Gå til innhold

Har du pyntet til advent? ⭐️

AnonymBruker

Advent og jul  

46 stemmer

1. 1. Har du pyntet til advent?

• Ja
      4
    • Nei
      42

Anbefalte innlegg

Har dere pyntet til advent, hengt opp stjerner/adventstake og utelys? 🎄 Når gjorde dere det, eller når planlegger dere å gjøre det ? Når mener dere det er innafor å starte adventstida?  

Jeg mener da ikke om du har pyntet til jul med nisser og juletrær. Kun adventspynt. 

Anonymkode: 863b5...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, for meg er det en selvfølge å ikke pynte til advent før det faktisk er advent. Jeg vil glede meg over tradisjonene jeg liker, så for meg ligger også en stor del av sjarmen i å følge nettopp tradisjonene. 

Hva andre gjør bryr meg fint lite. Mine tradisjoner blir ikke ødelagt av at noen pynter før eller senere.

Anonymkode: b3a2d...119

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har pyntet til jul. 

Anonymkode: 3717c...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, begynner 1. desember.

Anonymkode: bfdbc...5ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg tent adventlysene inne. På torsdag i neste uke tennes julegranen i sentrum her,så jeg synes ikke det er for tidlig. Men jeg har ikke satt frem julepynten ennå.

Anonymkode: e4578...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hengt opp lys ute, men det er litt mer fordi november er så mørk. Pynter ikke spesielt til advent, men pynter til jul i første halvdel av desember. Da blir det stjerner og staker i vinduene, og nisser rundt omkring. Juletre kommer senere.

Anonymkode: 489f5...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet frem adventsstjerner og elektriske adventsstaker for å sjekke at lyspærene fremdeles virker.
Jeg har batterier til adventsstaken med LED-lys.
Bordløperne blir vasket og strøket i løpet av uken.

Utelysene måtte byttes i år, men kommer vel også på plass i løpet av uken.

På søndag er alt på plass, og lysene tennes :)

Anonymkode: 21af1...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser bort søndag 1.desember om morgenen og blir borte noen dager, så ting kommer opp i løpet av kommende uke!

Anonymkode: 9ad70...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter til advent med lysfat med fire lys på og pynt, adventstjerernen, lilla duker men finner det frem den 1. søndagen i advent, altså neste helg.

Anonymkode: 6b331...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, holder på med oppussing så blir nok ikke noe pynting til advent i år i det hele tatt. Forhåpentligvis ferdige nok til at det kan pyntes til jul 😅

Anonymkode: d27e0...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste søndag 

smileys-christmas-843789.gif.7758917660d404cf23b4815d3fb235ff.gif

Da blir all høstpynten tatt ned og lyslenker med høstblader byttes ut med adventspynt. Søndag blir jeg å hente den kassen som står advent på og henge opp adventstjerernen, stryke og skifte til lilla duker og løpere, pynte lysfat og tenne det første lyset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting er ihvertfall sikkert. Julelys som kommer opp ute i disse dager, blir å se i 3-4 måneder fremover 😏

Endret av Sicktrip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sicktrip skrev (3 minutter siden):

En ting er ihvertfall sikkert. Julelys som kommer opp ute i disse dager, blir å se i 3-4 måneder fremover 😏

Vinterlys, ikke julelys.

Og vi har det oppe ut februar. 

Anonymkode: 3717c...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner adventsstjerna 1. søndag i advent, og det samme med adventsstaken. 

Jeg har tatt fram noe av de lysene som pleier å være en del av advents- og julepynten hos oss, men huset bærer ikke akkurat preg av verken advents- eller julepynting. 

Jo, jeg har forresten hengt opp julekrans på ytterdøra. Det skjedde i går, for da kjøpte jeg den på ett av de utrolig mange julemarkedene som finner sted denne helga i det området jeg bor. 

Anonymkode: 3f32d...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...