Gå til innhold

Blitt blokkert og synes det er vanskelig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merket en dag at kollegaen min har blokkert meg på Facebook. Dette skjønner jeg ingenting av, da jeg ikke visste vi var uvenner. Er sykmeldt for tiden og har ikke snakket med henne på ca 1 mnd. da hadde vi en god samtale på tlf siden hun også er min leder. Jeg har gått gjennom hodet mitt men kan ikke komme på noe jeg har sagt eller gjort feil. Jeg merket dette fordi vi har en felles fb gruppe på jobb, og fikk ikke kommentarene til å stemme, da folk svarte på ting jeg ikke så kommentaren på. Sendte henne en sms og prøvde ringe. Skrev noe ala, jeg finner deg ikke igjen på fb, om det er min tlf som tuller? Ingen svar. Veldig ubehagelig. 
det eneste jeg kommer på som kan ha medført dette er at vi har tlf forbud på jobb, og det er kun ledere som får ha tlf til nødvendige samtaler. Da sa jeg at jeg har sett flere av lederene vært pålogget fb i arbeidstid, dette ser jeg da jeg er sykmldt og hjemme. Jeg har vært på noen jobbmøter. Dette sa jeg generelt og ingen navn. Det er mange ledere. Kan det være dette? For at jeg ikke skal se om hun er på fb eller ei? 

Anonymkode: ebb3d...1c9

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det så viktig for deg at du både prøver å ringe og sende sms om dette?

Til opplysning så er det ikke så uvanlig å være pålogget Facebook hele tiden, uten at man er aktiv. Dessuten viste statusen f.eks at min 80 år gamle mor var pålogget og aktiv på Fb/Messenger da hun lå syk på sykehuset, hun drev med 100% sikkerhet ikke og scrollet på telefonen da.

Anonymkode: 3c56e...c7e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubehagelig å bli blokkert, skjønner det, men det er nok ubehagelig for kollegaen din at du driver og stalker og oppsøker henne også.

Tenker vel at jeg kan forstå blokkeringen her…

Anonymkode: 83b06...f43

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er leder og har ingen fra jobb på min private fb. Kanskje hun skulle fjerne og endte med å blokkere. Kanskje hun synes du gikk langt over grensa med å kommentere at du legger merke til påloggingsstatus på fb og dermed ikke vil gi deg den muligheten for stalking. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Det er ikke lov med FB, men ledere er på FB, og de ansatte som kommenterer det, blir blokkert. Det synes jeg er ganske sus oppførsel. Om ikke barnslig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (Akkurat nå):

Altså. Det er ikke lov med FB, men ledere er på FB, og de ansatte som kommenterer det, blir blokkert. Det synes jeg er ganske sus oppførsel. Om ikke barnslig. 

Ganske barnslig å prøve å sende sms og forsøke å ringe manglende vedrørende Facebook-«vennskap» også, eller?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillevill skrev (4 minutter siden):

Og mesteparten av dette er jo bare spekulasjoner. Jeg ser mange aktive på FB, selv når jeg vet de ikke er det. TS vet ikke hva som har skjedd, men spekulerer, og ringer og sender SMS pga noe noen har gjort på sin private e-post. 

Anonymkode: f7236...828

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ganske barnslig å prøve å sende sms og forsøke å ringe manglende vedrørende Facebook-«vennskap» også, eller?

Ts forstår ikke samtalene i jobbgruppen når hun mister alle kommentarer og innlegg fra leder. Selvsagt er det et problem.  Hvorfor skulle det være barnslig å påpeke?

Anonymkode: 49672...95d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du hørt om tankekjør eller er du et barn selv? 

Anonymkode: 9173c...f9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo merkelig oppførsel fra begge parter her. Hvorfor skal du være moralens vokter og påpeke at du ser hvem som er aktive? Og hvilket voksent menneske fjerner folk på FB i sinne?

Dere høres ut som tenåringer hele gjengen (bortsett fra at da hadde det vel vært TikTol eller Snap). 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du hørt om tankekjør eller er du et barn selv? 

Anonymkode: 9173c...f9b

«Tankekjør» eller ei, det er irrasjonelt å være så opptatt av det at man begynner å ringe og sende sms om det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en jobbgruppe hvor det blir delt jobbrelaterte ting som er viktige? For da ville jeg bare sagt ifra til leder(!) om at du ikke får opp hennes innlegg/kommentarer, og at du nå ha sånt på mail.

Anonymkode: 2bdd1...0a7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts forstår ikke samtalene i jobbgruppen når hun mister alle kommentarer og innlegg fra leder. Selvsagt er det et problem.  Hvorfor skulle det være barnslig å påpeke?

Anonymkode: 49672...95d

Det er et mye større problem om jobbgruppen på Facebook er direkte knyttet til og relevant for å kunneutføre arbeidet sitt. De fleste jobbgrupper er ikke det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hadde ikke vurdert å snakke med en annen kollega før du angriper ledereren din med å ringe og sende sms? Du oppfører deg jo som hun var barndomsvenninna di som hadde hosta det eller eksen din du prøver å kontrollere. 

En leder blokker ikke noen uten grunn. 
At du ikke ser kommentaren hennes i gruppen kan ha mange årsaker. Hun kan til og med endre synlighet slik at kun de som er på jobb ser hennes kommenterer uten at hun blokker deg. Det er mulig å gjøre fb profilen sin usynlig også. 

Jeg tror det at du er hjemme går til hodet på deg. La dette være en sak når du er tilbake, kanskje innser du at du har misforstått alt. 

Anonymkode: 16bbd...f10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hosta = Ghosta deg ** 

(skrivefeil) 

Anonymkode: 16bbd...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (1 time siden):

Teite fork av van ord gjør det vansk å les, sån sm "sus".

Ganske barnslig det og.

Anonymkode: 4b3e1...898

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan være hun bare ryddet i vennelisten?

🤷‍♀️

Anonymkode: dbb9c...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Teite fork av van ord gjør det vansk å les, sån sm "sus".

Ganske barnslig det og.

Anonymkode: 4b3e1...898

Sus har blitt et helt vanlig ord å bruke i visse sammenhenger, enten du liker det eller ikke. Det kan ikke sammenlignes med å forkorte helt andre ord som du gjør her.

Anonymkode: 8d929...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg merket dette fordi vi har en felles fb gruppe på jobb, og fikk ikke kommentarene til å stemme, da folk svarte på ting jeg ikke så kommentaren på. Sendte henne en sms og prøvde ringe. Skrev noe ala, jeg finner deg ikke igjen på fb, om det er min tlf som tuller? Ingen svar. Veldig ubehagelig. 

Om hun har blokkert deg, så vil jeg si at det er veldig uheldig og kanskje til og med uprofesjonelt med tanke på at hun er lederen din.

Denne gruppen, er det nødvendige ting som blir tatt opp eller er det løst snakk? For om det fører til at du går glipp av nødvendig informasjon for å utøve jobben, er det ikke greit.

Kanskje du bør kontakte andre på jobben for å finne ut hva som blir sagt? Andre ledere? Er du på vei tilbake på jobb, eller er du på vei ut? Det tenker jeg avgjør hva du skal gjøre videre.

Anonymkode: bd0db...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sikkert blokkert flere av ulike grunner. Det er noen man ønsker å ha litt avstand fra uten at det er noe alvorlig.  Jeg hadde ikke lagt så mye i det. 

Anonymkode: 9da0b...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...