Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men var snakk om 25-30kr!!!

Han var sikkert Sunnmøring   :fnise:

Anonymkode: 5a2c3...e90

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinnens tid er mer dyrbar enn mannen sin (vi kvinner har kun noen år på å være fruktbare , mens mann kan få barn så lenge han klarer å ha sexliv)

Skal jeg på date så koster det meg: Sminke, parfyme, klær, barberings tilbehør, manikyr, smykker osv, osv. Jeg bruker 2 timer minst for å gjøre meg klar for en date, disse 2 timene kunne jeg heller ha brukt på jobb og tjent penger. For mannen så tar det...tja 30 min max? Og han bruker ikke halvparten av ting jeg bruker.

Anonymkode: 5fa1d...64a

Hvorfor barbere seg foran en date? Skal noen kikke under skjørtet på kafe? Tar du manikyr før en date? 

Parfyme og smykker er en smakssak, like mye for menn som kvinner..

Jeg har aldri brukt så lang tid på å bli ferdig, er det pga sminken..?

Anonymkode: 1922a...2f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor barbere seg foran en date? Skal noen kikke under skjørtet på kafe? Tar du manikyr før en date? 

Parfyme og smykker er en smakssak, like mye for menn som kvinner..

Jeg har aldri brukt så lang tid på å bli ferdig, er det pga sminken..?

Anonymkode: 1922a...2f0

Jeg tenker det samme, tenker aldri jeg har krav på noe fra noen for å selv bestemme hvor mye tid jeg skal bruke på badet. Noen kvinner bruker ikke like lang tid. 

Men jeg hadde sikkert barbert meg for å slippe å tenke på det, men det spørs jo hva man liker selv. 

Jeg tipper den der gjelder mest i slike forhold hvor de begge går å tenker de er høystatus. 

Anonymkode: 0f364...21a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja ble nylig bedt ut på en date da sa han  : kan jeg få lov til å spanderere en kaffe på deg på(sett inn navn på cafe) i morgen? 

Det syns jeg jo var en hyggelig gest☺️sa nei likevel da siden jeg ikke kan i morgen og egentlig ikke så interessert heller. Men han fikk et pluss i boka der 🤭

Normalt sett når jeg går ut på date så forventer jeg å betale for min egen kaffe. Driver ikke med middag date tidlig i en relasjon det synes jeg er kleint. Ta en kaffe er det jeg pleier gå for eller aller helst gå en tur ☺️

Gå tur er egentlig den daten jeg foretrekker, mye mer komfortabelt enn å sitte å se på hverandre. 

Forøvrig ref pynting før date der er jeg helt motsatt grer håret og tar på deo 😂 sier seg selv når jeg foretrekker tur date.  Lite jålete type glad i kjole så hender jeg slenger på meg det på vei ut om det er typ "ta en øl date" men det er mer for at jeg elsker at det er så praktisk å kle på seg ett plagg særlig om sommeren.  I tilegg kler kroppen min kjole er stort sett det eller tur klær. 

Hadde fått noia av noe fancy oplegg 🤭det føler jeg blir alt for mye press 👍

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære kommer fra et land der mannen skal betale. Hun likte at jeg betalte når vi var ute det første året, men kunne betale og spandere noe helt annet, typisk spanderte hun gjerne dyr og fin mat og vin hjemme.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva bringer dere på bordet for at han skal betale første date? Er det å få lov å tilbringe tid med deg nok? Hvilke andre gammeldagse tradisjoner vil dere beholde i et forhold videre? Eller ønsker dere kun det tradisjonelle når det kommer til penger, men alt det moderne når det kommer til resten? 

Anonymkode: c4d37...fda

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alltid menn med lite penger som er redde for at damene er ute etter "alle penga" dems 💀 Skader ikke å ha litt chivalry, i hvertfall ikke når man er på tredje date og liker den andre personen

Anonymkode: 2fea2...e13

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei dere, jeg vet dette kanskje er en gammel rundganger. Men jeg sitter med blandede følelser av gjerrige menn på date … etter man er ferdig med første date. 

1) er det ikke hyggelig om mannen spanderer en drink eller to, når dere er på date 3++ ? Evt en kaffe? 

2) Når mannen foreslår å ta taxi hjem til deg eller han, bør ikke mannen ta regninga (om regning er liten og grei)? 

Anonymkode: 5c1fa...43f

Det er den likestillingen kvinner har hylt etter. Hvorfor kan ikke du spandere??? 

Anonymkode: ce552...da8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alltid menn med lite penger som er redde for at damene er ute etter "alle penga" dems 💀 Skader ikke å ha litt chivalry, i hvertfall ikke når man er på tredje date og liker den andre personen

Anonymkode: 2fea2...e13

100%👍

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er den likestillingen kvinner har hylt etter. Hvorfor kan ikke du spandere??? 

I sånne diskusjoner kommer man alltid trekkende med dette.

Jeg tjener godt, og har god økonomi. Likevel ser jeg på hvordan mannen er, hvor galant han er. Jeg kan fint spandere neste gang, eller når som helst ellers. Men, jeg kunne aldri tenkt meg å være sammen med en sånn gjerrigknark som bruker "likestilling" for å skjule at han er smålig og ikke er gentleman.

Jeg blåser i pengene hans. Tjener kanskje bedre enn ham, også. Men, det handler ikke om det. Det handler om at han viser at han er raus og omtenksom, og vi snakker jo ikke om tusenvis av kroner her, det handler om alt fra under femtilappen og noen hundrelapper. Ingen går konkurs av den grunn.

Anonymkode: 43d22...6c5

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I sånne diskusjoner kommer man alltid trekkende med dette.

Jeg tjener godt, og har god økonomi. Likevel ser jeg på hvordan mannen er, hvor galant han er. Jeg kan fint spandere neste gang, eller når som helst ellers. Men, jeg kunne aldri tenkt meg å være sammen med en sånn gjerrigknark som bruker "likestilling" for å skjule at han er smålig og ikke er gentleman.

Jeg blåser i pengene hans. Tjener kanskje bedre enn ham, også. Men, det handler ikke om det. Det handler om at han viser at han er raus og omtenksom, og vi snakker jo ikke om tusenvis av kroner her, det handler om alt fra under femtilappen og noen hundrelapper. Ingen går konkurs av den grunn.

Anonymkode: 43d22...6c5

Ja det er det. Handler om hvordan noen er som person og hvordan felleskapet vil bli med han. 

Men skjønner menn vik se det samme tilbake og gir det samme tilbake. Mye ligger nok i kommunikasjon i tilegg til handling.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har ikke hylt etter å få lov til å betale på date fordi det skal være likestilling.

Jeg har hylt fordi det er urettferdig at det ikke er lik lønn for likt arbeid.

Anonymkode: b2a94...29c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra gammelt av betalte oftest mannen fordi det var vanligst at han hadde mest penger/best jobb. Dette er stort sett jevnet ut i dag. Vi er rett og slett mer likestilte økonomisk og da burde det være en selvfølge å spandere PÅ HVERANDRE. Vanlig norm er å ta regninger hver sin gang uten at det blir en diskusjon. Som man ville gjort med venninner. Tar han regningen på restauranten, så spanderer du gjerne taxi. Evt tar regningen neste gang dere spiser ute.

Det som er lite attraktivt er derimot gjerrighet. Enten det er damer eller menn. Men gjerrige menn er nesten enda mer patetisk nettopp fordi den gamle normen er at de skal spandere.

Hadde en jeg datet litt og da vi tok et par glass ute, så takket han ja til dyreste drinken med et glis da jeg tilbydde å spandere. Ikke snakk om å kjøpe noe tilbake. Endte med at jeg betalte taxien hjem også. Vi ble likevel sammen pga andre fine egenskaper ved ham. Gjerrigheten ble likevel en stor turn-off i lengden da den speilte igjen i nesten alt. Han var rett og slett redd for å bruke penger og nøt godt av at jeg var raus, selv om vi begge hadde samme under middels betalte jobber. Det ble aldri aktuelt å flytte samme med denne mannen for å si det slik

Anonymkode: b90fc...aea

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er i førtiårene og litt gammeldags der mht å kjenne på om han er en gentleman. Jeg har ingenting imot å betale for meg selv, tilbyr alltid å betale for meg selv eller spleise, men har tilgode å noen gang ha måtte gjøre det. De som vil møte meg for en date har insistert på å spandere 

Han som nå er kjæresten min er sånn. Han har riktignok mye bedre økonomi enn meg, men jeg måtte ta det opp med han da en ting var å spandere sånn innimellom, men han tok alt fra ferier, handling, aktiviteter etc. Jeg sa rett ut at jeg syntes det ble ubehagelig fordi jeg følte meg som en snylter og at det ikke var rettferdig at han betalte alt.

Han svarte med at han hadde råd til det og visste at mye av det vi gjorde ville vi ikke kunne gjøre da jeg ikke hadde økonomi til det. Og som kjærester så vil han at vi skal ha samme levestandard og at pengene ikke var viktig. 

Han åpnet en felles konto til aktiviteter med barna der vi begge bidrar etter evne. Han ønsker også å dele livet sitt med meg og da er vi enige om at vi bidrar etter evne og prosentvis etter inntekt mht barna, faste utgifter, mat, ferier etc når vi flytter sammen.

Jeg klarer meg fint alene med mitt barn. Men når vi flytter sammen må vi ha større bolig pga hans 2 barn og med 4 gutter(en mann🤭) og meg så vil levekostnadene gå opp dramatisk. Når vi har valgt hverandre som livspartnere så betyr ikke hvem som betaler hva noe. Vi har likt syn på økonomi og penger, bryr oss ikke om luksus eller merkevarer, men om opplevelser sammen som en familie 

Anonymkode: 59184...fc9

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg vil påstå at jeg er en selvstendig kvinne, men jeg liker nå engang å bli spandert på til tross for det. Jeg kan fint betale for meg selv, men i en eventuell partner leter jeg etter en som gir uttrykk for at han er en "forsørger" i forhold til at han tar ansvar, viser omsorg og ønsker å være mannen i forholdet og ta vare på meg. Når det er sagt er jeg også for felles økonomi hvis man blir etablert, og med en lønn på 2,35 millioner i året så ville jeg nok i mange tilfeller bidratt mer til økonomien enn min partner. Men selvom jeg rent teknisk hadde tatt regningen da jeg hadde bidratt med høyest inntekt ønsker jeg at mannen ordner opp og betaler når man er ute på date.

Anonymkode: ce006...a77

Ja, å ordne opp er viktig. 

For en mann handler ikke å ta regningen om penger. Men omsorg, ettertanke og selvfølelse. Når en mann tilbyr seg å betale så viser du egentlig omsorg tilbake med å si ja. For da tillater du at han får sitt gentlemansøyeblikk, som ofte er viktig for han.

Så la dere bli spandert på. Ting handler ikke om penger. 😊

En mann som ikke tilbyr seg har ikke gentlemansøyeblikket i refleksen, og det er noe dere kvinner kan ta til ettertanke. 

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (9 timer siden):

For det er ofte snakk om småpenger med mye symbolikk rundt seg.

Dette 👏🏻 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg foretrakk å spleise når det var mat og slik. Menn som insisterte på å betale var en fullstendig dealbreaker for meg.

Det samme er smålighet. Tar man to glass vin trekker den som bestiller kortet, og lar den andre ta neste runde. 

Anonymkode: a3e05...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke hylt etter å få lov til å betale på date fordi det skal være likestilling.

Jeg har hylt fordi det er urettferdig at det ikke er lik lønn for likt arbeid.

Anonymkode: b2a94...29c

Enig!

For menn det å kaste likestilling inn i dating på denne måten, ødelegger bare for dem selv og oss kvinner. Alle kvinne kan stå opp for seg selv, skaffe seg arbeid og betale, men det endrer ikke at 1) det er ikke ennå likestilling i lønn 2) mange kvinner er romantiske av natur

Gesten å tilby betaling handler ofte om smålige småbeløp som kunne gjort daten hyggelig med en god flyt, isteden blir den ofte klein og rar stemning. Jeg selv drar ofte kortet for å «redde mannen» fra det regnskapet i hodet hans og de 20 sekundene bartenderen stirrer på oss mens ingen tar ansvar. Jeg ender alltid opp med å ta den ekstra runden mens mannen gliser. Det gjør meg ingenting, men skjer det ofte har jeg til slutt dumpa han. Da anar jeg han har like lite innsikt i kvinner i samboerskapet også 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg foretrakk å spleise når det var mat og slik. Menn som insisterte på å betale var en fullstendig dealbreaker for meg.

Det samme er smålighet. Tar man to glass vin trekker den som bestiller kortet, og lar den andre ta neste runde. 

Anonymkode: a3e05...671

Da håper jeg du sier klart ifra at det er dealbreaker for deg, og at du gjerne vil betale selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (27 minutter siden):

Ja, å ordne opp er viktig. 

For en mann handler ikke å ta regningen om penger. Men omsorg, ettertanke og selvfølelse. Når en mann tilbyr seg å betale så viser du egentlig omsorg tilbake med å si ja. For da tillater du at han får sitt gentlemansøyeblikk, som ofte er viktig for han.

Så la dere bli spandert på. Ting handler ikke om penger. 😊

En mann som ikke tilbyr seg har ikke gentlemansøyeblikket i refleksen, og det er noe dere kvinner kan ta til ettertanke. 

Føler det varierer sånn, noen vil føle det er omsorg som deg. Mamma sa til meg at man må la menn gjøre det for deres stolthet(?)(Jeg er ikke sånn) Men så liker mamma mer dominante menn enn det jeg passer med igjen. Ikke at du er domant, jeg vet ikke. Men jeg passer ikke med den typiske må spandere typen tror jeg ikke.

Føler ikke jeg gir omsorg av å bli spandert på, men å spandere selv. Men at vennligstilltheten rundt at begge bidrar er omsorg. For vil ikke egentlig være alene om det heller. Vil føle meg tatt vare på, men mest da emosjonellt og litt fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...