Gå til innhold

Er jeg urimelig? Sa fra meg frivillig verv fordi jeg ikke ville sove ved siden av en mann.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Å dele rom går da fint. Skjønner at folk ikke vil dele seng med en fremmed. Men rom går jo an. Hva gjør dere når dere er på nattog, betaler dere for begge køyene for å få kupeen alene? 

Anonymkode: 62381...678

Hadde aldri kjørt nattog hvis jeg måtte dele kupé med en fremmed, random mann😅 kan jo virkelig være hvem som helst man skal sove med der da.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags setting er dette? Er dere bare to frivillige, og hvor skal dere sove? På gulvet på et kott? Har du allerede vært der siden du vet at det er så lite? 

Høres veldig usannsynlig ut.

Det sagt har jeg sovet i sovepose (i telt) inntil fremmede mange ganger, har ikke falt meg inn at det skulle være ugreit. Man kan jo ligge rygg til rygg om man ikke vil puste på hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri delt soverom med en fremmed mann, ærlig talt! Jeg hadde ledd de opp i trynet og ønsket dem lykke til videre, ser i den tråden her hvor mange som hadde akseptert det tullet de prøver seg på.

Anonymkode: e7492...bfc

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (På 24.11.2024 den 2.14):

Men en del kvinner tror jo alle verdens menn ønsker å voldta de.

Dette er så kunnskapsløst at jeg bare må svare. Du vet at 1 av 5 kvinner melder at de har blitt utsatt for overgrep? Det betyr at hver femte kvinne du mener er overdramatisk sitter på erfaringer som gjør at de har grunn til det. Og de fire andre vet at statistikken ikke er på deres side. De færreste voldtektsmenn er serieovergripere, som betyr at selv om ikke «alle verdens menn ønsker å voldta de» er det jævlig mange som gjør det allikevel.

Hvis du visste at 1 av 5 som badet på denne stranden ble bitt av hai, hadde du badet der Macro? Nei? Slutt å vær så innbilsk da! Ikke alle haier har lyst til å spise deg! 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym1555 skrev (2 minutter siden):

Dette er så kunnskapsløst at jeg bare må svare. Du vet at 1 av 5 kvinner melder at de har blitt utsatt for overgrep? Det betyr at hver femte kvinne du mener er overdramatisk sitter på erfaringer som gjør at de har grunn til det. Og de fire andre vet at statistikken ikke er på deres side. De færreste voldtektsmenn er serieovergripere, som betyr at selv om ikke «alle verdens menn ønsker å voldta de» er det jævlig mange som gjør det allikevel.

Hvis du visste at 1 av 5 som badet på denne stranden ble bitt av hai, hadde du badet der Macro? Nei? Slutt å vær så innbilsk da! Ikke alle haier har lyst til å spise deg! 

Ble voldtatt selv som 17-åring jeg. Jeg vet det fint kan skje igjen, men de fleste menn er jo skikkelige folk.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deler ikke rom med noen, kvinne eller mann. Kan ikke komme på en eneste sak jeg brenner nok for til å orke og dele rom med noen andre enn min kone.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 17.58):

Takk for svar. Greit å vite at jeg ikke er helt på jordet. Nei, jeg er ikke redd for å bli voldtatt, selv om jeg opplevde overgrep i en alder av 15, og seksuell vold fra eksmann. Likevel er det uaktuelt for meg å dele et knøttlite kott (her er det ikke snakk om hotellrom, men plass på gulvet til akkurat et par soveposer) med en annen mann når jeg er i et forhold. Det er snakk om at man blir liggende nesten nese mot nese. Jeg orker heller ikke å sove med masse klær på, og det er uaktuelt å sove nesten helt avkledd tett på en mann.

Jeg sa fra til komiteen, men de så ikke helt problemet. Det var også argumenter med militæret osv. Men jeg sto på mitt, og sa fra meg vervet. Nå har de et problem med underbemanning, og det er visst min skyld.

Anonymkode: 6c32e...d05

De får bare drive med skyldfordeling som de ønsker, det vil ikke hjelpe de. Tvert i mot så ser det ut til å jobbe mot de. Det er fremdeles de selv som må ordne opp i sin egen underbemanning.

Anonymkode: ce989...31c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (34 minutter siden):

Ble voldtatt selv som 17-åring jeg. Jeg vet det fint kan skje igjen, men de fleste menn er jo skikkelige folk.

Jeg er lei for at du opplevde det. Beklager at svaret mitt var krassere enn det hadde trengt å være. 

Jeg er enig i at de fleste menn er skikkelige folk. Jeg bare trengte å få ut frustrasjon over et samfunn som på den ene siden bagatelliserer kvinners ønske om å beskytte seg selv og på den andre siden legger skylden på dem når de ikke klarer det, og så ble det dessverre rettet mot deg. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover så dårlig fra før, så det er helt uaktuelt å dele rom med noen, uavhengig av kjønn. Jeg har betalt for eget rom / enkeltrom mange ganger, både på jobbturer og frivillige arrangement. Men da er det noe jeg selv har ønsket å delta på, ikke noe jeg har blitt spurt om.

Anonymkode: fa686...3dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit for meg. Er ikke redd for menn. De aller fleste mannfolk er bra. Regner jo med dere hadde hver deres seng. Eller at du kunne krevd egen seng. Synes du overdriver.

Anonymkode: 618a1...b3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym1555 skrev (58 minutter siden):

Jeg er lei for at du opplevde det. Beklager at svaret mitt var krassere enn det hadde trengt å være. 

Jeg er enig i at de fleste menn er skikkelige folk. Jeg bare trengte å få ut frustrasjon over et samfunn som på den ene siden bagatelliserer kvinners ønske om å beskytte seg selv og på den andre siden legger skylden på dem når de ikke klarer det, og så ble det dessverre rettet mot deg. 

Enig. Dersom TS nå mot all formodning skulle blitt voldtatt så hadde det for mange vært hennes egen feil fordi hun satte seg i den situasjonen selv 🙄 

Anonymkode: 18fe4...978

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Dersom TS nå mot all formodning skulle blitt voldtatt så hadde det for mange vært hennes egen feil fordi hun satte seg i den situasjonen selv 🙄 

Anonymkode: 18fe4...978

Ikke sant? Som sagt, jeg er ikke redd for voldtekt. Men jeg synes for det første det ikke er korrekt av meg å sove tett på en annen mann når jeg er gift. Så finner jeg det rett og slett ukomfortabelt. Kroppen reagerer, selv om sinnet forstår at det ikke er noen fare. Og selvfølgelig, når en dame blir voldtatt, så er det alltid "hvorfor sov du i samme seng/på samme rom?" "hvorfor var du kledd slik?" "hvorfor smilte du?" og så videre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 23.56):

Det skal gjennomføres et større arrangement på nyåret, og de er avhengige av frivillige. Jeg har en kompetanse som er veldig etterspurt, og sa med glede ja til å stille opp. Gleden varte helt til jeg fikk vite at jeg måtte dele et knøttlite rom sammen med en mannlig frivillig. Det er snakk om at man sover som sild i tønne. Jeg sa fra meg vervet, og nå er de sure, fordi de er for få. Er det jeg som er urimelig her?

Nei.

Dersom de er så «desperate» som de skal ha det til kan de betale for et hotellrom for meg, helt for meg selv. Det er mitt absolutt laveste krav til å jobbe gratis. Som er det de ber deg gjøre. 

Dersom de virkelig ønsker deg og din kompetanse? Gratulerer - da er du tilgjengelig for et stk enerom med frokost. Og det, ts, skal du ikke la deg prute ned på. Det er nemlig skikkelig underbetalt. 

Anonymkode: 4a37e...070

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finnes ikke urimelig på noen som helst vis i denne situasjonen!!!!

Anonymkode: 3cacb...c1e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (På 24.11.2024 den 2.14):

Mitt første år i forsvaret bodde jeg som din datter. Men det er en del av greia å bo så tett på andre så det går fint. I voksen alder har jeg blitt for sær til å orke folk.

Men en del kvinner tror jo alle verdens menn ønsker å voldta de.

For noe tull, ingen kvinner tror all verdens menn ønsker å voldta dem. Problemet er at man ikke kan vite hvilke menn som ønsker å voldta en.

Voldtekt er en risiko kvinner løper hver gang de er alene, i en nær sagt hvilken som helst setting der de er alene med en mann. Jo lenger denne settingen varer, og jo større mulighet mannen har for å voldta uten å bli oppdaget øker risikoen for at det skjer.

Det er selvfølgelig ikke mulig å gardere seg mot alt her i livet, men det er ikke nødvendig å legge tilrette for å bli utsatt for vold heller. 

Jeg mener situasjonen med militæret ikke er sammenlignbart, heller ikke tv produksjoner eller lignende da disse varer over tid, det er flere tilstede og et apparat rundt (ihvertfall i teorien) som skal være til hjelp dersom noe skulle oppstå.

For andre, som allerede har blitt utsatt for voldtekt vil en slik situasjon kunne oppleves som traumatisk uten at noe skjer, det er noe hver enkelt må vurdere, og eventuelt la være å delta på dersom det blir for vanskelig.

Har absolutt ingenting å gjøre med at kvinner tror alle menn er overgripere.

Faktum er at mange menn er overgripere, og det er ingen måte 0 skulle dem fra hverandre uten å kjenne dem, i mange tilfeller heller ikke da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 23.56):

Det skal gjennomføres et større arrangement på nyåret, og de er avhengige av frivillige. Jeg har en kompetanse som er veldig etterspurt, og sa med glede ja til å stille opp. Gleden varte helt til jeg fikk vite at jeg måtte dele et knøttlite rom sammen med en mannlig frivillig. Det er snakk om at man sover som sild i tønne. Jeg sa fra meg vervet, og nå er de sure, fordi de er for få. Er det jeg som er urimelig her?

Hvordan gikk det her TS? 

Anonymkode: 285c6...a43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var det en vilt fremmende? Det hadde ikke jeg heller hatt lyst til. En mann jeg kjente hadde jeg ikke brydd meg om, det har jeg gjort tidligere. Men var det ikke mulig å heller dra en madrass ut i gangen eller liknede? 

Anonymkode: 09d1a...ac6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...