første date. Det er klart man spanderer og varter opp en slik kvinne.

Problemet idag er, at hun du skal på date med, nesten helt sikkert har profil på Tinder eller Sukker, og du er mann nummer 3 på kalenderen hennes denne uken. Hun har høyst sansynlig flere menn hun har prat/flørt med og "tester" menn på dates. (Dette gjelder selvsagt også menn altså, bare så det er sagt) men hvordan skal menn forholde seg til konseptet spandering og moderne dating, nå som alle skal stille likt? Spandere dyrt på en kvinne som har en 50/50 sjanse til å ringe ham opp dagen etterpå, fordi han ikke var høy/mørk og kjekk nok? Man kan ikke få i pose og sekk. Dette er baksiden av mynten med den utviklingen vi ser i samfunnet med bruk/kast mentaliteten som råder på datingmarkedet.

Så til likestillingen du nevner. Hva mangler du som kvinne på dette idag? Det er påbudt ved norsk lov, lik lønn for likt arbeid. Arbeidsgiver kan altså anmeldes og straffes dersom h*n ikke lønner likt på det kriteriet. Så kommer selvsagt ansienitet, kompetanse osv, som gjør at lønn kan variere i like stillinger. Tallene fra SSB viser jo at flere kvinner enn menn jobber deltid, flere kvinner enn menn, velger yrker med dårligere lønn. Så kvinner tjener ikke dårligere enn menn, det handler i stor grad om prioriteringer og valg. Når det kommer til helse, er ikke det å utrede fertilitetsnivået sitt en menneskerett. Menn må betale i lik grad som kvinner, dersom de ønsker slike type helsetjenester. Egenandel er det samme for begge mtp medisiner og vanlige legetimer. Menn får ikke kondomer kastet etter seg gratis. Dette må betales for. Prevensjon er uansett ikke noe noen av oss bør få spandert på av skattebetalerne. På karrierefronten har dere kvinner større muligheter enn menn, mtp kvoteringer inn i yrkesgater. Mange kvinner blir plukket inn i mot bedre kvalifiserte menn, fordi det er lovpålagt prosentandel kvinner i alle bedriftstyrer. Dere er likestillte og vel så det. Jeg utfordrer deg til å konkret utbrodere én greie i Norge idag som ikke er likestillt.

Fyren er ikke nødvendigvis gjerrig. Det har blitt langt mer vanlig de siste årene blandt menn, å teste hvor kvinnen ligger på likestillingsspekteret. Merker han et krav om å spandere på henne, er det et rødt flagg og han slipper å bruke mer tid på henne. Dersom han derimot merker at han er i selskap med en mer tradisjonell kvinne, vil de fleste menn bli langt mer spandable.

Det er på ingen måte en fremgangsmåte jeg støtter personlig, da jeg tenker det føles godt å varte opp daten sin. Gode gjerninger avler alltid noe godt, tenker jeg. Og har daten vett i hodet, vil jo hun spandere på seinere tidspunkt uansett. Å være en gentleman vil alltid være noe en bra dame vil verdsette.

Menn er da på tinder de også, å hun er da neppe første date. 

Dette urealistiske alle menn e pure og vil bare ivareta, det er rene bullshitten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel slik det er med alt tenker jeg. Uansett hvor god intensjonen er, så kan den bli oppfattet dårlig. Uansett hvor dårlig intensjonen er kan den bli oppfattet god. For min del så er jeg lei av å prøve å gjøre alle til laks, lure på om jeg skal holde døren eller ikke, lure på om jeg skal spandere eller ikke, hva enn det måtte være. Enkleste er å gjøre det som faller en naturlig, og for meg er jeg alltid klar til å betale for kaffen, ikke noe jeg spør om engang. Noen ganger blir jeg stoppet og får høre at jeg kan betale kaffen min selv, andre ganger får jeg et takk. Og jeg har fortsatt tilgode å oppleve at jeg ikke får spandert noe tilbake, eller at hun har invitert på middag hun har laget selv. Det er altfor mange hensyn å ta at det er helt umulig å gjøre alle glade og fornøyd

Det er nok den beste planen, gjør du det som er naturlig for deg så viser du jo ditt sanne ansikt, og dersom daten liker deg som du er, så vil jo det gi best mulig holdbarhet i et eventuelt kommende forhold.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thanos skrev (45 minutter siden):

Når dere tester kvinner og spiller mind games, er det ikke rart dere er alene.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thanos skrev (46 minutter siden):

For øvrig bruker jeg også masse på kvinnehelse i året. Min mann har en kronisk sykdom, og han får medisin på blåresept. Jeg har en kronisk sykdom og tung, tidlig overgangsalder. Mine medisiner må jeg betale full pris for, fordi jeg har kvinnesykdommer.

Hos frisør må jeg betale flere hundre mer enn mannen for å klippe meg. Mannen har lengre hår enn meg, og hans hår er vanskeligere å håndtere. Likevel betaler han mindre fordi han er mann, og herreklipp er billigere uansett hårlengde.

Jeg hadde for øvrig droppet en mann som ikke engang kan spandere en kaffe. Jeg spanderer rett som det er kaffe på venninner og kolleger når jeg inviterer dem ut, jeg spanderte hotellrom på meg og mannen da vi møttes første gangen og han var mellom to jobber. Jeg vet at mange menn spanderer øl på kompiser. Så når de ikke engang kan spandere 30-40 kroner til kaffe på en dame de liksom er interessert i, er løpet kjørt.

Norske menn er altså ikke sanne. De vil at damene skal være dydige jomfruer, men samtidig være lekne, utforskende og ville i senga, bidra 50 prosent økonomisk, men samtidig gjøre mesteparten i huset. De skal også være unge, slanke og pene, men aldri forvente eller kreve noe. Så lurer norske menn på hvorfor de sliter med å finne damer. Dere høster som dere sår, gutter.

P.S. Det hjelper heller ikke å velge en avatar som har utslettet halve verden og drepte sin egen datter. Ikke i det hele tatt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Litt unødvendig angripende? Alle tester jo hverandres personligheter i en første dating situasjon for å se om man matcher på holdninger og verdier. Jeg tror han snakker om å se an situasjonen hvilken type jente han er på date med, for å unngå å ende opp med å spanderende på en jente han ikke foretrekker. Ikke mind games.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er da på tinder de også, å hun er da neppe første date. 

Dette urealistiske alle menn e pure og vil bare ivareta, det er rene bullshitten.

Var derfor jeg skrev "dette gjelder jo også menn".

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvem sier vi er aleine? Noen av oss er lykkelig gift med fantastiske flotte norske kvinner. Andre stikker til Asia for å finne en partner der. Kvinner har testet menn i millenias. Nå krever menn mer enn pupper og lår. Kvinner har krav til menn. Det har de alltid hatt. Med rette. Men nå lurer også menn på hva kvinnen de dater har med seg til bordet. Såpass bør tåles.

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

For øvrig bruker jeg også masse på kvinnehelse i året. Min mann har en kronisk sykdom, og han får medisin på blåresept. Jeg har en kronisk sykdom og tung, tidlig overgangsalder. Mine medisiner må jeg betale full pris for, fordi jeg har kvinnesykdommer.

Hos frisør må jeg betale flere hundre mer enn mannen for å klippe meg. Mannen har lengre hår enn meg, og hans hår er vanskeligere å håndtere. Likevel betaler han mindre fordi han er mann, og herreklipp er billigere uansett hårlengde.

Jeg hadde for øvrig droppet en mann som ikke engang kan spandere en kaffe. Jeg spanderer rett som det er kaffe på venninner og kolleger når jeg inviterer dem ut, jeg spanderte hotellrom på meg og mannen da vi møttes første gangen og han var mellom to jobber. Jeg vet at mange menn spanderer øl på kompiser. Så når de ikke engang kan spandere 30-40 kroner til kaffe på en dame de liksom er interessert i, er løpet kjørt.

Norske menn er altså ikke sanne. De vil at damene skal være dydige jomfruer, men samtidig være lekne, utforskende og ville i senga, bidra 50 prosent økonomisk, men samtidig gjøre mesteparten i huset. De skal også være unge, slanke og pene, men aldri forvente eller kreve noe. Så lurer norske menn på hvorfor de sliter med å finne damer. Dere høster som dere sår, gutter.

P.S. Det hjelper heller ikke å velge en avatar som har utslettet halve verden og drepte sin egen datter. Ikke i det hele tatt.

Hvorfor blir ikke flere kvinner forskere? Da sitter dere på makten til å forske på det dere syntes er viktige mangler på helse. Og forskning handler også om penger, så hvorfor forskes det ikke på kvinnesykdommer? Løser man plager halve verdens befolkning har, vil man tjene seg søkkrik! Forskes det da ikke på kvinnehelse fordi man "ikke gidder"?? Er det det du insinuerer? Det gir ingen mening. Har du sjekket hvorfor dine medisiner koster og hans ikke gjør det? Kan det hende at en kvinne med samme kroniske sykdom som din mann, heller ikke må betale for samme medisinen? At det handler om type medisin og ikke kjønn?

Man kan være leken og utforskende i senga uten å ha 150 hakk i sengestolpen. Det ligger en forskjell der :) Det er ikke et høyt krav. Det er heller ikke menn som har tvunget dere ut i 100% jobb, det har dere pent sørget for selv. Det er også kvinner som krever at alt taes 50/50, ikke menn. Menn ønsker bare å få være menn, å jobbe med noe de trives med, være forsørger og bli verdsatt for dette. Men verden endrer seg i et tempo de sliter med å tilpasses i. Du hadde helt sikkert slitt bittelitt du også om hele samfunnet hadde presset deg til å fylle en rolle du ikke følte deg tilpass i? Å endre 10.000 år med biologiske innstinkter tar ikke 5 år å snu på hodet. Vær tålmodig, det kommer seg. Og er det så ille å ønske seg en pen, slank og ung partner, i motsetning til krav om hårfarge, høyde, eliteutdannelse, status og lønn? Hvem er værst her egentlig? Menn flest har forresten ikke dette høyt på prioriteringslista si. De fleste av oss ønsker seg bare en morsom, gøyal og selvstendig partner vi kan dele sorger og glede med. Jeg regner også med at dette er det de fleste gode, flotte norske kvinner også ser etter.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår sikkert selv at dette er fryktelig useriøst å trekke inn i en diskusjon om et tema som engasjerer så mange? Du har ikke engang evne til å diskutere dette med meg som en reell bruker med avatar. Jeg har avataret fordi jeg liker Marvel universet og hvor kompleks den karakteren er. Dette vet du om du har satt deg inn i universet. Og at du insinuerer at et avatarbilde av Thanos liksom skal sidestilles med mine meninger, viser kanskje at du ikke har så mye argumenter å bidra med? For du tenker at jeg har svart deg nedlatende? Frekt? Useriøst? Jeg klarer ikke se det utifra det jeg har skrevet til deg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Går 50/50, har aldri vært et problem for meg. Så dater jeg jo ikke blakke kvinner da. 

Anonymkode: 9e31f...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint, sjarmerende og litt betryggende at han tilbyr seg å betale. Så takker jeg høflig nei, og håper at han synes det er fair. Første date synes jeg ingen skal spandere på den andre men betale hver for seg, det er jo et intetsigende møte med jevnt null kjennskap til hverandre. Er derfor ingen grunn til at mannen skal betale dette fremfor henne. 
På flere date synes jeg det er fint om mannen viser den «manne egenskapen» at han ønsker «å ta vare på meg», på en måte, ved å be meg ut og å betale. Spes om han vil på dyre ting/restauranter. Jeg vil også ta initiativ og ta han med på steder, der jeg betaler, men kanskje på litt billigere aktiviteter. Jeg er sykepleier så de fleste menn tjener mer enn meg. At man spanderer, deler og betaler ifht sin økonomi synes jeg er det rettferdige. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har spandert en kaffekopp på ei venninne i dag. Kan jeg troppe opp på døra hennes og forlange sex?

Tydeligvis i følge mannfolk her!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hore for 40 kroner? Samtidig som dere spanderer masse øl på kompisene deres? Eller forventer dere å få pule kompisene også?

Garantert! Han som skrev det har aldri vært med et kvinnfolk, det er helt sikkert! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thanos skrev (5 timer siden):

Var derfor jeg skrev "dette gjelder jo også menn".

Hvem sier vi er aleine? Noen av oss er lykkelig gift med fantastiske flotte norske kvinner. Andre stikker til Asia for å finne en partner der. Kvinner har testet menn i millenias. Nå krever menn mer enn pupper og lår. Kvinner har krav til menn. Det har de alltid hatt. Med rette. Men nå lurer også menn på hva kvinnen de dater har med seg til bordet. Såpass bør tåles.

Hvorfor blir ikke flere kvinner forskere? Da sitter dere på makten til å forske på det dere syntes er viktige mangler på helse. Og forskning handler også om penger, så hvorfor forskes det ikke på kvinnesykdommer? Løser man plager halve verdens befolkning har, vil man tjene seg søkkrik! Forskes det da ikke på kvinnehelse fordi man "ikke gidder"?? Er det det du insinuerer? Det gir ingen mening. Har du sjekket hvorfor dine medisiner koster og hans ikke gjør det? Kan det hende at en kvinne med samme kroniske sykdom som din mann, heller ikke må betale for samme medisinen? At det handler om type medisin og ikke kjønn?

Man kan være leken og utforskende i senga uten å ha 150 hakk i sengestolpen. Det ligger en forskjell der :) Det er ikke et høyt krav. Det er heller ikke menn som har tvunget dere ut i 100% jobb, det har dere pent sørget for selv. Det er også kvinner som krever at alt taes 50/50, ikke menn. Menn ønsker bare å få være menn, å jobbe med noe de trives med, være forsørger og bli verdsatt for dette. Men verden endrer seg i et tempo de sliter med å tilpasses i. Du hadde helt sikkert slitt bittelitt du også om hele samfunnet hadde presset deg til å fylle en rolle du ikke følte deg tilpass i? Å endre 10.000 år med biologiske innstinkter tar ikke 5 år å snu på hodet. Vær tålmodig, det kommer seg. Og er det så ille å ønske seg en pen, slank og ung partner, i motsetning til krav om hårfarge, høyde, eliteutdannelse, status og lønn? Hvem er værst her egentlig? Menn flest har forresten ikke dette høyt på prioriteringslista si. De fleste av oss ønsker seg bare en morsom, gøyal og selvstendig partner vi kan dele sorger og glede med. Jeg regner også med at dette er det de fleste gode, flotte norske kvinner også ser etter.

1. Kvinnelig overgangsalder rammer 100 prosent kvinner. Medisiner som fungerer og gir få bivirkninger,  er det totalmangel på i apotekene. Medisiner som gir oss kreft som bivirkninger, koster flesk og må betales av egen lomme. 

2. Det finnes mange kvinnelige forskere. Men det er selvfølgelig ikke forskere som bestemmer hvilken forskning skal finansieres. Det er heller ikke kvinnelige forskere som bestemmer hvilke medisiner som skal gå over blåresept. Det er de mannlige helsetoppene som gjør det. 

3. Hvem i huleste har fortalt deg at kvinner TVINGES i 100 prosent jobb? Mener du at kvinner er mye dummere enn menn, og egentlig ønsker seg en hjernedød tilværelse hjemme med gryter, vasketuer og støvsuger? Nei, vi gjør ikke det. Vi tar utdanning og jobber fordi vi VIL. I tillegg slipper vi å bli økonomisk avhengig av menn som deg, og trenger ikke å godta masse bullshit fra mannen vi bor med. Hvis vi i det hele tatt ønsker å bo med en mann.

4. Du kan svært godt være mann uten å undertrykke kvinner og gjøre dem økonomisk avhengig av deg. Hvis du MÅ ha kvinnen økonomisk avhengig av deg for holde henne i et forhold med deg, er du ganske lite mandig, egentlig. 

5. Evolusjon og evolusjon, fru Blom. Husmødre og "breadwinners" oppsto med kristendommen. Før det var kvinner også jegere, de drev også matproduksjon og hadde ansvaret for mye. Det var kvinnelige krigere i vikingtiden, det var også kvinnelige "storbønder" i vikingtiden. Men du leser ikke historie, du ser på Marvel. Så da vet du det ikke. Like mye som du ikke vet at hos urfolk var det også helt vanlig at damer hadde ansvar for det ene og det andre. Anbefaler deg å lese en bok om historie. 

6. Ja, det er patetisk når alle menn i alle aldre innerst inne ønsker seg en ung, pen og slank partner. Utseende og hvor urørt fitta er, er viktig. Dere er overfladiske, aggressive og storforlangende. Derfor er dere alene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

1. Kvinnelig overgangsalder rammer 100 prosent kvinner. Medisiner som fungerer og gir få bivirkninger,  er det totalmangel på i apotekene. Medisiner som gir oss kreft som bivirkninger, koster flesk og må betales av egen lomme. 

2. Det finnes mange kvinnelige forskere. Men det er selvfølgelig ikke forskere som bestemmer hvilken forskning skal finansieres. Det er heller ikke kvinnelige forskere som bestemmer hvilke medisiner som skal gå over blåresept. Det er de mannlige helsetoppene som gjør det. 

3. Hvem i huleste har fortalt deg at kvinner TVINGES i 100 prosent jobb? Mener du at kvinner er mye dummere enn menn, og egentlig ønsker seg en hjernedød tilværelse hjemme med gryter, vasketuer og støvsuger? Nei, vi gjør ikke det. Vi tar utdanning og jobber fordi vi VIL. I tillegg slipper vi å bli økonomisk avhengig av menn som deg, og trenger ikke å godta masse bullshit fra mannen vi bor med. Hvis vi i det hele tatt ønsker å bo med en mann.

4. Du kan svært godt være mann uten å undertrykke kvinner og gjøre dem økonomisk avhengig av deg. Hvis du MÅ ha kvinnen økonomisk avhengig av deg for holde henne i et forhold med deg, er du ganske lite mandig, egentlig. 

5. Evolusjon og evolusjon, fru Blom. Husmødre og "breadwinners" oppsto med kristendommen. Før det var kvinner også jegere, de drev også matproduksjon og hadde ansvaret for mye. Det var kvinnelige krigere i vikingtiden, det var også kvinnelige "storbønder" i vikingtiden. Men du leser ikke historie, du ser på Marvel. Så da vet du det ikke. Like mye som du ikke vet at hos urfolk var det også helt vanlig at damer hadde ansvar for det ene og det andre. Anbefaler deg å lese en bok om historie. 

6. Ja, det er patetisk når alle menn i alle aldre innerst inne ønsker seg en ung, pen og slank partner. Utseende og hvor urørt fitta er, er viktig. Dere er overfladiske, aggressive og storforlangende. Derfor er dere alene.

Mye av skylden for elendig info og dårlig medisinering mot overgangsalder må vi kvinner ta selv. Eller legge skylden på kvinner før oss. Våre mødre, bestemødre og før der igjen. En av årsakene til at overgangsalder NÅ FØRST blir snakket om er at kvinner har holdt kjeft om det i alle tider. Som om det var en personlig pinlig ting som hendte dem, som var så flaut at det ikke kunne nevnes til sine nærmeste venninner engang. Årsaken til dette vet jeg ikke, men du kan forsøke å snakke med de som er litt eldre, 50-70 årene om temaet overgangsalder og du kan se av reaksjonen at "dette er ikke noe vi snakker om". Jeg tror ikke det er menn som har skapt dette. Kanskje vi rett og slett manglet et sisterhood av kvinner, og derfor tiet og led i stillhet. På 70-tallet sto kvinnene på barrikadene og krevde arbeid og like rettigheter, men turte ikke å snakke med hverandre om hetetokter og tørrhet nedentil.

Det er ikke sånn at det sitter mannlige helsetopper og forkaster kvinnelige forskningsprosjekter. Men forskningstemaer går også i trender og forskere ønsker å forske på det som er populært å forske på. For å bedre oddsene for publisering og å få tildelt midler. Alle sykdommer som det er populært å forske på er de alvorlige som mennesker dør av, både kvinner og menn. Som kreft og hjertelidelser. De som "bare" er plagsomme for individet blir fort avglemt. F.eks endometriose. Men på den annen side har heller ikke manneproblemer alene vært så mye forsket på, f.eks potensproblemer. Det er bare 20 år siden første potenspille kom, og den ble oppdaget ved et uhell.

Også den logiske tingen at det har vært færre kvinnelige forskere hittil. Og logisk nok kommer ikke en mannlig forsker på at han vil forske på en kvinnesykdom han knapt har hørt om. Nå derimot er andelen kvinnelige forskere 45%, og den kommer til å stige.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syn på likestilling i datingsituasjon ødelegger daten.

Ønsker man å være og virke raus? Da spanderer man en kaffe selvfølgelig. Eller en øl.

Dette gjelder ikke bare for menn. Men kvinner også. Raushet er en dyd. Med mindre økonomien er altfor vanskelig, er dette en hyggelig gest. Damer som ikke er vant til å spandere, prøv det. Det er utrolig koselig å kunne gi, også små symbolske ting som ikke koster så mye.

Anonymkode: b6d14...55c

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...