AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:05 #1 Del Skrevet søndag kl 19:05 Tenker på vitamin D, folat og jod, blant annet. Viktig for sunt svangerskap, og det skrives ofte at mange gravide har lav jod-status. Jeg kunne tenke meg å få sjekket disse verdiene først, men har ikke inntrykk av at det er vanlig? Jod må jo måles i døgnurin..🧐 Anonymkode: e38d1...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:11 #2 Del Skrevet søndag kl 19:11 Nei, men begynte med multivitamin året før vi begynte å prøve så jeg regnet med at verdiene mine var gode. Har også hatt fokus på å spise godt med torsk i lang tid. Så tok det 1,5 år å bli gravid uansett (fikk PCOS-diagnose underveis og letrozolbehandling), så jeg fikk virkelig tatt de multivitaminene lenge og hadde vel optimale verdier av alt regner jeg med da jeg ble gravid 😅 Under graviditeten har jeg passet på å spise torsk 1 gang i uka (har da gjerne laks 1 gang i uka også, eller at jeg spiser makrell i tomat noen dager i uka) i tillegg til at jeg byttet over til multivitamin beregnet for gravide i det jeg fikk positiv test som jeg brukte ut første trimester før jeg byttet tilbake til vanlig multivitamin. Anonymkode: 42460...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:29 #3 Del Skrevet søndag kl 23:29 Ikke før prøvingen, men underveis. Etter 3 sykluser tok jeg en fertilitetssjekk bare for å roe ned nervene litt og trodde alt skulle se bra ut. Neida, blodprøvene mine viste at eggstokkene mine var i ferd med å svikte og vi måtte sette i gang med IVF med en gang. Hadde ingen symptomer. Etter da har jeg tatt et par blodprøver for å sjekke diverse. Forutenom lavt d-vitamin så var alt innenfor normalen, men pga min tilstand er jeg ekstra nøye med å gi kroppen de vitaminene de trenger. Først og fremst for eggkvalitet. Tenker du bare skal ta blodprøver om du har lyst! Det kommer aldri til å skade. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en sjekk av hormonene også, bare for å se om alt er som det skal. Anonymkode: b9434...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:24 #4 Del Skrevet tirsdag kl 12:24 Jeg tok noen blodprøver etter legens forslag da jeg allikevel var der og tok ut spiralen. Hadde veldig lavt nivå av både folsyre og d-vitamin, så det var lurt. Anonymkode: cad3d...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:26 #5 Del Skrevet tirsdag kl 12:26 Nei. Men mannen tok en sperm prøve. Det sparte oss for ett år, fikk henvisning rett til prøverør. Anonymkode: 37a93...29e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå