Gå til innhold

Droppe å reise på sommerferie neste år, pga at det for varmt overalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var i Spania i fjor, Hellas i år. Altfor varmt. Umulig å gå ut midt på dagen. Konstant hodepine, sure barn, solbrent mann you name it. Og sånn er det i hele Europa (minus Norden), hele Asia og Afrika. Hva skal man gjøre da?

Anonymkode: 1d76c...00b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes andre steder i verden enn Sør-Europa. 

Og ja, jeg er enig med deg. For varmt (bor der).

Anonymkode: 0c66c...6e1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var i Spania i fjor, Hellas i år. Altfor varmt. Umulig å gå ut midt på dagen. Konstant hodepine, sure barn, solbrent mann you name it. Og sånn er det i hele Europa (minus Norden), hele Asia og Afrika. Hva skal man gjøre da?

Feriere i Norden?

Meeen, jeg var også på Europaferie i sommer og på to uker var det vel bare én dag som var litt varm (og det skal ikke mye til før jeg syns det er varmt). Syns varmen er litt hausset opp, eller så har jeg bare vært veldig heldig.

Anonymkode: a44bd...1e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Colombia eller Kariben. Der er det ikke høysesong fordi "sommerferien" i det området er i desember/januar, og det er ikke altfor varmt der når vi har sommer. Jeg har vært i Colombia flere ganger i juli og august, og det er helt herlig. Temperaturen ligger på 25 til 30 grader men litt vind, litt skyer og noen regnbyger nå og da. Helt herlig! Drar du litt opp i høyden blir det som norsk sommer. Og Colombia har blitt et veldig bra feriested. Fine strender og veldig gode hoteller. Billig er det også. Alt er egentlig billig utenom flybillettene.

Anonymkode: fb67f...995

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er ungene? Vi har hatt fine ferier i Danmark. Ikke for varmt der. Vi har leid hus med basseng, nært stranda. Og reiser på utflukter til parker. Kan det være noe? 

Anonymkode: 814d4...5fd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Island, Grønland, ,Alaska, New Zeland eller de sørlige delene av Argentina og Chile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dra på ferie til Trøndelag. Gode muligheter for 12 grader og regn hele ferien! 

Anonymkode: a606c...204

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan dra på ferie til Trøndelag. Gode muligheter for 12 grader og regn hele ferien! 

Bergen i juli kan ypperlig godt også være sånn. Mai har vært sommeren de siste årene 

Anonymkode: 9d70c...61f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det var det stort sett hele sommeren her på østlandet også… så hold dere i Norge

Anonymkode: 07f5c...1d5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du reiser for langt sør.

Vi pleier å reise til Rivieraen, Nord Italia, Balaton, Bled-Sjøen, Østerrike, med mer, om sommeren.

Du kan også vurdere Bilbao/San Sebastian, Danmark, Nord-Tyskland, Nord i Polen, om du vil ha norsk sommer. Litt mer ustabilt, men stort sett veldig fint. 

Anonymkode: 333c1...05b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du ikke liker sol og varme er det vel bare å bli i Norge? Hva er problemet?

Personlig elsker jeg sol og varme, men har ikke råd å dra til utlandet i sommerferien. 

Hetebølge = luksus 😍

Anonymkode: 75086...453

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor vanlig det er med stand-by billetter der du kan kjøpe andres avbestilte billetter, men blant annet restplass og potensielt andre steder kan du kjøpe avbestilte flybilletter. Da kan du se an kort tid i forkant hva værmeldingen spår, og bestille ferie der det passer deg best mtp. temperaturen. 

Da blir det derimot ikke like lett å planlegge, men da kan du velge litt selv hvor varmt du ønsker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke liker sol og varme er det vel bare å bli i Norge? Hva er problemet?

Personlig elsker jeg sol og varme, men har ikke råd å dra til utlandet i sommerferien. 

Hetebølge = luksus 😍

Anonymkode: 75086...453

Hetebølge i Sør-Europa fremstår for deg som luksus? Har du opplevd at temperaturene holdt seg på rundt 35 i noen uker? I så fall, vil jeg gjerne vite hvilken fantastisk ferie du hadde og hva du/dere gjorde på dagtid. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid ferie i Norge på sommeren. Synes Norge er et nydelig land på sommeren. Men det er ikke garantert sol. 

Så drar vi til syden en uke på høsten. Da har turistsesongen roet seg, ikke så varme dager og netter. Men havet holder fortsatt en deilig temperatur. 

Men høres jo ut som du gar råd til å reise, når du foreslår både Asia og Afrika. Det er en hel verden å velge i. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiste til Kypros, Frankrike og Spania i april, mai og september og hadde fine uker i varmen. I sommermånedene var jeg hjemme i Nord-Norge og hadde tidenes flotteste sommer🌞 Kommer nok til å gjøre nor lignende til neste år. 

Anonymkode: 9f333...525

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som at folk mener å reise i Norge ikke er ferie? Så latterlig komisk! 

Anonymkode: 11617...f0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke poenget med og reise til Spania og hellas varmen da? Hvorfor ikke bare feriere i Norden , eller hva er det som trekker til akkurat Spania og hellas om du ikke liker varme? 

Anonymkode: 636ea...41e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på ferie i Norge eller et annet land i Norden, da vel? Skottland eller Irland er også gode alternativer om man ikke vil ha det for varmt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...