AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:49 #1 Del Skrevet søndag kl 17:49 Jeg og min kjæreste har hvert vårt barn og de er like gamle (3 år). Det er ikke aktuelt å flytte sammen på leeeenge, og vi kan godt være særboere i mange år. Vi vil gjøre det beste for barna. Men er det noen som i det hele tatt har fått det til å funke med 2 barn på samme alder? Anonymkode: 13a34...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:56 #2 Del Skrevet søndag kl 17:56 Har dere barna 50/50 begge to? Håper dere har lik uke og orning, så kan dere jo være sammen den uken dere har barnefri, også være med barna den andre uken og gradvis la de bli kjent. ( om de ikke kjenner hverandre alt da) Jeg har ikke personlig erfaring, men to jenter i klassen til min datter ble stesøstere da mor og far fant hverandre. De var sammen fra de var 6-7 og det ble slutt i våres når de var 12. Jentene har gått i samme bhg, og i samme klasse. De var venninner i starten, men etterhvert utviklet de seg ulikt og foreldrene ble ikke helt enige om regler og oppdragelsesstil. Det endte ganske dramatisk. De hadde solgt huset og kjøpt nytt, SÅ gjorde han det slutt og nektet henne å flytte inn. (kjenner ikke alle detaljene, men hun fikk ikke flytte inn i nyhuset. Det kom som et sjokk, men det er en annen historie.. Anonymkode: 56ea4...67a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:04 #3 Del Skrevet søndag kl 18:04 Ja, det er mulig. Jeg la stor vekt på at de ikke fikk sette oss opp mot hverandre. Ingen sladring. Bevisst ignorering når de rottet seg sammen mot oss. Det skal være barna som en gruppe og de voksne som en annen, ikke «jeg og mitt barn» mot «deg og ditt barn». Anonymkode: 3578f...dcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet søndag kl 18:43 #4 Del Skrevet søndag kl 18:43 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har dere barna 50/50 begge to? Håper dere har lik uke og orning, så kan dere jo være sammen den uken dere har barnefri, også være med barna den andre uken og gradvis la de bli kjent. ( om de ikke kjenner hverandre alt da) Jeg har ikke personlig erfaring, men to jenter i klassen til min datter ble stesøstere da mor og far fant hverandre. De var sammen fra de var 6-7 og det ble slutt i våres når de var 12. Jentene har gått i samme bhg, og i samme klasse. De var venninner i starten, men etterhvert utviklet de seg ulikt og foreldrene ble ikke helt enige om regler og oppdragelsesstil. Det endte ganske dramatisk. De hadde solgt huset og kjøpt nytt, SÅ gjorde han det slutt og nektet henne å flytte inn. (kjenner ikke alle detaljene, men hun fikk ikke flytte inn i nyhuset. Det kom som et sjokk, men det er en annen historie.. Anonymkode: 56ea4...67a Hvordan gikk det med jentene om du vet det? Mulig de fikk nye klasser på ungdomsskolen, men det høres ikke ut som noen ideell situasjon for to «klassevenninner», og lett at det blir grupperinger på grunn av det som egentlig angår de voksne og ikke jentene. Håper det har gått bra med de da. 💔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:43 #5 Del Skrevet søndag kl 18:43 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har dere barna 50/50 begge to? Håper dere har lik uke og orning, så kan dere jo være sammen den uken dere har barnefri, også være med barna den andre uken og gradvis la de bli kjent. ( om de ikke kjenner hverandre alt da) Jeg har ikke personlig Nei, han har 50% og jeg 100%. Om vi begge hadde 50 hadde det vært veldig chill Ts Anonymkode: 13a34...b06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:01 #6 Del Skrevet søndag kl 20:01 Daisy-love skrev (1 time siden): Hvordan gikk det med jentene om du vet det? Mulig de fikk nye klasser på ungdomsskolen, men det høres ikke ut som noen ideell situasjon for to «klassevenninner», og lett at det blir grupperinger på grunn av det som egentlig angår de voksne og ikke jentene. Håper det har gått bra med de da. 💔 De går sammen på 7 klasse enda, de prater ikke særlig med hverandre. Mor har bedt om at de ikke skal gå sammen på u.skolen neste år, så regner det blir respektert og at ønsket går igjennom. Anonymkode: 56ea4...67a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:08 #7 Del Skrevet søndag kl 20:08 Vi har vært bodd sammen og vært gift i 10+ år og har hver våre barn på omtrent samme alder. Mine bor hos oss hele tiden, hans 50 %. Det har egentlig ikke vært noen problemer mellom ungene. I noen perioder har de vært nære, andre perioder har de ikke vært så mye sammen, men de har aldri kranglet noe særlig. Anonymkode: 4c0fe...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:17 #8 Del Skrevet søndag kl 20:17 Er det ikke enklere når de er jevngamle? Er 8 års forskjell mellom våre, så jeg var veldig spent. Det gikk som en drøm 🙂. De er voksne nå, og mye nærmere hverandre enn mange søsken jeg vet om. Null konflikter, og de har vært veldig glade i hverandre fra første stund. Vi måtte være litt smidige på ferier, for å finne aktiviteter som passet begge, men det gikk faktisk veldig bra. De var 3 og 11 da vi flyttet sammen ❤️ Anonymkode: 4710d...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:34 #9 Del Skrevet søndag kl 20:34 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi har vært bodd sammen og vært gift i 10+ år og har hver våre barn på omtrent samme alder. Mine bor hos oss hele tiden, hans 50 %. Det har egentlig ikke vært noen problemer mellom ungene. I noen perioder har de vært nære, andre perioder har de ikke vært så mye sammen, men de har aldri kranglet noe særlig. Anonymkode: 4c0fe...426 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det ikke enklere når de er jevngamle? Er 8 års forskjell mellom våre, så jeg var veldig spent. Det gikk som en drøm 🙂. De er voksne nå, og mye nærmere hverandre enn mange søsken jeg vet om. Null konflikter, og de har vært veldig glade i hverandre fra første stund. Vi måtte være litt smidige på ferier, for å finne aktiviteter som passet begge, men det gikk faktisk veldig bra. De var 3 og 11 da vi flyttet sammen ❤️ Anonymkode: 4710d...858 Jøss, så godt å høre! Syns jeg bare hører om bonusfamilier hvor alt går dårlig! Anonymkode: 13a34...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:40 #10 Del Skrevet søndag kl 20:40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og min kjæreste har hvert vårt barn og de er like gamle (3 år). Det er ikke aktuelt å flytte sammen på leeeenge, og vi kan godt være særboere i mange år. Vi vil gjøre det beste for barna. Men er det noen som i det hele tatt har fått det til å funke med 2 barn på samme alder? Anonymkode: 13a34...b06 1 barn hver kun, og samme alder er jo iallefall den beste start man kan få med å flytte sammen. Verre om det var flere barn i ulike alder. Jeg for min del vil ikke bo med andres barn,nok med egne så velger være særboer. Helt fantastisk😍 Har mitt eget hus og slipper ta hensyn til andre. Besøke hverandre passer meg mye bedre😊 Anonymkode: 43e54...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:50 #11 Del Skrevet søndag kl 20:50 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jøss, så godt å høre! Syns jeg bare hører om bonusfamilier hvor alt går dårlig! Anonymkode: 13a34...b06 Det er vel fordi det er de som trenger råd. Det er jo ikke noe vits i å lage en tråd for å fortelle at bonusfamilien funker fint, liksom Anonymkode: 4c0fe...426 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet søndag kl 20:50 #12 Del Skrevet søndag kl 20:50 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er det ikke enklere når de er jevngamle? Er 8 års forskjell mellom våre, så jeg var veldig spent. Det gikk som en drøm 🙂. De er voksne nå, og mye nærmere hverandre enn mange søsken jeg vet om. Null konflikter, og de har vært veldig glade i hverandre fra første stund. Vi måtte være litt smidige på ferier, for å finne aktiviteter som passet begge, men det gikk faktisk veldig bra. De var 3 og 11 da vi flyttet sammen ❤️ Anonymkode: 4710d...858 Jeg tror ofte det er enklere med stor aldersforskjel, da ser de små opp til de store og de store kan synes det er stas å få ansvar, kunne hjelpe og slikt. Tror det er lettere med sjalusi når de er likke gamle, da det blir veldig tydelig om en får noe dennandre ikke får. Det er helt naturlig at et litte barn får andre ting en et stort, så selv om de får forsjelige ting er de troøig mer fornøyd med det. Dette er bare mine tanker da, har ikke lest noe forskning eller noe på området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:06 #13 Del Skrevet søndag kl 21:06 Min bestevenn fikk sin klassekamerat som stebror. Det var kult i noen måneder, så gikk det til helvete. Mest av alt fordi foreldrene var uenige i oppdragelse og kjørte på slik de ville for sitt barn med goder, gaver, oppdragelse konsekvenser, gleder, regler osv. foreldrene er fremdeles sammen, men de nå voksne barna prater ikke sammen, og har heller ikke kontakt med sin foreldres ekstefelle/sin steforeldre. Anonymkode: 01554...cd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:31 #14 Del Skrevet søndag kl 21:31 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Min bestevenn fikk sin klassekamerat som stebror. Det var kult i noen måneder, så gikk det til helvete. Mest av alt fordi foreldrene var uenige i oppdragelse og kjørte på slik de ville for sitt barn med goder, gaver, oppdragelse konsekvenser, gleder, regler osv. foreldrene er fremdeles sammen, men de nå voksne barna prater ikke sammen, og har heller ikke kontakt med sin foreldres ekstefelle/sin steforeldre. Anonymkode: 01554...cd7 Godt poeng..viktig at man har felles forståelse av barneoppdragelse. Anonymkode: 13a34...b06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå