norw Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Ikke at jeg er noen helt, men jeg synes at mange blir for passive når det oppstår situasjoner der man ferdes, man vil ikke blande seg, bli en del av en konflikt osv. Særlig hvis det er snakk om litt "tvilsomme" mennesker som potensielt kan være voldelige, bevæpnet osv. Men hvis folk virker mer ordinære og "tamme", så bør man absolutt si/gjøre noe ved behov. Tidligere i kveld oppstod det en situasjon utenfor Coop-butikken på Oslo S. En "bullehund" á la staffordshire bullterrier stod bundet fast utenfor butikken mens eieren var inne og handlet. Så kom det en dame med en større hund av ukjent slag gående i en rett linje som innebar at de ville passere "bullehunden" svært tett. Jeg tenkte med en gang at det var en dårlig idé. Man bør være mer våken og holde avstand til en ukjent hund som er fastbundet og uten eieren. Jeg holdt meg nærme for å følge med og dama med den større hunden stoppet til og med opp rett ved "bullehunden", som virket svært unødvendig. Det gikk "greit" i noen sekunder, men så ble det ampert mellom hundene. Da gikk jeg bort til dama og spurte henne om hva hun holder på med, og ba henne om å komme seg videre, spurte om hun ikke så hunden som stod bundet fast osv. Hun virket overrasket og mente at jeg ikke skal blande meg, men man "skal" jo blande seg i slike situasjoner om man har tid/mulighet til det. Virket ikke som at hun var ruset eller noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden norw skrev (11 minutter siden): Ikke at jeg er noen helt, men jeg synes at mange blir for passive når det oppstår situasjoner der man ferdes, man vil ikke blande seg, bli en del av en konflikt osv. Særlig hvis det er snakk om litt "tvilsomme" mennesker som potensielt kan være voldelige, bevæpnet osv. Men hvis folk virker mer ordinære og "tamme", så bør man absolutt si/gjøre noe ved behov. Tidligere i kveld oppstod det en situasjon utenfor Coop-butikken på Oslo S. En "bullehund" á la staffordshire bullterrier stod bundet fast utenfor butikken mens eieren var inne og handlet. Så kom det en dame med en større hund av ukjent slag gående i en rett linje som innebar at de ville passere "bullehunden" svært tett. Jeg tenkte med en gang at det var en dårlig idé. Man bør være mer våken og holde avstand til en ukjent hund som er fastbundet og uten eieren. Jeg holdt meg nærme for å følge med og dama med den større hunden stoppet til og med opp rett ved "bullehunden", som virket svært unødvendig. Det gikk "greit" i noen sekunder, men så ble det ampert mellom hundene. Da gikk jeg bort til dama og spurte henne om hva hun holder på med, og ba henne om å komme seg videre, spurte om hun ikke så hunden som stod bundet fast osv. Hun virket overrasket og mente at jeg ikke skal blande meg, men man "skal" jo blande seg i slike situasjoner om man har tid/mulighet til det. Virket ikke som at hun var ruset eller noe. Ja det er mye merkelig der ute.. For noen måneder siden var jeg ute på tur, kom til et kryss hvor det da kom 3 hunder og 3 eiere fra ulike hold mot hverandre. En av eierne hadde sin store husky kun i halsbånd med flexibånd midt i "rushet" den var også reaktiv, så den nærmest kvelte seg selv og hun stod der og kjeftet på den og rykket i båndet. Jeg måtte selvfølgelig også si ifra til hu, fordi jeg ble vanvittig irritert. Jeg har selv en stor husky, og hele holdningen til denne dama var helt merkelig, ingen peiling på hund. Synes ikke folk skal få holde på sånn uten noen form for reaksjoner.. Som samfunn synes jeg generelt vi bør være obs på ting som skjer rundt oss og si ifra når vi ser noe som ikke er greit på en hyggelig måte. Anonymkode: 9774d...601 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Man skal så absolutt si ifra. Har sosial angst, men akkurat når det kommer til dyrehold, og spesielt når det kommer til min hund så kjenner jeg angsten forlate kroppen. Anonymkode: 413fa...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå