AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:20 #1 Del Skrevet lørdag kl 23:20 Hvordan er en islandsk fårehund? Har hørt de bjeffer men hvordan trener man bort bjeffing fra bjeffete raser? Har de mye jakt i seg? Eller mest gjeting til får? Anonymkode: 3c657...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:24 #2 Del Skrevet lørdag kl 23:24 Man velger en annen rase om man ikke tåler lyd. Islands fårehund er kjent for å varsle mye og hvis man ikke kan leve med en viss mengde lyd er ikke dette rasen for deg. Anonymkode: 970fb...a92 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:36 #3 Del Skrevet lørdag kl 23:36 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Man velger en annen rase om man ikke tåler lyd. Islands fårehund er kjent for å varsle mye og hvis man ikke kan leve med en viss mengde lyd er ikke dette rasen for deg. Anonymkode: 970fb...a92 Skjønner det. Men hvordan trener man bort bjeffing på raser sånn som islandsk fårehund? Anonymkode: 3c657...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:42 #4 Del Skrevet søndag kl 00:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner det. Men hvordan trener man bort bjeffing på raser sånn som islandsk fårehund? Anonymkode: 3c657...df0 Vanskelig å trene bort, det er genetisk. Anonymkode: b5f8a...a8a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:01 #5 Del Skrevet søndag kl 01:01 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vanskelig å trene bort, det er genetisk. Anonymkode: b5f8a...a8a Men dempe det da? Ikke trene det helt bort altså. Anonymkode: 3c657...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:03 #6 Del Skrevet søndag kl 01:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man velger en annen rase om man ikke tåler lyd. Islands fårehund er kjent for å varsle mye og hvis man ikke kan leve med en viss mengde lyd er ikke dette rasen for deg. Anonymkode: 970fb...a92 Jo kan godt ha litt lyd men prøve å dempe lyden mest mulig. Hvordan trener jeg på det? Anonymkode: 3c657...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:09 #7 Del Skrevet søndag kl 01:09 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men dempe det da? Ikke trene det helt bort altså. Anonymkode: 3c657...df0 Det er så å si umulig på en rase som bruker lyd og napping under gjeting. Anonymkode: b5f8a...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:03 #8 Del Skrevet søndag kl 10:03 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er så å si umulig på en rase som bruker lyd og napping under gjeting. Anonymkode: b5f8a...a8a Så det går ikke an å dempe det i det hele tatt? Anonymkode: 3c657...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:09 #9 Del Skrevet søndag kl 12:09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så det går ikke an å dempe det i det hele tatt? Anonymkode: 3c657...df0 Hvis du er så redd for lyd, hvorfor vurderer du en rase som er kjent for både å varsle ved besøk, rovdyr osv. og bruke lyd under arbeid? Er det ikke bedre å finne en rase med mindre lyd som oppfyller de andre behovene dine? Jeg skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal ha en rase hvor de må dempe genetisk adferd. Anonymkode: b5f8a...a8a 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:49 #10 Del Skrevet søndag kl 15:49 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du er så redd for lyd, hvorfor vurderer du en rase som er kjent for både å varsle ved besøk, rovdyr osv. og bruke lyd under arbeid? Er det ikke bedre å finne en rase med mindre lyd som oppfyller de andre behovene dine? Jeg skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal ha en rase hvor de må dempe genetisk adferd. Anonymkode: b5f8a...a8a Hvilke andre raser kan jeg vurdere da som er lik islandsk fårehund ellers? Anonymkode: 3c657...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:09 #11 Del Skrevet søndag kl 16:09 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvilke andre raser kan jeg vurdere da som er lik islandsk fårehund ellers? Anonymkode: 3c657...df0 Jeg vet ikke hva du skal bruke den til. Anonymkode: b5f8a...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:37 #12 Del Skrevet søndag kl 16:37 TS, kanskje du kan lage en liste over ting du ønsker i en hund, ting du ikke ønsker, hva den skal brukes til, erfaring og hvor mye tid du har å bruke på hunden daglig? Da er det lettere for oss andre å foreslå alternative raser Anonymkode: 1d03f...219 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:44 #13 Del Skrevet søndag kl 18:44 Jeg møtte en islandsk fårehund på tur i en hundeskog en gang og ble helt sjokkert over hvor mye den bjeffet! Eieren slapp den ut av bilen og den bjeffet konstant (sikkert fordi den var glad og fikk springe løst). Jeg ble sittende i bilen og hørte hunden bjeffe i iallfall 10 minutter mens de gikk vekk fra meg. Jeg møtte hunden litt senere på turen og den løp bjeffende mot meg. Den var veldig søt, altså, men jeg har aldri opplevd makan til bjeffing! Og jeg er oppvokst i et hus med sheltier som varslet når naboen kom hjem og som bjeffet av glede når de skulle på tur. Anonymkode: ef0f8...383 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå