Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinnens tid er mer dyrbar enn mannen sin (vi kvinner har kun noen år på å være fruktbare , mens mann kan få barn så lenge han klarer å ha sexliv)

Skal jeg på date så koster det meg: Sminke, parfyme, klær, barberings tilbehør, manikyr, smykker osv, osv. Jeg bruker 2 timer minst for å gjøre meg klar for en date, disse 2 timene kunne jeg heller ha brukt på jobb og tjent penger. For mannen så tar det...tja 30 min max? Og han bruker ikke halvparten av ting jeg bruker.

Anonymkode: 5fa1d...64a

Så en mann du knapt nok kjenner skal betale for at du skal jukse med utseendet?

Når han har betalt for alt sammen vet han ikke engang hvordan du egentlig ser ut.

Anonymkode: 6cffc...29a

• Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke for likestilling! Jeg vil bli behandlet som ei Princesse. Det hadde hvert fint om han tilbyr å betale på første date. Altso en kaffe eller drikke. 

På date nr 3/4 så bør han ta regningen, gi meg masse gaver osv. 

Hvis ikke så er det et no go. 

Anonymkode: 8220d...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke for likestilling! Jeg vil bli behandlet som ei Princesse. Det hadde hvert fint om han tilbyr å betale på første date. Altso en kaffe eller drikke. 

På date nr 3/4 så bør han ta regningen, gi meg masse gaver osv. 

Hvis ikke så er det et no go. 

Anonymkode: 8220d...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er kvinnen tradisjonell, kan jeg være det🤷‍♂️ 
Ergo kommer det aldri til å skje.

Anonymkode: 8763d...243

Jeg er tradisjonell av meg og mannen min har betalt for samtlige dater vi har hatt fra 2006 og frem til nå. I begynnelsen av forholdet tjente jeg mer enn ham, så da falt det seg naturlig at jeg betalte bokostnader og for matvarer (han flyttet inn til meg veldig raskt). Det var jo ikke slik at han skulle gå i minus av å ta meg med på date, det jevnet seg jo ut når det kom til andre kostnader. Men at han fikk/ fremstå som gentlemann hver gang vi spiste/spiser ute? Den gleden unner jeg ham🥰

Anonymkode: c47f0...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei dere, jeg vet dette kanskje er en gammel rundganger. Men jeg sitter med blandede følelser av gjerrige menn på date … etter man er ferdig med første date. 

1) er det ikke hyggelig om mannen spanderer en drink eller to, når dere er på date 3++ ? Evt en kaffe? 

2) Når mannen foreslår å ta taxi hjem til deg eller han, bør ikke mannen ta regninga (om regning er liten og grei)? 

Anonymkode: 5c1fa...43f

Vi har likestilling i 2024. Hver og en betaler for seg selv. 
Du har misforstått opplegget!

Anonymkode: 2c1d6...68b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et lite sidespor. Jeg forventer ingen spandering. Men jeg tenker jo bare at så lenge jeg betaler av egen lomme de 4000k jeg må bruke i året på kvinnehelse/ fertilitet i året osv, så tror jeg ikke vi har nådd full likestilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ turnoff hvis mannen ikke betaler første date. Vær litt gentelman! Gidder ikke gjerrigknarker.. nei takk!!

Anonymkode: 3c8af...658

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje et lite sidespor. Jeg forventer ingen spandering. Men jeg tenker jo bare at så lenge jeg betaler av egen lomme de 4000k jeg må bruke i året på kvinnehelse/ fertilitet i året osv, så tror jeg ikke vi har nådd full likestilling

Det koster kr 500,- mer i måneden å være mann mellom 20 og 30 enn kvinne på samme alder jf. SSB referansebudsjett.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg vet dette kanskje er en gammel rundganger. Men jeg sitter med blandede følelser av gjerrige menn på date … etter man er ferdig med første date. 

1) er det ikke hyggelig om mannen spanderer en drink eller to, når dere er på date 3++ ? Evt en kaffe? 

2) Når mannen foreslår å ta taxi hjem til deg eller han, bør ikke mannen ta regninga (om regning er liten og grei)? 

Betaler du drinker på mannen da? Eller tenker du at det  bare er han som skal spandere på deg? 

For min del lever jeg i 2024 å tenker det er likestilling. Jeg kan fint spandere på mannen av og til, han kan også spandere på meg av og til om han vil det, eller vi kan betale hver for oss 🤷 jeg er ikke for at mannen skal drive å spandere hver gang. 

Anonymkode: 5628c...0a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

SÅ turnoff hvis mannen ikke betaler første date. Vær litt gentelman! Gidder ikke gjerrigknarker.. nei takk!!

Anonymkode: 3c8af...658

Hva om han tenker det samme om deg?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin linje.

For min del

- Vil jeg betale for megselv, vil ikke føle jeg skyller noen noe (Syns ikke jeg gjør, men orker ikke det kleine øyeblikket), vil også ha nøytral grunn å kjenne etter følelsene mine på. 

- Men er en raus person, som kunne ha spandert selv, og ser etter noen som også spanderer. 

Så for å komme på min innside, må han ha tilbytt seg å spandere, slik jeg også gjør. Jeg må på dette området som andre, ha et inntrykk av han som person.

Anonymkode: 0f364...21a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble bestandig spandert på første daten. Har ikke datet så mange i mitt liv siden jeg har bare vært i lange forhold. Men synes fortsatt det er koselig når mannen spanderer. Lell om vi har så å si felles økonomi. 😂

Anonymkode: 6ea5d...7b0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en fin linje.

For min del

- Vil jeg betale for megselv, vil ikke føle jeg skyller noen noe (Syns ikke jeg gjør, men orker ikke det kleine øyeblikket), vil også ha nøytral grunn å kjenne etter følelsene mine på. 

- Men er en raus person, som kunne ha spandert selv, og ser etter noen som også spanderer. 

Så for å komme på min innside, må han ha tilbytt seg å spandere, slik jeg også gjør. Jeg må på dette området som andre, ha et inntrykk av han som person.

Det kan jo hender at han også tenker dette.

Du må tilby å betale for daten for at han skal få inntykk av deg som person.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan jo hender at han også tenker dette.

Du må tilby å betale for daten for at han skal få inntykk av deg som person.

Å det gjør jeg bestandig med alle jeg er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å det gjør jeg bestandig med alle jeg er med.

Men, siden mange på datern er sketchy, gjør jeg det bare om jeg føler han er grei så jeg ikke sitter igjen med en følelse av å bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å betale for begge, så jeg tilbyr meg alltid. Eventuelt hvis anledningen er slik så tar jeg regningen automatisk. For det er ofte snakk om småpenger med mye symbolikk rundt seg.

Jeg er ikke kjip, og har ikke lyst til å fremstå som det. 

Jeg lever fint med å bli dumpet av en "selvstendig" kvinne fordi jeg var raus, men ville blitt uvell av meg selv hvis jeg ble dumpet av en kvinne fordi jeg var kjip. 

Endret av Bombasi
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde følt meg bitte liten og stakkarsliggjort om mannen hadde tvunget igjennom å betale for meg. Som om jeg ikke klarer meg selv og må ivaretas, liksom.

Det hadde blitt vanskelig å ta det videre til noe forhold, tror jeg. 

Anonymkode: 4f99e...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo hun synes det er litt romantisk, så da er det jo på den måten. Om der er pluss i boka for deg at kvinnen spanderer må jo du avgjøre. Det sto ingenting om at menn skal føle seg pliktig. Bare at det føltes litt romantisk.. for henne. 

Anonymkode: c1d6a...921

Det står vel litt tydeligere om gjerrige menn, enn om romantiske, men det kommer vel litt an på hvordan man vil tolke ting til sin fordel…,

Anonymkode: f25ee...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 time siden):

Synesp synd på unge menn som dater nå om dagen. Siden ca. 50% blir fornærmet om man ønsker å spandere mens de resterende 50% blir fornærmet om man ikke gjør det, må man gjette hva kvinnene ønsker.

Nei. Man sørger for å komme ut av det med verdigheten i behold. Som det står skrevet, kjipest å tenke at man kan ha blitt avvist fordi man virker gnien. Så menn bør tilby seg å spandere første eller ta det når hun er på disse, tenker jeg. Man finner ut av hvem dama er etter hvert. Hvis kvinner avviser menn fordi menn tilbyr seg å spandere kan de damene ha det så godt. Å spandere er en hyggelig gest, både menn og kvinner kan benytte seg av 

Jeg er dame og tilbyr meg å spandere og gjør det hvis han er på do, for å vise at jeg tar likestilling alvorlig. Jeg vil også finne ut om han er gnien etter hvert uansett.

Anonymkode: b6d14...55c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (47 minutter siden):

Jeg ønsker å betale for begge, så jeg tilbyr meg alltid. Eventuelt hvis anledningen er slik så tar jeg regningen automatisk. For det er ofte snakk om småpenger med mye symbolikk rundt seg.

Jeg er ikke kjip, og har ikke lyst til å fremstå som det. 

Jeg lever fint med å bli dumpet av en "selvstendig" kvinne fordi jeg var raus, men ville blitt uvell av meg selv hvis jeg ble dumpet av en kvinne fordi jeg var kjip. 

Jeg vil påstå at jeg er en selvstendig kvinne, men jeg liker nå engang å bli spandert på til tross for det. Jeg kan fint betale for meg selv, men i en eventuell partner leter jeg etter en som gir uttrykk for at han er en "forsørger" i forhold til at han tar ansvar, viser omsorg og ønsker å være mannen i forholdet og ta vare på meg. Når det er sagt er jeg også for felles økonomi hvis man blir etablert, og med en lønn på 2,35 millioner i året så ville jeg nok i mange tilfeller bidratt mer til økonomien enn min partner. Men selvom jeg rent teknisk hadde tatt regningen da jeg hadde bidratt med høyest inntekt ønsker jeg at mannen ordner opp og betaler når man er ute på date.

Anonymkode: ce006...a77

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...