AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:48 #1 Del Skrevet søndag kl 12:48 Hvilke klassiske romaner bør jeg lese? Anonymkode: 6f9c5...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:56 #2 Del Skrevet søndag kl 12:56 Jeg kan i alle fall anbefale Stormfulle Høyder, Bilde av Dorian Gray, De elendige og Sangen om den røde rubin, for å nevne noen. 😊 Anonymkode: 7dcc7...238 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet søndag kl 12:59 #3 Del Skrevet søndag kl 12:59 Støtter de over. Og vil legge til Stolthet og fordom, det er min absolutte favoritt. Kjærlighetsroman uten å bli det minste sentimental, masse ironi som funker i dag selv om forfatteren harselerer med sitt eget samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet søndag kl 13:04 #4 Del Skrevet søndag kl 13:04 Anna Karenina, Kristin Lavransdatter, Drep ikke en sangfugl, Glassklokken, Åndenes hus og 100 års ensomhet noen av mine favoritter 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:12 #5 Del Skrevet søndag kl 13:12 Magnhild Haalke: Allis sønn Oscar Wilde: Bilde av Dorian Gray Emily Brontë: Stormfulle høyder Fjodor Dostojevskij: Forbrytelse og straff Jacob Ejersbo: Liberty Clarice Lispector: Stjernens time Maxim Gorkij: Barndom Tove Ditlevsen: Barndommens gate Alle disse bøkene er kraftfulle og ekstremt godt skrevne bøker. Noen er sikkert ukjente, men mer moderne klassikere bør jo være med og. For meg er adrenalin faktisk viktig i mye lesning, selv om jeg kan like en roligere bok også. Disse kan passe alle etter mine mening. Forbrytelse og straff har noen kjedelige partier, men er verdt det. Hvis jeg skulle ha skrevet anbefalinger av mer sentimentale, roligere og mindre "menneskelig skitne" bøker, ville lista ha sett annerledes ut. Anonymkode: 7e6b1...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
m00na Skrevet søndag kl 13:20 #6 Del Skrevet søndag kl 13:20 "Markens grøde" Knut Hamsun "An-Magritt" Johan Falkberget "Og bakom synger skogene" Trygve Gulbranssen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:34 #7 Del Skrevet søndag kl 23:34 Hvorfor skal du lese? Hva vil du få ut av lesingen? Hva liker du å lese? Hva liker du ikke å lese? Anonymkode: 7f2ab...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå