AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Vi har kjøpt et rom med kjølerom og mannen min og jeg blir ikke helt enig om hva vi skal gjøre med det. Hva kan man lagre der? Vi drikker verken alkohol eller noe særlig brus. Skal vi bare slå det av og bruke det som ekstra lager? Tar et sånt kjølerom mye strøm? Anonymkode: 71d82...76d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Hvor mye strøm et kjølerom bruker vet jeg ikke. Men jeg ville beholdt det for å lagre mat dere kjøper inn til høytider. Anonymkode: 1ff6f...071 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Ja! Definitivt. Kan ha det som planterom også, med ekstra lys. Hvis dere har hage er det GULL verdt. Men selvsagt også til mat. Anonymkode: 59722...324 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Kommer jo helt an på dere og livsstilen deres. Har dere mange barn? Baker dere mye? Lager dere mye mat fra bunnen? Kan det oppbevares tørrvarer der, som mel etc? Har dere ofte store familiesammenkomster etc? Handler dere mye på salg/Sverige etc? Jeg hadde beholdt det om dere hadde hatt.mange barn, ofte selskaper etc. Hadde handlet inn tørrvarer etc på tilbud eller annen mat. Jeg med mange barn, ofte selskaper, og vi liker å hamstre på tilbud, hadde nok beholdt det som kjølerom. Anonymkode: 0115b...f7f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Lik rom? Anonymkode: 5e9a0...3b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde definitivt beholdt det, til og med om jeg hadde bodd helt alene. Anonymkode: 31789...3a2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Det eneste jeg vet etter å ha vokst opp med kjølerom er at kjøleelementet er dritdyrt. Hos oss var det ca 10 års garanti, og det holdt ut i akkurat 10 år før det kutta, etter garantien gikk ut. Tror foreldrene mine byttet 2 ganger. Og det trengte service årlig. Når det kuttet siste gang ble der brukt som spiskammers, og det er alltid lurt å ha! Deres er sikkert nyere og bedre uansett. Kjekt å ha tilfelle dere skal ha stor fest og må holde maten kald da. Anonymkode: 1e247...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde beholdt det. Å ha et kjølerom til poteter, andre grønnsaker, drikkevarer, kaker når jeg baker det, og til alt som ellers er i kjøleskapet har alltid vært en drøm for meg Anonymkode: 1c644...58a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde beholdt det. Driver matauk, så har mengder med syltet og saftet. Nå har jeg fryst en del, men kjølerom ville frigjort fryseplass. Kjøper også uvaskede poteter og rotgrønnsaker i sesong, og et kjølerom ville gjort at jeg slapp å satse på stabil temperatur i kjellerbod. Handler også bulk på salg. Og kjølerom ville gitt flere muligheter her. I tillegg kan man jo lagre ting der selv om det ikke krever kjøling. Kakefat, sesongservice, og mye mer. Anonymkode: 4efdd...e6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vi har kjøpt et rom med kjølerom og mannen min og jeg blir ikke helt enig om hva vi skal gjøre med det. Hva kan man lagre der? Vi drikker verken alkohol eller noe særlig brus. Skal vi bare slå det av og bruke det som ekstra lager? Tar et sånt kjølerom mye strøm? Anonymkode: 71d82...76d Forklar! Hva er et rom med kjølerom? Hvor stort? Anonymkode: d6440...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vi har kjøpt et rom med kjølerom og mannen min og jeg blir ikke helt enig om hva vi skal gjøre med det. Hva kan man lagre der? Vi drikker verken alkohol eller noe særlig brus. Skal vi bare slå det av og bruke det som ekstra lager? Tar et sånt kjølerom mye strøm? Anonymkode: 71d82...76d Hadde definitivt beholdt det! Vil vanlig hadde jeg lagret øl og frukt/grønnsaker der, men utenom det så er det jo helt gull når man baker eller lager annen mat som skal stå kaldt frem til servering. Jeg syns i alle fall at det er dritkjipt når jeg må bruke halve kjøleskapet på slikt. Jeg har ikke kjølerom, men hvis jeg skulle bygget noe nytt og bestemt selv, så hadde det absolutt blitt inkludert. Det er jo så lettvint! Anonymkode: 9a1d3...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Vi har kjølerom på kanskje 3 kvadratmeter. Det er veldig praktisk da man har plass til å oppbevare mye. Det er også en forbannelse, da man har plass til å oppbevare mye 😅 Lett å miste oversikten over hva som faktisk er der inne. Det er også dyrt den dagen kjøleelementet må byttes, hun som eide huset før oss gjorde det rett før salg. Den dagen elementet ryker neste gang kommer vi til å kjøpe et vanlig kjøleskap og bruke rommet til oppbevaring av kjøkkenting. Vi har et relativt lite kjøkken sånn ellers så det hadde vært deilig. Vi trenger strengt tatt ikke mer kjøleplass enn et vanlig kjøleskap. Det er egentlig bare nyttig de gangene vi f.eks lager store middager og kan sette fatene rett inn der etterpå. Anonymkode: 49d69...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Vi hadde det i et tidligere hus og jeg elsket det. Hadde et lite kjøleskap på kjøkkenet og kjølerom på ca 1x2 meter. Oppbevarte alt av middagsmat der, grønnsaker , rester, kaker osv. Var også plass til å lagre store ting man ikke bruker så ofte som store kjeler, kaketiner, ulike bokser, flasker, kjølebag, plastservise vi brukte ute om sommeren osv osv så man slapp å ha det på bod med alt annet eller finne plass på kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Vi rev vårt i år, mens vi pusset opp kjelleren. Det var nok fra 90-tallet en gang, og selv om det virket enda så var det nok ikke lenge til. Kjekt å ha, men vi kjøpte et ekstra kjøleskap i stedet, og fikk 6 kvadrat ekstra på kjellerstua. Anonymkode: 8cfdd...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Jeg ønsker meg kjølerom eller kjølehjørne. Vi ukeshandler+, har diverse ekstra siden vi er glad i å lage mat og derfor står det to kjøleskap på kjøkkenet. Det hadde vært så greit med kjølerom når en har rester av store middager, har bakt kaker, kjøpt inn stort av grønnsaker osv. Ønsker meg forsåvidt matkjeller og spiskammers også. Nyere hus har for lite lagerplass Anonymkode: 55027...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tar et sånt kjølerom mye strøm? Vi merket i alle fall forskjell på strømregningen når vi erstattet kjølerommet med et par kjøleskap. Kjølerommet var på ca 3 kvadratmeter. Mulig et nyere kjølerom bruker mindre strøm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Jeg hadde beholdt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Jeg hadde kvittet meg med det. Som andre sier er det knalldyrt med kjøleelement - vi betalte 14k (og det var for flere år siden) da vi skulle kjøpe nytt til vårt kjølehjørne. Ett år senere ble døra ødelagt, og vi betalte flere tusen men den viste seg umulig å reparere. Vi kvittet oss med dritten, og matsvinnet vårt er nå mye mindre, fordi det er mye enklere å ha oversikt, og vi kan ikke bare handle inn alt mulig. Jeg ville heller hatt en ekstra fryser + bod til tørrvarer enn kjølerom. Unntak er hvis du ofte har veldig store selskap, eller hvis du sylter/safter mye. Anonymkode: 1d520...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Vi skal faktisk gjøre om boden til kjølerom i framtiden, så hadde beholdt, ja. Selv med relativt stort kjøleskap + at vi bare er 2 stk så blir det uhyre trangt om plassen, spesielt ved høytider, feiringer og generelt besøk. Tenker med gru på hvordan det blir når vi får barn i tillegg 😅 Man kan dessuten bruke kjølerom til mer enn bare mat som norn allerede har nevnt. Hudpleieprodukter og sminke er bra å bevare kjølig er et til eksempel 😊 Anonymkode: eaf44...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Vi har et kjølerom, men akkurat nå så står det tomt fordi vi ikke har noe å lagre der inne <_< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå