AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:06 #1 Del Skrevet søndag kl 13:06 Dere skal avgårde og har ikke sånn sett tidspress, men vil kjøre snart. Rett før avreise er barnet trøtt og vil ikke ha på seg noe skotøy, og blir sint når dere ber barnet ta det på. Dere gir ultimatum, enten tar barnet på skoene selv, eller så tar mamma eller pappa på. Hvor går veien videre for dere når barnet fortsatt ikke er til å rikke? Anonymkode: 6a5b3...8af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet søndag kl 13:08 #2 Del Skrevet søndag kl 13:08 Bæres i bilen og festes i stolen. Så kan en ta på skoene når en kommer frem. 18 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:10 #3 Del Skrevet søndag kl 13:10 Enig. Bæres i bilen 👍 kan selvsagt også gå uten sko. Det tester de ikke mange ganger. Det er fort vått og kaldt. Ha da selvsagt tørre sokker og sko klare i det øyeblikket de angrer! Anonymkode: f66d9...84e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet søndag kl 13:11 #4 Del Skrevet søndag kl 13:11 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere skal avgårde og har ikke sånn sett tidspress, men vil kjøre snart. Rett før avreise er barnet trøtt og vil ikke ha på seg noe skotøy, og blir sint når dere ber barnet ta det på. Dere gir ultimatum, enten tar barnet på skoene selv, eller så tar mamma eller pappa på. Hvor går veien videre for dere når barnet fortsatt ikke er til å rikke? Anonymkode: 6a5b3...8af Da tar mamma eller pappa på skoene….? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:13 #5 Del Skrevet søndag kl 13:13 Gir ikke et så lite barn valg. Tar skoene på og ferdig med det Anonymkode: 19a7a...abc 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:14 #6 Del Skrevet søndag kl 13:14 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gir ikke et så lite barn valg. Tar skoene på og ferdig med det Anonymkode: 19a7a...abc Kommer an på barnets modenhet, tenker jeg. Her fungerer valg helt fint. Anonymkode: 6a5b3...8af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:16 #7 Del Skrevet søndag kl 13:16 Diskuterer ikke, bare bærer ut i bilen, ganske udramatisk. Situasjonen eskalerer ikke, og barnet sovner garantert i bilen, om det er trøtt.. Anonymkode: 9b46e...fbe 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:18 #8 Del Skrevet søndag kl 13:18 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kommer an på barnets modenhet, tenker jeg. Her fungerer valg helt fint. Anonymkode: 6a5b3...8af Ok. Og tråden lagde du? Fordi det fungerer helt fint? Anonymkode: 19a7a...abc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet søndag kl 13:23 #9 Del Skrevet søndag kl 13:23 (endret) Vi bare bærte barnet i bil. Og satte på sko etterpå. Her sovnet barna ofte i bil og litt mer glade etterpå Endret mandag kl 06:12 av jegerrinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:24 #10 Del Skrevet søndag kl 13:24 Bærer ungen i bilen og ferdig med det. Det er begrenset hvor mye jeg diskuterer med en 2 åring altså. Anonymkode: 58d3e...16f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet søndag kl 13:25 #11 Del Skrevet søndag kl 13:25 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kommer an på barnets modenhet, tenker jeg. Her fungerer valg helt fint. Anonymkode: 6a5b3...8af Så da bare kjeder du deg eller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:26 #12 Del Skrevet søndag kl 13:26 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dere skal avgårde og har ikke sånn sett tidspress, men vil kjøre snart. Rett før avreise er barnet trøtt og vil ikke ha på seg noe skotøy, og blir sint når dere ber barnet ta det på. Dere gir ultimatum, enten tar barnet på skoene selv, eller så tar mamma eller pappa på. Hvor går veien videre for dere når barnet fortsatt ikke er til å rikke? Anonymkode: 6a5b3...8af Da bærer vi ungen ut i bilen uten sko. Hjelpe meg kan ikke folk tenke lengre? Vi driver ikke å krangler med en trøtt unge når det kun krever litt bæring og problemet er løst. Skoene tar du selvfølgelig med i en pose. Vær og obs på at nå når vinteren er kommet og nye sko skal på, så er de både tunge, klumpete og ekle for små barn. Barn kan og få gnagsår av sko. Være ekstra observert når sko er vanskelige å få på en unge som ikke vil. Anonymkode: 3099f...f01 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:39 #13 Del Skrevet søndag kl 13:39 Snublefot62 skrev (13 minutter siden): Så da bare kjeder du deg eller? Nei, jeg mener generelt når han ikke er trøtt og sur, men av og til funker det da også. Beklager det! Jeg spør fordi jeg og samboer ikke er helt enige, så jeg lurer på hva som er vanlig. Anonymkode: 6a5b3...8af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:40 #14 Del Skrevet søndag kl 13:40 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da bærer vi ungen ut i bilen uten sko. Hjelpe meg kan ikke folk tenke lengre? Vi driver ikke å krangler med en trøtt unge når det kun krever litt bæring og problemet er løst. Skoene tar du selvfølgelig med i en pose. Vær og obs på at nå når vinteren er kommet og nye sko skal på, så er de både tunge, klumpete og ekle for små barn. Barn kan og få gnagsår av sko. Være ekstra observert når sko er vanskelige å få på en unge som ikke vil. Anonymkode: 3099f...f01 Jeg trenger ikke hjelp til å løse situasjonen, er bare interessert i hva andre gjør. Anonymkode: 6a5b3...8af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:49 #15 Del Skrevet søndag kl 15:49 Bærer barnet i bilen uten sko. Bryr meg ikke om at barnet protesterer og blir sint. Anonymkode: 6bed9...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:08 #16 Del Skrevet søndag kl 16:08 Har vi først gitt to valg, så gjennomfører det vi har sagt. I den situasjonen hadde jeg tatt på skoene. Anonymkode: f14e1...218 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet søndag kl 16:42 #17 Del Skrevet søndag kl 16:42 Dersom vi skulle kjøre bil, hadde jeg løst det ved å ikke velge den kampen. Hadde ikke gitt ultimatumet i det hele tatt, bare tilbudt å bære henne ut i bilen om hun ikke ville ha på sko. Hadde tatt med skoene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:59 #18 Del Skrevet søndag kl 16:59 Ta skoene med. Og ekstra sokker. Ta på (og skifte sokker, evt) når barnet ønsker. Anonymkode: 18a92...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:19 #19 Del Skrevet søndag kl 18:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta skoene med. Og ekstra sokker. Ta på (og skifte sokker, evt) når barnet ønsker. Anonymkode: 18a92...99a Og ta med noen ekstra puter som du kan sy under armene på barnet, slik at de ikke treffer sidene av overkroppen. Anonymkode: 49a57...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:05 #20 Del Skrevet søndag kl 20:05 Hvis jeg har sagt at enten tar barnet på dem eller så må vi ta på, så følger jeg opp med at en av oss tar på skoene. Slike "ultimatium" som jeg egentlig kaller valg gir vi ofte. Ikke nødvendigvis på en streng måte bare at nå må vi ha på sko så om du ikke vil gjøre det selv så må vi ta dem på. Men da kan vi ikke gjøre noe annet etterpå som å feks bære barnet til bilen uten sko på i det hele tatt.. Jeg sier ofte at jeg teller til x og så kommer jeg til å gjøre det hvis ikke barnet har startet. Det pleier funke bra. Det skjer ikke noe annet når jeg kommer til tallet enn at det er jeg som tar på skoene altså, ingen straff 😄 Men da får barnet liksom en tidsramme og en liten tid til å tenke seg om og prosessere. Tenker det er viktig å være konsekvent og gjøre det man sa hvis man først skal "true". Om min da blir veldig lei seg og sier at hun vil gjøre selv likevel så hender det jeg sier at ok siden du så gjerne vil så får du en sjanse til. For da vil jo barnet egentlig gjøre det jeg først ba om, så da tenker jeg det er greit. Men jeg kommuniserer det da og så sier jeg etterpå at det var fint at hun gjorde det selv til slutt. Men hender like ofte at hun godtar det når vi gjør det vi sa vi kom til å gjøre. (Noen unntak som er ting hun generelt aldri vil) Min er og 2,5 år. Anonymkode: c333d...146 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå