Brunello Skrevet 24. november 2024 #41 Del Skrevet 24. november 2024 Å låne bort bilen er egentlig idiotisk. Skjer det noe og forsikringen må benyttes, kan det koste mangfoldige tusen i dyrere forsikring. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 24. november 2024 #42 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kompisen min setter igjen bilen vår ulåst og med vinduer delvis åpne etter at han har lånt den. Vi bor i trygt boligområde men likevel, det irriterer meg da det hender den da står ulåst med vinduer åpne en hel natt om vi er bortreist. Tok det opp og han lo irritert og sa at jeg var hysterisk.. har han rett? Anonymkode: e9ffe...a2e Ønsker dere å låne ut bilen, eller føler dere dere må, pga redsel for en sint mann? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 24. november 2024 #43 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men så fint at det ikke er din tråd da Anonymkode: b03eb...322 Ikke din heller. Når vi først er inne på temaet.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #44 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Han blir kjempesint. Det er problemet.. Anonymkode: e9ffe...a2e AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han synes det er smålig å ikke låne ut. Men tar ikke hensyn for å si det slik under bruken. Blir illsint og langsint over sånt og.. jeg liker ikke bråk og har opplevd masse sånt bråk gjennom livet. Orker ikke mer sånn roping Anonymkode: e9ffe...a2e Hvorfor er dere venner? Eller, hvorfor velger du å fortsette å ha han som "venn"? For han virker ikke å være vennemateriale i det hele tatt. La han bli sint, og langsint, og fas han ut av livet ditt. Anonymkode: d158f...12c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 25. november 2024 #45 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men så fint at det ikke er din tråd da Anonymkode: b03eb...322 Tråder på KG er allemannseie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #46 Del Skrevet 25. november 2024 Vel hadde jeg hatt en kompis som tok godt vare på bilen, men ble sint om han ikke fikk låne den, så hadde det vært grunn nok til at han IKKE fikk låne. Jeg ville nok kuttet han ut som venn også, og jeg fatter ikke hvorfor dere finner dere i å bli behandlet så dårlig? Anonymkode: 47f03...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 25. november 2024 #47 Del Skrevet 25. november 2024 Lurer mest på hvorfor han lar vibduene står åpne. Det er vinter og det snør/regner nesten konstant. Kjører han rundt med vinduene åpne, eller åpner han de på pur faen når han parkerer bilen? Uansett merkellig oppførsel av en "venn". 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #48 Del Skrevet 25. november 2024 "Kan jeg låne bilen din i morgen?" "Nei dessverre" "Hvorfor ikke?" "Fordi du ikke behandler bilen slik vi ønsker og selv gjør. Når bilen står ulåst gjelder ikke forsikringen. Og når vinduene står åpen kommer det småkryp og fukt inn. Vi har sakt ifra om dette flere ganger, det er ikke vanskelig å gjøre noe med, men når det ikke respekteres får du finne bil et annet sted."" Anonymkode: 0d061...2a5 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #49 Del Skrevet 25. november 2024 Reign skrev (18 timer siden): Hvorfor har du behov for å få følelsene dine validert av fremmede på nettet…? Trolig av bedre årsaker enn enkelte som virker å være her kun for å tråkke på andre... Anonymkode: 7caaa...00e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #50 Del Skrevet 25. november 2024 Reign skrev (13 timer siden): Aner ikke, aldri hatt det behovet selv, derfor spør jeg. Fordi det virkelig latterlig flaut for min del. Men da er det bare å trekke seg ut av tråden, så slipper du å være flau og andre slipper å bli utsatt for hets. Vinn vinn 🏆 Anonymkode: 7caaa...00e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 25. november 2024 #51 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da er det bare å trekke seg ut av tråden, så slipper du å være flau og andre slipper å bli utsatt for hets. Vinn vinn 🏆 Anonymkode: 7caaa...00e Noen av oss er nysgjerrige på andre mennesker. Andre har behov for glassmage. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #52 Del Skrevet 25. november 2024 Jeg låner helst ikke bort. Er vist ego sier mannen min. Realist sier jeg. Noen verdsetter ikke andres ting. Jeg har rullestolbil. Noen i hans familie ser på den som varebil. Derfor behøves det ikke å bruke penger på å leie henger siden min bil kan brukes til henting og flytting. Er bilen og jeg opptatt? Så frekt av meg å ikke bruke penger på drosje. Og dersom de må fylle på drivstoff, er det ikke måte på hvor stor tjeneste de gjør meg. Anonymkode: 3d743...129 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #53 Del Skrevet 25. november 2024 Så dum han er. Det er jo ikke bare innbrudd som er mulig, men hvis det blir skikkelig uvær med regn som ødelegger elektronikken. Er det hysterisk å ville unngå det også? Anonymkode: ed95b...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #54 Del Skrevet 25. november 2024 Hvorfor låne vekk så dyr en ting? Anonymkode: 074f6...ade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #55 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 13.43): Han blir kjempesint. Det er problemet.. Anonymkode: e9ffe...a2e Det er hans problem. Dette er en ikke-sak. Anonymkode: 6ecd4...a55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #56 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): "Kan jeg låne bilen din i morgen?" "Nei dessverre" "Hvorfor ikke?" "Fordi du ikke behandler bilen slik vi ønsker og selv gjør. Når bilen står ulåst gjelder ikke forsikringen. Og når vinduene står åpen kommer det småkryp og fukt inn. Vi har sakt ifra om dette flere ganger, det er ikke vanskelig å gjøre noe med, men når det ikke respekteres får du finne bil et annet sted."" Anonymkode: 0d061...2a5 Støtter den kommentaren. Ikke lån ut til noen som ikke respekterer dine grenser og din eiendom. I tillegg har vi Hyre og bilpools osv som kompisen din kan benytte i stedet. Anonymkode: f3079...fe1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 25. november 2024 #57 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Støtter den kommentaren. Ikke lån ut til noen som ikke respekterer dine grenser og din eiendom. I tillegg har vi Hyre og bilpools osv som kompisen din kan benytte i stedet. Anonymkode: f3079...fe1 Der har du løsningen. Melde seg inn i en bildelingstjeneste, og krev at kompisen leier bilen deres via den. Da må det dokumenteres hvor og hvordan bilen ble overlevert, og så tar de seg av det dersom han ikke leverer den fra seg på avtalt sted til avtalt tid, låst og med vinduene lukket. Da overtar jo også de ansvaret for evt. følgeskader, og sender han regningen for disse. (OG ikke minst, så må han betale noe for bruken. Noe han sikkert ikke gjør i dag.) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 25. november 2024 #58 Del Skrevet 25. november 2024 Susan Sto Helit skrev (1 minutt siden): Der har du løsningen. Melde seg inn i en bildelingstjeneste, og krev at kompisen leier bilen deres via den. Da må det dokumenteres hvor og hvordan bilen ble overlevert, og så tar de seg av det dersom han ikke leverer den fra seg på avtalt sted til avtalt tid, låst og med vinduene lukket. Da overtar jo også de ansvaret for evt. følgeskader, og sender han regningen for disse. (OG ikke minst, så må han betale noe for bruken. Noe han sikkert ikke gjør i dag.) Ekstremt passiv måte å håndtere det på. Svaret er enkelt. Men TS liker ikke svaret og har tydeligvis forduftet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #59 Del Skrevet 25. november 2024 Snublefot62 skrev (16 minutter siden): Ekstremt passiv måte å håndtere det på. Svaret er enkelt. Men TS liker ikke svaret og har tydeligvis forduftet. Men nå er jo TS ekstremt konfliktsky og virker også ganske passiv. Så da må man jo tilpasse løsningen etter det. Og da er nok eneste løsning, om man ikke klarer å stå på krava overfor egne venner selv, å få inn en nøytral tredjepart. Anonymkode: df510...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #60 Del Skrevet 25. november 2024 Forstår ikke at folk tør å låne andres bil engang. Du bruker opp km på forsikring, det kan skje ting. Det er som oftest bare snyltere som vil låne bil uansett. Anonymkode: ec533...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå