AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om hun har blokkert deg, så vil jeg si at det er veldig uheldig og kanskje til og med uprofesjonelt med tanke på at hun er lederen din. Denne gruppen, er det nødvendige ting som blir tatt opp eller er det løst snakk? For om det fører til at du går glipp av nødvendig informasjon for å utøve jobben, er det ikke greit. Kanskje du bør kontakte andre på jobben for å finne ut hva som blir sagt? Andre ledere? Er du på vei tilbake på jobb, eller er du på vei ut? Det tenker jeg avgjør hva du skal gjøre videre. Anonymkode: bd0db...b9d Jeg er bare sykmeldt en periode, og er snart tilbake. Den ene gruppen er vi 3 stk på, meg henne og ei til. Da er det liten vits med gruppe når to av oss ikke kan se hva som er skrevet av den andre. Tror ikke hun har tenkt så langt. Visste ikke vi var uvenner, og har et godt samarbeid. Kommer til å gå på jobb med hevet hode og kommer ikke til å ta det opp med henne. Sendte henne en sms da jeg stusset på at hun var borte for meg på fb, når hun da ikke svarer så er ikke dette mitt problem tenker jeg. Om det er noe hun har kjent på bør hun ta det direkte opp med meg tenker jeg, og ikke blokkere nære kollegaer ut av det blå. Jeg skal bare gå med hevet hode når jeg er tilbake Anonymkode: ebb3d...1c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden Det har vel gått opp for henne at det er dumt å ha de ansatte som venner på fb. Anonymkode: f4683...1b9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #23 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har vel gått opp for henne at det er dumt å ha de ansatte som venner på fb. Anonymkode: f4683...1b9 Hun er venn med alle de andre kollegaene våre. Vi er 10 ansatte. Anonymkode: ebb3d...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #24 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg merket en dag at kollegaen min har blokkert meg på Facebook. Dette skjønner jeg ingenting av, da jeg ikke visste vi var uvenner. Er sykmeldt for tiden og har ikke snakket med henne på ca 1 mnd. da hadde vi en god samtale på tlf siden hun også er min leder. Jeg har gått gjennom hodet mitt men kan ikke komme på noe jeg har sagt eller gjort feil. Jeg merket dette fordi vi har en felles fb gruppe på jobb, og fikk ikke kommentarene til å stemme, da folk svarte på ting jeg ikke så kommentaren på. Sendte henne en sms og prøvde ringe. Skrev noe ala, jeg finner deg ikke igjen på fb, om det er min tlf som tuller? Ingen svar. Veldig ubehagelig. det eneste jeg kommer på som kan ha medført dette er at vi har tlf forbud på jobb, og det er kun ledere som får ha tlf til nødvendige samtaler. Da sa jeg at jeg har sett flere av lederene vært pålogget fb i arbeidstid, dette ser jeg da jeg er sykmldt og hjemme. Jeg har vært på noen jobbmøter. Dette sa jeg generelt og ingen navn. Det er mange ledere. Kan det være dette? For at jeg ikke skal se om hun er på fb eller ei? Anonymkode: ebb3d...1c9 Dette er grunnen til at man ikke har kollegaer som venner på sosiale medier. Slik Facebook er og har blitt så bruker man heller ikke den til jobbrelaterte ting. Hun er din overordnede, ikke din venn. De rollene bør dere skille for å unngå problemer. Du er nå sykemeldt, og hun skal takle å være din arbeidsgiver i situasjonen og du skal vel heller ikke jobbe om du er sykemeldt? Her er flere kilder til både kritikk og konflikt. La det hele ligge inntil videre.konsentrer deg om å bli frisk. Anonymkode: ac082...5db 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #25 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du hørt om tankekjør eller er du et barn selv? Anonymkode: 9173c...f9b Ikke meg du siterer, men tankekjør kan man lære å håndtere. Man MÅ ikke bombardere noen med sms og telefon om man er blokkert på Facebook. Anonymkode: ad168...f06 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #26 Del Skrevet 4 timer siden En leder som har skjønt det og fjernet ansatte fra Facebook. Bra. Anonymkode: 6b5bf...7fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #27 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En leder som har skjønt det og fjernet ansatte fra Facebook. Bra. Anonymkode: 6b5bf...7fd Det er jo ganske korttenkt å blokkere ansatte man deler informasjon med i lukkede facebookgrupper…….. Anonymkode: 83b06...f43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #28 Del Skrevet 4 timer siden Jeg synes det er barnslig å lage noe drama over at noen blokkerer deg. Det å blokere noen er en helt ok handling og av og til helt nødvendig. Det er ikke alle en ønsker å ha på some. Det er noe av den klokeste funksjonen som følger med some i dag. Og det er i mange tilfeller de som lager seg store problemer, tankekjør og drama i etterkant av en blokkering at jeg selv tenker at den blokkeringen sikkert var lurt og hadde sin grunn. Anonymkode: 756e2...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #29 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er jo ganske korttenkt å blokkere ansatte man deler informasjon med i lukkede facebookgrupper…….. Anonymkode: 83b06...f43 Etter oppdateringen som TS har kommet med, kan det virke som det ikke er snakk om en viktig kanal for informasjonsflyt. Anonymkode: 3c56e...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #30 Del Skrevet 3 timer siden Kan det ha vært uhell? Eller kanskje hun tenkte at hun kubbelys blokkere deg mens du var sykemeldt siden du likevel ikke skulle delta med noe jobbrelatert? Kanskje hun tenkte at du brukte sykeperioden til å stalke dem på jobben og følte seg overvåker. Du blir sikkert unblocked når du kommer tilbake på jobb. Anonymkode: 19c75...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #31 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det ha vært uhell? Eller kanskje hun tenkte at hun kubbelys blokkere deg mens du var sykemeldt siden du likevel ikke skulle delta med noe jobbrelatert? Kanskje hun tenkte at du brukte sykeperioden til å stalke dem på jobben og følte seg overvåker. Du blir sikkert unblocked når du kommer tilbake på jobb. Anonymkode: 19c75...5a9 Kubbelys? Her overså jeg noe autokorreksjon. Jeg mente: ..hun *kunne* blokkere... Anonymkode: 19c75...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #32 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er barnslig å lage noe drama over at noen blokkerer deg. Det å blokere noen er en helt ok handling og av og til helt nødvendig. Det er ikke alle en ønsker å ha på some. Det er noe av den klokeste funksjonen som følger med some i dag. Og det er i mange tilfeller de som lager seg store problemer, tankekjør og drama i etterkant av en blokkering at jeg selv tenker at den blokkeringen sikkert var lurt og hadde sin grunn. Anonymkode: 756e2...e0c Det er ingen som har lagd noe drama. Jeg stusset over at jeg ikke fant henne igjen på gruppa, da vi planlegger julebord. Derfor sendte jeg henne en sms og spurte da hun ble borte fra fb. Det er ikke bombardering å sende en sms å spør. Hun er ikke min arbeidsgiver, men en mellomleder over meg. Vi alle er venn med hverandre på fb, og det er kun meg hun har blokkert. Å slette er jo en ting, men blokkere blir jo noe annet. Det skaper ikke akkurat samhold. Jeg har ikke kontakt med noen av kollegaene mine på fb, vi trykker liker og gratulerer med dagen o.l ingen av oss er spes aktive på fb. nå er det slik at det kun er mellomledere som får bruke privat tlf i arbeidstiden, mens vi andre får ikke lov, dette pga tidstyv og lett for å sjekke sosiale medier. Mange synes dette er forskjellsbehandling og svært urettferdig, det var ondene sammenheng jeg sa at jeg har observert mellomledere på sosiale medier i arb tiden når jeg er sykmeldt. Ingen navn nevnt, men det skal være likt for alle. Mulig det er derfor jeg er blokkert så jeg ikke skal se om vedkommende er pålogget eller ei. Jeg hadde en veldig god samtale med henne for noen uker siden da hun ringte meg. Så at vi er uvenner er pussig for meg Anonymkode: ebb3d...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #33 Del Skrevet 3 timer siden Altså du virker rett og slett litt antenneløs og vrang ts. Jeg er pålogget fb hele tiden, men jer ikke faktisk aktiv dere hele tiden. Det samme gjelder nok flere av de du tror sitter å scroller på fb fordi de står som aktiv, når du stalker dem. For det er faktisk stalking du driver med. Skjønner godt st hun blokkert deg sånn som du holder på, du lager drama over ingenting. Ingen er pliktig til å ha underordnede eller kolleger på fb, og ingen er plitig til predegjøre ovenfor deg om de vil være venn med deg elelr ikke der. Det har ingenting med liker, uvenner eller annet å gjøre, det kan like godt handle om profesjonalitet. Som du åpenbart mangler btw. Anonymkode: cef11...983 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzVic Skrevet 3 timer siden #34 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun er venn med alle de andre kollegaene våre. Vi er 10 ansatte. Anonymkode: ebb3d...1c9 Hvis dere bare er 10 ansatte, og du tok opp at du så at "noen" satt på FB i arbeidstiden, så kanskje hun fjernet deg i affekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #35 Del Skrevet 3 timer siden MizzVic skrev (2 minutter siden): Hvis dere bare er 10 ansatte, og du tok opp at du så at "noen" satt på FB i arbeidstiden, så kanskje hun fjernet deg i affekt. Det er godt mulig, og jeg finner ingen annen forklaring enn det. Anonymkode: ebb3d...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #36 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Altså du virker rett og slett litt antenneløs og vrang ts. Jeg er pålogget fb hele tiden, men jer ikke faktisk aktiv dere hele tiden. Det samme gjelder nok flere av de du tror sitter å scroller på fb fordi de står som aktiv, når du stalker dem. For det er faktisk stalking du driver med. Skjønner godt st hun blokkert deg sånn som du holder på, du lager drama over ingenting. Ingen er pliktig til å ha underordnede eller kolleger på fb, og ingen er plitig til predegjøre ovenfor deg om de vil være venn med deg elelr ikke der. Det har ingenting med liker, uvenner eller annet å gjøre, det kan like godt handle om profesjonalitet. Som du åpenbart mangler btw. Anonymkode: cef11...983 Slike svar orker jeg ikke kommentere på. Anonymkode: ebb3d...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 3 timer siden #37 Del Skrevet 3 timer siden Du lager jo drama. Selvinnsikt er fint. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #38 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen som har lagd noe drama. Jeg stusset over at jeg ikke fant henne igjen på gruppa, da vi planlegger julebord. Derfor sendte jeg henne en sms og spurte da hun ble borte fra fb. Det er ikke bombardering å sende en sms å spør. Hun er ikke min arbeidsgiver, men en mellomleder over meg. Vi alle er venn med hverandre på fb, og det er kun meg hun har blokkert. Å slette er jo en ting, men blokkere blir jo noe annet. Det skaper ikke akkurat samhold. Jeg har ikke kontakt med noen av kollegaene mine på fb, vi trykker liker og gratulerer med dagen o.l ingen av oss er spes aktive på fb. nå er det slik at det kun er mellomledere som får bruke privat tlf i arbeidstiden, mens vi andre får ikke lov, dette pga tidstyv og lett for å sjekke sosiale medier. Mange synes dette er forskjellsbehandling og svært urettferdig, det var ondene sammenheng jeg sa at jeg har observert mellomledere på sosiale medier i arb tiden når jeg er sykmeldt. Ingen navn nevnt, men det skal være likt for alle. Mulig det er derfor jeg er blokkert så jeg ikke skal se om vedkommende er pålogget eller ei. Jeg hadde en veldig god samtale med henne for noen uker siden da hun ringte meg. Så at vi er uvenner er pussig for meg Anonymkode: ebb3d...1c9 Men du lager deg jo en stor sak ut av det. Du har både laget denne tråden og du har tenkt på det og laget deg et problem av det i eget hode. Hun har blokkert deg. Det er jo bare å respektere det og gå videre, sånn er livet. Det er hennes valg som hun må få lov til å ta for seg selv! og nå har hun tatt det valget for seg selv og hvorfor vet jo vi like lite som du gjør så det blir litt poengløst å sitte på kg og spektakulære i. Og helt ærlig, hva tenker du egentlig selv? Du rapporterer folk for å være på fb men du burde jo vite at stortsett hele befolkningen alltid egentlig er på fb. Jeg har ikke logget meg av verken Instagram, fb eller kg på hundredeogpilogbue... Husker knapt passordene mine på disse sidene engang. Men jeg er ikke aktiv på fb 24/7 likevel. Og slike ting du tar opp kan oppleves litt sånn sladrete, jeg hadde iallefall selv ikke ønsket at du skulle fotfølge meg på some heller og overvåket meg og hadde nok blokka deg ganske fort ut av mine sosiale nettverk også. Handlinger får konsekvenser skjønner du. Anonymkode: 756e2...e0c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #39 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men du lager deg jo en stor sak ut av det. Du har både laget denne tråden og du har tenkt på det og laget deg et problem av det i eget hode. Hun har blokkert deg. Det er jo bare å respektere det og gå videre, sånn er livet. Det er hennes valg som hun må få lov til å ta for seg selv! og nå har hun tatt det valget for seg selv og hvorfor vet jo vi like lite som du gjør så det blir litt poengløst å sitte på kg og spektakulære i. Og helt ærlig, hva tenker du egentlig selv? Du rapporterer folk for å være på fb men du burde jo vite at stortsett hele befolkningen alltid egentlig er på fb. Jeg har ikke logget meg av verken Instagram, fb eller kg på hundredeogpilogbue... Husker knapt passordene mine på disse sidene engang. Men jeg er ikke aktiv på fb 24/7 likevel. Og slike ting du tar opp kan oppleves litt sånn sladrete, jeg hadde iallefall selv ikke ønsket at du skulle fotfølge meg på some heller og overvåket meg og hadde nok blokka deg ganske fort ut av mine sosiale nettverk også. Handlinger får konsekvenser skjønner du. Anonymkode: 756e2...e0c Har ikke rapportert noen, men vi diskuterte tlf bruk i fellesskap på et møte hvor alle var tilstede. Tlf bruk skal kun være til arbeidsrelaterte ting. Derfor får vi andre nei, men mellomledere får lov. Grunnen er bruk av sos med. Da sa jeg at mellomledere også er observert på some. Der ser du at folk har vært pålogget for 3 min siden, 42 min siden osv. jeg bryr meg ikke hva andre gjør på sine tlf så lenge jobben blir utført, men det føles urettferdig for oss som har barn som må legge tlf i mob hotellet og kun sjekke den i pauser. Sjefen gav tydelig beskjed om at mellomledere ikke har lov å benytte tlf på some eller private mailer eller meldinger. Det er kun jobbrelatert. Vi har en arb plass der det er takhøyde og rom for å diskutere ulike saker, løsninger osv. Selvfølgelig er det hennes valg om hun vil blokkere meg eller ei, men det skaper ikke positivitet å blokkere en kollega. Jeg kommer ikke til å ta det opp med henne, men OL det blir snakk om informasjon på gruppene kommer jeg til å si fra at vi må ha en annen plattform å kommunisere på der alle er på. Kan ikke diskutere jobb inen gruppe på 3 stk når 2 ikke kan lese hverandres forslag og synspunkt. Men det er ikke mitt problem Anonymkode: ebb3d...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #40 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har ikke rapportert noen, men vi diskuterte tlf bruk i fellesskap på et møte hvor alle var tilstede. Tlf bruk skal kun være til arbeidsrelaterte ting. Derfor får vi andre nei, men mellomledere får lov. Grunnen er bruk av sos med. Da sa jeg at mellomledere også er observert på some. Der ser du at folk har vært pålogget for 3 min siden, 42 min siden osv. jeg bryr meg ikke hva andre gjør på sine tlf så lenge jobben blir utført, men det føles urettferdig for oss som har barn som må legge tlf i mob hotellet og kun sjekke den i pauser. Sjefen gav tydelig beskjed om at mellomledere ikke har lov å benytte tlf på some eller private mailer eller meldinger. Det er kun jobbrelatert. Vi har en arb plass der det er takhøyde og rom for å diskutere ulike saker, løsninger osv. Selvfølgelig er det hennes valg om hun vil blokkere meg eller ei, men det skaper ikke positivitet å blokkere en kollega. Jeg kommer ikke til å ta det opp med henne, men OL det blir snakk om informasjon på gruppene kommer jeg til å si fra at vi må ha en annen plattform å kommunisere på der alle er på. Kan ikke diskutere jobb inen gruppe på 3 stk når 2 ikke kan lese hverandres forslag og synspunkt. Men det er ikke mitt problem Anonymkode: ebb3d...1c9 Mennesker som beviselig ligger og sover, kan dukke opp som aktive «for 13 minutter siden». Trodde alle i 2024 visste at det ikke er spesielt pålitelig informasjon, men åpenbart ikke du, så du valgte å ta dette videre? Anonymkode: 3c56e...c7e 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå