Gå til innhold

Hvorfor reagerer folk så fælt på lange negler? Nei, vi snakker nå IKKE om hygiene.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan ikke snakke om lange negler uten å samtidig snakke om/tenke på hygiene. 

Anonymkode: e11de...a50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bakterier er ikke synlige.. I motsetning til fingertupper som enkelt kan vaskes mot håndflaten alle 5 fingre av gangen, så vasker dere vel neppe under hver negl én og én 

Anonymkode: dcf6f...9da

Men du har jo et mellomrom mellom hud og negl uansett. Og med korte negler blir den plassen veldig tett. 

Anonymkode: 5e48a...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest samtlige kommentarer. Jeg er forundret over at absolutt ingen har nevnt bruk av neglebørste ved vask av hendene. Det bruker jeg daglig, enda jeg ikke har spesielt lange negler, kanskje en millimeter utenfor fingertuppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes kort og greit ikke det er noe pent. Jeg liker velstelte negler og det må gjerne være falske/gel. Men negler som er alt for lange syntes jeg kort og greit er stygt og harry.

Det er min personlige mening. Jeg dømmer deg overhodet ikke om du vil ha det. Det er bare fullstendig uinteressant for meg å ha selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg reagerer fordi alle jeg kjenner med lange negler «trommer» med neglene på bordplater, stoler osv. Lyden skjærer gjennom marg og bein hos meg, jeg får vondt i hele kroppen. 

Anonymkode: 33d89...b18

Det gjør vi fordi det stimulerer veksten av neglene. 

Får jeg negler som stikker mer enn 1 mm ut, så får jeg også gråe renner av skitt mange ganger om dagen, 

Anonymkode: 45d22...2e4

Jeg får det aldri og nå er neglene mine snart 2 cm lange. 
Jeg vasker hendene mine ca 60-70 ganger pr dag med mellom 30-60 sek pr gang så skulle vel ha bikket over til OCD nå. 

Han har korte negler, så jord med mer setter seg godt under neglene. Og selv om han skrubber lenge er det fortsatt synlig at han har jobbet med jord. 

Det holder ikke alltid med å skrubbe, han må bruke sånt redskap for å fysisk fjerne jord under neglene. 

Anonymkode: d2925...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det holder ikke alltid med å skrubbe, han må bruke sånt redskap for å fysisk fjerne jord under neglene. 

Med korte stubber, ja.

Har du lange negler der huden har har lagt seg opp under neglene holder det å skrubbe lett.

Mye mer hygienisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 6.23):

Hvorfor har det så mye å si om neglene bøyer seg om de er naturlige? Hvorfor har det så mye å si om de er spisse om de er akryl/gel? Eller hvilken farve de har? 

Lange negler er generelt ekkelt uansett. Ulakkerte kan jeg til nøds tåle, for de ser man om de er nogenlunde renskrubbet. Men kunstige negler det koster 1500,- å få lagt er GROSE. Ikke fortell meg at de vasker hendene skikkelig med børste under de fine neglene, det har de ikke råd til… 🤢🤮

Man kommer aldri unna hygiene-perspektivet når det kommer til lange negler. At det er pent med lange proffe negler , ja. Men ekkelt er det uansett.

Anonymkode: 760d2...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du lange negler der huden har har lagt seg opp under neglene holder det å skrubbe lett.

Mye mer hygienisk. 

Mnjoo, men bruken av neglebørste kan føre til at negleplaten løfter seg fra neglesengen og da kan man få det man på engelsk kaller Onycholysis. I tillegg blir aldri neglebørster helt rene så ved bruk kan de lede til infeksjon i neglen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negler bryr jeg meg lite om . Men veldig lange syntes jeg bare er creepy

Anonymkode: c9925...01b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Negler bryr jeg meg lite om . Men veldig lange syntes jeg bare er creepy

Hvorfor det egentlig? Tror du de egentlig er hekser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 6.23):

Hvorfor har det så mye å si om neglene bøyer seg om de er naturlige? Hvorfor har det så mye å si om de er spisse om de er akryl/gel? Eller hvilken farve de har? 

Skal man gjøre et ærlig stykke arbeid med hendene, er lange negler veldig upraktisk uansett for og farge, derfor tenker jeg at damer med lange negler gjør veldig lite annet enn å være opptatt av seg selv og bare gå rundt og være til pynt. Slike pyntedamer, det har jeg ikke bruk for. Jeg liker damer som kan bruke hendene til noe nyttig, som å grave litt i jorda, svinge malerpenselen, kna en brøddeig og annet praktisk arbeid. Om dama har litt skitt under neglene gjør meg ingenting. Det er snarere et positivt tegn på et dugandes kvinnfolk.

Anonymkode: 36eda...d04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker det ikke da jeg forbinder det med rovdyr, dyrisk. Har lett for å tenke at vedkommende som har det tenker hun er finere MED dette. Noe jeg er uenig i. Korte  stelte negler er mye mer tiltrekkende.

Hilsen bifil dame

Anonymkode: 1d7b2...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det ser himla upraktisk ut. For egen del så liker jeg godt litt lengde, trenger ikke være helt kortklipt liksom. Men det er hverken pent eller praktisk, og da forsvinner liksom hele vitsen for meg. 

I tillegg til at det ikke er spesielt hygienisk da, det må jo bare sies. 

Anonymkode: f4cf1...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor det egentlig? Tror du de egentlig er hekser? 

Selvsagt ikke men det er ekkelt. Jeg fortrekker å se sorte renner under neglene istedenfor.  Jeg syntes lange negler er ekle og creepy. Også får det bæreren av neglene til å se litt hjelpesløse ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Skal man gjøre et ærlig stykke arbeid med hendene, er lange negler veldig upraktisk uansett for og farge, derfor tenker jeg at damer med lange negler gjør veldig lite annet enn å være opptatt av seg selv og bare gå rundt og være til pynt. Slike pyntedamer, det har jeg ikke bruk for. Jeg liker damer som kan bruke hendene til noe nyttig, som å grave litt i jorda, svinge malerpenselen, kna en brøddeig og annet praktisk arbeid. Om dama har litt skitt under neglene gjør meg ingenting. Det er snarere et positivt tegn på et dugandes kvinnfolk.

Anonymkode: 36eda...d04

Noen av dem er nok pyntedamer. Jeg har ikke tid til det, så her er det husarbeid, fikse bilen om det trengs og hagearbeid med mer. Vet du hvor kjedelig det er å fjerne mose blant heller med sånt stålredskap for eksempel? Det tar opptil 5 timer å gjøre det for hånd hos meg. Har ca 500kvm med heller. Jeg får vekk ALL mose da for selvfølgelig må det jo bli ordentlig. Mon tro om de andre med kortere negler her hadde sittet på huk i 5 timer i strekk og gjort det. Neppe :ironi:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen av dem er nok pyntedamer. Jeg har ikke tid til det, så her er det husarbeid, fikse bilen om det trengs og hagearbeid med mer. Vet du hvor kjedelig det er å fjerne mose blant heller med sånt stålredskap for eksempel? Det tar opptil 5 timer å gjøre det for hånd hos meg. Har ca 500kvm med heller. Jeg får vekk ALL mose da for selvfølgelig må det jo bli ordentlig. Mon tro om de andre med kortere negler her hadde sittet på huk i 5 timer i strekk og gjort det. Neppe :ironi:

Skryt, skryt, skryt! Hvorfor i all verden har du (fått) montert så mange heller? Hva er poenget med det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermosa skrev (Akkurat nå):

Skryt, skryt, skryt! Hvorfor i all verden har du (fått) montert så mange heller? Hva er poenget med det?

Forrige eier som la det. Poenget er at jeg klarer å gjøre ting selv om jeg har lange negler. Jeg er ikke hjelpesløs. Dessuten har jeg et ekstra åpen om en voldtektsdust skulle prøve seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...