AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Ett minutt? Mer? Mindre? Må bare forberede meg på denne delen Har født før men da ble det vakuum på slutten Anonymkode: b3c27...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden For min del lindret klut med varmt (?) vann så sykt at det bare varte noen sekunder (type mens de byttet klut, feks). Anonymkode: 2ae9b...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Kan ikke huske jeg hadde ring of fire i det hele tatt. Syns utdrivelsen var en lek sammenlignet med åpningsriene 😅 Husker ikke den delen som vond, bare veldig slitsom. Anonymkode: 633a4...8af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Synest at åpningsriene var mye mer smertefullt enn utdrivelsen, slik som det blir skrevet ovenfor her. Har alltid tenkt og trodd at å presse ut en baby skulle vere den mest grusomme smerten jeg kom til å kjenne, men neida, riene til 10cm åpning var det værste her🙈 Anonymkode: 90023...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For min del lindret klut med varmt (?) vann så sykt at det bare varte noen sekunder (type mens de byttet klut, feks). Anonymkode: 2ae9b...82a Da skal jeg be om dette ☺️ AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan ikke huske jeg hadde ring of fire i det hele tatt. Syns utdrivelsen var en lek sammenlignet med åpningsriene 😅 Husker ikke den delen som vond, bare veldig slitsom. Anonymkode: 633a4...8af AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synest at åpningsriene var mye mer smertefullt enn utdrivelsen, slik som det blir skrevet ovenfor her. Har alltid tenkt og trodd at å presse ut en baby skulle vere den mest grusomme smerten jeg kom til å kjenne, men neida, riene til 10cm åpning var det værste her🙈 Anonymkode: 90023...087 Så heldig dere er! Jeg opplevde begge fasene som grusom, husker jeg hadde lest flere som skrev at pressing ikke var vondt men her var det helt grusomt og varte nesten en time, var så glad når de sa det blir vakuum 🙈 Håper det er bedre denne fødselen! Anonymkode: b3c27...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Usikker på om det var ring of fire jeg hadde men jeg hadde så vondt under pressfasen og det varte vel en times tid minst hvor smerten var helt syk. Epidural eller pundental funket ikke. Føltes som jeg sprengte innenfra. Sorry for å skrive noe skremmende Men jeg fikk panikk for visste ikke at det kunne vare så lenge og at det også kom til å være vondt utenom pressriene i pressfasen. For det var konstant hele tiden. Anonymkode: 32dcf...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Fikk pudendal så jeg kjente null når hodet skulle ut 💪🏼 kan anbefale det 😅 Anonymkode: 0164f...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Da skal jeg be om dette ☺️ Så heldig dere er! Jeg opplevde begge fasene som grusom, husker jeg hadde lest flere som skrev at pressing ikke var vondt men her var det helt grusomt og varte nesten en time, var så glad når de sa det blir vakuum 🙈 Håper det er bedre denne fødselen! Anonymkode: b3c27...1db Det er vel rundt 60 minutt pressfasen er anbefalt å vare i, hverken kortere eller lengre tid er nødvendigvis heldig fikk jeg beskjed om. Har du sjekket ut positiv fødsel-kurset? For mange fungerer hypnobirthing veldig godt, og det er også vist i forskning. Anonymkode: edae2...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Ring of fire varte rundt ett minutt…? Var tiden mellom to rier, liksom. Hodet festet seg i åpningen i en ri og kom ut i neste ri. Husker at det svei, men der og da merket jeg nesten ikke. Smerten ble på en måte sekundær fordi jeg fikk et stooort rush av adrenalin og lykke over å straks være ferdig. Husker at jeg til og med sa «oi, nå er det ring of fire». Helt klart beste del av fødsel for min del. Selve pressfasen tror jeg varte i litt over en time. Var veldig slitsomt, og ganske vondt, men det føltes mye mer motiverende enn resten av fødselen, siden det var mer «nyttig» å gjøre noe fremfor å bare ligge der og ha det vondt. Jeg syntes også det hjalp veldig at jordmor satt og fulgte med og fortalte når barnet kom lengre ned i fødseskanalen. Far fikk se litt underveis, sa til meg at barnet hadde hår osv. Var veldig, veldig rått. Husker at jeg med en gang sa at jeg ville gjøre det igjen. Anonymkode: d9412...7bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ring of fire varte rundt ett minutt…? Var tiden mellom to rier, liksom. Hodet festet seg i åpningen i en ri og kom ut i neste ri. Husker at det svei, men der og da merket jeg nesten ikke. Smerten ble på en måte sekundær fordi jeg fikk et stooort rush av adrenalin og lykke over å straks være ferdig. Husker at jeg til og med sa «oi, nå er det ring of fire». Helt klart beste del av fødsel for min del. Selve pressfasen tror jeg varte i litt over en time. Var veldig slitsomt, og ganske vondt, men det føltes mye mer motiverende enn resten av fødselen, siden det var mer «nyttig» å gjøre noe fremfor å bare ligge der og ha det vondt. Jeg syntes også det hjalp veldig at jordmor satt og fulgte med og fortalte når barnet kom lengre ned i fødseskanalen. Far fikk se litt underveis, sa til meg at barnet hadde hår osv. Var veldig, veldig rått. Husker at jeg med en gang sa at jeg ville gjøre det igjen. Anonymkode: d9412...7bf Skriver under på denne! Mener også jeg fikk beskjed om å puste som en hund/pese mens vi ventet på neste rie så hadde på en måte noe å konsentrere meg om 😅 Anonymkode: 0239c...8df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden #11 Del Skrevet 20 minutter siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ett minutt? Mer? Mindre? Må bare forberede meg på denne delen Har født før men da ble det vakuum på slutten Anonymkode: b3c27...1db Å presse ut ungen gjorde ikke noe vondt sammenlignet med riene Anonymkode: 0b896...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå