AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #1 Del Skrevet 24. november 2024 Hei, Min samboer og jeg har det godt sammen, men vi ønsker å bli nærmere som par seksuelt og sensuelt. Jeg har en del bakenforliggende problemer relatert til tidligere erfaringer, og det har han også. Vi ønsker begge å jobbe mot å få det enda bedre sammen, men jeg vet ikke helt i hvilken ende man kan begynne - som ikke blir pinlig eller ubekvem. Søker gode tips fra par som har gjort noe aktivt og «fått det til» Ønsker ikke grisesvar i denne tråden. Anonymkode: c5720...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 24. november 2024 #2 Del Skrevet 24. november 2024 Være mer lekne sammen. Tøyse og tulle med hverandre. Dyrke det romantiske. Romantiske middag 1 gang i uken feks. Bare dere to. Hverdags romantikk. Leketøy ifra diverse butikker. Mange muligheter. Vanskelig å si hva som passer for dere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #3 Del Skrevet 24. november 2024 Tips kan forsåvidt også være bøker, kurs etc. Anonymkode: c5720...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #4 Del Skrevet 24. november 2024 Rosa Gnom skrev (Akkurat nå): Være mer lekne sammen. Tøyse og tulle med hverandre. Dyrke det romantiske. Romantiske middag 1 gang i uken feks. Bare dere to. Hverdags romantikk. Leketøy ifra diverse butikker. Mange muligheter. Vanskelig å si hva som passer for dere. Vi gjør mye romantisk i hverdagen - tuller og leker. Men det stopper litt på det seksuelle. Han er ikke god på forspill, og tar lite på meg (når vi er i sengen). For min del kan det ta en stund før jeg er i «humør», og jeg ønsker i større grad og komme i en avslappet og åpen sinsstemning. Vi ønsker begge å gjøre noe med dette og få det bedre, så jeg søker litt råd her. Regner med det finnes andre som har vært i samme situasjon. TS Anonymkode: c5720...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 24. november 2024 #5 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi gjør mye romantisk i hverdagen - tuller og leker. Men det stopper litt på det seksuelle. Han er ikke god på forspill, og tar lite på meg (når vi er i sengen). For min del kan det ta en stund før jeg er i «humør», og jeg ønsker i større grad og komme i en avslappet og åpen sinsstemning. Vi ønsker begge å gjøre noe med dette og få det bedre, så jeg søker litt råd her. Regner med det finnes andre som har vært i samme situasjon. TS Anonymkode: c5720...9b5 Joda,veldig mange har det samme problemet,men da går man ofte til parterapaut. Vi kan jo godt sitte her å gjette oss frem til hva som passer best for dere,men det er ikke så enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #6 Del Skrevet 24. november 2024 Å ikke gjøre det kleint e nok helt umulig når man kommer med 'bagasje". Prat masse om det, lyst ting og sett av tid til å gjøre det dere snakker om. Hvis noen får sperrer underveis, stopper man. Det er viktig å prate sammen etterpå også for å finne ut hva som var bra og gjerne gjentas. Det som var greit, men ikke behøver å gjentas, samt det som ble feil. Kun ved å ta disse kleine samtalene blir man gode på det, og det kleine forsvinner. Har selv mye grums fra fortiden og kom inn i nærværende relasjon med en overbevisning om at ting ville forbli som det var. Selv han som ikke hadde grums med seg, har blitt mer åpen og enda mer komfortabel fordi vi nå er så sikre på at vi snakker om ting som skulle oppstå og kan være ærlige med hverandre. Har kun det rådet; ta de kleine samtalene. Kun slik blir det ufarliggjort og naturlig. For oss kan vi nå snakke om det, omtrent som vi snakker om menyen til neste uke, og det har VIRKELIG vært verdt de kleine øyeblikkene. Anonymkode: 16191...dec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #7 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Min samboer og jeg har det godt sammen, men vi ønsker å bli nærmere som par seksuelt og sensuelt. Jeg har en del bakenforliggende problemer relatert til tidligere erfaringer, og det har han også. Vi ønsker begge å jobbe mot å få det enda bedre sammen, men jeg vet ikke helt i hvilken ende man kan begynne - som ikke blir pinlig eller ubekvem. Søker gode tips fra par som har gjort noe aktivt og «fått det til» Ønsker ikke grisesvar i denne tråden. Anonymkode: c5720...9b5 Kommunikasjon. Dele fantasier. Anonymkode: 4f746...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #8 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kommunikasjon. Dele fantasier. Anonymkode: 4f746...dd3 For min del i alle fall, så har jeg rett og slett ingen fantasier. Jeg har forsøkt det jeg ville forsøke tidligere i livet, når jeg var ung og nysgjerrig. Jeg tenker lite (egentlig aldri) på sex utenfor senga. Det betyr ikke at jeg ikke har lyst til å være nær/intim/ha sex med mannen min. Føler det er mange som kan kjenne seg igjen i det. TS Anonymkode: c5720...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruVillvin Skrevet 25. november 2024 #9 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kun ved å ta disse kleine samtalene blir man gode på det, og det kleine forsvinner. Hei. Dette er min erfaring også. Lag en trygg og god ramme, gjerne i senga er vår erfaring. Sørg for å få være uforstyrret. Slå av telefonen.. Vær modig, våg å ta praten, vær ærlig på egne behov, sett ord på hva du lengter etter. Kom partneren i møte, og still åpne gode spørsmål. Våg å være sårbar! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #10 Del Skrevet 26. november 2024 Siden han ikke er så god til å ta på deg, kanskje dette er verdt å prøve? https://www.amazon.com/Sensate-Focus-Therapy-Linda-Weiner/dp/1138642363 Anonymkode: c8870...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #11 Del Skrevet 26. november 2024 Hva med sexolog? Anonymkode: d5c31...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå