Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er ikke kvinnen gjerrig dersom hun ikke tilbyr å betale eller spandere på ham?

Anonymkode: 5f8c2...303

Og slik er vi alle evige single og ulykkelige? Ingen vil gi etter 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei dere, jeg vet dette kanskje er en gammel rundganger. Men jeg sitter med blandede følelser av gjerrige menn på date … etter man er ferdig med første date. 

1) er det ikke hyggelig om mannen spanderer en drink eller to, når dere er på date 3++ ? Evt en kaffe? 

2) Når mannen foreslår å ta taxi hjem til deg eller han, bør ikke mannen ta regninga (om regning er liten og grei)? 

Anonymkode: 5c1fa...43f

Og hva blir da mitt bidrag?

Være veggpryd eller sugemaskin? 

Nei, jeg er en selvstendig person med egen økonomi. 

Er alltid tidlig ute og kjøper min egen kaffe..

Selv på byen når noen ubedt sender noe til bordet, sender jeg tilsvarende rett tilbake. 

Trodde de fleste gjorde det slik i våre dager..?

Anonymkode: 1922a...2f0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vært på sikkert 10 1. dater fra tinder det siste året. Alle spanderer. Så du velger antagelig feil menn. 
Jeg forventer aldri at de gjør det da. Og jeg tar neste gang, om det blir en date nr 2

Anonymkode: ba823...a87

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hyggelig å spandere, men lite er så turnoff som kvinner som forventer å bli spandert på 

Anonymkode: 13af6...5ae

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hei dere, jeg vet dette kanskje er en gammel rundganger. Men jeg sitter med blandede følelser av gjerrige menn på date … etter man er ferdig med første date. 

1) er det ikke hyggelig om mannen spanderer en drink eller to, når dere er på date 3++ ? Evt en kaffe? 

2) Når mannen foreslår å ta taxi hjem til deg eller han, bør ikke mannen ta regninga (om regning er liten og grei)? 

Du har rett i noe, at dette er gammelt. Jeg syntes også det er hyggelig å bli spandert på,men snakker ikke så høyt om det. Hvis jeg foreslår en taxi hjem til meg, selvfølgelig betaler jeg. Det var mitt forslag.  På samme måte som at jeg regner med at du betaler taxi om du foreslår taxi hjem til deg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vært på sikkert 10 1. dater fra tinder det siste året. Alle spanderer. Så du velger antagelig feil menn. 
Jeg forventer aldri at de gjør det da. Og jeg tar neste gang, om det blir en date nr 2

Og da snakker jeg og middag med drikke på restaurant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, Lady J på Instagram har dusinvis av reels om dette. "Over there" skal mannen tydeligvis betale hår og negler før en date også 😂

Jeg foretrekker at begge tilbyr seg. Og så tar man hver sin gang. Å forvente å bli spandert på, er bare kjipt og kleint. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men dere er jo sterke og uavhengige?

Anonymkode: 4dac8...0dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil bare rydde opp her litt. Jeg mente ikke å skrive at menn er gjerrige, for det mener jeg ikke. Vi er tross alt nesten likestilte;) 

Men det er genuin nysgjerrighet hva andre (menn/kvinner) tenker om disse små beløpene. Jeg ser flesteparten forventer full deling og få syns det er romantiskt med en gest.. Så da bøyer jeg meg i støvet for at jeg er gammeldags som syns det ville vært hyggelig om han tok det lille ekstra etter å ha blitt kjent.
Ett år med dating, og jeg sitter alltid igjen med å ha betalt for mer enn mannen hver bidige gang, bare så det er sagt
-ts 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Pluss i boka på hvilken måte? Er det like mye pluss i boka hvis kvinnen tilbyr seg å spandere? Forstår virkelig ikke tankegangen om at menn skal føle seg forpliktet til å betale! 

Anonymkode: 15a5c...b1d

Nå er det jo slått fast på KG, at kvinner er opptatt av status og penger, og menn av utseende. Da er det vel naturlig at en mann betaler, om hun er fin nok…? Hun kan jo for guds skyld ikke betale, da fremstår hun som økonomisk uavhengig, og dermed uattraktiv og i posisjon til å bytte deg ut ved første (bedre) anledning. 

🤦‍♀️🤯 

Anonymkode: 9d2a6...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kvinne, jeg tilbyr meg å betale på første date. Jeg vil at mannen skal være lik. Så det er førstemann eller tilfeldig, hvis en feks. Er på do.

Hvis det er en som inviterer, så er min regel at den som inviterer spanderer, med mindre det alltid er én som inviterer. Videre i dating kan det også handle om økonomi, hvis det er veldig skjevt, men det får man vurdere selv.

Er jo veldig usikkert dette når likestilling har slått inn og det er så mye meninger. Måtte lage meg noen regler. Men gjerrighet, det finner man fort ut av, tror jeg. Datet en gjerrig mann, men han betalte på første date.

Damer som ennå forventer at mannen skal betale? Ok. Men ønsker du det tradisjonelt så får du ikke bli sur for at menn ønsker at du oppfører deg tradisjonelt også.

Anonymkode: b6d14...55c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men likestilling skulle vi ha.

Anonymkode: dff72...8ec

Det gjelder ikke de fordelene kvinner hadde fra før, vet du😉

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg vil bare rydde opp her litt. Jeg mente ikke å skrive at menn er gjerrige, for det mener jeg ikke. Vi er tross alt nesten likestilte;) 

Men det er genuin nysgjerrighet hva andre (menn/kvinner) tenker om disse små beløpene. Jeg ser flesteparten forventer full deling og få syns det er romantiskt med en gest.. Så da bøyer jeg meg i støvet for at jeg er gammeldags som syns det ville vært hyggelig om han tok det lille ekstra etter å ha blitt kjent.
Ett år med dating, og jeg sitter alltid igjen med å ha betalt for mer enn mannen hver bidige gang, bare så det er sagt
-ts 

Kan hende du møter både gjerrige menn, menn med vanlig økonomi, menn som tenker at likestilling er likebetaling av krav, menn som tenker på dette og ikke vil fornærme dama ved å betale for mye, og kan hende du er for raus. At du tenker du skal være raus, og at du tar nesten alt. Rause menn tar faktisk nesten alltid alt. Kvinner nærmer seg nok dette på en veldig bevisst måte, og med regnskap i hodet. Dette er ikke folk vant til enda så da kan det bli litt krøll i overgangsfasen.

Anonymkode: b6d14...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så forskjellige kan vi være.. Jeg som kvinne hadde ikke blitt sjarmert av menn som skal spandere. Jeg tjener mine egne penger takk.

Sånne "gentleman" nykker kommer gjerne med kjipe holdninger om kvinner på kjøpet 

Anonymkode: 80d2e...66a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å betale for meg selv på første date, er dame. Ville fått dårlig samvittighet om jeg skulle ta i mot noe og vil ikke ha det om jeg ikke liker han som en romantisk partner. Går ikke på restaurant på første date med mindre jeg kjenner han fra før. Synes ikke det er noe romantisk over å bli betalt for heller. Har vi vært på noen dater synes jeg det er greit at vi betaler for hverandre, men da må det være ca likt fordelt. 

Anonymkode: bf5c6...1cf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på en kaffedate en gang. Vi tok en kaffe hver. Kostet vel 25-30kr, han inviterte meg. Men jeg måtte betale selv. Altså når summen er så lite og han dro kortet først, så kunne han sagt, jeg betaler for begge to. Dette var bare sært.

Er det med middag og drikke osv, så foretrekker jeg å dele regningen i to.

Men var snakk om 25-30kr!!!

Anonymkode: fb8c4...6ce

Var på en lignende date en gang. Det var snakk om en kaffekopp hver. Da vi skulle betale så så han på meg og jeg så litt spørrende på han hva han mente med å stirre sånn på meg, så jeg bare betalte begge to. Så han var nok der at "her er det likestilling, ja, så dama kan betale".  Jeg bare trakk på skuldra av den der og syns det bare økte følelsen av at han var litt rar. (Og det var ikke fordi jeg betalte for han, men måten han så på meg da regningen kom)

Jeg tenkte kanskje motsatt, at på første / andre date er hverken mannen eller kvinnen garantert at man vil sees igjen, dermed er det åpenbart at man deler på alt.

Men når man har blitt litt kjent, savner i hvertfall jeg den lille romantikken for å få den ekstra følelsen. Mulig jeg er gammeldags..

Jeg tror ingen kvinner blir sure om de ikke blir spander på i Norge, inkl. meg selv. Samtidig har jeg erfaring med at mannen alltid har hatt en to øl ekstra på regninga hver gang vi deler den. Egentlig er det alltid jeg som spanderer

ts

Ble kjent med en fyr på datingside (før alt ble apper på mobilen) og vi ble enige om å møtes og han foreslo at vi kunne føle oss fram gjennom middagen. Han ville betale dersom vi følte for å bli bedre kjent og møtes igjen, men at vi betalte hver for oss dersom vi ikke skulle møtes igjen. Så da ble det sånn.

Jeg syns egentlig det var et greit opplegg. 

Jeg er både gammel og gammeldags (sånn ca. gammel i hvert fall med mine 50+ år ) og liker at den som inviterer betaler og at det er mannen som inviterer. Men, selv om jeg liker det sånn så verken krever eller forventer jeg det. Bare syns det er hyggelig. 

Den siste jeg datet (for 10 år siden) var helt klar på at han ville bli fornærmet hvis jeg noen gang nevnte at jeg skulle betale, for det var det han som skulle gjøre. For han så var det viktig å være gentleman og for han betydde det å betale på date. 

Anonymkode: b2a94...29c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Liker best å dele alt jeg. Dvs hver part betaler for det en selv har kjøpt. Har aldri datet noen som spanderer heller, så er ikke vant til sånt.

Anonymkode: 8837d...d15

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den som inviterer bør selvsagt betale. Det gjør jeg til og med for venninnene mine om vi skal på kino eller Peppes. Er ellers ikke noe fan av likestilling, unntatt lik lønn for likt arbeid. Ønsker at mannen tar seg av inntektene, jeg kan bidra med å skaffe utgiftene. Utenom det tar jeg hus, hjem, matlaging, daglig innkjøp og det meste av logistikk i hjemmet. 

Anonymkode: 8ad4f...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synesp synd på unge menn som dater nå om dagen. Siden ca. 50% blir fornærmet om man ønsker å spandere mens de resterende 50% blir fornærmet om man ikke gjør det, må man gjette hva kvinnene ønsker.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinnens tid er mer dyrbar enn mannen sin (vi kvinner har kun noen år på å være fruktbare , mens mann kan få barn så lenge han klarer å ha sexliv)

Skal jeg på date så koster det meg: Sminke, parfyme, klær, barberings tilbehør, manikyr, smykker osv, osv. Jeg bruker 2 timer minst for å gjøre meg klar for en date, disse 2 timene kunne jeg heller ha brukt på jobb og tjent penger. For mannen så tar det...tja 30 min max? Og han bruker ikke halvparten av ting jeg bruker.

Anonymkode: 5fa1d...64a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...