AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:51 #1 Del Skrevet søndag kl 11:51 Jeg har aldri hatt mer enn 20 000 på kontoen noen gang. Og jeg skal ærlig si at jeg er redd for å vite at jeg skulle hatt så mye penger. Greier rett og slett ikke å håndtere det. Noen tips? K38 Anonymkode: a4599...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:58 #2 Del Skrevet søndag kl 11:58 Har du spart penger andre steder? I fond? Pensjon? BSU? Hva er du redd for med å ha mye penger på konto? Anonymkode: 879be...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:54 #3 Del Skrevet søndag kl 13:54 Synes det er mer skummelt å ikke ha 20 000 på konto. Det er buffer til oppvaskmaskinen, bilen etc Anonymkode: c9686...6d7 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:57 #4 Del Skrevet søndag kl 13:57 Står du i umiddelbar fare for å få penger kastet etter deg, da? Da går det nok bra. Anonymkode: 5c597...74f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:35 #5 Del Skrevet søndag kl 15:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det er mer skummelt å ikke ha 20 000 på konto. Det er buffer til oppvaskmaskinen, bilen etc Anonymkode: c9686...6d7 Aldri hatt buffer. Ufør fra 25 år uten å rekke å opparbeide meg noe i arbeidslivet bortsett fra vikariater. Kunne ikke sykemelde meg og fikk dermed aldri ung ufør. Har ikke mulighet til å spare opp så store summer. 20.000 for meg høres ut som 100.000 for andre. Jeg syns 5000 er mye penger liksom... Anonymkode: a4599...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:41 #6 Del Skrevet søndag kl 15:41 Har du aldri fått mer en 20.000kr i lønn? 😳. Anonymkode: a0bed...ebc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:45 #7 Del Skrevet søndag kl 15:45 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du aldri fått mer en 20.000kr i lønn? 😳. Anonymkode: a0bed...ebc Jeg har aldri det. Anonymkode: 50825...0ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:47 #8 Del Skrevet søndag kl 15:47 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri det. Anonymkode: 50825...0ae Hva jobber du med? Anonymkode: dc7ec...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:50 #9 Del Skrevet søndag kl 15:50 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva jobber du med? Anonymkode: dc7ec...2db Er ufør dessverre Anonymkode: 50825...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet søndag kl 15:52 #10 Del Skrevet søndag kl 15:52 Jeg har en teori om at pengene man sparer på konto, direkte korrelerer med selvverdien i eget hode, inntil et visst nivå. Det handler om hvordan du tenker om deg selv og livet generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:54 #11 Del Skrevet søndag kl 15:54 megda skrev (1 minutt siden): Jeg har en teori om at pengene man sparer på konto, direkte korrelerer med selvverdien i eget hode, inntil et visst nivå. Det handler om hvordan du tenker om deg selv og livet generelt. Jeg har en teori om at pengene man har på sparekonto direkte korrelerer med ens økonomiske situasjon... 😅 Anonymkode: 3d76e...f7a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet søndag kl 15:58 #12 Del Skrevet søndag kl 15:58 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en teori om at pengene man har på sparekonto direkte korrelerer med ens økonomiske situasjon... 😅 Anonymkode: 3d76e...f7a ja, men på det mest fundamentale nivået handler det om egenverdien som skaper et stabilt grunnlag for å kunne se det å spare penger som verdifullt nok til at man prioriterer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:37 #13 Del Skrevet søndag kl 21:37 megda skrev (5 timer siden): Jeg har en teori om at pengene man sparer på konto, direkte korrelerer med selvverdien i eget hode, inntil et visst nivå. Det handler om hvordan du tenker om deg selv og livet generelt. Kan du utdype det? Anonymkode: a4599...e7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:42 #14 Del Skrevet søndag kl 21:42 megda skrev (5 timer siden): ja, men på det mest fundamentale nivået handler det om egenverdien som skaper et stabilt grunnlag for å kunne se det å spare penger som verdifullt nok til at man prioriterer det. Dette er min erfaring. Etter at jeg nøstet opp i selvverdi, har jeg fått en helt ny økonomisk situasjon med nye muligheter som har ført til mer inntekt, som har gjort at jeg kunne spare og dermed øke til en formue. På ett år har jeg gått fra å gå i minus hver måned til å nå sitte med snart en million. Helt sykt. Anonymkode: 0a38e...233 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:47 #15 Del Skrevet søndag kl 21:47 Hvorfor ikke begynne å lage et automatisk trekk på 500-1000 kroner til en annen konto eller fond i måneden? Å spare gir trygghet og muligheter. Og så kan du øke beløpet etterhvert. Men første (og viktigste) skritt er å begynne. Det er lettere å spare mye om man har mye, men med liten inntekt burde et lavt sparebeløp være mulig. Jeg selv (og minst én annen jeg kjente) sparte penger selv som studenter som bare levde på studielån. Anonymkode: 879be...1dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:39 #16 Del Skrevet mandag kl 08:39 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har en teori om at pengene man har på sparekonto direkte korrelerer med ens økonomiske situasjon... 😅 Anonymkode: 3d76e...f7a Ikke bare. Forbausende mange som tjener godt lever likevel fra lønning til lønning. Anonymkode: d0bbb...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå