Gå til innhold

Hvorfor er det så viktig for mange at de kan shoppe på "syden-turen"? Hva kjøper dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser stadig at folk har kriteriet "shopping" når de velger reisemål i "syden". 

Har lenge lurt på hva disse folkene shopper? Jeg reiser mye, og de få gangene jeg har vært på typiske "syden-steder" har jeg stort sett bare funnet plastræl, glorete klær og kjipe suvenirer. Samt ting&tang til strandlivet. 

Anonymkode: e2489...975

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shopping kommer langt ned på lista . "Syden" er for meg avslapping og turer/opplevelser. Jeg liker ikke særlig godt å gå i butikker, og det er stort sett det samme i alle, plast og suvenirer, det eneste jeg kjøper er kjøleskapsmagneter, har samlet i over 20 år😄 

Anonymkode: 40418...926

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke inntrykk av at shopping er så viktig når man drar til syden? Men det kommer jo litt an på landet da, jeg kunne f. eks tenkt meg å dra til Marokko (Agadir+dagstur til Marrakech) og da hadde det vært gøy å kjøpe noe som kan være vanskelig å få tak i i Norge :) men å dra til Gran Canaria for å shoppe på h&m eller pull and bear, nei…. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir lite shopping med mindre msn kommer seg på er kjøpesenter.  Når det er sagt har jeg kjøpt mye sommerkjoler i god kvalitet i små butikker her vi har leil i Spania. 

Anonymkode: 8475c...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoheiii skrev (24 minutter siden):

Har ikke inntrykk av at shopping er så viktig når man drar til syden? Men det kommer jo litt an på landet da, jeg kunne f. eks tenkt meg å dra til Marokko (Agadir+dagstur til Marrakech) og da hadde det vært gøy å kjøpe noe som kan være vanskelig å få tak i i Norge :) men å dra til Gran Canaria for å shoppe på h&m eller pull and bear, nei…. 

Dersom du leser trådene her inne på KG, vil du se at svært mange nevner shopping som et viktig kriterie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dersom du leser trådene her inne på KG, vil du se at svært mange nevner shopping som et viktig kriterie. 

Kan godt hende, litt spesielt isåfall ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig aldri forstått begrepet "syden". 

Men når jeg reiser handler jeg gjerne en del, da utvalget i Norge er så dårlig. Alt fra krydder, ulike matvarer, apotekvarer som er lite tilgjengelig eller overpriset her i landet, hudpleie og sminke. Enkelte vitaminer og tilskudd, badetøy og omslagskjoler, keramikk og krystall... Alt avhengig av hvor jeg er. 

Anonymkode: 4cb85...098

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater kjøpesentre uansett hvor i verden de er, men simpelthen elsker lokale markeder, så slikt vil jeg gjerne oppleve der vi reiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har lenge lurt på hva disse folkene shopper? Jeg reiser mye, og de få gangene jeg har vært på typiske "syden-steder" har jeg stort sett bare funnet plastræl, glorete klær og kjipe suvenirer. Samt ting&tang til strandlivet. 

Shopping i syden er for spesielt interesserte. 
På typiske turiststeder er der ikke mye spennende for dem som vil ha litt kvalitet. Mye «Temu» ting. 
Dror en til nærmeste storby så preges ting der av ulikheter i fasong og kvalitet. 
Nei, shoppe gjør vi hjemme, og på nettet, ikke i syden, om en ikke er ukritisk til alt og alle og bare skal ha billige og mye sære produkter. 

Anonymkode: 752a5...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ike shopping høyt oppe på listen over gjøremål på ferie uansett,men er mer intressert i å gå på lokale marked og basarer enn kjøpesenter.

Anonymkode: ce8df...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er ike shopping høyt oppe på listen over gjøremål på ferie uansett,men er mer intressert i å gå på lokale marked og basarer enn kjøpesenter.

Anonymkode: ce8df...644

Det er jo den type shopping som er gøy på tur. Lokale ting. Ikke merkene du uansett kan kjøpe hjemme. Har utstyr fra "hele verden" på kjøkkenet. Spisepinner og kniv fra japan, bambusdampere fra Kina, terracotta fra Mexico og Spania, pizzafat fra Italia....

Anonymkode: 4cb85...098

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Da reiser de jo åpenbart ikke til samme steder som deg, siden shopping er viktig for dem, og ikke deg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det stort sett er ræva utvalg i klær og sko i Norge, pleier jeg alltid å kjøpe meg noen kjoler, topper, skjørt, solbriller og sko når jeg er på ferie i Spania/Italia/Frankrike.

Sketchers sko er f.eks nesten halv pris på Tenerife ift i Norge,  de har skikkelige butikker der, dvs ikke bare ræl, som andre Syden-steder, kjøper kun merke-solbriller, og utvalget er stort, samme med sommer-kjoler og annet 🙂 

Norge er et U-land...... 😉 

Anonymkode: 8266e...a26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må jo se etter det unike, f.eks håndlaget keramikk, håndbroderte duker, naturmaterialer, kvalitetsting som kan bli fine minner og som skaper et personlig hjem. Slike ting koster, og du finner dem ikke i butikkene langs strandpromenaden. Men kanskje i en avsides landsby. Slike ting er det eneste jeg kjøper i slike land, og det vil jeg egentlig ikke kalle «shopping».

Anonymkode: f61cb...10b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden det stort sett er ræva utvalg i klær og sko i Norge, pleier jeg alltid å kjøpe meg noen kjoler, topper, skjørt, solbriller og sko når jeg er på ferie i Spania/Italia/Frankrike.

Sketchers sko er f.eks nesten halv pris på Tenerife ift i Norge,  de har skikkelige butikker der, dvs ikke bare ræl, som andre Syden-steder, kjøper kun merke-solbriller, og utvalget er stort, samme med sommer-kjoler og annet 🙂 

Norge er et U-land...... 😉 

Anonymkode: 8266e...a26

Du er så kul ass 😎🤠🤩😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping kan jo være så mangt? Det må ikke handle om jalla-plastræl fra gateselgere. 

Jeg må jo innrømme at jeg syntes det er litt trivelig å kunne dra på tur og kjøpe med meg noen minner hjem. F.eks den kjolen kjøpte jeg når vi var i sydenland og de solbrillene kjøpte jeg når vi var på sydensted. Man får jo også gjerne helt andre ting enn man får her hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er stas å besøke klesbutikker som ikke er de samme kjedene som overalt her til lands. Ser noen nevner Pull&Bear, tror jeg kjøpte noe greier der da jeg var på Granca sist. Samt et pledd og en søt liten ryggsekk fra noen andre butikker. 
Ja, så var vi på marked og der kjøpte jeg en ullgenser av alle ting 😆

Anonymkode: 99f73...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...