Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
norw skrev (1 time siden):

Jeg spanderer i utgangspunktet ikke. Brenner heller opp en tohundrelapp enn å spandere de samme pengene for å liksom imponere på den måten, og jeg spanderer heller på venner. Antall ganger jeg har spandert på date, eller damer jeg har truffet ute på byen, kan telles på én hånd.

Det er en grunn til at du har venner, men ikke dame. Du investerer gjerne i venner, men mener at du er guds gave til damer, og gidder ikke å investere noe i dem. 

Anonymkode: 81139...0f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kygos skrev (38 minutter siden):

Gøy med damer som synes at gherrighet er turn-off, men liker at mannen helst betaler... knock, knock 

Gøy med menn som gjerne kommer på middag hjem til dama, spiser og ikke vippser for ingrediensene. Knock, knock.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synest det er Rødt flagg og skikkelig leit om en dame i 2024 har disse forventningene. 50/50 betaling. Likestilling lenge leve.

Heldigvis har jeg funnet meg en dame som er økonomisk selvstendig og har samme holdninger som meg. Og nei, jeg er overhode ikke gnien.

M 34 

Anonymkode: 4b754...bf4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes nå en kvinne som forventer å bli spandert på er mye mer gjerrig enn en mann som ønsker at en deler på slikt 

Anonymkode: 13af6...5ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synest det er Rødt flagg og skikkelig leit om en dame i 2024 har disse forventningene. 50/50 betaling. Likestilling lenge leve.

Heldigvis har jeg funnet meg en dame som er økonomisk selvstendig og har samme holdninger som meg. Og nei, jeg er overhode ikke gnien.

M 34 

Anonymkode: 4b754...bf4

Med tanke på at kvinner tjener mindre enn menn for den samme utførte jobben så er det ingen økonomisk likestilling i Norge så å bruke ett slikt argument blir helt meningsløst.

Anonymkode: ce006...a77

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aldri opplevd at en mann vil spandere «fordi han er mann». Det jeg opplever er at de gjør det fordi det er en hyggelig gest. Også helt vanlig i andre land. Uten at det er et alfahann-trekk eller fordi man forventer noe.

Anonymkode: 73b5b...613

Da er det vel like hyggelig at dama kan betale? Det er det som er poenget. At hvem som betaler ikke avhenger av kjønn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv synes jeg det er koselig å spandere, men liker ikke når kvinner har en holdning om at dette er noe menn skal gjøre.

Derfor har jeg ekstremt sjeldent spandert på første date, for er det dealbreaker om vi delte regning, så hadde ikke hun vært noe for meg uansett. Så spanderer jeg heller senere når hun har vist at hun ikke mener det er mannens oppgave å betale, først da er det hyggelig å spandere 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Arild37 skrev (32 minutter siden):

Selv synes jeg det er koselig å spandere, men liker ikke når kvinner har en holdning om at dette er noe menn skal gjøre.

Derfor har jeg ekstremt sjeldent spandert på første date, for er det dealbreaker om vi delte regning, så hadde ikke hun vært noe for meg uansett. Så spanderer jeg heller senere når hun har vist at hun ikke mener det er mannens oppgave å betale, først da er det hyggelig å spandere 

Hvorfor legger du da opp til en date som koster penger? Det er mye man kan gjøre som er gratis.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor legger du da opp til en date som koster penger? Det er mye man kan gjøre som er gratis.

Ofte har det vært hjemmedate hvor en tar med vin og andre ordner mat. Men hvis en blir enig om å dra på date som koster penger, som feks ta noen øl, hvorfor er det da galt om man betaler annenhver runde? Stort rødt flagg om dette er en dealbreaker, derfor har jeg helst delt på utgiftene første date. 

Veldig mange kvinner liker det også slik, da mange kan føle press om mannen betaler middag til 1000kr 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Arild37 skrev (6 minutter siden):

Ofte har det vært hjemmedate hvor en tar med vin og andre ordner mat. Men hvis en blir enig om å dra på date som koster penger, som feks ta noen øl, hvorfor er det da galt om man betaler annenhver runde? Stort rødt flagg om dette er en dealbreaker, derfor har jeg helst delt på utgiftene første date. 

Veldig mange kvinner liker det også slik, da mange kan føle press om mannen betaler middag til 1000kr 

Mange menn INVITERER på date som koster penger. Hvorfor gjør de det? Er det ikke bedre å gjøre noe som er gratis?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Arild37 skrev (7 minutter siden):

For øvrig hadde jeg aldri dratt på hjemmedate med alkohol som første date. Hjemme hos fremmed mann + alkohol = skyhøy risiko for overgrep. Nei takk.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange menn INVITERER på date som koster penger. Hvorfor gjør de det? Er det ikke bedre å gjøre noe som er gratis?

Dataene jeg har vært på har det vært naturlig å dele, men hadde jeg invitert på en middag som kostet veldig mye, så er det urimelig å forvente 50/50. Men de aller fleste kvinner deler på eget initiativ, vært helt naturlig å ta annenhver runde om vi tok noen øl feks. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For øvrig hadde jeg aldri dratt på hjemmedate med alkohol som første date. Hjemme hos fremmed mann + alkohol = skyhøy risiko for overgrep. Nei takk.

Det er jeg egentlig enig i, men som mann, og når jeg vet selv jeg ikke er fare for andre, så er det ingen risk for meg eller henne, men det kan ikke hun vite sikkert, så jeg hadde nok ikke tatt den sjansen selv som kvinne 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kålrota skrev (52 minutter siden):

Da er det vel like hyggelig at dama kan betale? Det er det som er poenget. At hvem som betaler ikke avhenger av kjønn. 

Halvparten av alle kvinner her sier at det oppfattes som litt romantisk å tilby seg å betale på småbeløp - det viser en form for omsorgsevne (ikke forsørger..). Spesielt hvis du er på flere dates med en du synes om

Forstår jeg deg riktig, så føler du det er like romantisk tilbake, at jenta kan være først ute med å betale småbeløp, og hvis hun ikke tilbyr seg som en gest, at det kan oppfattes smålig? Og kanskje påvirke en usikkerheten av henne videre inn mot et forhold? 

Anonymkode: 5c1fa...43f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Menn har absolutt ALT å vinne på å være litt rause. Det handler ikke om pengene, men at gjerrighet er et meget negativt karaktertrekk og et stort rødt flagg🚩

Anonymkode: 73b5b...613

Lol, hva er du dersom du vil ha påspandert alt?

Kjøper han en tjeneste, eller?

Anonymkode: 8c4ab...d9e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Er da mye mer gjerrig å forvente å bli påstandert

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ingen grunn å kjefte. En mann kan for min del foreslå så mange dyre hyggelige dates de vil. Kvinner bør jo klare å si ifra hva dem ikke råd til! Mannen vet jo ikke hvor jentas grense går på hva som er dyre dates for henne. Men jeg er jo ikke flink å si ifra selv, bør bli flinkere..

Menn; foreslå gjerne, så kan vi sikkert løse det sammen hvor grensa går. Inviter gjerne ordrett også til middag, det er kos, men obs! da kan det også virke som du har lyst å betale siden dette koster mer. (dette settes ofte også pris på av meg og gjengeldes ofte også senere isåfall). Har jeg ikke råd til middag sier jeg ifra at jeg har hatt litt mye i utgifter, men kan ta en øl. 

-k34

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 2.24):

Jeg har ikke hylt etter å få lov til å betale på date fordi det skal være likestilling.

Jeg har hylt fordi det er urettferdig at det ikke er lik lønn for likt arbeid.

Anonymkode: b2a94...29c

Så det du vil er å ha likestilling når det gavner deg og ikke likestilling når _det_ gavner deg?

Anonymkode: 44f6e...740

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært på 5 unike dater i mitt liv. Det er ikke ofte jeg har gått på date. Det var aldri JEG som inviterte, bortsett fra den daten jeg tok med han som ble mannen min. Da var det han som spurte om vi skulle finne på noe, og jeg som inviterte han deretter på fest hjemme hos mine venner. DE spanderte maten :P

..,men de andre datene der er det stort menn som har bedt meg ut, og er jo ikke det at jeg ikke var invitert av flere, men det er jo de færreste dater man tenker er verd å ta. Min tid og min oppmerksomhet har jeg IKKE tenkt å gi til noen som jeg ikke tror er "verd det".  En av dem traff jeg flere ganger, men det falt litt sammen. Selvsagt tilbød jeg meg å betale, men var jo DE som bestemte sted og skulle imponere...så jeg tror ikke jeg insisterte. 

Anonymkode: 1da35...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nettopp. Er da mye mer gjerrig å forvente å bli påstandert

Hva legger du i påspandert? Er både middag til 500, drink og kaffe til 35kr påspandering? Hun du siterer nevner jo det å være litt raus. HI handler om de små beløpene, de som kan forenkle stemningen men også som kan forringe stemningen ved smålighet. Selvsagt skal jenta tilby seg tilbake i noen form 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjøper han en tjeneste, eller?

Anonymkode: 8c4ab...d9e

ALT? Det er vel ikke noen som nevner alt. Nei vi er ikke tjenester.. bare en kvinne og en mann som prøver å finne romantikken og møtes et sted i dette kaoset av likestilling

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...