AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Noen som har mottatt erstatning fra forsikringsselskap for barn med ADHD, eller er det unntatt denne utbetalingen? Har et barn med ADHD og mottar hjelpestønad sats 3. Kom plutselig over at man da kunne ha krav på en engangsutbetaling dersom barnet er forsikret. Har superforsikring i If. Noen som vet? Jeg skal ringe de i morgen, men greit å vite:) Anonymkode: 5eb99...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Det her er sykt lett å finne ut av. Logg inn på din side og les vilkårene, Anonymkode: c332e...553 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har barneforsikring i frende (toppforsikring), adhd og andre nevroutviklingsforstyrrelser er ikke dekket. Skader ikke å ta en titt, mulig du er heldig med if. Anonymkode: d580b...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Er veldig opp og ned på selskaper. Her fikk vi først utvidet hjelpestønad i 5år pga epilepsi og en stor sum utbetaling. Så fikk barnet adhd fikk da utbetalt utvidet hjelpestønad i 5 år,men der ingen annen erstatning Anonymkode: c17f9...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Det varierer. Kommer helt an på vilkårene i deres forsikring. Anonymkode: 1a64b...742 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har barneforsikring i frende (toppforsikring), adhd og andre nevroutviklingsforstyrrelser er ikke dekket. Skader ikke å ta en titt, mulig du er heldig med if. Anonymkode: d580b...5db Forsikringer har to priser en når du betaler premien og en når du trenger den. Dette er et eksempel på et selskap med dårlig dekning av ulike tilstander. Anonymkode: 3f6df...a05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Dnb her. Først prøvde de i 2 runder og lure meg fordi de mente at Hjelpestønad pga adhd ikke utløste forsikringsutbetaling til tross for at de hadde for hjelpestønad. De tok feil og vi fikk av forsikringen. Så lenge barnet hadde hjelpestønad så utløste det krav til forsikring. Det hadde ingenting med diagnose å gjøre. Anonymkode: bd2e8...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dnb her. Først prøvde de i 2 runder og lure meg fordi de mente at Hjelpestønad pga adhd ikke utløste forsikringsutbetaling til tross for at de hadde for hjelpestønad. De tok feil og vi fikk av forsikringen. Så lenge barnet hadde hjelpestønad så utløste det krav til forsikring. Det hadde ingenting med diagnose å gjøre. Anonymkode: bd2e8...27b Ser på vilkårene, hvis jeg klarer å forstå rett, at atferdsforstyrrelser er unntatt erstatning. Men kanskje det likevel gjør det dersom man har hjelpestønad🤷♀️ Ts Anonymkode: 5eb99...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser på vilkårene, hvis jeg klarer å forstå rett, at atferdsforstyrrelser er unntatt erstatning. Men kanskje det likevel gjør det dersom man har hjelpestønad🤷♀️ Ts Anonymkode: 5eb99...c7d AnonymBruker skrev (1 time siden): Dnb her. Først prøvde de i 2 runder og lure meg fordi de mente at Hjelpestønad pga adhd ikke utløste forsikringsutbetaling til tross for at de hadde for hjelpestønad. De tok feil og vi fikk av forsikringen. Så lenge barnet hadde hjelpestønad så utløste det krav til forsikring. Det hadde ingenting med diagnose å gjøre. Anonymkode: bd2e8...27b Hvordan gikk du da fram siden forsikringsselskapet nektet? Ts Anonymkode: 5eb99...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Lest vilkårene igjen og de gjelder standard uføreforsikring. Men så står det at dersom man har superdekning så gjelder ikke unntakene. Jeg har superdekning. Så🤞🤞 Anonymkode: 5eb99...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvordan gikk du da fram siden forsikringsselskapet nektet? Ts Anonymkode: 5eb99...c7d Måtte prate med noen litt oppi systemet. Hjelpestønad ga rett til forsikringsutbetaling, ikke diagnosene alene. De 2 første saksbehandlerene jeg snakket med i DnB mente at jeg ikke hadde krav på noe til tross for at det står i vilkårene at ved Hjelpestønad ect. Husker ikke ordrett hva det stod. Så de mente at de kunne si nei fordi det lå en adhd diagnose til grunne. Det var feil. Uavhengig av diagnose så hadde vi krav på forsikringsutbetaling. Men dette var som sagt i DnB. Men om de i nyere tid har funnet måter de kan sno seg unna på på enkelte diagnoser vet jeg ikke. Jeg bare vet at den gangen vi søkte så stod det ikke fratrekk i forbindelse med diagnoser som adhd, Tourettes ect når det kom til Hjelpestønad. Anonymkode: bd2e8...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Måtte prate med noen litt oppi systemet. Hjelpestønad ga rett til forsikringsutbetaling, ikke diagnosene alene. De 2 første saksbehandlerene jeg snakket med i DnB mente at jeg ikke hadde krav på noe til tross for at det står i vilkårene at ved Hjelpestønad ect. Husker ikke ordrett hva det stod. Så de mente at de kunne si nei fordi det lå en adhd diagnose til grunne. Det var feil. Uavhengig av diagnose så hadde vi krav på forsikringsutbetaling. Men dette var som sagt i DnB. Men om de i nyere tid har funnet måter de kan sno seg unna på på enkelte diagnoser vet jeg ikke. Jeg bare vet at den gangen vi søkte så stod det ikke fratrekk i forbindelse med diagnoser som adhd, Tourettes ect når det kom til Hjelpestønad. Anonymkode: bd2e8...27b Spør i samme innlegg. Hvilke forsikringsselskapet har du? Anonymkode: bd2e8...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Det handler ikke om hvilke diagnose barnet har fått, men om du mottar hjelpestønad fra nav. Noen forsikringer har dekning på utvidet hjelpestønad fra forsikringsselskapet om du mottar hjelpestønad fra nav. Da også avhengig av sats. Man får hjelpestønad innvilget for 3 år om gangen, da får du en engangsutbetaling fra forsikringen på de 3 årene. Du kan få samlet sett dekt 5 år på forsikringen. Når de 3 årene har gått og du søker videre hjelpestønad kan du melde inn dette og du får en engangsutbetaling på de resterende 2 årene. Gå inn på barneforsikringen og les vilkår om hva det dekker. Min forsikring dekker dette, og vi fikk. Noen dekker ikke, eller i lavere grad. Husk at det må søkes unnet et år etter du fikk innvilget hjelpestønad Anonymkode: af1e5...54a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør i samme innlegg. Hvilke forsikringsselskapet har du? Anonymkode: bd2e8...27b Jeg har If. Ts Anonymkode: 5eb99...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har som sagt If superforsikring. Der står det at unntaket for å ikke få dekket ikke gjelder. Det står heller ingen steder at det må kreves innen en viss tid, som et år nevnt over. Nå fikk vi innvilget hjelpestønad i april, så det vil nok uansett gå bra:) Ts Anonymkode: 5eb99...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 minutter siden #16 Del Skrevet 8 minutter siden Mitt barn har separasjonsangst og hjelpestønad sats 1. Fikk utbetalt litt over 50.000 fra Fremtind. Det er bare for tre år da, søker igjen når NAV eventuelt forlenger vedtaket. Anonymkode: 3ae7b...7d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå