AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Fikk en pynteting fra en venninne som jeg syntes var ganske fin, men så viser det seg at den er kjøpt på Temu.. Må jeg kaste den eller kan jeg la den stå fremme? Har lest så mye om giftstoffer i Temu produkter så ble plutselig litt bekymret. Anonymkode: 53c0b...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde sannsynligvis kastet den. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden En pynteting? Som står i ro for seg selv uten kontakt med folk? Hva slags skade kan den gjøre, tenker du? 🤔 Anonymkode: 3de46...a54 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Selvfølgelig ikke. Alt julerælet du finner på Clas, Nille, Feel osv er fra de samme kinesiske fabrikker. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En pynteting? Som står i ro for seg selv uten kontakt med folk? Hva slags skade kan den gjøre, tenker du? 🤔 Anonymkode: 3de46...a54 Noen materialer avgir avgasser selv om det får stå helt i fred. Og disse avgassene kan være farlige for oss over tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En pynteting? Som står i ro for seg selv uten kontakt med folk? Hva slags skade kan den gjøre, tenker du? 🤔 Anonymkode: 3de46...a54 Jeg aner ikke, spre giftstoffer i luften? Jeg kan ingenting om sånt, så ble veldig usikker. Anonymkode: 53c0b...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden ashley jackson skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig ikke. Alt julerælet du finner på Clas, Nille, Feel osv er fra de samme kinesiske fabrikker. Det betyr ikke at det er samme innhold, samme kvalitet eller samme materiale. 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Slik jeg har forstått er det spesielt produkter som har kontakt med mat og drikke og produkter som er nær huden, klær og smykker som skal være farlige. En pyntegjenstand som står fremme vil neppe bidra med noen skadelige stoffer i mengder som er helseskadelig. Helt trygg kan en ikke være med produkter kjøpt i butikk heller. Svært mye er produsert i Kina. Butikkene stiller krav til kvaliteten, men det hender butikkene må tilbakekalle produkter. Gjelder i hovedsak produkter som skal inneholde mat, drikke og være nær kroppen. Sannsynligheten for en pyntegjenstand som står i ro skal være mer farlig enn andre produkter er ikke spesielt stor tenker jeg. La den stå en periode, og rydde den bort, som når den er "glemt" ? Endret 4 timer siden av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fikk en pynteting fra en venninne som jeg syntes var ganske fin, men så viser det seg at den er kjøpt på Temu.. Må jeg kaste den eller kan jeg la den stå fremme? Har lest så mye om giftstoffer i Temu produkter så ble plutselig litt bekymret. Anonymkode: 53c0b...528 Skal du spise den? IKK det nei, da må du og alle andre slutte å være hysteriske. Temu er millioner av saker og ting. Noen få promille av tingene er testet og noen er funnet giftstoffer i. Det betyr ikke at Temu er en giftutsender, selv om noen prøver å få oss til å tro nettopp det. Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Noen materialer avgir avgasser selv om det får stå helt i fred. Og disse avgassene kan være farlige for oss over tid. Vi snakker her om en pyntemagneter, ikke en muggen oss som er overgrodd av mugg. Kjøper du bordbrikkene 8 plast fra tilbord, eller andre ting fra Kid eller andre butikker så er de og fulle av giftstoffer når de blir testet. Ingen skriker opp om det og alger en «massepsykose» her på samme måte som når noen skriver Temu. Og alt som kan krype og gå på forumet stormer avsted til tråder der ordet Temu er skrevet. Det farligste med Temu, vet noen hva det er? Jo, den massive spredningen av frykt noen få mennesker sprer på forumet her blant annet. Anonymkode: 36026...4f9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Er ikke bare temu, og selvfølgelig ikke noe galt med alt fra temu heller. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/fant-ulovlige-stoffer-i-interiorartikler-fra-norske-nettbutikker-1.17057437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Hentet fra NRK artikkelen: Sitat Stoffene som ble funnet er ftalater, kortkjedede klorparafiner, kadmium og bly. Disse er skadelige for fostre, naturen, forplantningsevnen og kan gi kreft. En dørmatte, en falsk plante, flere bordbrikker og en plastduk ligger på et bord. Det er ikke akutt farlig å være i nærkontakt med disse produktene noen få ganger. Det er helheten over tid som vil ha negativ påvirkning på helsa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Er ikke mer farlig enn pynteting fra kremmerhuset. Til og med kan det være mindre farlig så ddnne Temu hysteriet er helt unødvendig. Jeg har kjøpt pynteting fra Temu og har ingen plan om å kaste det. Anonymkode: f5475...461 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Snublefot62 skrev (1 time siden): Det betyr ikke at det er samme innhold, samme kvalitet eller samme materiale. ja men HVA, hva ser dere får dere. At de setter opp helt egne gigantiske produksjonsfabrikker for å lage spesielle giftige pynteting, klær og leker, for Temu. Hvordan ser du for deg at det skjer, jeg skjønner oppriktig ikke. Du skjønner jo at temu er bare distributør, de distribuerer overskudd og utgåtte varer som ble laget for vestlige kjeder men ble ikke hentet eller solgt, av forskjellige grunner. Anonymkode: eae67...5cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Ja, du dør med en gang du åpner pakken i følge enkelte fanatikere her inne. Neida. Det er ikke farlig. Anonymkode: c71c9...282 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Snublefot62 skrev (1 time siden): Det betyr ikke at det er samme innhold, samme kvalitet eller samme materiale. Jeg har kjøpt et sånt smykkeskin med skuffer osv fra Temu, og har sett nøyaktig samme til salgs på Clas Ohlson. Nøyaktig samme ned til smådetaljer Anonymkode: 7dad0...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Jepp. De eksploderer stadig. Djiz. Ikke sleik på den, liksom. Anonymkode: 06e09...284 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har kjøpt et sånt smykkeskin med skuffer osv fra Temu, og har sett nøyaktig samme til salgs på Clas Ohlson. Nøyaktig samme ned til smådetaljer Anonymkode: 7dad0...a13 Ikke dermed sagt at det er samme produsent, og heller ikke at den er lagd for det europeiske marked. Så en dokumentar om sannheten bak Temu, der var det bl.a ting hvor det står i teksten hos Temu at det er godkjent. Noe som viste seg å være løgn. Anonymkode: 92578...4f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Så lenge den ikke skal ha batterier eller trenger strøm, går nok fint å la den stå. Trenger ikke å bidra til at søppelhaugen vokser. Men si gjerne i fra til venninna di at du har nok pyntegjenstander nå. Anonymkode: 5ab5e...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 51 minutter siden #19 Del Skrevet 51 minutter siden Anbefaler å kjøpe seg noen sauer og høner man kan ha i hagen, kan lage nesten alt mulig av pynt av fjær, ull, horn og bein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 48 minutter siden #20 Del Skrevet 48 minutter siden solsolsol skrev (3 minutter siden): Anbefaler å kjøpe seg noen sauer og høner man kan ha i hagen, kan lage nesten alt mulig av pynt av fjær, ull, horn og bein Hva søren er dette for et råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå