Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så det du vil er å ha likestilling når det gavner deg og ikke likestilling når _det_ gavner deg?

Anonymkode: 44f6e...740

Jeg tror dere misforstår. Likestilling i rettigheter i samfunnet, og likestilling i romantikk eller innebygde følelser er TO ulike ting. Likestilling kan ikke dras under en kam. Er der rart ingen klarer å finne hverandre, menn og kvinner krangler jo som to barnehagebarn som ikke får … 

Anonymkode: 5c1fa...43f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Lol, hva er du dersom du vil ha påspandert alt?

Kjøper han en tjeneste, eller?

Anonymkode: 8c4ab...d9e

Hva i all verden snakker du om?!?!

At en mann viser seg raus i starten har han alt å vinne på. 
Men en kvinne er kanskje en hore hvis man takker ja til en kaffekopp? 

Faen ikke rart menn sliter på datingmarkedet 🤯

Anonymkode: 73b5b...613

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva i all verden snakker du om?!?!

Faen ikke rart menn sliter på datingmarkedet 🤯

Nei det er ikke rart, det har spredt seg så mange rare holdninger. 

Mange trenger en realitetsjekk. 

Anonymkode: 0f364...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Får litt dårlige assosiasjoner til kvinner som forventer å bli påspandert. Og gjerne omtaler det som "raushet". Hore dukker opp.

Anonymkode: dff72...8ec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får litt dårlige assosiasjoner til kvinner som forventer å bli påspandert. Og gjerne omtaler det som "raushet". Hore dukker opp.

Mange av oss er rause selv. Min første møte med å stå med noen når noe skal betales, er å føle at jeg vil betale for dem.

At en mann aldri føler på dette selv, er egoistisk.

Å at du kaller noen hore for en kaffe. Vel, jeg stoler på at jeg har god dømmekraft akkurat nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Singel, I presume👀

Anonymkode: 59184...fc9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri spandert på en date, kun betalt for min nåværende kona da hun hadde mindre penger enn meg en periode mens vi studerte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum, altså, men forventer virkelig kvinner i 2024 at menn skal spandere på dem? Er vi virkelig der? 

Jeg er av typen som insisterer på å dele eller at jeg betaler for meg selv. Noen synes sikkert at det er frekt, men sånn er jeg, og da må mannen jeg dater akseptere dette. 

Anonymkode: 5d116...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mulig jeg er dum, altså, men forventer virkelig kvinner i 2024 at menn skal spandere på dem? Er vi virkelig der? 

Min erfaring etter titalls kvinner, er at det store flertallet er mest komfortabel med å dele på første date. Så tror ikke ståa er så dårlig som det kan se ut som her 

Anonymkode: 13af6...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt når jeg har vært ute med menn. Men samtidig er det ikke de mennene jeg foretrekker, og de foretrekker heller ikke meg. Jeg vil betale når jeg er ute med venner og kolleger og, når det er snakk om kaffe eller et rundstykke og drikke. Sånt jevner seg ut over tid. 

Anonymkode: 61083...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min erfaring etter titalls kvinner, er at det store flertallet er mest komfortabel med å dele på første date. Så tror ikke ståa er så dårlig som det kan se ut som her 

Anonymkode: 13af6...5ae

Selv om jeg vil spandere og bli spandert på, som å vise at vi tar vare på hverandre. 

Så deler jeg på første date, for da er det usikkert hvordan han er som person, som en sikkerhet. Om jeg vet jeg liker han, er han invitert i komfortsonen som er at vi helst er mer spandable mot hverandre. Om han ikke er, så er han ikke min, har aldri opplevd en mann som ikke spanderer da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 2.24):

Jeg har ikke hylt etter å få lov til å betale på date fordi det skal være likestilling.

Jeg har hylt fordi det er urettferdig at det ikke er lik lønn for likt arbeid.

Anonymkode: b2a94...29c

Det er lik lønn for likt arbeid. Det er faktisk lover om dette. Hvorfor sier du at det ikke er det? Om du ikke klarer å forhandle lønn, så er det jo bare din egen feil.

At menn tjener mer i snitt enn kvinner skyldes en liten brøkdel av menn som tjener veldig mye. De aller fleste av oss er helt gjennomsnittlige. 

Sånn, da kan vi legge den død. Også kan vi gå tilbake til hvorfor kvinner forventer at en mann skal tilby seg å betale, og hvorfor kvinner ikke skal. Som er en interessant problemstilling i seg selv

Anonymkode: 03ba8...a67

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så hele verden er full av horer da tydeligvis! Helt vanlig i andre land at mannen kan spandere en kaffekopp. Herregud at det er mulig 😂😂😂😂

Heldigvis har jeg aldri vært på date med en sånn type som deg! De fleste menn har normal folkeskikk og kan både åpne dører og bruke 30kr på en kaffe første date.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Går du etter damer du anser som "lønnsomme"?  Forståelig det, fra gammelt av så har jo ekteskap ofte handlet om å knyttte lønnsomme forbindelser. Men det er ikke akkurat romantisk.

Hvis "hore" er noe som dukker opp i tankene dine så tenker du såpass respektløst at det beste for damene er å unngå deg.  Å bygge forhold uten respekt er en forferdelig dårlig plan.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit at jeg som mann betaler for damen på date.

Det er også helt greit at damen tilbyr å betale for seg, eller for begge.

Det er ikke greit at damen blir sur fordi jeg tilbyr meg å betale, det blir for meg noe gammelfeministisk tankegods som ikke passer i 2024.

Anonymkode: 95616...22d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hele verden er full av horer da tydeligvis! Helt vanlig i andre land at mannen kan spandere en kaffekopp. Herregud at det er mulig 😂😂😂😂

Heldigvis har jeg aldri vært på date med en sånn type som deg! De fleste menn har normal folkeskikk og kan både åpne dører og bruke 30kr på en kaffe første date.

Jeg har opplevd å se en kompis åpne døren for to damer. Han gjør nok ikke den feilen igjen, for det ble skikkelig stygt. 
Det er mye som er vanlig i ulike land. 
I Italia er det vanlig, og da spesielt menn, å bo hjemme hos foreldrene til de blir godt voksen. Slike menn blir sett ned på i Norge. I mange land er det vanlig at mannen tjener godt mer enn kvinner, og da sier det seg selv at man må vise en raushet. 
Mitt standpunkt til dette temaet er at det er en fin ting å være raus, og det forventer jeg også fra kvinner. Det er ikke noe som bare går én vei, men frem og tilbake, uten at man trenger å holde oversikt. Man gjør det fordi man vil. 
At en del vegrer seg for å spandere tidlig i datingfasen synes jeg egentlig ikke er så rart, og at det burde være forståelse for. For det har vi hørt mange ganger ikke er greit, samtidig som vi hører fra enkelte at det nærmest er forventet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er av typen som insisterer på å dele eller at jeg betaler for meg selv. Noen synes sikkert at det er frekt, men sånn er jeg, og da må mannen jeg dater akseptere dette. 

Anonymkode: 5d116...61d

Interresant dette. Det ser ut som utviklingen har vært at færre og færre menn spanderer. Det begynner å bli mellom 10 og 20 år siden jeg datet og skikken har  nok  endret seg. 2024 er ikke 2009.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har opplevd å se en kompis åpne døren for to damer. Han gjør nok ikke den feilen igjen, for det ble skikkelig stygt. 
I Italia er det vanlig, og da spesielt menn, å bo hjemme hos foreldrene til de blir godt voksen. Slike menn blir sett ned på i Norge. I mange land er det vanlig at mannen tjener godt mer enn kvinner, og da sier det seg selv at man må vise en raushet. 
Mitt standpunkt til dette temaet er at det er en fin ting å være raus, og det forventer jeg også fra kvinner. Det er ikke noe som bare går én vei, men frem og tilbake, uten at man trenger å holde oversikt. Man gjør det fordi man vil. 
At en del vegrer seg for å spandere tidlig i datingfasen synes jeg egentlig ikke er så rart, og at det burde være forståelse for. For det har vi hørt mange ganger ikke er greit, samtidig som vi hører fra enkelte at det nærmest er forventet. 

Det virker  som og skikk og bruk er veldig variabel og at de to vanligste måtene å trå feil på er å spandere eller å la være å spandere. Det som defintivt blir feil er å  betale men kreve tilbakevippsing dersom vippskravet ikke er forventet.  På  en første kaffedate burde det være risikofritt å spandere, siden det er ubetydelig beløp, men på date  nr 2. Hva da? Kanskje man forstår det i samhandling og situasjon?  

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Rart. Føler folk åpner døren for folk hele tiden uten noe styr, handler bare om hvem som kommer dit først og hvor nært dere er hverandre. Noen ganger er det naturlig å holde den opp, andre ganger å gå først selv alt ettersom.

Forstår ikke hvorfor noen skal bli sinte.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hore for 40 kroner? Samtidig som dere spanderer masse øl på kompisene deres? Eller forventer dere å få pule kompisene også?

Anonymkode: 81139...0f1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...